Structurile arborescențe ierarhizate și paradigmele comunicării interne din cadrul acestora

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 ARGUMENT
2 ORGANIZATIILE - STRUCTURI ARBORESCENTE IERARHIZATE
2.1 CULTURA ORGANIZATIONALA
2.2 CLIMATUL ORGANIZATIONAL
2.3 STRUCTURA ORGANIZATIONALA
3 COMUNICAREA INTERNA ORGANIZATIONALA
3.1 ERELE COMUICARII INTERNE
3.2 DIRECTIILE COMUNICARII INTERNE
3.3 RETELE DE COMUNICARE FAVORIZATE DE STRUCTURILE ORGANIZATORICE
3.4 ROLURI SPECIALE DE COMUNICARE INTERNA IN ORGANIZATII
3.5 OBIECTIVELE SI EFICIENTA COMUNICARII INTERNE
3.6 COMUNICAREA INTERNA LA NIVEL DE CONDUCERE
3.6.1 COMUNICAREA MANAGERIALA
3.6.2 FUNCTIILE COMUNICARII MANAGERIALE
3.7 BARIERE DE COMUNICARE INTERNA
3.7.1 BARIERE DE NATURA ORGANIZATIONALA
3.7.2 BARIERE DE NATURA INDIVIDUALA
3.7.3 OPTIMIZAREA COMUNICARII
4 PUBLICURI, MESAJE SI FORME DE COMUNICARE INTERNA
4.1 PUBLICURILE INTERNE
4.1.1 CLASIFICAREA PUBLICURILOR INTERNE
4.1.2 CARACTERISRICILE PUBLICURILOR INTERNE
4.2 MODELAREA MESAJELOR
4.3 FORME DE COMUNICARE INTERNA DESTINATE PUBLICURILOR ORGANIZATIONALE
4.3.1 CANALELE COMUNICARII INTERNE
4.3.2 SUPORTURILE COMUNICARII INTERNE
4.3.3 PUBLICATIILE INTERNE
5 COMUNICAREA IN SITUATIILE DE CRIZA ORGANIZATIONALA
5.1 CONCEPTUL DE CRIZA
5.2 COMUNICAREA INTERNA PE TIMPUL CRIZEI
5.3 DIAGNOZA STADIULUI DE PREGATIRE A ORGANIZATIEI PENTRU CRIZE
6 STUDIU DE CAZ. INSPECTORATUL SCOLAR JUDETEAN BUZAU
6.1 SCURT ISTORIC AL ISJ BUZAU
6.2 CADRUL LEGISLATIV
6.3 ANALIZA STRUCTURII ORGANIZATORICE
6.4 COMUNICAREA INTERNA IN CADRUL ISJ BUZAU
6.4.1 METODA DE CERCETARE
6.4.2 INSTITUTIE PUBLICA VERSUS INSTITUTIE PRIVATA
6.4.3 CLIMATUL ORGANIZATIONAL IN ISJ BUZAU
6.4.4 COMUNICAREA INTERNA
6.4.5 SISTEMUL INFORMATIONAL
6.4.6 GESTIONAREA CRIZELOR
6.4.7 ANALIZA SWOT
6.4.8 TOPUL BENEFICIILOR DORITE LA LOCUL DE MUNCA IDEAL
7 CONCLUZIE
8 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Fiecare epoca istorica s-a remarcat printr-o serie de elemente semnificative. Pasiunile pentru diverse aspecte teoretice sau pentru aplicatii practice au definit etape, au consacrat nume si scoli, s-au constituit in marturii pentru posteritate.

O furtunoasa existenta a cunoscut termenul de paradigma. Propus in sfera cercetarii epistemologice de Thomas Kuhn, conceptul acesta a devenit parte componenta a atitudinii metodologice in stiinta secolului nostru. Odata cu el s-a produs o mutatie intelectuala. Prin functia sa dinamizatoare a deschis orizontul descoperirii de noi paradigme in evolutia stiintei si a culturii in general.

In conceptia lui Thomas Kuhn, paradigmele sunt acele realizari stiintifice universal recunoscute care, pentru o perioada, ofera probleme si solutii model unei comunitati de practicieni. Paradigmele comunicarii evidentiaza dinamica, procesualitatea acestui fenomen, detasandu-se de scheme fixe, rigide de intelegere si interpretare. Ele reprezinta un model explicativ care se construieste pe masura ce fenomenul isi dezvaluie bogatia de sensuri si solicitari incitante.

Daca paradigmele stiintei anuntau perioade revolutionare in istoria acesteia, paradigmele comunicarii delimiteaza etape succesive care au avut forta impunerii unei anumite continuitati. Spre deosebire de stiinta, unde aparea o ruptura evidenta cand se propunea un nou model de gandire si de interpretare a lumii, in comunicare caracterul cumulativ este predominant. Comunicarea renunta mai greu la formele sale istorice de manifestare. Acestea se conserva alaturi de cele viitoare, in grade diferite, in absenta unei sistematizari autoritare.

In plan istoric, omenirea a traversat paradigmele comunicarii orale (prealfabetice), scrise (alfabetul), prin intermediul tipariturilor (tiparite) si electronice. Toate acestea se constituie astazi intr-un corp unitar, nici una dintre ele nefiind complet uitata sau exilata. Specificul paradigmelor comunicarii il reprezinta nu discontinuitatile, disocierile, renuntarile pragmatice si definitive la modele de intelegere si explicare ci tocmi reluarile, revenirile aparente in alt plan de complexitate tehnica si de solicitare a abilitatilor comunicationale ale subiectului.

Noile paradigme exprima coexistenta formelor de comunicare ca suprapunere si paralelism. Mecanismul medierii caracterizeaza dinamica si specificul actului comunicational. Modificarile de esenta ale acestuia nu sunt noutatile ca atare, introducerile de tehnici si mijloace, ci modul in care acestea sunt asimilate, devin parte integranta a procesului in ansamblu.

Comunicarea reprezinta un act cu reluari infinite pe o scala a complexitatii crescande, atat a relatiilor sale cu celelalte domenii ale vietii sociale, cat si a propriilor mecanisme care ii asigura desfasurarea.

La inceputul secolului XXI comunicarea a devenit un instrument indispensabil in toate ramurile si domeniile unei societati. Aflate la raspantia mai multor discipline, procesele de comunicare ...

Bibliografie:

BARLIBA MARIA CORNELIA - "PARADIGMELE COMUNICARII" - EDITURA STIINTIFICA SI ENCICLOPEDICA, BUCURESTI, 1987

BIRKENBIHL VERA F. - "ANTRENAMENTUL COMUNICARII SAU ARTA DE A NE INTELEGE" - EDITURA GEMMA PRESS, BUCURESTI, 1998

CHICIUDEAN ION, TONES VALERIU - "GESTIONAREA CRIZELOR DE IMAGINE" - EDITURA COMUNICARE. RO, BUCURESTI, 2002

COMAN CRISTINA - "RELATIILE PUBLICE SI MASS-MEDIA" - EDITURA POLIROM, IASI, 2000

CONSTANTIN TICU - "EVALUAREA PSIHOLOGICA A PERSONALULUI" - EDITURA POLIROM, IASI, 2004

DAGENAIS BERNARD - "CAMPANIA DE RELATII PUBLICE" - EDITURA POLIROM, IASI, 2003

DAGENAIS BERNARD - "PROFESIA DE RELATIONIST" - EDITURA POLIROM, IASI, 2002

DAVID GEORGE - "RELATIILE PUBLICE GARANTIE A SUCCESULUI" - OSCAR PRINT, BUCURESTI, 2002

IOSIFESCU VIOREL, PLATON ANA, BORCAN ALEX. - "SCOALA NORMALA SPIRU C. HARET BUZAU, FILE DE MONOGRAFIE", BUZAU, 1998

LAFAYE CLAUDETTE - "SOCIOLOGIA ORGANIZATIILOR" - EDITURA POLIROM, IASI, 1998

MATTELART ARMAND, MATTELART MICHELE - "ISTORIA TEORIILOR COMUNICARII" - EDITURA POLIROM, IASI, 2001

MANDRICEL ILIE - "IZVOARE DIN ADANCURI" - EDITURA CASEI CORPULUI DIDACTIC, BUZAU, 2000

MARINESCU VALENTINA - "INTRODUCERE IN TEORIA COMUNICARII PRINCIPII, MODELE, APLICATII" - EDITURA TRITONIC, BUCURESTI, 2003

NEWSOM DOUG, TURK JUDY VANSLYKE, KRUCKEBERG DEAN - "TOTUL DESPRE RELATIILE PUBLICE" - EDITURA POLIROM, IASI, 2003

NICOLESCU VALERIU, CARLAN ION - "INVATAMANTUL DIN PERSPECTIVA TIMPULUI" - EDITURA CASEI CORPULUI DIDACTIC, BUZAU, 2003

PAILLIART ISABELLE - "SPATIUL PUBLIC SI COMUNICAREA" - EDITURA POLIROM, IASI, 2002

PANISOARA GEORGETA, PANISOARA ION-OVIDIU - "MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE" - EDITURA POLIROM, IASI, 2004

SCHNEIDER CHRISTIAN - "COMMUNICATION NOUVELLE FONCTION STRATEGIQUE DE LENTRPRISE" - EDITION J. DELMAS, PARIS, 1990

SCOTT W. RICHARD - "INSTITUTII SI ORGANIZATII" - EDITURA POLIROM, IASI, 2004

STOICA RELU - "ISTORIA INVATAMANTULUI BUZOIAN REPERE CRONOLOGICE" - EDITURA CARMINIS, PITESTI, 2005

TOCA IOAN - "MANAGEMENT EDUCATIONAL" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 2002

VLASCEANU MIHAELA - "ORGANIZATIILE SI CULTURA ORGANIZARII" - EDITURA TREI, BUCURESTI, 2002

WILCOX DENNIS L. , AULT PHILLIP H. , AGEE WARREN K. - "P. R. STRATEGIES AND TACTICS" - FOURTH EDITION, HARPER COLLINS COLLEGE PUBLISHER, 1995

ARHIVELE NATIONALE BUZAU, FOND INSPECTORATUL SCOLAR BUZAU, DOSAR 56/1948

INSTITUTUL DE STIINTE ALE EDUCATIEI "MANUAL DE MANAGEMENT EDUCATIONAL" - EDITURA PROGNOSIS, 2000

INSTITUTUL DE STIINTE ALE EDUCATIEI "LEGI ALE INVATAMANTULUI DIN ROMANIA 1864-1978", VOL. I, BUCURESTI, 1991

LEGEA INVATAMANTULUI NR. 84/1995, MODIFICATA SI COMPLETATA - EDITOR TRIBUNA INVATAMANTULIUI, BUCURESTI, 1999

MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII "MANAGEMENT EDUCATIONAL PENTRU INSTITUTIILE DE INVATAMANT", BUCURESTI, 2001

MINISTERUL INVATAMANTULUI, DIRECTIA GENERALA A INVATAMANTULUI PREUNIVERSITAR "REGULAMENT DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE A INSPECTORATELOR SCOLARE", 1995

"MONITORUL OFICIAL" DIN 25 SEPTEMBRIE 1948

"REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARA", 2002

"STATUTUL PERSONALULUI DIDACTIC", MODIFICAT SI COMPLETAT - EDITOR TRIBUNA INVATAMANTULUI, BUCURESTI, 2002

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Structurile arborescente ierarhizate si paradigmele comunicarii interne din cadrul acestora
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
81 pagini
Imagini extrase:
85 imagini
Nr cuvinte:
27 391 cuvinte
Nr caractere:
154 195 caractere
Marime:
112.32KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Economie
Sus!