Strategii de marketing în turism. turismul balnear internațional și național

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 STRATEGII DE MARKETING IN TURISM
2.1 CONCEPTUL DE MARKETING TURISTIC
2.2 MIXUL DE MARKETING TURISTIC
2.2.1 POLITICA DE PRODUS TURISTIC
2.2.2 POLITICA DE PRETURI
2.2.3 POLITICA DE DISTRIBUTIE
2.2.4 POLITICA DE PROMOVARE
3 TURISMUL BALNEAR INTERNATIONAL SI NATIONAL
3.1 TURISMUL IN LUME
3.2 TURISMUL BALNEAR IN EUROPA
3.3 TURISMUL BALNEAR IN ROMANIA
4 PREZENTAREA STATIUNII BUZIAS
4.1 SCURT ISTORIC AL LOCALITATII BUZIAS
4.2 ASEZAREA GEOGRAFICA
4.3 CLIMATUL, APA SI TERMALISMUL LA BUZIAS
4.4 VEGETATIA SI FAUNA
5 DEZVOLTAREA S. C. TURISM BALNEAR "BUZIAS" S. A.
5.1 SITUATIA STATIUNII IN PREZENT
5.2 ANALIZA STRUCTURILOR EXISTENTE IN STATIUNE
5.2.1 STRUCTURILE DE CAZARE
5.2.2 STRUCTURILE DE ALIMENTATIE PUBLICA
5.2.3 STRUCTURILE DE TRATAMENTE
5.2.4 PATRIMONIUL SI ANIMATIA
5.3 PRINCIPALII INDICATORI TURISTICI AI S. C. TRATAMENT BALNEAR "BUZIAS" S. A.
5.3.1 INDICATORII POTENTIALULUI ECONOMIC
5.3.2 INDICATORII CIRCULATIEI TURISTICE
5.3.3 INDICATORII EFICIENTEI ECONOMICE A ACTIVITATII DESFASURATE DE S. C. T. B. "BUZIAS" S. A.
5.4 TARIFELE PRACTICATE DE CATRE SOCIETATE
5.5 INVESTITII IN CADRUL SOCIETATII
5.6 ANALIZA SWOT A SOCIETATII
6 CONCLUZII SI PROPUNERI
7 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Turismul, ca fenomen economic si social, a cunoscut dezvoltari spectaculoase, explozive in cea de-a doua jumatate a secolului al XX-lea. Dorinta de a calatori si de a cunoaste lucruri noi este cunoscuta inca din antichitate, chiar daca la inceput aceste dorinte aveau ca scop principal razboiul, cuceririle de noi teritorii sau schimburile comerciale.

Activitatea economica a unitatilor de turism se finalizeaza in servicii destinate pietei (interne sau externe). In calitate de prestator de servicii, intreprinderea turistica are relatii permanente cu piata, dar concomitent, intervine si in calitate de beneficiar pentru bunuri si servicii necesare organizarii si desfasurarii propriei activitati.

Intreprinderile moderne au adoptat o noua viziune fata de piata si au pus in actiune metode si tehnici noi de investigare, de adaptare sau de influentare a ei. Acest nou demers al intreprinderilor moderne presupune atat o noua orientare a activitatii lor, cat si mijloace specifice de actiune in aceasta directie.

Turistul nu cumpara numai servicii de baza, el cumpara un loc de vacanta, care sa-i asigure o gama diversificata de servicii de calitate corespunzatoare gusturilor si preferintelor sale si posibilitati multiple de recreere, de vizitare a unui nou cadru natural, de cunoastere a unor noi obiceiuri, de practicare a unor sporturi preferate, de largire a orizontului cultural-artistic. Prin urmare, prestatiile de servicii in cadrul produsului turistic trebuie sa fie asamblate intr-un tot unitar, pe baza carora o zona sau o statiune turistica sa actioneze ca o singura unitate economica.

Dupa stabilirea obiectivelor pe care intreprinderea de turism vrea sa le atinga pe o piata este necesar ca pentru realizarea acestora sa-si elaboreze strategii specifice referitoare la produs, pret, distributie si promovare.

Valorificarea superioara a complexului hotelier S. C. Turism Balnear Buzias S. A.

este indeplinita cu ajutorul strategiilor de marketing puse in aplicare de catre acesta.

Prin potentialul sau balneoclimateric, orasul Buzias se inscrie printre cele mai inzestrate statiuni din tara noastra.

Buziasul, principala statiune a judetului Timis, care datorita apelor sale figureaza in marile enciclopedii ale lumii, precum aceea a savantilor italieni M. Messini C. G. Lollo Aque minerali del mondo sau Precis d hydrologie a omului de stiinta francez A.

Morette, prin saltul valoric inregistrat in anii socialismului, s-a impus pe plan national si chiar in strainatate.

Prin valentele terapeutice deosebite ale factorilor de cura prezenti in zona sa, orasul Buzias constituie una dintre cele mai importante statiuni balneoclimaterice din Romania.

Daca am incerca o ierarhizare a statiunilor, Buziasul ar ocupa o pozitie fruntasa, conditionata de o serie de atribute specifice care, cumulate in mod armonios, i-au adus de peste 140 de ani o faima ce trece hotarele tarii.

Mentionate succint, atributele cele mai reprezentative ar fi: deosebitele valente terapeutice ale apelor ...

Bibliografie:

COSMESCU IOAN - "TURISMUL. FENOMEN COMPLEX CONTEMPORAN" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1998

FOLTEAN FLORIN, LADAR LUCIAN - "MARKETING" - EDITURA BRUMAR, TIMISOARA, 2001

GHERASIM TOADER, GHERASIM DANIEL - "MARKETING TURISTIC" - EDITURA ECONOMICA, 1999

IELENICZ MIHAI, ENE M. , COMANESCU L. , PATRU I. , NEDELEA A. , BOGDAN M. , OPREA R. , SANDULACHE I. - "ROMANIA. ENCICLOPEDIE TURISTICA" - EDITURA CORINT, BUCURESTI, 2003

LUPU NICOLAE - "HOTELUL. ECONOMIE SI MANAGEMENT III" - EDITURA ALL BACH, BUCURESTI, 2002

NEDELEA ALEXANDRU - "POLITICI DE MARKETING IN TURISM" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 2003

SNAK OSCAR, BARON PETRE, NEACSU NICOLAE - "ECONOMIA TURISMULUI" - EDITURA EXPERT, BUCURESTI, 2001

STANCIOIU AURELIA FELICIA - "STRATEGII DE MARKETING IN TURISM" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 2000

STANCIULESCU G. , DINCA C. , DOROS N. , DUMITRIU C. , IFTIMIE L. , JELESCU F. , JIPA M. , PATRASCU N. - "ECONOMIA INTREPRINDERII". MANUAL PENTRU CLASA A X - A. PROFILUL SERVICII - EDITURA OSCAR PRINT, BUCURESTI, 2001

GEOGRAFIE CLASA A 9 - A, EDITIA CHISINAU

GEOGRAFIE OXFORD "TRADUCERE

INTERNET:

BUSINESS. ROL. RO/CONTENT/VIEW

DISCUTII. MFINANTE. RO/STATIC

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Strategii de marketing in turism. Turismul balnear international si national
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
86 pagini
Imagini extrase:
65 imagini
Nr cuvinte:
25 656 cuvinte
Nr caractere:
143 643 caractere
Marime:
444.01KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Timisoara
Specializare:
Economia comertului, turismului si serviciilor
Materie:
Economie
Sus!