Studiu de caz privind promovarea unei societăți în circuitul internațional

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 SITUATIA TURISMULUI PE PLAN MONDIAL
2.1 SITUATIA TURISMULUI PE PLAN MONDIAL
2.2 OFERTA TURISTICA MONDIALA
2.2.1 PRODUSELE TURISTICE
2.2.2 STRUCTURILE DE PRIMIRE TURISTICA
2.2.3 TRANSPORTUL TURISTIC
2.3 CEREREA TURISTICA MONDIALA
2.3.1 TURISMUL INTERNATIONAL
2.3.2 TURISMUL INTERN
3 PREZENTAREA GENEREALA A S. C. XYZ S. A.
3.1 CADRUL NATURAL AL STATIUNII BUZIAS
3.1.1 ASEZAREA GEOGRAFICA
3.1.2 CAI DE ACCES
3.1.3 RELIEFUL
3.1.4 CLIMA
3.1.5 HIDROGRAFIA
3.1.6 APELE MINERALE
3.1.7 VEGETATIA SI FAUNA
3.2 DEZVOLTAREA ISTORICA A STATIUNII BUZIAS
3.3 SITUATIA PREZENTA A STATIUNII
3.4 APELE MINERALE SI TERMALISMUL LA BUZIAS
4 ANALIZA STRUCTURILOR EXISTENTE IN STATIUNEA BUZIAS
4.1 STRUCTURILE DE CAZARE
4.2 STRUCTURILE DE ALIMENTATIE PUBLICA
4.3 STRUCTURILE DE TRATAMENT
4.4 PATRIMONIUL SI ANIMATIA
5 PRINCIPALII INDICATORI AI ACTIVITATII TURISTICE DESFASURATE LA S. C. XYZ S. A.
5.1 INDICATORII POTENTIALULUI ECONOMIC
5.1.1 INDICATORII BAZEI MATERIALE
5.1.2 RESURSE UMANE
5.2 INDICATORII CIRCULATIEI TURISTICE
5.2.1 INDICATORII DE VOLUM
5.2.2 INDICATORII INTENSITATII SI DENSITATII CIRCULATIEI TURISTICE
5.3 INDICATORII EFICIENTEI ECONOMICE A ACTIVITATII TURISTICE
6 PERSPECTIVELE INTEGRARII S. C. XYZ S. A. IN CIRCUITUL TURISTIC INTERNATIONAL
6.1 TENDINTE IN TURISMUL INTERN SI INTERNATIONAL A ROMANIEI
6.2 PERSPECTIVA DEZVOLTARII DURABILE A TURISMULUI ROMANESC SI PRINCIPALII FACTORI CARE INFLUENTEAZA CIRCULATIA TURISTICA
6.3 PUBLICITATEA SI PROMOVAREA DESFASURATA DE S. C. XYZ S. A.
7 CONCLUZII
8 BIBLIOGRAFIE
9 ANEXE

Extras din licența:

Turismul se manifesta ca un fenomen cu implicatii ample in existenta umana prin efectele sale directe si pozitive asupra sectoarelor sociale, economice, culturale si educative ale societatii.

In cea mai simpla definitie: Turismul este actiunea, dorinta arta de a calatori pentru propria placere (M. Peyromanre Debord), se releva numai motivatia de agrement a calatoriei turistice, in timp ce o definitie mai completa arata ca Turismul este o activitate din timpul liber care consta in a voiaja sau locui departe de locul de resedinta, pentru distractie, odihna, imbogatirea experientei si culturii datorita cunoasterii unor aspecte ale activitatii umane si a unor peisaje necunoscute. Turismul cel mai des intalnit se incadreaza in categoria celui de cunoastere, iar in cadrul acestui tip se pot distinge mai multe tipuri caracteristice: a) turismul de afaceri: practicat de oamenii de afaceri, mai ales in centrele urbane bine dezvoltate fiind reprezentat de centre puternice din punct de vedere economic si societati comerciale care isi desfasoara activitatea mai ales in domeniul comertului; b) turismul cultural si stiintific: este practicat de oamenii de stiinta si de arta in centrele urbane importante; c) turismul balnear: practicat de oamenii bolnavi si batrani si face parte din turismul organizat. Cele mai importante zone din vestul tarii: Baile Felix, Baile Herculane, Baile Buzias, Lipova etc.

d) turismul de revenire (vizitare) practicat mai ales de cetatenii straini care au fost cetateni romani si au emigrat in alte state si care revin pe locurile natale, vizitandu-le; e) turismul de tranzit: practicat mai ales de oamenii de afaceri, de soferii si insotitorii camioanelor de marfuri, drumurile europene dand nastere unui adevarat turism; f) turismul rural: practicat mai ales de persoanele care au proprietati acolo, au rude, sau de persoane urbanizate care simt nevoia ca la sfarsit de saptamana sa petreaca timpul liber intr-o zona curata, nepopulata.

Denumit in diferite chipuri, de la turismul de sanatate, la turismul termal sau termalism, termenul balnear, reprezinta de fapt, deplasarea unor persoane, de diferite varste, sex si profesii in statiuni balneoclimaterice sau climatice, ori in localitati cu factori naturali de cura pentru ingrijirea sanatatii, odihna, cura cu substante balneare naturale (ape minerale sau termominerale, namoluri terapeutice etc.

) cu extracte sau medicamente pe baza de plante, pentru profilaxie, respectiv prevenirea unor maladii, pentru infrumusetare, intinerire sau pur si simplu pentru turism.

Durata sejurului in cazul acestei forme de turism este una dintre cele mai ridicate: 14, 21 sau chiar 29 zile pe an, uneori chiar de doua ori pe an. Serviciile prestate sunt diversificate, la cele de cazare, adaugandu-se cele legate de tratament si agrement specific.

Turismul balnear are, asa cum declara dl. Guy Ebrard, presedintele Federatei Internationale a Termalismului si Climatologiei F. I. T. E. C. aEUR" nu numai valente medicale ...

Bibliografie:

BARBU GH. - "TURISMUL IN ECONOMIA NATIONALA" - EDITURA SPORT - TURISM, BUCURESTI, 1988

BARBU GH. - "TURISMUL SI CALITATEA VIETII" - EDITURA POLITICA, BUCURESTI, 1978

CRISTUREANU CRISTINA - "STRATEGIA PROMOTIONALA IN TURISM" - EDITURA SPORT - TURISM, BUCURESTI, 1978

CRISTUREANU CRISTINA - "ECONOMIA SI POLITICA TURISMULUI INTEMATIONAL" - CASA EDITORIALA PENTRU TURISM SI CULTURA ABEONA, BUCURESTI, 1992

ISTRATE I. - "TURISMUL UN FENOMEN IN MISCARE" - EDITURA SPORT - TURISM, BUCURESTI, 1990

ISTRATE I. , BRAN FLORINA, ROSU ANCA GABRIELA - "ECONOMIA TURISMULUI SI PROTECTIA MEDIULUI INCONJURATOR" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1996

MEDLIK S. - "MANAGING TOURISM" - ED. BUTTERWORTH - HEINEMANN LTD. , OXFORD, 1991

NICOLESCU E. - "MARKETING IN TURISM" - EDITURA SPORT - TURISM, BUCURESTI, 1975

SNACK O. - "ECONOMIA SI ORGANIZAREA TURISMULUI" - EDITURA SPORT - TURISM, BUCURESTI, 1976

SNACK O. - "MANAGEMENTUL TURISMULUI INTERN SI INTERNATIONAL" - EDITURA STRATEGIC MANAGEMENT, BUCURESTI, L994

SNACK O. - "MANAGEMENTUL SERVICIILOR TURISTICE" - EDITURA STRATEGIC MANAGEMENT, BUCURESTI, 1994

LUCRARE COLECTIVA SUB CONDUCEREA LUI DOMINIQUE DE CROMBRUGGHE: GHID JURIDIC SI PRACTIC PENTRU ORGANIZATII NEGUVEMAMENTALE CU SCOP NELUCRATIV, SIC PRESS GROUP, 1995

PROIECTUL LEGII TURISMULUI

MINISTERUL TURISMULUI - STRATEGIA DE DEZVOLTARE A TURISMULUI PE TERMEN MEDIU

COMISIA DE STATISTICA A NATIUNILOR UNITE SI ORGANIZATIA MONDIALA A TURISMULUI: RECOMANDARI PRIVIND CLASIFICAREA INTEMATIONALA STANDARD A ACTIVITATILOR TURISTICE

MINISTERUL TURISMULUI, CE PHARE: PLAN STRATEGIC GENERAL DE DEZVOLTARE A TURISMULUI IN ROMANIA

LEGEA 2L/1924

COMISIA NATIONALA PENTRU STATISTICA:ANUARUL TURISTIC AL ROMANIEI 1995

REVISTA DE CERCETARI SOCIALE, NR. 2, 1994

BROSURA EDITATA CU OCAZIA FORUMULUI ORGANIZATIILOR NEGUVERNAMENTALE DIN ROMANIA, BRASOV 30 APRILIE - 3 MAI 1995

TRIBUNA ECONOMICA 40, 42/1996 ART. DEZVOLTAREA DURABILA A TURISMULUI ROMANESC

TRIBUNA ECONOMICA 21/1995ART. PERSPECTIVELE DEZVOLTARII DURABILE A TURISMULUI ROMANESC

TRIBUNA ECONOMICA 16/1996 ART. TURISMUL SI MEDIUL INCONJURATOR

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu de caz privind promovarea unei societati in circuitul international
    • Anexe
      • Anexa 1.doc
      • Anexa 2.doc
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2000
Nr fișiere:
5 fisiere
Pagini (total):
69 pagini
Imagini extrase:
61 imagini
Nr cuvinte:
20 080 cuvinte
Nr caractere:
116 184 caractere
Marime:
1.38MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Timisoara
Specializare:
Management turistic si comercial
Materie:
Economie
Sus!