Lucrarea de fata, a doua de acest gen creata sub indrumarea d-lui conf. univ. dr. Laurentiu-Dan Anghel, de la Catedra de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti, urmareste sa evidentieze legatura dintre marketing si sport, in general, si cea dintre marketing si fotbal, in special.
Sportul face parte dintre cele mai fertile domenii pentru crearea si aplicarea unor instrumente de comunicare in marketing.
Rolurile marketingului in sport sunt bine conturate: atragerea fondurilor si consumatorilor de sport, comunicarea cu partile direct interesate, promovarea imaginii, punerea in valoare a resurselor organizatiei, orientarea organizatiei catre tendintele internationale.
Datorita reactiilor emotionale puternice pe care le declanseaza si efectului de socializare, fotbalul este sportul-rege din Romania.
Cum anul 2004 a apartinut echipei de fotbal FC Dinamo Bucuresti, prin obtinerea eventului, lucrarea de fata s-a oprit asupra acestui club.
Despre FC Dinamo Bucuresti s-au scris multe, dar subiectul este departe de a fi epuizat. In 1994, Asociatia Fotbal Club Dinamo Bucuresti a fost infiintata ca persoana juridica de drept privat, fara scop patrimonial. Activitatea Consiliului de Administratie al F.
C. Dinamo Bucuresti a cunoscut noi sensuri in materie de management, marketing si comunicare, incepand din primavara anului 1999, mai exact de la alegerea domnului Nicolae Badea in functia de presedinte al C. A. In acea perioada au fost demarate primele programe de marketing, imagine si comunicare.
Politica de comunicare a clubului din Soseaua Stefan cel Mare este de departe cea mai bine realizata de pe piata interna, fiind creata dupa modelele marilor cluburi europene. Deoarece in fotbalul intern, comunicarea are un impact puternic atunci cand se impleteste cu performanta, cele doua au contribuit impreuna in sezonul competitional 2003-2004 la consolidarea imaginii clubului, acesta adjudecandu-si cel de-al 17-lea trofeu din campionatul intern si cea de-a 11 Cupa a Romaniei.
1. 1. Sportul si contributia sa asupra societatii A Sportul reprezinta o mare cucerire umana, finalmente urmarind realizarea unei armonii depline intre frumusetea trasaturilor fizice si a celor spiritualeA . Pentru a intelege mai bine ce este sportul, trebuie lamurita diferenta dintre activitatea fizica si sport.
Activitatea fizica reprezinta punctul de plecare al tuturor activitatilor umane, inclusiv al sportului, pe cand sportul este o activitate fizica institutionalizata cu elemente de competitie, in care performanta fizico-psihica este importanta ca rezultat, iar participarea este guvernata de reguli care emana de la organizatii sportive oficiale.
Sportul detine poate, pozitia cea mai privilegiata din lume, prin nivelul ridicat de interes si gradul de implicare foarte mare al consumatorilor. Oameni de pretutindeni considera ca se pricep la sport, comenteaza evolutia acestuia si traiesc la intensitate maxima fiecare etapa a sa, varsand adesea lacrimi de fericire ...
BUSE ION, OGODESCU D. S. - "FOTBALUL SINERGIC" - EDITURA FACLA, TIMISOARA, 1982
FLORESCU C. - "MARKETING, MARKETER - GRUP ACADEMIC DE MARKETING SI MANAGEMENT, BUCURESTI, 1992
J. J. BRUNETT - "PROMOTION MANAGEMENT. A STRATEGIC APPROACH - ST. PAUL ETC. WEST PUBLISHING CO. , 1988
K. J. BLOIS - "THE MARKETING OF SERVICES: AN APPROACH - EUROPEAN JOURNAL OF MARKETING
KOTLER PHILIP - "PRINCIPIILE MARKETINGULUI - EDITURA TEORA, 1997
KOTLER PHILIP - "MARKETING MANAGEMENT. ANALYSIS, PLANNING, IMPLEMENTATION AND CONTROL - 9 - TH EDITION PRENTICE HALL INTERNATIONAL, NEW JERSEY, 1997
MIHALACHE MARIN - "SPORTUL IN ARTA ROMANEASCA - EDITURA STADION, BUCURESTI, 1974
MULLIN B. J. HARDY, S. SI SUTTON W. - "SPORT MARKETING - HUMAN KINETICS PUBLISHERS, CHAMPAIGN, USA, 1993
OLTEANU VALERICA - "MARKETINGUL SERVICIILOR - EDITURA ECOMAR, BUCURESTI, 2003
OPRISAN VIRGINIA - "MARKETING SI COMUNICARE IN SPORT - EDITURA URANUS, BUCURESTI, 2002
POPESCU CECILIA IOANA - "COMUNICAREA IN MARKETING - EDITURA URANUS, BUCURESTI, 2003
POPESCU CONSTANTIN - "ANTRENORUL - PROFILUL, PERSONALITATEA SI MUNCA SA - EDITURA SPORT - TURISM, BUCURESTI, 1979
POPESCU I. C. , BALAURE V. , SERBANICA D. - "TEHNICI PROMOTIONALE - UNIVERSITATEA CRESTINA "DIMITRIE CANTEMIR", FACULTATEA DE MANAGEMENT TURISTIC SI COMERCIAL, EDITURA METROPOL, BUCURESTI, 1994
STANLEY R. E. - "PROMOTION: ADVERTISING, PUBLICITY, PERSONAL SELLING, SALES PROMOTION - ENGLEWOOD CLIFFS, PRENTICE HALL, N. J. , 1982
SERBANICA DANIEL - "RELATII PUBLICE - EDITURA ASE, BUCURESTI, 2003
COTIDIANUL DE SPORT: GAZETA SPORTURILOR
COTIDIANUL DE SPORT: PRO SPORT
REVISTA BIZ, NR. 51, 1 - 15 IULIE 2002
REVISTA DINAMO, ANUL III, NR. 18, ANUL IV, NR. 25
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.