Studiu de caz privind procesul de desfacere a produselor la o firmă

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 PREZENTARE GENERALA A S. C. XYZ S. A. GALATI
1.1 TIPUL FIRMEI
1.2 ANALIZA GLOBALA A ACTIVITATII. SCURT ISTORIC
1.3 STRUCTURA ORGANIZATORICA A FIRMEI
1.4 NUMARUL SI STRICTURA PERSONALULUI FOLOSIT IN ANUL DE BAZA
1.5 SITUATIA ECONOMICO - FINANCIARA A FIRMEI IN ANUL DE BAZA
1.5.1 PRODUCTIA FIZICA IN ANUL DE BAZA
1.5.2 CIFRA DE AFACERI IN ANUL DE BAZA
1.6 MEDIUL EXTERN AL FIRMEI
1.6.1 STRUCTURA MEDIULUI EXTERN
1.6.2 ANALIZA CONCURENTEI
1.6.2.1 ANALIZA COTEI PARTI DE PIATA
1.6.2.2 ANALIZA CONTEXTULUI CONCURENTIAL
2 ORGANIZAREA CONDUCERII DESFACERII
2.1 DESFACEREA COMPONENTA DE BAZA A FUNCTIUNII COMERCIALE A INTREPRINDERII
2.2 STRUCTURA ORGANIZATORICA A CONDUCERII DESFACERII
2.2.1 ORGANIZAREA INTERNA A COMPARTIMENTULUI DE DESFACERE
2.2.2 REPARTIZAREA ATRIBUTIILOR PE POSTURI SI FUNCTII. STRUCTURA DE PERSONAL SPECIFICA
2.3 SISTEMUL INFORMATIONAL IN MANAGEMENTUL DESFACERII
2.3.1 STRUCTURA SISTEMULUI INFORMATIONAL IN MANAGEMENTUL DESFACERII. FLUXUL DE INFORMATII.
2.4 SISTEMUL DECIZIONAL IN MANAGEMENTUL DESFACERII
2.4.1 PROBLEMA DECIZIEI
2.4.2 TIPURI DE DECIZII
2.4.3 PROBLEMELE DECIZIONALE IN MANAGEMENTUL DESFACERII
2.5 RELATIA COMERCIAL - PRODUCTIE
2.6 SISTEMUL DE RELATII ALE DESFACERII
3 STRATEGIA ACTIVITATII DE DESFACERE A PRODUSELOR
3.1 CERCETAREA PIETEI PREMISA A ACTIVITATII DE DESFACERE A PRODUSELOR
3.1.1 STUDIUL CERERII
3.1.2 ELASTICITATEA CERERII
3.2 PREVIZIUNI ASUPRA PIETEI
3.2.1 METODE DE PREVIZIUNE PE TERMEN SCURT
3.2.1.1 METODA COEFICIENTILOR DE ELASTICITATE
3.2.1.2 METODA TRENDULUI
3.2.1.3 CALCULUL TERMENULUI MAXIM
3.2.2 METODELE DE PREVIZIUNE PE TERMEN MEDIU SI LUNG
4 MIXUL DE MARKETING. PROPUNERI DE IMBUNATATIRE A POLITICILOR DE MARKETING LA S. C. XYZ S. A. GALATI
4.1 STABILIREA OBIECTIVELOR DE URMARIT
4.2 PRODUSUL
4.2.1 CICLUL DE VIATA AL PRODUSULUI
4.2.2 PRODUSUL SI MARCA
4.2.3 POLITICA DE PRODUS. STRATEGII SPECIFICE
4.3 DISTRIBUTIA
4.3.1 CANALE DE DISTRIBUTIE
4.3.2 POLITICA DE DISTRIBUTIE. STRATEGII SPECIFICE
4.4 PRETUL
4.4.1 POLITICA DE PRET. STRATEGII SPECIFICE
4.4.2 MODELE DE ALEGERE A STRATEGIEI DE PRET
4.4.3 PRETUL PSIHOLOGIC
4.5 PUBLICITATEA SI PROMOVAREA VANZARILOR
4.5.1 PUBLICITATE. RECLAMA
4.5.2 TEHNICI PROMOTIONALE
4.5.3 POLITICA PROMOTIONALA. STRATEGII SPECIFICE
4.5.4 CONCEPEREA UNEI CAMPANII PUBLICITARE PRIN MASS - MEDIA
5 ANALIZA DIAGNOSTIC A CIFREI DE AFACERI
5.1 ACTUALIZAREA CIFREI DE AFACERI DIN ULTIMII ANI
5.2 ANALIZA DINAMICII SI STRUCTURII CIFREI DE AFACERI
6 ANALIZA FINANCIARA
6.1 ANALIZA CONTULUI DE PROFIT SI PIERDERE IN PERIOADA 1997 - 1999
6.2 ANALIZA ACTIVITATII SOCIETATII PE BAZA INDICATORILOR SINTETICI IN PERIOADA 1997 - 1999
7 CONCLUZII SI RECOMANDARI
7.1 DEFICIENTE IN ORGANIZAREA PRODUCTIEI SI DESFACERII; PROPUNERI DE REMEDIERE A ACESTORA
7.2 NECESITATI DE RESTRUCTURARE SI INVESTITII
7.3 PROPUNERI SI MODALITATI STRATEGICE DE ACTIUNE
7.4 CONCLUZII FINALE
8 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Lucrarea are ca scop studierea sistemului de management al desfacerii in sens teoretic si in sens aplicativ, cu referire la situatia existenta intr-una din firmele industriale romanesti care isi desfasoara activitatea in domeniul industriei alimentare.

Sistemul de management al desfacerii nu este vazut de sine statator, ci stransa legatura cu celelalte sisteme dintr-o intreprindere si din afara ei.

Lucrarea este structurata in 7 capitole care abordeaza cele mai importante probleme ale managementului desfacerii, de la prezentarea generala a firmei, organizarea conducerii activitatii de desfacerii produselor, in sine. Analizarea componentelor mixului de marketing, pana la analiza diagnostica a cifrei de afaceri, analiza financiara, si terminand cu elaborarea unui plan de propuneri si recomandari menite sa imbunatateasca sistemul de management al desfacerii si activitatea firmei in general.

Lucrarea isi propune sa fundamenteze pe o baza teoretica moderna o analiza cat mai cuprinzatoare, fara a avea pretentia ca a epuizat toate problemele teoretice si aplicative ale temei propuse, si incearca sa aduca in discutie cele mai importante aspecte ale managementului produselor firmei industriale.

Societatea comerciala GALMOPAN S. A. Galati a fost constituita prin H.

G. 1353/27. 12. 1990 anexa 1. 4., avand forma juridica de societate pe actiuni Adresa sediului: Galati, Strada George Cosbuc, Nr. 257. Cod fiscal: R 1633507/4. 12. 1992. Manager general: Manolachi Dorel.

Capitalul social, reevaluat conform H.

G. 500/1994, este de 15. 071. 800 mii lei, divizat in 609. 912 actiuni nominative, cu valoarea nominala de 25. 000 lei, repartizate astfel: 70% catre F. P. S. (422. 038 actiuni); 30% catre F. P. P. II Moldova (180. 874 actiuni). Din 1996 structura actionariatului se prezinta astfel: F. P. S.: 69, 99%; F. P. P. II Moldova: 30%; Manager Manolachi Dorel: 0, 01%. Analiza globala a activitatii.

Scurt istoric.

Inainte de 1990, societatea comerciala GALMOPAN S. A. Galati se numea Intreprinderea de Morarit-Panificatie Galati.

Prin H.

G. 1353/27. 12. 1990, a fost infiintata actuala societate comerciala pe actiuni prin preluarea intregului patrimoniu de la fosta intreprindere.

S. C.

GALMOPAN S. A. Galati activeaza in domeniul industriei alimentare si are urmatoarele obiecte de activitate: macinarea graului; macinarea porumbului; fabricarea painii; fabricarea specialitatilor de panificatie; fabricarea produselor zaharoase; fabricarea biscuitilor; fabricarea stiks-urilor; fabricarea pastelor fainoase; fabricarea produselor de patiserie; operatiuni de import; activitate proprie de transport.

La acestea s-au adaugat ulterior: producerea, aprovizionarea si desfacerea prin unitati proprii sau inchiriate a produselor alimentare si nealimentare, precum si a sifonului, bauturilor racoritoare si alcoolice; constructii de masini, piese de schimb, confectii metalice si reparatii; activitate de alimentatie publica; cafenele si baruri; fabricarea de cacao, ciocolata si produse zaharoase; biscuiti glutenosi ...

Bibliografie:

OLARU A. - "MARKETING" - GALATI, 1996

BAKER M. , BROWN A. J. , DRAYTON J. - "MARKETING: THEORY AND PRACTICE" - MACMILLIAN STUDIES IN MARKETING AND MANAGEMENT, 1990

BARBULESCU C. - "ECONOMIA SI GESTIUNEA INTREPRINDERII" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1995

BASEANU GHE. , FUNDATURA D. - "MANAGEMENTMARKETING" - EDITURA DIACON CORESI, BUCURESTI, 1993

BUTTIN C. - "TECHNIQUE COMMERCIALES" - VOL. 2, LAPROVISIONNAMENT, LE VENTRE, LE PRODUIT, PARIS, DUDNOT, 1997

CIOBANU I. - "STRATEGII DE MANAGEMENT" - EDITURA UNIVERSITATII AL. I. CUZA, IASI, 1994

DEMETRESCU M. C. - "MECANISME DECIZIONALE DE MARKETING" - EDITURA POLITICA, BUCURESTI, 1994

DUBOIS P. L. , JOLIBERT A. - "MARKETING, TEORIE SI PRACTICA" - VOL. I - II, EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1994

FLORESCU C. , BALAURE V. - "MARKETING" - MARKETER GROUP ACADEMIC DE MARKETING SI MANAGEMENT, BUCURESTI, 1992

MYERS J. H. - "MARKETING" - MCGRAW HILL SERIES IN MARKETING, 1989

ROTARU V. - "ORGANIZAREA SI CONDUCEREA PRODUCTIEI ALIMENTARE" - EDITURA CERES, BUCURESTI, 1982

SPIRCU L. , CALCIU M. , SPIRCU T. - "ANALIZA DATELOR IN MARKETING" - EDITURA ALL, BUCURESTI, 1994

ANUARELE STATISTICE ALE ROMANIEI 1996, 1997, 1998.

BULETINUL STATISTIC AL DIRECTIEI JUDETENE DE STATISTICA, 1998, 1999

"CAPITAL", SAPTTAMANAL ECONOMIC SI FINANCIAR, 1998, 1999

MANAGEMENTUL APROVIZIONARI SI DESFACERII, NOTE DE CURS

MARKETING, NOTE DE CURS

ANALIZA ECONOMICO - FINANCIARA, NOTE DE CURS

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu de caz privind procesul de desfacere a produselor la o firma
    • Anexe
      • Anexa 1.doc
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2001
Nr fișiere:
4 fisiere
Pagini (total):
98 pagini
Imagini extrase:
101 imagini
Nr cuvinte:
19 803 cuvinte
Nr caractere:
121 257 caractere
Marime:
179.95KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Galati
Specializare:
Managementul firmei
Materie:
Economie
Sus!