Politica Uniunii Europene privind promovarea calității serviciilor bancare la nivel internațional

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 PREOCUPARI ACTUALE PRIVIND ASIGURAREA CALITATII PRODUSELOR SI SERVICIILOR IN UNIUNEA EUROPEANA SI LA NIVEL INTERNATIONAL
2.1 CONSIDERATII GENERALE PRIVIND DEFINIREA CALITATII PRODUSELOR SI SERVICIILOR
2.2 EVOLUTIA MODALITATILOR DE ABORDARE A CALITATII PRODUSELOR SI SERVICIILOR
2.2.1 ABORDAREA BAZATA PE INSPECTIE
2.2.2 ABORDAREA BAZATA PE CONTROLUL CALITATII
2.2.3 ABORDAREA BAZATA PE ASIGURAREA CALITATII
2.2.4 ABORDAREA BAZATA PE MANAGEMENTUL CALITATII TOTALE
2.3 PREOCUPARI ALE UNIUNII EUROPENE PRIVIND CRESTEREA COMPETITIVITATII ORGANIZATIILOR PRIN PROMOVAREA CALITATII
2.3.1 IMPACTUL UTILIZARII TEHNICILOR MANAGEMENTULUI CALITATII ASUPRA EVOLUTIEI COMPETITIVITATII TARILOR UNIUNII EUROPENE
2.3.2 CONCEPTUL DE "A 3/4 CASA EUROPEANA A CALITATII" IN CONTEXTUL DEZVOLTARII PIETEI UNICE EUROPENE
2.3.3 POLITICA UNIUNII EUROPENE PRIVIND PROMOVAREA CALITATII
3 MODELE DE ASIGURARE A CALITATII APLICATE IN PREZENT LA NIVEL INTERNATIONAL
3.1 MODELUL DE ASIGURARE A CALITATII PROPUS DE STANDARDELE ISO 9000
3.2 CARACTERISTICI GENERALE ALE STANDARDELOR ISO 9000:2000
3.2.1 AVANTAJELE SISTEMELOR DE MANAGEMENT AL CALITATII BAZATE PE STANDARDELE ISO 9000
3.2.2 STADIUL ACTUAL PRIVIND IMPLEMENTAREA UNUI SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITATII CONFORM CU STANDARDUL ISO 9001:2000
3.3 MODELE NATIONALE ALE MANAGEMENTULUI CALITATII TOTALE
3.3.1 MODELUL JAPONEZ AL MANAGEMENTULUI CALITATII TOTALE
3.3.2 MODELUL AMERICAN AL TQM
3.4 MODELUL EUROPEAN AL MANAGEMENTULUI CALITATII TOTALE
3.4.1 CONSIDERATII GENERALE
3.4.2 PRINCIPIILE MODELULUI EUROPEAN AL EXCELENTEI IN AFACERI
3.4.3 CRITERIILE MODELULUI EUROPEAN AL EXCELENTEI IN AFACERI
3.4.4 PROCESUL EVALUARII INDEPLINIRII CRITERIILOR MODELULUI EUROPEAN DE EXCELENTA
3.4.5 AVANTAJELE IMPLEMENTARII MODELULUI EUROPEAN DE EXCELENTA IN AFACERI
3.5 MODELUL NATIONAL ROMAN AL MANAGEMENTULUI CALITATII TOTALE
3.5.1 ORIENTARI ACTUALE PRIVIND OFERTA DE PRODUSE SI SERVICII BANCARE PE PLAN MONDIAL
3.6 BANCILE - ACTORI IMPORTANTI PE PIATA SERVICIILOR FINANCIARE
3.7 ELEMENTE DE DEFINIRE A PRODUSELOR SI SERVICIILOR BANCARE
3.7.1 ORIENTARI ACTUALE PRIVIND DEFINIREA PRODUSELOR SI SERVICIILOR BANCARE
3.7.2 CATEGORII DE PRODUSE SI SERVICII BANCARE
3.8 CARACTERISTICI GENERALE ALE PRODUSELOR SI SERVICIILOR BANCARE
3.9 EVOLUTIA OFERTEI DE PRODUSE SI SERVICII BANCARE IN CONTEXTUL GLOBALIZARII
3.9.1 IMPACTUL GLOBALIZARII ASUPRA PRODUSELOR SI SERVICIILOR BANCARE
3.9.2 CARACTERISTICILE GENERALE ALE PIETEI PRODUSELOR SI SERVICIILOR BANCARE, LA NIVEL MONDIAL
3.9.3 ABORDARI REGIONALE SPECIFICE PRIVIND OFERTA DE PRODUSE SI SERVICII BANCARE
4 MODELE DE ASIGURARE A CALITATII IMPLEMENTATE DE CATRE BANCI LA NIVEL INTERNATIONAL
4.1 STUDIU DE CAZ PRIVIND MODELUL DE ASIGURARE A CALITATII IMPLEMENTAT DE CATRE BANCA IRLANDEI
4.1.1 ETAPELE IMPLEMENTARII MODELULUI DE ASIGURARE A CALITATII
4.1.2 IDENTIFICAREA CERINTELOR CLIENTILOR - ELEMENTUL CENTRAL AL ABORDARII CALITATII
4.1.3 DEZVOLTAREA SI IMPLEMENTAREA UNOR CONCEPTE SI PRACTICI SPECIFICE ASIGURARII CALITATII
4.1.4 STUDIU DE CAZ PRIVIND IMPLEMENTAREA PRINCIPIILOR TQM DE CATRE BANCA AMERICAN EXPRESS
4.1.5 ETAPELE IMPLEMENTARII PROGRAMULUI DE IMBUNATATIRE A CALITATII PRODUSELOR SI SERVICIILOR
4.1.6 STABILIREA OBIECTIVELOR IN VEDEREA IMPLEMENTARII PRINCIPIILOR TQM
4.1.7 ASIGURAREA IMBUNATATIRII CONTINUE A REZULTATELOR IN RELATIE DIRECTA CU EXIGENTELE CLIENTILOR
4.1.8 STUDIU DE CAZ PRIVIND IMPLEMENTAREA MODELULUI JAPONEZ AL TQM DE CATRE SANWA BANK
4.1.9 IMPLEMENTAREA SI PROMOVAREA CERCURILOR CALITATII IN CADRUL SANWA BANK
4.1.10 MANAGEMENTUL PRIN OBIECTIVE IN CADRUL SANWA BANK
4.1.11 PRELUAREA EXPERIENTEI SANWA BANK DE CATRE ALTE BANCI JAPONEZE
4.2 TEHNICI SI INSTRUMENTE ALE MANAGEMENTULUI CALITATII UTILIZATE DE CATRE BANCI
4.2.1 TEHNICI SI INSTRUMENTE PRIMARE ALE MANAGEMENTULUI CALITATII UTILIZATE DE CATRE BANCI
4.2.2 TEHNICI SI INSTRUMENTE SECUNDARE ALE MANAGEMENTULUI CALITATII UTILIZATE DE CATRE BANCI
4.2.3 TEHNICI SI INSTRUMENTE TERTIARE ALE MANAGEMENTULUI CALITATII UTILIZATE DE CATRE BANCI
5 EVALUAREA SISTEMULUI DE ASIGURARE A CALITATII PRODUSELOR SI SERVICIILOR OFERITE DE BANCILE COMERCIALE DIN ROMANIA
5.1 METODOLOGIA DE CERCETARE PROPUSA
5.1.1 SCOPUL CERCETARII
5.1.2 METODE UTILIZATE PENTRU CULEGEREA DATELOR
5.1.3 PRELUCRAREA DATELOR OBTINUTE
5.2 CALITATEA INFORMATIILOR OFERITE CLIENTILOR DESPRE PRODUSELE SI SERVICIILE BANCARE
5.2.1 EVALUAREA CONCORDANTEI DINTRE INFORMATIILE OFERITE SI REALITATE
5.2.2 NECONCORDANTE CONSTATATE IN CEEA CE PRIVESTE INFORMATIILE FURNIZATE DE CATRE BANCI
5.2.3 INFORMATII SUPLIMENTARE CARE AR TREBUI OFERITE CLIENTILOR
5.3 CALITATEA SISTEMULUI DE COMUNICARE A BANCILOR CU CLIENTII
5.3.1 SISTEMUL DE COLECTARE A SUGESTIILOR CLIENTILOR
5.3.2 MODUL DE SOLUTIONARE A RECLAMATIILOR CLIENTILOR
5.3.3 CALITATEA PAGINII WEB A BANCILOR
6 CONCLUZII
7 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

In conditiile dezvoltarii economice si a amplificarii fluxurilor comerciale, a tendintei de globalizare si a accentuarii concurentei, unele dintre cele mai dinamice transformari din ultimul deceniu si jumatate s-au produs in sistemele bancare.

Institutiile de credit reprezinta, in toate tarile lumii, participanti la viata economica deosebit de activi, dinamici, flexibili si cu mare capacitate de adaptare la schimbarile pietei, fiind capabili sa creeze cerere de produse si servicii.

Pornind de la premisa ca institutiile de credit, prin natura activitatilor desfasurate, functioneaza intr-un mediu reglementat, se considera ca o economie este cu atat mai sanatoasa si mai performanta, cu cat sistemul bancar respectiv opereaza pe principii de prudentialitate si de management corespunzator al riscurilor aferente.

Sistemul de management al calitatii faciliteaza imbunatatirea continua a calitatii produselor si serviciilor furnizate de banci, asigurand astfel cresterea satisfactiei clientilor si a celorlate parti interesate si, pe aceasta baza, imbunatatirea continua a performantelor bancilor in afaceri.

Pentru a obtine avantaje pe termen lung, institutiile de credit trebuie sa ia in considerare aspectele specifice ale implementarii sistemelor de management al claritatii prevazute de standardele internationale in materie. Problema eficientei sistemelor de management al calitatii este pusa cu mai multa insistenta in ultima perioada datorita intensificarii concurentei si a globalizarii pietei.

Institutiile de credit din Romania au inregistrat in ultimul deceniu si jumatate o crestere semnificativa a numarului lor, o modificare substantiala a structurii de capital si a actionariatului, o diversificare considerabila a ofertei de produse si servicii, o accentuare a concurentei, toate acestea pe fondul preocuparilor permanente ale Bancii Nationale a Romaniei pe de-o parte, de creare a cadrului normativ necesar pentru asigurarea unei functionari prudentiale si de supraveghere continua a performantelor acestora si pe de alta parte, de asimilare a acquis-ului comunitar si de configurare a institutiilor si reglementarilor aferente aderarii la Uniunii Europene.

Bancile manifesta un interes incipient pentru implementarea unu sistem de management al caliltatii, conform modelelor recunoscute pe plan international.

Exista totusi numeroase preocupari punctuale pentru diverse aspecte ale calitatii produselor si serviciilor oferite, chiar daca acestea nu sunt grupate intr-un sistem coerent si cu obiective bine stabilite.

Cu toate acestea, unele banci au implementat deja un sistem de management al calitatii, au fost elaborate politici in domeniul calitatii, misiuneasi viziunea organizatiei, impreuna cu toate documentele aferente acestui demers.

Luand in considerare aceste aspecte, cercetarea efectuata a fost orientata in urmatoarele directii: -analiza orientarilor actuale privind asigurarea calitatii produselor si serviciilor in Uniunea Euroepana si la nivel international; ...

Bibliografie:

BERNILLON A. , CERUTTI O. - "IMPLANTER ET GERER LA QUALITE TOTALE' - EDITIONS D'ORGANISATION, PARIS, 1988

BERRY H. T. - "MANAGING THE TOTAL QUALITY TRANSFORMATION" - MC GRAW HILL, NEW YORK, 1991

CATUNEANU V. , DRAGULANESCU N. - "PREMIILE PENTRU CALITATE" - FUNDATIA ROMANA PENTRU PROMOVAREA CALITATII, BUCURESTI, 2001

CIOBANU E. - "AUDITUL SISTEMELOR CALITATII, IN "MANAGEMENTUL CALITATII SI PROTECTIA CONSUMATORILOR" - EDITURA ASE, BUCURESTI, 1997

CRISTEA L. - "STUDY OF QUALITY MANAGEMENT SYSTEM FOR BANK CARD" - COMUNICARE PREZENTATA LA "SIMPOZIONUL CALITATE SI DEZVOLTARE DIN PERSPECTIVE INTEGRARII IN UNIUNEA EUROPEANA", ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE, CATEDRA DE MERCEOLOGIE SI MANAGEMENTUL CALITATII, BUCURESTI, 2002

DRAGULANESCU M. , DRAGULANESCU N. - "MANAGEMENTUL CALITATII SERVICIILOR" - EDITURA AGIR, BUCURESTI, 2003

DRAGULANESCU N. , BROCHE L. - "THE IMPACT OF TRANSPOSING EU QUALITY SYSTEMS UPON SELECTED ROMANIAN INDUSTRIAL SECTORS, PRE - ACCESSION IMPACT STUDIES, STUDY NO. 6" - INSTITUTUL EUROPEAN DIN ROMANIA, BUCURESTI, 2003

DRAGULANESCU N. - "DE LA CALITATEA CONTROLATA LA CALITATEA TOTALA" - EDITURA ALTERNATIVE, BUCURESTI, 1996

MARSELLI M. - "ISO 9001:2000 "THE UPDATING OF AN INDUSTRY TOOL" - IN WIRE JOURNAL INTERNATIONAL, 2003

MONIN J. M. - "LA CERTIFICATION QUALITE DANS LES SERVICES OUTIL DE PERFORMANCE ET D'ORIENTATION CLIENT" - EDITIONS AFNOR, PARIS, 2001

OLARU M. , PAMFILIE R. , PURCAREA A. , NEGREA M. , ATANASE A. , STANCIU C. , PAUNESCU C. - "FUNDAMENTELE STIINTEI MARFURILOR, EDITIA A II - A" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 2005

OLTEANU V. - "MARKETING FINANCIAR - BANCAR" - EDITURA ECOMAR, BUCURESTI, 2005

PRUTEANU O. - "MANAGEMENTUL CALITATII TOTALE" - EDITURA JUNIMEA, IASI, 1998

SOLOMON G. , ZGURA G. , SZUDER A. - "ELEMENTE DE ASIGURARE A CALITATII" - EDITURA TEHNICA, BUCURESTI, 1998

TSIBANOULIS & PARTNERS - "THE IMPACT OF THE BANKING DIRECTIVES ON THE GREEK BANKING SYSTEM" - 2005

ASRO, CATALOGUL STANDARDELOR ROMANESTI, "MANAGEMENTUL CALITATII SI ELEMENTE ALE SISTEMULUI CALITATII, PARTEA A 2 - A" GHID PENTRU SERVICII, CD - ROM, 2004

BANCA NATIONALA A ROMANIEI, (1996 - 2004), "CAIETE DE STUDII 1996 - 2004" - BNR, BUCURESTI

COLECTIA PIATA FINANCIARA

COMISIA EUROPEANA DG III - "INDUSTRIE, O POLITICA EUROPEANA DE PROMOVARE A CALITATII PENTRU IMBUNATATIREA COMPETITIVITATII EUROPENE" - COMISIA EUROPEANA, SERIA "CALITATE" NR. 1, FUNDATIA ROMANA PENTRU PROMOVAREA CALITATII BUCURESTI, 2001

THE AMERICAN SOCIETY FOR QUALITY, MBNQ PROGRAM: CRITERIA FOR PERFORMANCE EXCELLENCE, 2004

THE ISO SURVEY OF ISO 9000 AND ISO 14001 CERTIFICATES, 2003

THE UNION OF JAPANESE ENGINEERS AND SCIENTISTS (JUSE), THE GUIDE FOR THE DEMING APPLICATION PRIZE 2004 FOR OVERSEAS, TOKYO, 2004

THE UNION OF JAPANESE ENGINEERS AND SCIENTISTS (JUSE), WHAT IS THE DEMING PRIZE, TOKYO, 2004

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Politica Uniunii Europene privind promovarea calitatii serviciilor bancare la nivel international
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
134 pagini
Imagini extrase:
126 imagini
Nr cuvinte:
35 846 cuvinte
Nr caractere:
232 437 caractere
Marime:
856.17KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Economie
Sus!