Una din formele de turism careia i se acorda din ce in ce mai mult o atentie deosebita este turismul balnear, domeniu in care tara noastra dispune de factori de cura de o mare valoare raspanditi in majoritatea judetelor tarii.
Romania, tara cu veche traditie balneara, dispune de peste 160 statiuni si localitati balneoclimatice, cu un potential in masura sa asigure tratamente pentru aproape toate maladiile cunoscute. Pe langa apele minerale si termale, in tara exista lacuri helioterme sau cu namol curativ, cunoscute pentru valoarea lor terapeutica, cu aproape 2000 de ani in urma. Majoritatea statiunilor balneoclimatice din tara noastra sunt situate in locuri pitoresti, permitand in felul acesta combinarea tratamentului cu o vacanta placuta. In privinta mofetelor si solfatarelor cu efecte deosebite in tratamentul afectiunilor cardiovasculare Romania nu are multi concurenti in lume.
Punerea in valoare intr-o masura cat mai mare a acestei oferte constituie una din directiile principale ale impunerii tarii noastre in competitia mondiala si una din caile principale de ridicare a eficientei activitatii in cadrul turismului national si international.
Pe langa factorii curativi naturali, statiunile noastre dispun de o gama larga de proceduri fizioterapeutice prin amenajarea sectiilor de electroterapie, hidroterapie, pneumoterapie si cultura fizica medicala, dotata cu aparatura moderna si deservite de personal calificat.
Bazele unice de tratament existente in statiunile cu eficienta recunoscuta (Felix, Herculane, Govora, Olanesti, Calimanesti-Caciulata, Covasna, Slanic-Moldova, Sovata, Tusnad si Vatra Dornei) au facut ca statiunile respective sa devina competitive pe plan european. Cu toate acestea, se remarca faptul ca nu toate statiunile luate in considerare dispun de dotarile necesare pentru a se actiona cu vigoare in directia dezvoltarii, in fiecare, a turismului international de tratament.
Dispun de conditii bune in acest sens numai statiunile: Felix, Herculane, Calimanesti-Caciulata si Sovata.
In turismul de tratament, motivatia principala este tratamentul medical.
Asigurarea in bune conditiuni si la timp a acestuia depinde de personalul medico-sanitar existent la bazele de tratament.
Dar nu mai putina importanta are buna organizare si diversificare a celorlalte servicii: cazare, masa, agrement.
Imbunatatirea continua a calitatii tuturor serviciilor ce formeaza produsul turistic balnear trebuie sa stea permanent in centrul atentiei prestatorilor, pentru satisfacerea exigentelor mereu crescande ale turistilor-pacienti. Pentru a atrage un numar cat mai mare de turisti la tratament balnear, intr-o serie de tari din Europa s-au luat numeroase masuri pentru pregatirea corespunzatoare a bazei materiale, asigurarea unei asistente medico-sanitare de inalta calificare si o deservire turistica de nivel ridicat. Statiunile balneoclimatice din Europa sunt asezari dezvoltate cu un grad ridicat de urbanizare (cu drumuri si trotuare asfaltate, retea de apa ...
"BAILE GOVORA, BAILE OCNELE MARI" - ED. SPORT - TURISM, 1982, BUCURESTI
DEACONU, C. , BERBECE, V. , BOTVINIC, V. , PURECE, S. , DIACONU, M. , HANCIUC, N. , IORDACHE, C. - "MARKETING IN TURISM" - ED. INDEPENDENTA ECONOMICA, PITESTI, 2003
DIACONU, M. , HANCIUC, N. , IORDACHE, C. - "TURISM. APLICATII SI STUDII DE CAZ" - ED. INDEPENDENTA ECONOMICA, PITESTI, 2002
DUMITRESCU, L. - "MARKETINGUL SERVICIILOR" - ED. IMAGO, SIBIU, 1998
GLAVAN, V. - "GEOGRAFIA TURISMULUI IN ROMANIA" - EDITURA INSTITUTULUI DE MANAGEMENT - TURISM EDEN, BUCURESTI, 1996
IONCICA M. , POPESCU D. - "ECONOMIA SERVICIILOR" - ED. URANUS, BUCURESTI, 1993
MINCIU, R. - "ECONOMIA TURISMULUI" - ED. URANUS, BUCURESTI, 2001
PETRARU C. - "BAILE GOVORA - STATIUNE BALNEOCLIMATERICA" - ED. MIRADOR, ARAD, 1992
PETRE, G. GOVORA - "DE LA PRIMII OAMENI LA CONTEMPORANI" - ED. PETRAS, BUCURESTI, 2000
SNACK, O. , BARON, P. , NEACSU, N. - "ECONOMIA TURISMULUI" - ED. OSCAR PRINT, BUCURESTI, 2001
STANCIOIU, A. F. - "STRATEGII DE MARKETING IN TURISM" - ED. ECONOMICA, BUCURESTI, 2000
STANCIULESCU, G. - "TEHNICA OPERATIUNILOR DE TURISM" - ED. ALL, 1998
EVIDENTA OPERATIVA A S. C. XYZ S. A.
POLITICI DE FIDELIZARE UTILIZATE LA HOTELUL OLTENIA DIN XYZ - LUCRARE REALIZATA PENTRU INSTITUTUL NATIONAL DE FORMARE SI MANAGEMENT PENTRU TURISM DE CATRE PERSONALUL HOTELULUI, SEPTEMBRIE 2002
PROGRAM DE GUVERNARE 2001 - 2004
ROMANIA - TURISM, ED. PAGINI NATIONALE, 2000
STRATEGIA NATIONALA DE DEZVOLTARE ECONOMICA PE TERMEN MEDIU, 2000 - 2004, MINISTERUL TURISMULUI
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.