Lucrarea de fata trateaza complexa lume a afacerilor din cadrul retelelor hoteliere internationale punand accentul in principal pe latura obiectual analitica a particularitatilor ce se desfasoara intre participantii activi regasiti in cadrul lanturilor voluntare, integrate, dispersate sau independente.
In primul capitol am adus in prim plan cateva aspecte avute in vedere in managementul hotelier, cu referire la organizarea si definirea, explicarea si clarificarea catorva termeni folositi in literatura de specialitate. Sunt avuti in vedere termeni specifici hotelariei precum grup hotelier, lant hotelier voluntar, lant hotelier integrat, grup hotelier concentrat/dispersat, hotel independent (individual) In al doilea capitol am luat in considerare cateva aspecte uzitate in cadrul grupurilor si lanturilor hoteliere, punand in evidenta avantajele/dezavantajele categoriilor de asociere. (voluntar, integrat, concentrat, dispersat, independent) si eventualele modalitati de contractare In capitolul al treilea am optat pentru prezentarea celui mai mare lant hotelier voluntar din lume si tratarea celor mai interesante particularitati care au facut din reteaua BestWestern un concern de talie mondiala. Sunt aduse in discutie principalele beneficii datorate extinderii si dezvoltarii retelei, caracteristici de ordin financiar, precum si politica de investitii reliefata prin intermediul proiectelor de finantare. De asemenea, de o importanta aparte sunt problemele inerente cu care se confrunta o companie hoteliera de anvergura, care a investit din 1997 si in Romania.
Capitolul patru are in prim plan implicarea corporatiei BestWestern in Romania, cu exemplificare pe BestWesternBucovina Club de Munte, al saptelea pilon de infrastructura occidentala ce poarta semnatura BestWestern in tara noastra. Sunt privite si analizate aici principalele caracteristici de succes cu care iese in evidenta concernul magnat, precum si piedicile intampinate in procesul de evolutie al celui mai recent obiectiv de patru stele construit de marele grup hotelier in Romania.
Ultimul capitol, dar nu cel de pe urma, al cincilea, vine in intampinarea dificultatilor descoperite in mediul de afaceri romanesc prin trasarea unor linii de demarcatie sub forma unor concluzii si propuneri ce se vor a fi de bun augur pentru marii hotelieri straini interesati a investi pe piata hoteliera romaneasca.
Cu eleganta si originalitate se poate conchide in aceeasi nota disonanta ca lucrarea de fata, luand in calcul si volumul imens de informatii ce a trebuit structurat, a fost de un real folos pentru desavarsirea experientei mele ca tanar absolvent de Turism-Servicii, precum si completarea in linii de informare obiectuala a valorilor teoretice si practice inerente studiului.
In acest capitol mi-am propus definirea, explicarea si clarificarea catorva termeni folositi in literatura de specialitate si pe care-i voi utiliza mai des in aceasta lucrare. Termeni specifici hotelariei precum grup ...
BAKER S. , HUYTON J. , BRADEY P. - "PRINCIPLES OF HOTEL FRONT OFFICE OPERATIONS" - EDITURA JOHN WILEY & SONS, NEW YORK, 2000
COSMESCU I. - "TURISMUL, FENOMEN COMPLEX CONTEMPORAN" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1998
IATU CORNELIU - "GEOGRAFIA TURISMULUI" - EDITURA SEDCOM LIBRIS, IASI, 2003
IGNAT I. , POHOATA I. , CLIPA N. , LUTAC GHE. - "ECONOMIE POLITICA" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1998
GRIGORUTA V. - "NOTE DE CURS"
LANQUAR R. , HOLLIER R. - "LE MARKETING TOURISTIQUE" - P. U. F. , PARIS, 1993
MEDLIK S. , INGRAM H. - "THE BUSINESS OF HOTELS" - EDITURA BUTTERWORTH & HEINEMANN, 2000
NITA V. , BUTNARU G. , LORIN D. - "GESTIUNE HOTELIERA SI CATERING" - EDITURA SEDCOM LIBRIS IASI, 2002
SNACK O. - "ECONOMIA TURISMULUI" - EDITURA EXPERT, BUCURESTI, 2001
STANCIULESCU G. , NICOLAE LUPU, GABRIELA TIGU - "TEHNICA OPERATIUNILOR DE TURISM" - EDITURA ALL, BUCURESTI, 1998
ZAIT A. - "MARKETINGUL SERVICIILOR" - EDITURA SEDCOM LIBRIS, IASI, 2002
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.