Perioada specifica integrarii Romaniei in structurile si organismele europene necesita cel putin din punct de vedere informatic o automatizare a relatiilor intre furnizor si beneficiar cat si o reglementare a relatiilor dintre parteneri de afaceri. Un management corect al clientilor si contractelor realizat dupa o conduita si un program strict folosind Intranet-ul si Internetul firmei poate spori randamentul unui agent economic cu pana la 50 % (cifra confirmata de The Economist, March 2004). Cu ajutorul calculatoarelor activitatea este mai usor de organizat, putem sa indeplinim o serie de sarcini mai rapid si mai eficient, sa comunicam, sa ne informam, sa ne instruim, deci ne ajuta sa realizam aproape totul.
In viitor se asteapta ca sistemele informatice economice sa preia majoritatea activitatilor necesare fluxului informational din cadrul unei companii lasand personalul firmei sa isi canalizeze energia spre instruire in domeniile in care calculatoarele nu pot prelua activitatea.
Constienti de importanta unui management structurat pe tiparul companiei din ce in ce mai multe firme romanesti achizitioneaza solutuii informatice de managementul clientilor, contabilitate, managementul proiectelor, etc. Majoritatea opteaza pentru solutii la cheie dar un anumit segment, in special cel din sfera serviciilor unde diversitatea si ineditul fac diferenta prefera solutii informatice dedicate, realizate in urma analizei atente a companieie lor, proiectata impreuna cu specialistii lor si implementata modular.
Companiile puternice pe piata interna cat si internationala folosesc solutii profesionale care intervin in tate zonele desfasurarii afacerii realizate pe parcursul mai multor ani de analiza si dezvoltare fiind practic liantul dintre activitatile normale din cadrul ei si clienti respectiv parteneri. Criteriile de selectie a solutiei informatice potrivite survin unei analize atente a produsului firmei ofertante cat si in functie de modalitatea de satisfacere a cerintelor de lucru, operare, utilizare, aplicabilitate si resurse necesare.
Un factor foarte important pentru companiile mici sau cele pentru care ponderea solutiei in desfasurarea activitatii este mai putin vizibila este pretul. Acesta influenteaza direct tipul solutiei alese firma producatoare, asteptarile legate de suport tehnic si garantia seriozitatii furnizorului. Spre deosebire de institutiile guvernamentale, bancare sau companiile mari, unde pretul solutiei informatice conteaza mai putin, factorul care primeaza fiind functionalitatea parametricitatea si securitatea solutiei in speta, pentru companiile mici pretul ramane totusi din pacate criteriul de baza in alegerea ei.
Datorita acestui concurs de factori aceste mici companii de multe ori introduc solutiiile informatice in cadrul desfasurarii activitatii tarziu sau niciodata. Pentru ca totusi achizitionarea sa fie posibila avand in vedere factorii care concura la formarea pretului total de utilizare, respectiv SGBD-uri comerciale ...
V. CHICHERNEA, C. BOTEZATU, I. IACOB - "PROIECTAREA SISTEMELOR INFORMATICE" - EDITURA SYLVI, 2002
JAKOK NIELSEN - "DESIGNING WEB USABILITY" - EDITURA: NEW RIDERS
V. CHICHERNEA - "SISTEME INFORMATICE IN EONOMIE" - EDITURA SYLVI, 2001
STIG SAETHER BAKKEN, ALEXANDER AULBACH, EGON SCHMID, JIM WINSTEAD, LARS TORBEN WILSON, RASMUS LERDORF, ANDREI ZMIEVSKI, JOUNI AHTO - "PHP OFFICIAL MANUAL" - EDITURA PHP DOCUMENTATION GROUP
BEN LAURIE, PETER LAURIE - "APACHE THE DEFINITIVE GUIDE" - EDITURA OREILLY
ION LUNGU, MANOLE VELICANU, CONSTANTA BADEA, CRISTINA IONITA - "SGBD ORACLE" - EDITURA ALL
RASMUS LERDORF - "PHP POCKET REFERENCE" - EDITURA OREILLY
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.