Studiu de caz asupra campaniei de promovare a unui produs

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 MARKETING. CONCEPT, FUNCTII SI ROL
2.1 CONCEPTUL DE MARKETING
2.2 FUNCTIILE MARKETINGULUI
2.3 ROLUL STRATEGIEI DE PIATA SI AL MIXULUI DE MARKETING IN CADRUL UNEI COMPANII
3 POLITICA DE PRODUS - CONCEPTE TEORETICE
3.1 CONTINUT
3.2 INNOIREA PRODUSELOR
3.3 ALTERNATIVE STRATEGICE IN POLITICA DE PRODUS
3.4 POLITICA DE MARCA IN MARKETINGUL INTERNATIONAL
3.5 STRATEGII DE PRODUS IN MARKETINGUL INTERNATIONAL
3.6 FACTORI DE SUCCES IN LANSAREA PRODUSULUI NOU PE PIATA INTERNATIONALA
4 ACTIVITATEA PROMOTIONALA
4.1 PUBLICITATEA
4.2 PROMOVAREA VANZARILOR
4.3 RELATIILE PUBLICE
4.4 MANIFESTARI PROMOTIONALE
4.5 STRATEGII PROMOTIONALE
4.6 OPERATIONALIZAREA POLITICII PROMOTIONALE
5 PROMOVAREA PRODUSULUI BONUX AL COMPANIEI MULTINATIONALE XYZ
5.1 PREZENTAREA GENERALA A FIRMEI
5.2 PREZENTAREA PRODUSULUI BONUX
5.3 PREZENTAREA POLITICII DE PROMOVARE A PRODUSULUI BONUX
5.3.1 ACTIVITATEA DE MARKETING - ANALIZA SWOT
6 CONCLUZII SI PROPUNERI
7 BIBLIOGRAFIE
8 ANEXE

Extras din licența:

Aceasta lucrare isi propune sa analizeze conceptul strategic de publicitate si promovare a companiei Procter & Gamble si in particular al campaniei de promovare a produsului Bonux in perioada sarbatorilor de iarna (Decembrie 2003). In acest sens se vor analiza, in partea teoretica, rolul marketingului in cadrul firmei, dar si rolul si legaturile dintre politica de produs si activitatea promotionala in cadrul mixului de marketing al companiei.

Se va pune accent pe analiza importantei atragerii consumatorilor si crearii si mentinerii loialitatii acestora factor in succesul pe piata internationala a companiei Procter & Gamble de-a lungul celor 167 de ani de experienta in producerea si comercializarea bunurilor de larg consum.

Un alt aspect analizat va fi cel al interactiunilor dintre publicitate, promovarea vanzarilor si relatiile publice, cu rol hotarator in desfasurarea campaniilor promotionale si al lansarii de noi produse.

In partea sa practica, lucrarea analizeaza politica de promovare a produsului Bonux si a variantelor sale in cadrul campaniei desfasurate de P&G in Decembrie 2003 in Romania.

Se va sublinia conceptul de prezentare al produsului, dar si noul concept al reclamei TV care sustine campania de promovare din aceasta perioada, cu analiza mesajului sau catre consumatori si efectul asupra vanzarilor firmei in perioada amintita.

Totodata, lucrarea focalizeaza si asupra conceptiei si politicii P&G de orientare asupra cerintelor si nevoilor consumatorului, in vederea satisfacerii acestora si de permanenta largire a pietei prin continua atragere de noi categorii de consumatori si creare a loialitatii fata de marca, prin aplicarea de strategii promotionale specifice.

In conditiile crearii tuturor conditiilor pentru a avea in tara noastra o economie de piata, incorporarea marketingului in intreaga activitate a intreprinderilor, incepand cu nivelul elaborarii strategiilor, s-a dovedit a fi cea mai realista optiune.

Marketingul dupa cum spune Kotler este acea functie a organizatiei, care identifica nevoile si dorintele clientilor, determina pietele care pot fi deservite cel mai bine concepe produse, servicii si programe adecvate deservirii acestor piete.

Totusi, marketingul nu este doar o functie aparte, ci mult mai mult. Marketingul se poate spune ca este o filosofie care calauzeste intreaga organizatie. Proseforul Stephen Burnett arata ca, intr-o organizatie cu adevarat axata pe marketing, nu poti preciza cine anume formeaza compartimentul de marketing.

Fiecare angajat al acesteia trebuie sa ia decizii tinand seama de impactul lor asupra consumatorului.

Este si cazul companiei Procter & Gamble Marketing Romania S. R. L., care reprezinta sediul central al deciziilor si strategiilor de piata pentru regiunea Balcanilor.

Revenind la conceptul de marketing, dorim sa scoatem in evidenta in cele ce urmeaza, cateva definitii ale acestui concept.

In sensul vechi, prin marketing se intelegeau in special activitatile de vanzare si ...

Bibliografie:

BALAURE V. - MARKETING, EDITURA URANUS, BUCURESTI, 2000

BALAURE V. - MARKETING EDITIA A II - A REVAZUTA SI ADAUGITA, EDITURA URANUS, BUCURESTI, 2002

PISTOL GH. M. - MARKETING, EDITURA FUNDATIEI ROMANIA DE MAINE, BUCURESTI, 1999

BONDREA A. - POLITICI DE MARKETING, CURS TEORETIC, UNIVERSITATEA SPIRU HARET, FACULTATEA MARKETING SI COMERT EXTERIOR

DANCIU V. - MARKETING INTERNATIONAL - DE LA TRADITIONAL LA GLOBAL, EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 2001

EPURE M. - PROGRAME DE MARKETING, EDITURA FUNDATIEI ROMANIA DE MAINE, BUCURESTI, 2001

FLORESCU C. - MARKETING, EDITURA MARKETER, BUCURESTI, 1992

FLORESCU C. - MARKETING, EDITURA INDEPENDENTA ECONOMICA, BUCURESTI, 1997

JELEV V. - COMUNICARE PRIN MARKETING, EDITURA F&F INTERNATIONAL, BUCURESTI, 2001

JELEV V. - COMUNICARE PROMOTIONALA, EDITURA F&F INTERNATIONAL, BUCURESTI, 2001

KOTLER PH. - PRINCIPIILE MARKETINGULUI, EDITURA TEORA, BUCURESTI, 2001

KOTLER PH. - MANAGEMENTUL MARKETINGULUI - ANALIZA, PLANIFICARE, IMPLEMENTARE, CONTROL, EDITURA TEORA, BUCURESTI, 1997

ANGHEL L. - MODALITATI DE MASURARE A EFICIENTEI ACTIVITATII PROMOTIONALE, EDITURA ASE, BUCURASTI, 1999

DEMETRESCU M. C. - MARKETING, ED. EUROPA NOVA, LUGOJ, 1991

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu de caz asupra campaniei de promovare a unui produs
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2005
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
70 pagini
Imagini extrase:
95 imagini
Nr cuvinte:
22 513 cuvinte
Nr caractere:
124 837 caractere
Marime:
129.39KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
-
Materie:
Economie
Sus!