Prezentarea politicii de comunicare pentru un sezon în cadrul unei societăți

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 IMPACTUL MARKETINGULUI ASUPRA FOTBALULUI
2.1 SPORTUL SI CONTRIBUTIA SA ASUPRA SOCIETATII
2.2 MASS - MEDIA SPORTIVA
2.3 CONSUMATORUL DE SPORT
2.4 TIPURILE DE ORGANIZATII SPORTIVE
2.5 FOTBALUL - SPORTUL NR. 1 IN ROMANIA
2.6 CARACTERISTICILE SERVICIULUI FOTBAL
2.7 MARKETINGUL SPORTIV
2.8 IMPACTUL MARKETINGULUI APLICAT IN FOTBAL ASUPRA ECONOMIEI
3 MIX - UL DE MARKETING IN FOTBAL
3.1 POLITICA DE PRODUS
3.2 POLITICA DE PRET
3.3 POLITICA DE DISTRIBUTIE
3.4 POLITICA DE PROMOVARE
4 PREZENTAREA XYZ
4.1 ISTORIC XYZ
4.1.1 DE LA INCEPUTURI SI PANA IN ANII 70
4.1.2 ANII 80
4.1.3 ANII 90
4.1.4 ANII 00
4.2 PALMARESUL LUI XYZ
4.2.1 CAMPIONATUL INTERN (17 TITLURI)
4.2.2 CUPA ROMANIEI (11 TITLURI)
4.2.3 BILANTUL REZULTATELOR OBTINUTE DE XYZ IN CUPELE EUROPENE
4.2.3.1 CUPA CAMPIONILOR (15 PARTICIPARI)
4.2.3.2 CUPA CUPELOR (5 PARTICIPARI)
4.2.3.3 CUPA UEFA (15 PARTICIPARI)
4.3 CEI MAI VALOROSI JUCATORI DIN ISTORIA XYZ
4.4 XYZ IN SEZONUL COMPETITIONAL 2003 - 2004
4.4.1 LOTUL DE JUCATORI
4.4.2 STAFF - UL TEHNIC
5 POLITICA DE COMUNICARE LA XYZ
5.1 COMUNICAREA IN MARKETINGUL SPORTIV
5.2 PARTICULARIZARE: XYZ
5.3 POLITICA DE COMUNICARE SUSTINUTA DE XYZ IN SEZONUL COMPETITIONAL 2003 - 2004
5.3.1 TEHNICI DE COMUNICARE IN MARKETINGUL SPORTIV
5.3.1.1 SPONSORIZAREA
5.3.1.2 RELATIILE PUBLICE
5.3.1.2.1 DINEURI OFICIALE
5.3.1.2.2 LANSARI DE STIRI (COMUNICATE DE PRESA)
5.3.1.2.3 CONFERINTE DE PRESA
5.3.1.2.4 FAN - CLUBURI
5.3.1.2.5 FOLOSIREA UNOR PURTATORI DE CUVANT SPECIALIZATI
5.3.1.2.6 ACTIUNI UMANITARE
5.3.1.2.7 INTALNIRI
5.3.1.2.8 ARTICOLE DE IMPORTANTA CARACTERISTICA
5.3.1.2.9 SARBATORIREA OCAZIILOR SPECIALE
5.3.1.2.10 DISTINCTII CASTIGATE
5.3.1.2.11 ULTIMA VICTORIE IN CAMPIONAT
5.3.1.3 PROMOVAREA VANZARILOR
5.3.1.3.1 REDUCERILE TEMPORARE DE PRET
5.3.1.3.2 FACILITATI ACORDATE CONSUMATORILOR DE SPORT
5.3.1.3.3 PRIMELE SI CADOURILE
5.3.1.3.4 CONCURSURILE SI JOCURILE PROMOTIONALE
5.3.1.3.5 TEHNICILE DE PUNERE IN VALOARE A PRODUSELOR LA LOCUL VANZARII
5.3.1.4 PUBLICITATEA
5.3.1.4.1 PUBLICITATEA PRIN SPORT
5.3.1.4.2 PUBLICITATEA PENTRU SPORT
5.3.1.4.2.1 PUBLICITATEA LA RADIO SI TELEVIZIUNE
5.3.1.4.2.2 AFISAJUL SI PUBLICITATEA EXTERIOARA
5.3.1.4.2.3 PUBLICITATEA PRIN TIPARITURI
5.3.1.4.2.4 PUBLICITATEA SPECIALA
5.3.1.4.2.5 SISTEMELE DE ADRESARE PUBLICA
5.3.1.4.2.6 PUBLICITATEA PRIN INTERNET
5.3.1.5 COMUNICAREA PRIN EVENIMENT
5.4 CONCLUZII
6 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Lucrarea de fata, a doua de acest gen creata sub indrumarea d-lui conf. univ. dr. Laurentiu-Dan Anghel, de la Catedra de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti, urmareste sa evidentieze legatura dintre marketing si sport, in general, si cea dintre marketing si fotbal, in special.

Sportul face parte dintre cele mai fertile domenii pentru crearea si aplicarea unor instrumente de comunicare in marketing.

Rolurile marketingului in sport sunt bine conturate: atragerea fondurilor si consumatorilor de sport, comunicarea cu partile direct interesate, promovarea imaginii, punerea in valoare a resurselor organizatiei, orientarea organizatiei catre tendintele internationale.

Datorita reactiilor emotionale puternice pe care le declanseaza si efectului de socializare, fotbalul este sportul-rege din Romania.

Cum anul 2004 a apartinut echipei de fotbal FC Dinamo Bucuresti, prin obtinerea eventului, lucrarea de fata s-a oprit asupra acestui club.

Despre FC Dinamo Bucuresti s-au scris multe, dar subiectul este departe de a fi epuizat. In 1994, Asociatia Fotbal Club Dinamo Bucuresti a fost infiintata ca persoana juridica de drept privat, fara scop patrimonial. Activitatea Consiliului de Administratie al F.

C. Dinamo Bucuresti a cunoscut noi sensuri in materie de management, marketing si comunicare, incepand din primavara anului 1999, mai exact de la alegerea domnului Nicolae Badea in functia de presedinte al C. A. In acea perioada au fost demarate primele programe de marketing, imagine si comunicare.

Politica de comunicare a clubului din Soseaua Stefan cel Mare este de departe cea mai bine realizata de pe piata interna, fiind creata dupa modelele marilor cluburi europene. Deoarece in fotbalul intern, comunicarea are un impact puternic atunci cand se impleteste cu performanta, cele doua au contribuit impreuna in sezonul competitional 2003-2004 la consolidarea imaginii clubului, acesta adjudecandu-si cel de-al 17-lea trofeu din campionatul intern si cea de-a 11 Cupa a Romaniei.

1. 1. Sportul si contributia sa asupra societatii A Sportul reprezinta o mare cucerire umana, finalmente urmarind realizarea unei armonii depline intre frumusetea trasaturilor fizice si a celor spiritualeA . Pentru a intelege mai bine ce este sportul, trebuie lamurita diferenta dintre activitatea fizica si sport.

Activitatea fizica reprezinta punctul de plecare al tuturor activitatilor umane, inclusiv al sportului, pe cand sportul este o activitate fizica institutionalizata cu elemente de competitie, in care performanta fizico-psihica este importanta ca rezultat, iar participarea este guvernata de reguli care emana de la organizatii sportive oficiale.

Sportul detine poate, pozitia cea mai privilegiata din lume, prin nivelul ridicat de interes si gradul de implicare foarte mare al consumatorilor. Oameni de pretutindeni considera ca se pricep la sport, comenteaza evolutia acestuia si traiesc la intensitate maxima fiecare etapa a sa, varsand adesea lacrimi de fericire ...

Bibliografie:

BUSE ION, OGODESCU D. S. - "FOTBALUL SINERGIC" - EDITURA FACLA, TIMISOARA, 1982

FLORESCU C. - "MARKETING, MARKETER - GRUP ACADEMIC DE MARKETING SI MANAGEMENT, BUCURESTI, 1992

J. J. BRUNETT - "PROMOTION MANAGEMENT. A STRATEGIC APPROACH - ST. PAUL ETC. WEST PUBLISHING CO. , 1988

K. J. BLOIS - "THE MARKETING OF SERVICES: AN APPROACH - EUROPEAN JOURNAL OF MARKETING

KOTLER PHILIP - "PRINCIPIILE MARKETINGULUI - EDITURA TEORA, 1997

KOTLER PHILIP - "MARKETING MANAGEMENT. ANALYSIS, PLANNING, IMPLEMENTATION AND CONTROL - 9 - TH EDITION PRENTICE HALL INTERNATIONAL, NEW JERSEY, 1997

MIHALACHE MARIN - "SPORTUL IN ARTA ROMANEASCA - EDITURA STADION, BUCURESTI, 1974

MULLIN B. J. HARDY, S. SI SUTTON W. - "SPORT MARKETING - HUMAN KINETICS PUBLISHERS, CHAMPAIGN, USA, 1993

OLTEANU VALERICA - "MARKETINGUL SERVICIILOR - EDITURA ECOMAR, BUCURESTI, 2003

OPRISAN VIRGINIA - "MARKETING SI COMUNICARE IN SPORT - EDITURA URANUS, BUCURESTI, 2002

POPESCU CECILIA IOANA - "COMUNICAREA IN MARKETING - EDITURA URANUS, BUCURESTI, 2003

POPESCU CONSTANTIN - "ANTRENORUL - PROFILUL, PERSONALITATEA SI MUNCA SA - EDITURA SPORT - TURISM, BUCURESTI, 1979

POPESCU I. C. , BALAURE V. , SERBANICA D. - "TEHNICI PROMOTIONALE - UNIVERSITATEA CRESTINA "DIMITRIE CANTEMIR", FACULTATEA DE MANAGEMENT TURISTIC SI COMERCIAL, EDITURA METROPOL, BUCURESTI, 1994

STANLEY R. E. - "PROMOTION: ADVERTISING, PUBLICITY, PERSONAL SELLING, SALES PROMOTION - ENGLEWOOD CLIFFS, PRENTICE HALL, N. J. , 1982

SERBANICA DANIEL - "RELATII PUBLICE - EDITURA ASE, BUCURESTI, 2003

COTIDIANUL DE SPORT: GAZETA SPORTURILOR

COTIDIANUL DE SPORT: PRO SPORT

REVISTA BIZ, NR. 51, 1 - 15 IULIE 2002

REVISTA DINAMO, ANUL III, NR. 18, ANUL IV, NR. 25

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Prezentarea politicii de comunicare pentru un sezon in cadrul unei societati
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
10/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2005
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
101 pagini
Imagini extrase:
101 imagini
Nr cuvinte:
30 315 cuvinte
Nr caractere:
166 365 caractere
Marime:
1.37MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Tag-uri:
societate, comunciare
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Economie
Sus!