Sistemul de marketing care ne ofera nivelul de trai ridicat este alcatuit din numeroase firme mari si mici, toate aflate in cautarea succesului.
La aceasta din urma contribuie mai multi factori: strategie competitiva, angajati implicati total in munca lor, sisteme informationale corespunzatoare, implementare pe masura. Insa toate firmele de succes din ziua de azi au un lucru in comun: sunt puternic orientate catre client si implicate in activitati de marketing.
Personalul acestor firme se dedica in intregime cunoasterii, servirii si satisfacerii nevoilor consumatorilor de pe piete bine studiate. Fiecare angajat este motivat sa ofere clientilor bunuri si servicii de o calitate si o valoare superioara.
Multi cred ca numai firmele mari, care opereaza in tarile cu economie puternic dezvoltata, apeleaza la marketing, dar de fapt marketingul poate fi intalnit atat in interiorul, cat si in exteriorul sectorului de afaceri, in marile si micile organizatii din toate categoriile de state. In sectorul de afaceri, marketingul s-a raspandit cel mai rapid printre firmele producatoare de bunuri de consum preambalate, printre firmele producatoare de bunuri de consum indelungat si printre firmele producatoare de echipament industrial. Dar in ultimele decenii, firmele prestatoare de servicii de consum, mai ales companiile aeriene, societatile de asigurare si cele prestatoare de servicii financiare, au adoptat si ele practicile moderne de marketing.
Cea mai recenta categorie de intreprinzatori care si-a manifestat interesul pentru marketing este cea a liber-profesionistilor avocati, contabili, medici, arhitecti - care au inceput sa-si promoveze serviciile si sa practice o politica de pret agresiva. De asemenea, marketingul a devenit o componenta vitala a strategiilor multor organizatii nelucrative (non-profit), cum ar fi scoli, biserici, spitale, muzee, grupuri artistice si chiar departamente ale politiei. Sa analizam urmatoarele cazuri: Multe universitati care se confrunta cu scaderea numarului studentilor admisi si cu cresterea concurentei si a costurilor, apeleaza la marketing cu scopul de a atrage studentii si fondurile necesare. Ele isi definesc pietele-tinta, isi imbunatatesc comunicatiile si promovarea, raspunzand mai bine dorintelor si nevoilor studentului.
Ca sa impiedice scaderea numarului credinciosilor, multe grupari din biserica anglicana cauta modalitati mai eficiente de atragere a membrilor si de mentinere a sprijinului financiar. In ciuda controverselor, predicatorii utilizeaza tot mai mult presa, televiziunea si radioul pentru a face cunoscuta religia publicului larg. Ei apeleaza la cercetari de marketing pentru a cunoaste mai bine nevoile membrilor si isi reelaboreaza in mod corespunzator oferta de servicii.
Unele grupuri evanghelice poseda chiar posturi de radio si televiziune proprii. Se stie ca Vaticanul a apelat la agentia de publicitate Saatchi and Saatchi, cu scopul de a desfasura o campanie la televiziune in valoare de 2, 5 milioane de ...
PETER URS BENDER, GEORGE TORAK - "SECRETELE SUCCESULUI IN MARKETING" - EDITURA TEORA, 2001
PHILIP KOTLER, GARRY ARMSTRONG, JOHN SAUNDER, VERONICA WONG - "PRINCIPIILE MARKETINGULUI" - EDITURA TEORA, 2001
KURT ROHNER - "CIBER - MARKETING" - EDITURA ALL EDUCATIONAL, 1999
DEMETRESCU M. C. - "CIBERSPATIUL GENERALIZAT APLICAT IN MARKETING" - MARKETING - MANAGEMENT NR. 5 / 1999
GABRIELA MESNITA - "INTRODUCERI IN AFACERI ELECTRONICE" - EDITURA JUNIMEA IASI, 2002
CONSTANTIN SASU - "MARKETING INTERNATIONAL" - EDITURA MILLENIUM, 1997
THEODOR PURCAREA, VALERIU IOAN FRANC - "MARKETING, EVOLUTII, EXPERIENTE, DEZVOLTARI CONCEPTUALE" - EDITURA EXPERT, 2000
NICOLAE SFETCU - "MARKETING PE INTERNET" - EDITURA TEORA, 1998
NATH R. , AKMANLIGIL M. - "ELECTRONIC COMMERCE AND THE INTERNET" - EDITURA FORBES, 1999
STANLEY M. - "THE INTERNET RETAILING RAPORT" - EDITURA WATERHOUSECOOPERS, 2000
DEMEURE C. - "MARKETING" - EDITURA SECOND EDITION, 2000
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.