Publicitatea și rolul ei în strategia de marketing

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 PUBLICITATEA
1.1 CUVANT INAINTE
1.2 EVOLUTIA PUBLICITATII
1.3 TIPOLOGIA COMUNICATIILOR UMANE
1.4 ETAPE DE REALIZARE A COMUNICATIILOR
1.5 RELATIA COMUNICARE GLOBALA - COMUNICARE DE MARKETING
2 PUBLICITATEA SI COMUNICAREA
2.1 TEHNICI DE COMUNICARE IN RELATIILE CU CLIENTII
2.1.1 TEHNICI DE RELATII PUBLICE PENTRU POZITIONAREA PRODUSELOR
2.1.2 TEHNICI FOLOSITE CU OCAZIA UNOR EVENIMENTE
2.2 TIPURI DE PUBLICITATE
2.3 INSTRUMENTE SI MODALITATI FOLOSITE IN PUBLICITATE
2.4 PUBLICITATEA PRIN MASS - COMMUNICATION MEDIA
2.5 PUBLICITATEA PRIN AFISE
2.6 PUBLICITATEA GRATUITA
3 CONCEPTUL DE MARCA
3.1 CARACTERISTICILE DE CALITATE A MARCILOR
4 MARKETINGUL DIRECT
4.1 CONCEPT, TRASATURI, AVANTAJE
5 MANIFESTARILE PROMOTIONALE
5.1 MANIFESTARILE CU CARACTER EXPOZITIONAL
5.1.1 OBIECTIVELE MANIFESTARILOR EXPOZITIONALE
5.2 PROMOVAREA VANZARILOR
5.2.1 CONTINUTUL SI SCOPURILE URMARITE DE PROMOVAREA VANZARILOR
5.2.2 INSTRUMENTELE UTILIZATE IN PROMOVAREA VANZARILOR
5.2.3 IMPORTANTA PROMOVARII VANZARILOR
5.2.4 ROLUL PUBLICITATII IN PROMOVARE
6 TEHNICI PROMOTIONALE
6.1 INSTRUMENTE PROMOTIONALE
6.2 REALIZAREA BUGETELOR DE PROMOVARE
6.3 EFICIENTA IN PROMOVARE
6.4 OPTIMIZAREA MIXULUI PROMOTIONAL
6.4.1 MODELUL PRAGULUI DE RENTABILITATE IN PROMOVARE
6.4.2 INDICATORII DE EFICIENTA AI PROMOVARII
7 STUDIU DE CAZ
8 CONCLUZII
9 BIBLIOGRAFIE
10 ANEXE

Extras din licența:

Deoarece lumea se schimba cu repeziciune, se misca mai rapid, lucru valabil atat in cazul societatii privita ca un ansamblu, cat si din perspectiva economica, aplicarea teoriei de marketing a impus o viziune moderna asupra conceptului de organizatie.

Pentru orice organizatie, indiferent de domeniul de activitate, obiectivul final este de a obtine un profit, sau in cazul organizatiilor non- profit, de a furniza servicii remarcabile. O strategie de marketing este vitala unei organizatii pentru a- i directiona activitatea. Elaborarea unei strategii de marketing impune folosirea politicii promotionale, reprezentata de cei patru P si anume product, placement, price si promotion. Aceste politici promotionale formeaza un mix de marketing menit sa reuneasca aceste componente intr- un instrument de piata aflat la indemana practicienilor de marketing.

Totusi marketingul reprezinta mai mult decat o functie a organizatiei, se poate spune ca reprezinta o filozofie dupa care organizatia isi ghideaza intreaga activitate.

Chiar daca am spus ca scopul principal al unei organizatii este obtinerea unui profit, marketingul urmareste satisfacerea consumatorului intr- un mod profitabil, si deasemenea construirea unei relatii de durata intre organizatie si client.

Pentru formarea acestei relatii, organizatie- client, un factor determinant il reprezinta comunicarea. Astfel o atentie deosebita este acordata acestei componente a marketingul, deoarece putem spune ca succesul unei organizatii din punct de vedere economic, financiar sau social depinde de modul in care organizatia trateaza procesul de comunicare, atat cu proprii consumatori cat si inter sau intraorganizational.

O forma pe care comunicarea si-o asuma in cadrul marketingului este acea de comunicare promotionala. De-a lungul anilor sistemul de comunicatii de marketing a crescut in complexitate si tot mai multe organizatii au simtit nevoia unei viziuni strategice, de ansamblu, asupra proceselor prin care o organizatie comunica mesajele sale mediului de afaceri. Astfel, apare conceptul de comunicare promotionala in marketing care urmareste sa valorifice potentialul comunicarii de marketing in cadrul unei strategii coerente, atat comercial cat si corporativ - brand awareness.

Comunicarea de marketing transmite pietei o anumita imagine care trebuie sa diferentieze organizatia de competitorii sai in piata.

Philip Kotler considera ca elemente fundamentale ale comunicarii promotionale pentru bunurile de larg consum sunt publicitatea, promovarea vanzarilor, vanzarea personala si relatiile publice.

Data fiind actualitatea subiectului am decis ca aceasta lucrare sa analizeze conceptul de comunicare promotionala, axandu-ne pe partea de promovare a vanzarilor, tehnica care consider ca ofera oricarei organizatii posibilitatea de a-si promova nu doar produsele cat si propria imagine. Una din tehnicile folosite pentru promovarea vanzarilor este promotia, sau vanzarea promotionala. Aceasta vanzare promotionala ocupa un loc ...

Bibliografie:

ADAM J. BONHOMME M. - "L'ARGUMENTATION PUBLICITAIRE" - NATHAM, PARIS, 1997

BAKER J. M. , MACMILLAN - "DICTIONARY OF MARKETING AND ADVERTISING" - EDITURA MACMILLAN BUSINESS, LONDRA, 1998

BALAURE V. , POPESCU I. C. , SERBANICA D. - "TEHNICI PROMOTIONALE" - EDITURA METROPOL, BUCURESTI, 1994

BARBU P. - "PUBLLICITATEA TV SE VINDE PE PUNCTUAL DE AUDIENTA" - ARTICOL IN REVISTA CAPITAL NR 7/2002

BENNET P. D. - "DICTIONARY OF MARKETING TERMS" - AMA, CHICAGO, 1988

BON J. , GREGORY P. - "TEHNICI DE MARKETING" - EDITURA DUNOD, PARIS, 1990

BOTTON M. - "LE NOM MARQUEE" - EDITURA MCGRAW HILL, PARIS, 1990

BUZAN T. , ISRAEL R. - "VANZARE INTELIGENTA" - EDITURA CODECS, BUCURESTI, 1998

CATOIU I. - "CERCETARI DE MARKETING. PROBLEME SI STUDII DE CAZ" - EDIUTRA URANUS, BUCURESTI 1997

CATEORA TH. - "INTERNATIONAL MARKETING" - EDITURA R. IRWING INC. 1993

CAZACU T. S. - "STRATEGII COMUNICATIONALE SI MANIPULARE" - EDITURA POLIROM, IASI, 2000

CONSTANTIN POPESCU - "INTRODUCERE IN PUBLICITATE" - EDITURA UNIVERSITATII DIN BUCURESTI, 2005

CONSTANTIN SASU, RADU ANDRIES, - "COMUNICAREA INTEGRATA DE MARKETING" - F&F INTERNATIONAL

DANCIU V. - "MARKETING INTERNATIONAL" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1998

DANCU V. S. - "COMUNICAREA SIMBOLICA. ARHITECTURA DISCURSULUI PUBLICITAR" - EDITURA DACIA, CLUJ - NAPOCA, 1999

DEMEURE C. , VENTE - "ACTION COMERCIALE" - SIREY, PARIS, 1990

DUBOIS P. L. , JOLIBERT A. - "MARKETING, TEORIE SI PRACTICA, VOL I SI II" - EDITURA ECONOMICA, CLUJ, 1994

ENGEL F. J. , WARSHAW R. M. , KINNEAR C. T. - "PROMOTIONAL STRATEGY: MANAGING THE MARKETING COMMUNICATIONS PROCESS" - IRWIN HOMEWOOD, BOSTON, 1997

EVAN J. , BERMAN B. - "MARKETING" - EDITURA MACMILLAN, NE YORK, 1994

FLORESCU C. - "MARKETING" - EDITURA MARKETER, BUCURESTI, 1992

FLORESCU C. - "STRATEGII IN CONDUCEREA ACTIVITATII INTREPRINDERII" - EDITURA STIINTIFICA SI ENCICLOPEDICA, BUCURESTI, 1987

GEORGE E. BELCH, MICHAEL A. BELCH - "INTRODUCTION TO ADVERTISING AND PROMOTION" - IRWIN, BURR ILLINOIS, 1993

I. C. GEORGESCU - "TEHNICI PROMOTIONALE" - EDITURA METROPOL, BUCURESTI, 1994

STEWART GRANT - "SUCCESUL IN MAMAGEMENTUL VANZARILOR" - EDITURA ALTERNATIVE, BUCURESTI, 1995

STEPHAN HOLOWAY - "MARKETING, CURS INTRODUCTIV, EDITIE BILINGVA" - EDITURA RELAXROM, ORADEA, 1995

KOTLER PH. - "MANAGEMENTUL MARKETINGULUI" - EDITURA TEORA, BUCURESTI, 1997

KOTLER PH. , SAUNDERS J. , ARMSTRONG G. , WONG V. - "PRINCIPIILE MARKETINGULUI" - EDITURA TEORA, BUCURESTI, 1998

MIHAI PAPUC - "TEHNICI PROMOTIONALE" - EDITURA UNIVERSITARA, BUCURESTI, 2006

MOARCAS O. - "TEHNICI PROMOTIONALE" - EDITURA SIC PRESS DESIGN, BUCURESTI, 1993

MOLDOVEANU M. - "PSIHOLOGIA RECLAMEI" - EDITURA LIBRA, BUCURESTI, 1993

MOISE Z. - "MARKETINGUL PRIN INTERMEDIUL TARGURILOR SI EXPOZITIILOR" - EDITURA ALL EDUCATIONAL, BUCURESTI, 1997

MUNTEANU V. - "MARKETING PENTRU TOTI" - EDITURA UNIUNII SCRIITORILOR EDITURA MERIDIANUL 28, CHISINAU, 1996

NICOLA M. , PETRE D. - "PUBLICITATE" - EDITURA S. N. S. P. A. , BUCURESTI, 2001

MARIUS D. POP - "CONDUCEREA SI PROMOVAREA VANZARILOR" - EDITURA ALMA MATER, CLUJ - NAPOCA, 2005

MARIUS D. POP - "CONDUCEREA SI PROMOVAREA VANZARILOR" - COLECTIA "MARKETING EXPRESSUS", EDITURA ALMA MATER, CLUJ - NAPOCA, 2002

MARIUS D. POP - "MARKETING INTERNATIONAL" COLECTIA "MARKETING EXPRESSUS" - EDITURA ALMA MATER, CLUJ - NAPOCA, 2004

I. C. POPESCU - "TEHNICI POMOTIONALE" - EDITURA METROPOL, BUCURESTI, 1994

GHEORGHE PETRESCU - "MARKETING PROMOTIONAL" - EDITURA FUNDATIEI ACADEMICE "GHEORGHE ZANE", IASI, 2000

TREECE MARLA - "COMMUNICATION FOR BUSINESS AND THE PROFESSIONS, ED. A IV - A" - ALLYS AND BACON, BOSTON 1989

BUSINESS INTELLIGENCE AGENCY - "TEHNICI DE VANZARE" - EDITURA ALL EDUCATIONAL, BUCURESTI, 1995

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Publicitatea si rolul ei in strategia de marketing
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
83 pagini
Imagini extrase:
97 imagini
Nr cuvinte:
25 828 cuvinte
Nr caractere:
140 250 caractere
Marime:
163.68KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Cluj-Napoca
Materie:
Economie
Sus!