Studiu de caz privind relansarea activității turistice într-o stațiune prin analiza cheltuielilor

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 SERVICIILE TURISTICE IN ROMANIA
2.1 CADRUL TURISTIC GENERAL
2.2 PROGRAME SPECIALE VIZAND DEZVOLTAREA TURISMULUI
2.3 INSTRUMENTE DE POLITICA COMERCIALA FOLOSITE IN TURISM
3 TURISMUL SI MEDIUL INCONJURATOR
3.1 FACTORII CARE INFLUENTEAZA RESURSELE NATURALE POTENTIALE ALE TURISMULUI
3.2 IMPACTUL POZITIV AL AMENAJARILOR TURISTICE ASUPRA MEDIULUI
3.3 TURISMUL DURABIL
4 POTENTIALUL TURISTIC AL JUDETULUI PRAHOVA
4.1 LOCUL TURISMULUI PRAHOVEAN, IN TURISMUL ROMANESC
4.2 TURISMUL MONTAN PROMOVAT IN STATIUNEA BUSTENI
4.2.1 PREZENTAREA STATIUNII BUSTENI
4.2.2 CAI DE ACCES
4.2.3 LOCURI DE INTERES DEOSEBIT
4.2.4 ACTIVITATI DE AGREMENT
4.2.5 OFERTA SPORTIVA
4.2.6 POSIBILITATI DE CAZARE
5 PREZENTAREA S. C. XYZ S. A.
5.1 PREZENTAREA HOTELULUI XYZ BUSTENI
5.1.1 OBIECTUL DE ACTIVITATE
5.1.2 CAPITALUL SOCIAL
5.1.3 BAZA TEHNICO - MATERIALA
5.1.4 SERVICIILE TURISTICE OFERITE DE HOTELUL XYZ DIN BUSTENI
5.2 ANALIZA CIRCULATIEI TURISTICE
5.3 ANALIZA ECONOMICO - FINANCIARA A SOCIETATII S. C. XYZ S. A.
5.3.1 ANALIZA REZULTATELOR SI PERFORMANTELOR SOCIETATII
5.3.2 ANALIZA CIFREI DE AFACERE
5.3.3 ANALIZA CHELTUIELILOR LA S. C. XYZ S. A.
5.3.3.1 ANALIZA GENERALA A CHELTUIELILOR
5.3.3.2 ANALIZA RATEI MEDII A CHELTUIELILOR
5.3.3.3 ANALIZA CHELTUIELILOR SALARIALE
5.3.4 CAPACITATEA DE AUTOFINANTARE A S. C. XYZ S. A.
6 PROPUNERI PRIVIND IMBUNATATIREA SI DEZVOLTAREA PRODUSULUI TURISTIC AL STATIUNII BUSTENI
7 CONCLUZII
8 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Anul 2005 in privinta turismului a fost extrem de benefic pentru Romania.

Incasarile din activitati turistice pentru acest an au fost de doua ori mai mari decat in oricare an din seria 2000 2004, respective de 845 milioane euro.

Anul 2005 a fost primul an cand soldul balantei pe turism a inregistrat un excedent, una dintre explicatii fiind cresterea incasarilor in cazul turismului de afaceri, care detine 60-70% din activitatea turistica romaneasca. Concluzia: turismul romanesc de afaceri trebuie sa se dezvolte. Totusi, chiar daca trendul a fost spectaculos crescator, Romania se situeaza in urma Poloniei si Bulgariei, ale caror incasari turistice in 2005 au fost de aproximativ doua ori mai mari decat ale tarii noastre, respective 1, 4 miliarde euro si 1, 8 miliarde euro.

In anul 2004, Romania se situa pe locul 31 in lume in ceea ce priveste ponderea turistilor internationali (conform A. T. Kearney, FOREING POLICY GLOBALIZATION INDEX, 2004). Pentru ca tara noastra sa-si imbunatateasca locul ocupat, turismul national va fi orientat si integrat in tendintele regionale si mondiale, din punct de vedere al dinamicii si orientarii in structura ofertei. Prin aceste obiective, Guvernul Romaniei isi propune cel putin o dublare a veniturilor din turism pana in anul 2008. Principalele masuri pe care Guvernul Romaniei le va promova pentru valorificarea potentialului turistic national prevad urmatoarele aspecte: Definirea si promovarea unui brand turistic national pentru individualizarea, personificarea si asigurarea unei atractivitati specifice ofertei nationale, atat pentru consumatorii finali, cat si pentru investitori.

Stabilirea prioritatilor in dezvoltarea infrastructurii de sprijin a turismului in corelatie cu dezvoltarea infrastructurii generale.

Cooperarea organismelor guvernamentale cu sectorul privat pentru promovarea investitiilor transfrontalier, imbunatatirea procesului de instruire si protejarea mediului natural.

Functionarea organismelor de consultare dintre industria turistica si administratia publica la nivel central si local.

Transferarea catre sectorul privat, in conformitate cu practica internationala, a activitatilor de marketing si promovare, liceentiere, brevetare si clasificare in turism.

Utilizarea unei cote-parti din fondurile pentru conversia profesionala a persoanelor aflate in somaj, pentru scolarizarea si pregatirea acestora in meserii si ocupatii specifice turismului.

Imbunatatirea si finantarea formelor educationale de profil (licee de turism si facultati de profil), precum si informatizarea actiunii de promovare a turismului.

In acest context, relansarea produsului turistic in zona montana prahoveana in principal in statiunea Busteni, se inscrie intre obiectivele generale ale dezvoltarii turismului si serviciilor in tara noastra.

Cap 1. SERVICIILE TURISTICE IN ROMANIA Cadrul turistic general Varietatea reliefului tarii, numarul mare de monumente istorice si semnificatia lor istorica, existenta unor statiuni montane, unele ...

Bibliografie:

C - TIN ANGHELACHE - "ROMANIA 2005, STAREA ECONOMICA LA A CATA SCHIMBARE" - EDITURA ECONOMICA, 2005

T. AVRAMESCU - "IMPLICATIILE POLITICILOR ECONOMICE ASUPRA DEZVOLTARII TURISMULUI DURABIL" - REVISTA ROMANA DE ECONOMIE NR. 2/2005, ACADEMIA ROMANA

F. BRAN - "ECONOMIA TURISMULUI SI MEDIULUI INCONJURATOR" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1998

S. CONSTANTIN - "MARKETING" - EDITURA UNIVERSITATII "ALEXANDRU IOAN CUZA", IASI, 1995

C. CRISTUREANU - "ECONOMIA SI POLITICA TURISMULUI INTERNATIONAL" - EDITURA ABEONA, BUCURESTI, 1992

D. DAIANU - "TRANSFORMAREA CA PROCES REAL" - INSTITUTUL ROMAN PENTRU LIBERA INTREPRINDERE, BUCURESTI, 1999

C - TIN. GRIGORESCU - "DEZVOLTAREA SI SPECIALIZAREA SERVICIILOR" - EDITURA ACADEMIEI ROMANE, BUCURESTI, 1992

A. IANCU - "ROMANIA INTRE LIBERALISM SI PROTECTIONISM" - REVISTA ECONOMICA NR. 4/1999

M. IONICA - "ECONOMIA SERVICIILOR - TEORIE SI PRACTICA" - EDITURA A III - A, EDITURA URANUS, BUCURESTI

AL. JIVARU - "SERVICIILE MODERNE, O PROVOCARE PENTRU TEORIA SI PRACTICA ECONOMICA" - EDITURA MIRTON TIMISOARA, 1996

P. KOTLER, B. DOUBOIS - "MARKETING - MANAGEMENT" - 7 EDITION, PUBLI - UNION EDITION, PARIS, 1992

P. KOTLER - "MANAGEMENTUL MARKETINGULUI" - EDITURA TEORA, BUCURESTI, 1997

T. MOSTEANU, D. DUMITRESCU, C - TIN. FLORICEL, F. ALEXANDRU - "PRETURI SI TARIFE" - E D P, BUCURESTI, 1993

R. MINCIU - "AMENAJAREA TURISTICA A TERITORIULUI" - EDITURA SYBRU, BUCURESTI, 1995

J. NAISBITT - "MEGATENDINTE" - EDITURA POLITICA, BUCURESTI, 1998

V. OLTEANU, I. CETINA - "MARKETINGUL SERVICIILOR" - COEDITIE MARKETER EXPERT, BUCURESTI, 1994

D. PATRICHE - "BAZELE COMERTULUI" - EDITURA ECONOMICA, 1999

D. PATRICHE - "TRATAT DE ECONOMIA COMERTULUI" - EDITURA EFICIENT, BUCURESTI, 1998

AL PUIU - "COMERTUL INVIZIBIL" - INSTITUTUL DE ECONOMIE MONDIALA, BUCURESTI, 1987

C. STANCIU - "SERVICII PUBLICE" - EDITURA ASE, BUCURESTI, 1999

BULETIN STATISTIC NR. 2/2005

ANUALUL STATISTIC AL ROMANIEI 2004, INS 2005

REVISTA DE COMERT, COLECTIE 2004 - 2005

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu de caz privind relansarea activitatii turistice intr-o statiune prin analiza cheltuielilor
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2006
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
94 pagini
Imagini extrase:
129 imagini
Nr cuvinte:
22 419 cuvinte
Nr caractere:
126 090 caractere
Marime:
6.83MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Ploiesti
Specializare:
Economia comertului, turismului si serviciilor
Materie:
Economie
Sus!