Studiu asupra domeniilor de aplicare a marketingului. noi direcții în dezvoltarea acestora

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 CONTINUTUL SI ROLUL MARKETINGULUI
1.1 ESENTA MARKETINGULUI
1.2 FUNCTIILE MARKETINGULUI
1.3 LOCUL MARKETINGULUI IN FAMILIA STIINTELOR ECONOMICE
2 APARITIA, DEZVOLTAREA SI DOMENIILE DE APLICARE ALE MARKETINGULUI
2.1 CONDITIILE APARITIEI SI DEZVOLTARII MARKETINGULUI
2.2 ETAPELE MARKETINGULUI
2.3 UNIVERSALITATEA MARKETINGULUI
2.4 INSTITUTII SI ORGANISME
3 MARKETINGUL IN ACTIVITATEA DE PIATA A INTREPRINDERII
3.1 MEDIUL EXTERN AL INTREPRINDERII
3.2 RELATIILE DE PIATA ALE INTREPRINDERII
3.3 RELATIILE DE CONCURENTA
3.4 PIATA INTREPRINDERII CONTINUT, CAPACITATE, ARIE
3.5 CONJUNCTURA PIETEI
4 COORDONATELE POLITICII DE MARKETING
4.1 CONTINUTUL SI ROLUL
4.2 STRATEGIA DE PIATA, NUCLEUL POLITICII DE MARKETING
4.3 MARKETINGUL MIXT
5 DISTRIBITIA ( POLITICA DE DISTRIBUTIE )
5.1 CONCEPTUL DE DISTRIBUTIE
5.2 CANALELE DE DISTRIBUTIE
5.3 DISTRIBUTIA FIZICA
5.4 STRATEGIA DE DISTRIBUTIE
6 POLITICA DE PRODUS
6.1 CONCEPTUL DE PRODUS IN OPTICA DE MARKETING
6.2 CONTINUTUL POLITICII DE PRODUS
6.3 INTRODUCEREA IN FABRICATIE SI LANSAREA DE NOI PRODUSE
6.4 STRATEGII DE PRODUS
7 POLITICA DE PRET
8 CONCEPTUL DE PRET SI FUNCTIILE PRETULUI
8.1 POLITICI ALE PRETULUI
8.2 STRATEGII ALE PRETULUI
9 POLITICILE PROMOTIONALE
9.1 CONTINUTUL ACTIVITATILOR PROMOTIONALE
9.2 STRUCTURA ACTIVITATIILOR PROMOTIONALE
9.3 STRATEGII PROMOTIONALE
10 CERCETARI DE MARKETING
10.1 CONTINUTUL CERCETARILOR DE MARKETING
10.2 ARIA SI TIPOLOGIA CERCETARILOR DE MARKETING
10.3 ORGANIZAREA CERCETARII DE MARKETING
11 PROGRAMUL DE MARKETING
11.1 CONTINUTUL SI ROLUL PROGRAMULUI DE MARKETING
11.2 ETAPELE ELABORARII PROGRAMULUI DE MARKETING. REALIZAREA PROGRAMULUI DE MARKETING
12 PROCES DECIZIONAL DE MARKETING
12.1 CONTINUTUL SI TIPOLOGIA DECIZIILOR DE MARKETING
12.2 METODOLOGIA ELABORARII SI ADOPTARII DECIZIEI DE MARKETING
12.3 FUNDAMENTAREA DECIZIEI DE MARKETING
13 ORGANIZAREA ACTIVITATII DE MARKETING
13.1 LOCUL ACTIVITATII DE MARKETING IN STRUCTURA ORGANIZATORICA A INTREPRINDERILOR
13.2 STRUCTURA SI ATRIBUTIILE COMPARTIMENTULUI DE MARKETING
13.3 ALTERNATIVE ALE ORGANIZARII ACTIVITATII DE MARKETING IN CADRUL SOCIETATILOR COMERCIALE

Extras din licența:

Notiunea de marketing - participiul prezent al verbului to market care inseamna a cumpara, a vinde. Acest termen corespunde mai multor accesiuni, in domeniul stiintei, o disciplina, un demers, o activitate practica, o functie a intreprinderii.

Prin esenta lui, marketingul incearca sa trateze lumea si sa o inteleaga prin problemele, necesitatile, standardele ei de viata.

Marketingul ofera posibilitatea adecvarii productiei la consum pe tot parcursul realizarii unui produs.

Prin marketing trebuie sa se inteleaga desfasurarea tuturor activitatii necesare constatarii nevoilor pietei.

Programarea disponibilitatilor de produse, distributia fizica, facilitarea procesului de cercetare a produsului.

Marketingul reprezinta o noua optica si conceptie asupra orientarii, organizarii si desfasurarii activitatii economice.

Orice activitate economica trebuie indreptata in directia satisfacerii cerintelor efective ale consumatorului. In viziunea marketingului punctul de plecare pentru organizarea si desfasurareaoricarei activitati trebuie sa-l constituie intai cercetarea nevoilor si a perspectivelor nevoilor de consum pornind de la conceperea produselor pana la vanzarea lor dar si urmarirea in consum al produselor.

In al doilea rand - raportarea productiei la mediul inconjurator.

In al treilea rand - cunoasterea mediului de atragere si utilizare.

In al patrulea rand - utilizarea pentru fundamentarea deciziilor de marketing a unui instrumentar specific.

Acest instrumentar se axeaza pe fluxul de informatii dintre intreprindere si mediu, prelucrarea informatiei, verificarea in practica a efectelor deciziilor de marketing.

In concluzie, continutul marketingului implica de-opotriva o atitudine, un ansamblude activitati practice, un instrumentar stintific.

Folosirea marketingului de catre o firma asigura acesteia o serie de trasaturi ca: (receptivitate la cerintele pietei; (cunoasterea cerintelor; (capacitatea de adaptare a firmelor; (inventabilitate si spirit creator; (eficienta maxima.

Scoala americana introduce alaturi de notiunea de marketing, notiunea de concept de marketing.

Daca marketingul este un concept sau o gandire practica, conceptul de marketing este o atitudine, o filosofie.

Filip Cotler unul dintre cei mai mari ganditori americani defineste 6 grupuri de concepte ale marketingului: 1. Nevoile, dorintele si cererea; 2. Produsele; 3. Valoarea, costul si satisfactia; 4. Schimburile, tranzactiile si relatiile; 5. Piata; 6. Marketingul.

1. Nevoile, dorintele si cererea.

Pentru a supravietui fiinta umana are nevoie sa manance, sa se imbrace, sa se adaposteasca, sa fie stimulata. Aceste nevoi nu sunt date de societate, nu sunt create de marketing.

Ele se nasc o data cu aparitia fiintei umane si se dezvolta.

Nevoia este limitata. Dorintele pot fi infinite. Dorintele evolueaza incepand din scoala, din intreprindere, din familie.

Dinstinctia dintre nevoi si dorinte nu e creata de marketing.

Marketingul poate influenta dorintele si nu nevoile. Marketingul ...

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Studiu asupra domeniilor de aplicare a marketingului. Noi directii in dezvoltarea acestora
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2008
Nr fișiere:
2 fisiere
Pagini (total):
56 pagini
Imagini extrase:
46 imagini
Nr cuvinte:
14 038 cuvinte
Nr caractere:
87 597 caractere
Marime:
60.30KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Economie
Sus!