Studiu de caz privind orientările moderne ale dezvoltării industriei hoteliere

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 INDUSTRIA HOTELIERA - COMPONENTA A INDUSTRIEI OSPITALITATII
2.1 IMPORTANTA, TRASATURILE SI PARTICULARITATILE INDUSTRIEI HOTELIERE
2.2 INDUSTRIA HOTELIERA SI RELATIILE ACESTEIA CU INDUSTRIA OSPITALITATII SI INDUSTRIA TURISMULUI
2.3 TENDINTE ACTUALE IN INDUSTRIA HOTELIERA
2.4 FORME MODERNE DE EXPLOATATIE A HOTELURILOR
3 SERVICIILE HOTELIERE
3.1 CONCEPTUL DE SERVICIU HOTELIER
3.2 CLASIFICAREA SI CARACTERISTICILE SERVICIILOR HOTELIERE
4 PRODUSUL HOTELIER - PARTE INTEGRANTA A PRODUSULUI TURISTIC
4.1 CONCEPT SI CARACTERISTICI
4.2 CONTINUTUL PRODUSULUI HOTELIER
4.3 ETAPELE CONCEPERII PRODUSULUI HOTELIER
4.4 TIPOLOGIA PRODUSELOR HOTELIERE
5 ORGANIZAREA UNITATILOR HOTELIERE
5.1 STRUCTURA ORGANIZATORICA IN INDUSTRIA HOTELIERA
5.2 FUNCTII SI ATRIBUTII DEPARTAMENTALE
5.2.1 DEPARTAMENTUL DE CAZARE
5.2.2 RESTAURATIA
5.2.3 DEPARTAMENTUL TEHNIC
5.2.4 DEPARTAMENTUL VANZARI - MARKETING
5.2.5 DEPARTAMENTUL FINANCIAR - CONTABIL - RESURSE UMANE
5.2.6 DEPARTAMENTUL COMMERCIAL
5.2.7 PAZA SI SECURITATE
5.2.8 DEPARTAMENTUL DE CONDUCERE
5.2.9 DEPARTAMENTUL DE CONTROL
6 CALITATEA SERVICIILOR IN INDUSTRIA HOTELIERA
6.1 ASIGURAREA CALITATII SERVICIILOR HOTELIERE
6.2 CONTROLUL CALITATII SERVICIILOR
6.3 COMPORTAMENTUL PROFESIONAL IN HOTELARIE
6.3.1 TIPOLOGIA CLIENTILOR
6.3.2 ELEMENTELE COMPORTAMENTULUI PROFESIONAL
6.4 COMUNICAREA - ELEMENT DE BAZA IN DESFASURAREA ACTIVITATII HOTELIERE
7 CONEXIUNI INTRE ORGANIZAREA HOTELULUI S. C. XYZ S. A. SI ACTIVITATEA TURISTICA A ZONEI BUCOVINA
7.1 SUCEAVA, DESTINATIE SI PUNCT DE PLECARE PENTRU TURISMUL DIN BUCOVINA
7.2 MISCAREA TURISTICA IN BUCOVINA
7.2.1 OFERTA TURISTICA LOCALA
7.2.2 CEREREA TURISTICA IN ZONA BUCOVINA
7.3 ORGANIZAREA HOTELULUI S. C. XYZ S. A.
7.3.1 PREZENTAREA HOTELULUI S. C. XYZ S. A.
7.3.2 PRODUSUL HOTELIER REALIZAT LA S. C. XYZ S. A.
7.3.2.1 STRUCTURA SERVICIILOR LA S. C. XYZ S. A.
7.3.2.2 PRETURI SI TARIFE PRACTICATE
7.3.2.3 DISTRIBUTIA PRODUSULUI HOTELIER
7.3.2.4 ACTIUNI DE PROMOVARE A PRODUSULUI HOTELIER
7.4 CONCURENTA SI COTA DE PIATA. ANALIZA SWOT
7.5 PLAN DE ACTIUNE PENTRU ANUL 2006
8 DESFASURAREA ACTIVITATII METODICO - DIDACTICE PENTRU PARCURGEREA UNITATII DE INVATARE "PRODUSUL HOTELIER" DIN CADRUL DISCIPLINEI "TEHNOLOGIE HOTELIERA"
8.1 PROGRAMA SCOLARA
8.2 MANUALUL SCOLAR
8.3 PROIECTAREA DE PERSPECTIVA A ACTIVITATII DE INSTRUIRE
8.4 PREZENTAREA TEORETICA A PRINCIPALELOR METODE DE INVATAMANT
8.5 ACTIVITATEA METODICO - DIDACTICA PRIVIND REALIZAREA UNITATII DE INVATARE "PRODUSUL HOTELIER"
8.6 EVALUAREA
8.7 MIJLOACE DE INVATAMANT
8.8 INVATAREA CENTRATA PE ELEV
9 ANEXE
10 BIBLIOGRAFIE
11 LISTA TABELELOR SI FIGURILOR DIN LUCRARE

Extras din licența:

Industria hoteliera moderna se contureaza odata cu aparitia marilor hoteluri europene din a doua jumatate a secolului al XIX- lea devenind in zilele noastre o industrie globala importanta, dominata din ce in ce mai mult de un numar mic de organizatii multinationale. Managerii hotelieri se confrunta cu aceleasi probleme cu care se confrunta managerii din celelalte sectoare ale industriei serviciilor: intelegerea asteptarilor clientilor, controlul comportamentului angajatilor, punerea in balanta a necesitatii satisfacerii clientilor cu cea a obtinerii de profit si gestiunea diverselor activitati.

Astazi, industria hoteliera este din ce in ce mai dominata de un numar mic de lanturi internationale. Anii 1980 si inceputul anilor 1990 au fost perioade de fuziuni, achizitii si consolidari. Una din consecintele schimbarii dreptului de proprietate si controlului la sfarsitul anilor 80 si inceputul anilor 90 a fost sfarsitul dominatiei companiilor americane. Marile companii hoteliere internationale sunt acum de origine franceza, engleza sau japoneza.

In Europa de Est industria hoteliera a fost mult timp dominata de stat iar acum se incearca sa se gaseasca noi cai a proprietatii catre sectorul privat si noi fonduri de investitii pentru a o ridica la standardele europene. Majoritatea companiilor internationale ezita inca sa investeasca in Europa de Est iar atunci cand se decid sa intre pe aceasta piata adopta metoda contractelor manageriale si a contractelor de fransiza.

Complexele hoteliere devin din ce in ce mai grandioase si sunt amplasate in peisaje din ce in ce mai costisitoare.

Desi acest tip de dezvoltare poate fi o sursa importanta de imbogatire si de locuri de munca pentru comunitatea locala, se ridica problema modului cum aceasta schimbare va afecta mediul local si cum populatia locala va fi influentata de aceste initiative. Aceste dezvoltari hoteliere masive sunt gestionate, in mod obisnuit, de catre lanturile internationale chiar daca unele lanturi nationale opereaza deja in zona respectiva.

* Adaptare dupa Valentin Nita Managementu serviciilor de cazare si catering, vol I, Editura Tehnopres, Iasi, 2004, pag. 10-12 Industria hoteliera, recunoscuta ca o componenta distincta a economiei, exprimata cu suficienta rigoare de grupa de servicii hoteluri si restaurante, are ca domeniu de referinta totalitatea proceselor desfasurate de unitatile de cazare, generate de primirea, sejurul si plecarea calatorului.

Continutul industriei hoteliere, functiile si trasaturile acesteia au evoluat in conexiune cu dezvoltarea capacitatilor de cazare si implicarea lor in activitatea turistica.

Desi nu priveste in exclusivitate asigurarea necesarului spatii si servicii de cazare pentru turisti, industria hoteliera manifesta multa receptivitate fata de nevoile acestora si evolueaza in interdependenta cu activitatea turistica.

Este cunoscut faptul ca, pe langa atractia exercitata de un obiectiv turistic amenajarile referitoare la asigurarea conditiilor de odihna ...

Bibliografie:

BARBU, GH. - "TURISMUL SI CALITATEA VIETII" - EDITURA POLITICA, BUCURESTI, 1980

BARBU, GH. - "TURISMUL IN ECONOMIA NATIONALA" - BUCURESTI, EDITURA SPORT - TURISM, 1981

BARANESCU R. - "TURISM SI ALIMENTATIE PUBLICA" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1975

BASANU G. , FUNDATURA D. - "MANAGEMENT - MARKETING" - EDITURA S. C. DIACON CORESI, BUCURESTI, 1993

BERBECARU I. , BOTEZ M. - "TEORIA SI PRACTICA AMENAJARII TURISMULUI" - EDITURA SPORT - TURISM, BUCURESTI, 1977

BLYTHE J. - "COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI" - EDITURA TEORA, 1998

BRAN, F. , MARIN, D. , SIMON, T. - "ECONOMIA TURISMULUI SI MEDIULUI INCONJURATOR" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1998

BUTUNOIU G. - "TEHNICI DE VANZARE" - EDITURA ALL, BUCURESTI, 1995

CIURCA S. , DRAGULESCU N. - "MANAGEMENTUL CALITATII TOTALE" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1995

COATES CH. - "MANAGERUL TOTAL" - EDITURA TEORA, 1999

COJOCARIU S. - "NOTE DE CURS - MANAGEMENTUL CALITATII" - FMH 1999, CENTRUL NATIONAL DE INVATAMANT TURISTIC, BUCURESTI

CRISTUREANU C. - "ECONOMIA SI POLITICA TURISMULUI INTERNATIONAL" - EDITURA ABEONA, BUCURESTI, 1992

DANCIU V. - "MARKETING INTERNATIONAL" - EDITURA OSCAR PRINT, 1996

DONALDSON B. - "MANAGEMENTUL VANZARILOR" - CODEX, 2001

DRAGULESCU N. - "DE LA CALITATEA CONTROLATA LA CALITATEA TOTALA" - EDITURA ALTERNATIVE, BUCURESTI, 1995

EIGLIER P. , LANGEARD E. - "SERVUCTION. LE MARKETING DE SERVICES" - EDISCIENCE INTERNATIONAL, PARIS, 1996

EMILIAN R. - "INITIERE IN MANAGEMENTUL SERVICIILOR" - EDITURA EXPERT, BUCURESTI, 2001

FRIDE W. , HUGHES R. , KOPOOR J. - "BUSINESS" - 3RD EDITION, BOSTON, 1991

HAPENCIUC C. V. - "CERCETAREA STATISTICA IN TURISM" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 2003

IONCICA M. - "ECONOMIA SERVICIILOR - TEORIE SI PRACTICA" - EDITURA URANUS, BUCURESTI, 2003

IONCICA M. , MINCIU R. , STANCIULESCU G. - "ECONOMIA SERVICIILOR " - EDITURA A II - A, EDITURA URANUS, BUCURESTI, 1999

KOTLER PH. , ARMSTRONG G. , SAUNDERS J. , WONG VERONICA - "PRINCIPIILE MARKETINGULUI" - EDITURA TEORA, 1998

KOTLER PH. - "MANAGEMENTUL MARKETINGULUI" - EDITURA TEORA, BUCURESTI, 1997

MALCOLM PEEL - "INTRODUCERE IN MANAGEMENT" - EDITURA ALTERNATIVE - FIMAN, BUCURESTI, 1993

MIHUT I. - "COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI" - DACIA, 1996

MINCIU R. , ZADIG R. - "ECONOMIA SI TEHNICA SERVICIILOR DE ALIMENTATIE PUBLICA SI TURISM" - A. S. E. , 1984

MOLDOVAN M. - "MARKETING SI CULTURA" - EDITURA EXPERT, 1997

MOLDOVAN M. - "STIINTA AFACERILOR" - EDITURA EXPERT, 1995

MOLDOVEANU M. , DOBRESCU E. M. , LOAN - FRANC V. - "INITIERE IN MANAGEMENTUL AFACERILOR MICI SI MIJLOCII" - EDITURA EXPERT - FIMAN, BUCURESTI, 1998

NEDELEA AL. - "PIATA TURISTICA" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA R. A. , BUCURESTI, 2003

NICOLESCU O. - "MANAGEMENT" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1992

NICOLESCU, O. , GEORGESCU, I. - "MANAGEMENT SI MARKETING" - VOL. I SI II, SUPLIMENT LA REVISTA TRIBUNA ECONOMICA, BUCURESTI, 1991

OLARU M. - "MANAGEMENTUL CALITATII" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1995

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu de caz privind orientarile moderne ale dezvoltarii industriei hoteliere
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9.5/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2006
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
215 pagini
Imagini extrase:
236 imagini
Nr cuvinte:
68 300 cuvinte
Nr caractere:
437 655 caractere
Marime:
444.89KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Economie
Sus!