Studiu de caz privind calitatea și sortimentul de bere comercializat

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 CALITATEA MARFURILOR SI SERVICIILOR - PROBLEMA CENTRALA A ACTIVITATII ECONOMICE
1.1 CONCEPTUL MODERN AL CALITATII MARFURILOR SI SERVICIILOR
1.2 SISTEMUL CALITATII
1.3 CALITATE SI COMPETITIVITATE
1.4 CERTIFICARE CALITATII MARFURILOR SI SERVICIILOR
1.5 ASIGURAREA CALITATII PRODUSELOR SI SERVICIILOR IN CORELATIE CU PROTECTIA CONSUMATORULUI
1.6 RELATIA CALITATE - INNOIRE SORTIMENTALA - EFICIENTA ECONOMICA
2 FABRICAREA BERII - 100 DE ANI DE BERE
2.1 SCURT ISTORIC
2.2 APARITIA FABRICII S. C. XYZ S. A. PITESTI
2.3 PROCESUL DE FABRICATIE
3 FACTORII CARE INFLUENTEAZA CALITATEA BERII
3.1 MATERII PRIME
3.2 INFLUENTA PROCESULUI TEHNOLOGIC ASUPRA CALITATII
3.3 CONDITII DE AMBALARE, DEPOZITARE, PASTRARE SI TRANSPORT PENTRU MENTINEREA CALITATII BERII
4 CALITATEA SI DEFECTELE BERII
4.1 CLASIFICAREA BERILOR
4.2 PROPRIETATI FIZICO - CHIMICE
4.3 INSUSIRILE SENZORIALE ALE BERII
4.4 STABILITATEA BERII
4.5 VALOAREA NUTRITIVA SI ACTIVITATEA FIZIOLOGICA A BERII
5 ASPECTE PRIVIND COMERCIALIZAREA BERII FABRICATE DE S. C. XYZ S. A. PITESTI
5.1 MARCA DE FABRICA A BERII - ELEMENT IMPORTANT AL GARANTARII CALITATII BERII
5.2 ASPECTE PRIVIND COMERCIALIZARE BERII PE PIATA INTERNA

Extras din licența:

In sensul cel mai general, calitatea este o categorie filozofica si exprima insusirile esentiale ale unui obiect (serviciu) care-l fac sa se distinga de toate celelalte produse (servicii) similare, care au aceeasi destinatie si aceeasi utilitate.

Calitatea produselor si serviciilor este conferita de sinteza principalelor proprietati (caracteristici) , care exprima gradul de utilitate in satisfacerea nevoilor exprimate sau implicite.

1 Standardul ISO 8402 defineste calitatea ca reprezentand ansamblul caracteristicilor unei entitati, care ii confera aptitudinea de a satisface nevoile exprimate sau implicite.

2 Conform acestei definitii: Calitatea nu este exprimata printr-o singura caracteristica, ci printr-un ansamblu de caracteristici; Prin calitate trebuie satisfacute nu numai nevoile exprimate, dar si cele implicite.

Standardul SR ISO 8402 recomanda ca termenul calitate sa nu fie utilizat in mod izolat, pentru a exprima gradul de excelenta intr-un sens comparativ sau pentru evaluari tehnice in sens cantitativ.

Pentru a exprima aceste doua sensuri este preferabil sa fie utilizat un calitativ. De exemplu, pot fi utilizati urmatorii termeni: Calitate relativa, atunci cand entitatile sunt clasificate in functie de gradul lor de excelenta sau in sens comparativ; Nivelul calitatii, intr-un sens cantitativ; Masura calitatii, atunci cand sunt efectuate evaluari tehnice precise.

Cerintele pentru calitate sunt definite ca reprezentand expresii ale nevoilor, sau traducerea lor intr-un ansamblu de cerinte privind caracteristicile unei entitati, exprimate in termeni cantitativi, pentru a face posibila realizarea si examinarea entitatii respective.

Cerintele pentru calitate se refera in egala masura, la cerintele pietei, cele contractuale, cerintele interne ale intreprinderii si cerintele societatii.

O importanta deosebita se acorda definirii cerintelor societatii referitoare la calitate.

Acestea reprezinta obligatii ce decurg din legi, regulamente, reguli, coduri, statute etc.

, si ele vizeaza, in principal, protectia vietii, sanatatii persoanelor si a mediului inconjurator, valorificarea corespunzatoare a resurselor naturale, conservarea energiei. 1 Standardul face distinctie intre termenii de neconformitate si defect. Prin neconformitate se intelege abaterea sau absenta uneia sau mai multor caracteristici de calitate sau a elementelor sistemului calitatii, in raport cu cerintele specifice.

Prin defect se intelege nesatisfacerea unei cerinte, sau a unei asteptari rezonabile privind utilizarea prevazuta, inclusiv a celor referitoare la securitate.

Distinctia dintre cei doi termeni este considerata importanta, in special pentru faptul ca, in cazul defectelor, se pune problema raspunderii juridice fata de produs.

Raspunderea juridica pentru produs este un termen generic, utilizat pentru descrierea obligatiei ce revine producatorului, de a despagubi pentru pierderile datorate unor daune corporale, materiale sau de alta natura, cauzate de un produs.

...

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu de caz privind calitatea si sortimentul de bere comercializat
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2000
Nr fișiere:
2 fisiere
Pagini (total):
56 pagini
Imagini extrase:
85 imagini
Nr cuvinte:
17 388 cuvinte
Nr caractere:
92 884 caractere
Marime:
83.22KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Pitesti
Materie:
Economie
Sus!