Principii generale ale segmentării pieței

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 CONCEPTIA GENERALA DESPRE SEGMENTAREA PIETII
1.1 IDENTIFICAREA CRITERIILOR DE SEGMENTARE A PIETII
1.2 MODALITATI DE SEGMENTARE A PIETII
2 STRUCTURA PIETEI
2.1 CARACTERISTICI GENERALE ALE CERERII SI OFERTEI
2.2 STUDIUL CERERII
2.3 STUDIUL OFERTEI
3 RELATIILE DINTRE CERERE SI SEGMENTAREA PIETIEI
4 ACTVITATILE COMERCIALE SI PIATA
5 ABORDAREA CLIENTILOR
5.1 CARACTERISTICI ESENTIALE ALE CLIENTILOR
5.2 VANZARILE CATRE CLIENTI

Extras din licența:

Segmentarea pietei reprezinta operatiunea de divizare a pietei totale in portiuni utilizabile.

Componentele rezultate segmentele de piata trebuie sa poata fi folosite, lucru care poate fi apreciat in functie de satisfactia consumatorului, avantajul competitiv, componenta si eficienta manageriala sau, in cele din urma, in functie de indeplinirea obiectivelor organizationale. Prin urmare, segmentarea pietei trebuie sa se poata face si sa aduca rezultate.

Procesul de segmentare a pietei si tehnicilor asociate ocupa un loc important in cadrul activitatilor de marketing ale celor mai multe organizatii furnizoare, chiar daca unele din ele nu si-au structurat prea bine ideile de baza in aceasta privinta. Acest proces de segmentare a pietei exista atat pe piata bunurilor de consum cat si pe cea a serviciilor, fiind foarte raspandit, pe diverse tehnici si pe piata bunurilor industriale. Acest proces se aplica la fel de bine pietelor ajunse la maturitate, precum si celor aflate in dezvoltare. Fiind un proces important atat pentru organizatiile de tip non-profit, cat si pentru cele care urmaresc obtinerea de beneficii, segmentarea pietei este de obicei piatra de temelie a afacerilor mici.

In cadrul organizatiilor, segmentarea pietei se intalneste la toate nivelurile. Astfel ca la cel mai inalt nivel procesul de segmentare a pietei paote fi regasit in felul in care sunt formulate obiectivele, iar la nivelul direct operational politica de segmentare este intalnita in componentele si in implementarea mixului de marketing.

Cele mai multe organizatii in care se desfasoara activitatile de marketing se confrunta la un moment dat cu alegerea pitelor de desfacere posibile si a subpietelor pe care le poate viza. Cresterea generala a veniturilor disponibile, nivelul de educatie mai ridicat si complexitatea structurilor sociale au contribuit la diversificarea cerintelor si complexitatea structurilor sociale, la diversificarea cerintelor si dorintelor consumatorilor.

Din aceste motive piata bunurilor de consum a cunoscut o mare diversificare. Factorii de cerere au determinat nu numai multitudinea schimbarilor concurentei aparute pe piata ci si viteza lor. Din punct de vedere al ofertei, dimensiunile concurentei variaza astfel incat schimbarile din economie au avut ca rezultat transformarea multor piete in piete ale cumparartorului. Schimbarile din procesele de distributie si comunicare au condus la cresterea atentiei acordate segmentelor individuale. Numarul mare al segmentelor de piata si alegerea celui care le permite crearea si mentinerea avantajelor competitive sunt motive de care trebuie sa tina seama intreprinderile care urmaresc mentinerea pe piata a unui succes pe termen lung.

Pe piata bunurilor de consum apare o contradictie intre necesitatea de impartire pe categorii a masei largi de consumatori si imposibilitatea practica de a intra in legatura directa cu fiecare client in parte. Din acest conflict rezulta modul de segmentare a pietei si politica ...

Bibliografie:

CORNELIU MUNTEANU, CEZAR CALUSCHI, STEFAN PRUTIANU - "INTELIGENTA MARKETING PLUS" - EDITURA POLIROM, 1998, PAG. 103

MEGHISAN GHEORGHE, NISTORESCU TUDOR - "BAZELE MARKETINGULUI" - EDITURA ECONOMICA - 1998 BUCURESTI, PAG. 108

FILIP KOTLER ARMSTRONG, JOHN SANNDERS, VERONICA WONG - "PRINCIPIILE MARKETINGULUI" - EDITURA TEORA, CAP. STRATEGIA DE BAZA, P. 476

MICHAEL J. THOMAS - "MANUAL DE MARKETING" - EDITURA MANAGER, P. 519

PHILIP KOTLER, GARY ARMSTRONG, JOHN SAUNDERS, VERONICA WONG - "PRINCIPIILE MARKETINGULUI" - EDITURA TEORA, CAP. STRATEGIA DE BAZA, P. 477

PIERRE LOUIS DUTROIS, ALAIN JOLITERT - "MARKETING" - TEORIE SI PRACTICA, P. 29

PHILIP KOTLER, GARY ARMSTRONG, JOHN SAUNDERS, VERONICA WONG - "PRINCIPIILE MARKETINGULUI" - EDITURA TEORA, CAP. STRATEGIA DE BAZA, P. 471

PHILIP KOTLER, GARY ARMSTRONG, JOHN SAUNDERS, VERONICA WONG - "PRINCIPIILE MARKETINGULUI" - EDITURA TEORA, MARKETING DIFERENTIAT

PHILIP KOTLER, GARY ARMSTRONG, JOHN SAUNDERS, VERONICA WONG - "PRINCIPIILE MARKETINGULUI" - EDITURA TEORA, MARKETING CONCENTRAT, P. 474

PIERRE LOUIS DUBOIS, ALAIN JOLIBERT - "MARKETING. TEORIE SI PRACTICA" - P. 18 - 27

PIERRE LOUIS DUBOIS, ALAIN JOLIBERT - "MARKETING. TEORIE SI PRACTICA" - P. 18 - 27

M. BAKER - "MARKETING" - EDITURA STIINTE SI TEHNICA, BUCURESTI, 1997

MEGHISAN GHEORGHE, NISTORESCU TUDOR - "MARKETING" - SCRISUL ROMANESC, PAG. 197

MEGHISAN GHEORGHE, NISTORESCU TUDOR - "MARKETING" - SCRISUL ROMANESC, PAG. 198

MEGHISAN GHEORGHE, NISTORESCU TUDOR - "MARKETING, ROLUL FORTEI DE VANZARE" - SCRISUL ROMANESC, PAG. 199

MEGHISAN GHEORGHE, NISTORESCU TUDOR - "MARKETING, ORGANIZAREA FORTEI DE VANZARE" - SCRISUL ROMANESC, PAG. 200

DEACONESCU AURELIA, FLOREA VALERIA, ILIE PANTELIMON - "ORGANIZAREA, PLANIFICAREA SI STATISTICA ACTIVITATII INTREPRINDERILOR COMERCIALE" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA 1989, PAG. 119

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Principii generale ale segmentarii pietei
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2000
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
79 pagini
Imagini extrase:
55 imagini
Nr cuvinte:
30 776 cuvinte
Nr caractere:
157 888 caractere
Marime:
111.63KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Economie
Sus!