Sistemul de comunicare prin analiza diagnostic la nivelul unui hotel

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 COMUNICAREA - BAZE CONCEPTUALE
1.1 DEFINIREA, NIVELURILE SI CONTEXTUL COMUNICARII UMANE
1.2 COMPONENTELE PROCESULUI DE COMUNICARE
1.3 SCURT ISTORIC AL COMUNICARII
1.4 DIFERENTA INTRE COMUNICARE SI INFORMATIE
2 COMUNICAREA INTERNA
2.1 INSTRUMENTELE DE COMUNICARE INTERNA
2.2 LEGATURA DINTRE STRUCTURA ORGANIZATORICA SI COMUNICARE
2.3 CULTURA ORGANIZATIEI
2.4 STILUL MANAGERIAL
3 COMUNICAREA EXTERNA
3.1 RELATIILE PUBLICE
3.1.1 COMUNICATUL DE PRESA
3.1.2 CONFERINTA DE PRESA
3.1.3 RECEPTIILE
3.2 PUBLICITATEA
3.2.1 RECLAMA PRIN MASS - MEDIA
3.2.2 ETAPELE DE ELABORARE A UNEI CAMPANII PUBLICITARE
4 PREZENTAREA UNITATII HOTELIERE XYZ
4.1 PREZENTAREA GENERALA A UNITATII
4.1.1 CADRUL GENERAL
4.1.2 OFERTA HOTELULUI XYZ
4.1.3 CEREREA TURISTICA. STRUCTURA CLIENTELEI
4.1.4 DESCRIEREA STRATEGIEI DE DEZVOLTARE A FIRMEI
4.2 ACTIVITATEA DE CAZARE
4.2.1 CAZARE SI REZERVARE LA HOTELUL XYZ
4.2.2 DOCUMENTE UTILIZATE, TARIFE PRACTICATE, SERVICII SUPLIMENTARE OFERITE TURISTILOR
4.2.3 GRADUL DE OCUPARE A CAPACITATII DE CAZARE
4.2.4 METODE SI PROPUNERI DE AMELIORARE A CALITATII PRODUSULUI "CAZARE" LA HOTELUL XYZ
4.3 ORGANIZAREA FORMALA SI INFORMALA A HOTELULUI XYZ DIN XYZ
4.3.1 STRUCTURA ORGANIZATORICA A HOTELULUI XYZ
4.3.2 RELATIILE ORGANIZATORICE DIN CADRUL HOTELULUI
5 ANALIZA DIAGNOSTIC A COMUNICARII IN CADRUL SOCIETATII ANALIZATE
5.1 COMUNICAREA INTERNA
5.1.1 ANALIZA CLIMATULUI PSIHO - SOCIAL
5.1.2 RELATIILE INTERGRUPALE IN CADRUL HOTELULUI
5.2 COMUNICAREA EXTERNA
5.3 GRADUL DE SATISFACTIE AL CLIENTELEI CU PRIVIRE LA CALITATEA SERVICIILOR OFERITE
6 CONCLUZII SI PROPUNERI PRIVIND AMELIORAREA SISTEMULUI DE COMUNICARE IN CADRUL HOTELULUI XYZ
6.1 RELATIILE HOTELULUI CU CLIENTUL
6.2 RELATIILE INTERGRUPALE IN CADRUL HOTELULUI
6.3 RELATIILE CU TERTII
6.4 PROPUNERI
6.5 CONCLUZII
7 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

In fiecare zi suntem judecati de catre cei din jurul nostru prin prisma a ceea ce le comunicam si a modului in care o facem. La randul nostru si noi ii judecam pe ceilalti in acelasi mod. Comunicarea este nu numai inevitabila in momentul in care se intalnesc doi oameni, dar uneori poate fi chiar vitala. Problema comunicarii este ca nu intotdeauna reuseste sa transmita mesajul dorit.

Aceasta deoarece cel care primeste mesajul il interpreteaza prin prisma propriei perceptii, care difera de cea a emitatorului. Aptitudinile de comunicare sunt aptitudini care trebuie invatate si perfectionate in permanenta.

Comunicarea umana este relatia dintre oameni si se construieste cu emotii, sentimente, atitudini si interese. Comunicarea este cea care creeaza comuniunea si comunitatea, adica mai curand o tesatura de relatii, decat o cantitate de informatii. Cineva care este ex-comunicat se afla in afara comunitatii si comuniunii.

Psihologii si sociologii nu concep comunicarea in absenta unui subiect care constientizeaza sau nu informatia expediata sau receptionata. Din perspectiva lor, comunicarea (umana) este un proces prin care un individ (comunicatorul) transmite stimuli cu scopul de a schimba comportamentul altor indivizi (auditoriul). Informaticianul Warren Weaver definea comunicarea in afaceri ca fiind totalitatea proceselor prin care o minte poate sa o influenteze pe alta. Semantica termenului comunicare nu incape intr-o definitie, dar fiecare definitie posibila surprinde cate ceva din ceea ce este comunicarea.

Oamenii comunica prin stimuli care poarta mesaje.

Odata emis si receptionat, mesajul apartine, in comun, celui care a dat si celui care a primit. Din acest punct de vedere, comunicarea umana este un proces tranzactional, unul de predare-primire, in care se schimba semnificatii, idei dar si energii, emotii, sentimente sau chiar bunuri, fie de la un individ la altul, fie catre un grup restrans, fie catre publicul larg. Obiectul comunicarii umane este acela de a-l face pe interlocutor sa simta, sa gandeasca sau sa se comporte intr-un anume fel. Scopul exista si atunci cand partenerii de comunicare nu-l constientizeaza. Stimulii asteapta raspuns.

Omul emite stimuli atunci cand vorbeste, cand scrie, cand gesticuleaza, cand canta, cand danseaza, cand munceste, cand zambeste, se incrunta, adica tot timpul, indiferent de context si situatie.

Omul nu poate sa nu comunice si o face, indiferent daca vrea sau nu. Cand asculta, citeste, priveste, miroase, pipaie, gusta sau bajbaie prin intuneric, omul receptioneaza mesaje.

In functie de numarul participantilor si de natura relatiilor care se stabilesc intre ei, comunicarea umana se poate desfasura pe cinci niveluri relativ distincte: comunicarea intrapersonala, comunicarea interpersonala, comunicarea de grup, comunicarea publica si comunicarea de masa.

Comunicarea intrapersonala este acea tainica relatie in care o persoana asculta propria voce interioara si poarta un dialog cu sine. Astfel, ea se ...

Bibliografie:

BOGDAN BACANU - "MANAGEMENT STRATEGIC" - EDITURA TEORA BUCURESTI, 1997

NICOLESCU, EUGEN BURDUS, ION VERBONCU - "MANAGEMENT" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, R. A. BUCURESTI, 1992

R. CANDEA, D. CANDEA - "COMUNICAREA MANAGERIALA. CONCEPTE, DEPRINDERI, STRATEGII" - EDITURA EXPERT BUCURESTI, 1996

R. CANDEA, D. CANDEA - "COMUNICAREA MANAGERIALA APLICATA" - EDITURA EXPERT BUCURESTI, 1996

M. MOLDOVEANU, E. M. DOBRESCU - "INITIERE IN MANAGEMENTUL AFACERILOR MICI SI MIJLOCII" - EDITURA EXPERT, BUCURESTI, 1998

T. GEORGESCU - "NEGOCIEREA AFACERILOR" - EDITURA PORTO FRANCO, GALATI, 1998

H. MINTZBERG - "LE MANAGER DU QUOTIDIEN: LES DIX ROLES DU CADRE" - LES EDITIONS DU D ORGANISATIONS, PARIS, 1986

ECATERINA PUTZ, FLORENTINA PIRJOL - " MARKETING TURISTIC" - EDITURA MIRTON, 1997

STEFAN PRUTIANU - "MANUAL DE COMUNICARE SI NEGOCIERE IN AFACERI" - EDITURA POLIROM, IASI, 2000

W. D. REES - " ARTA MANAGEMENTULUI" - EDITURA TEHNICA BUCURESTI, 1996

ION STOICA - "INFORMATIE SI CULTURA" - EDITURA TEHNICA BUCURESTI, 1997

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Sistemul de comunicare prin analiza diagnostic la nivelul unui hotel
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2001
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
111 pagini
Imagini extrase:
79 imagini
Nr cuvinte:
28 168 cuvinte
Nr caractere:
161 400 caractere
Marime:
155.63KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
-
Materie:
Economie
Sus!