Perfecționarea transportului trimiterilor poștale în cadrul unei direcții regionale de poștă

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 PREZENTAREA COMPANIEI NATIONALE POSTA ROMANA
1.1 STRUCTURA C. N. P. R.
1.2 SERVICIILE OFERITE DE POSTA ROMANA
1.2.1 CATEGORII DE SERVICII POSTALE
1.2.2 CONDITII DE FORMA SI DIMENSIUNI, TERMENII CU SPECIFIC POSTAL SI INTERDICTIILE DE ADMITERE LA PREZENTARE
1.3 NORMELE DE DISTRIBUIRE A TRIMITERILOR
1.4 PRINCIPALELE OBLIGATII DIN DOMENIUL OPERATIONAL PENTRU C. N. P. R. CA FURNIZOR DE SERVICIU UNIVERSAL
1.5 MODIFICARI INTERVENITE IN EXECUTAREA SERVICIILOR DE CORESPONDENTA SI IMPRIMATE
2 PRELUCRAREA TRIMITERILOR POSTALE LA EXPEDIERE SI LA SOSIRE
2.1 SEMNALIZAREA MODULUI DE INDRUMARE A TRIMITERILOR SI NORMELE DE DISTRIBUIRE A ACESTORA
2.2 ORGANIZAREA FLUXULUI DE PRELUCRARE PE RETEAUA INTERNA
2.3 TIMPI DE PRELUCRARE SI EXPEDIERE
2.3.1 PUNCTUL DE TRANZIT AL O. P. R. M. /OFICIUL POSTAL CU ACTIVITATE DE TRANZIT, DE EXPEDIERE
2.3.2 CENTRUL REGIONAL DE TRANZIT
2.4 TIMPI DE PRELUCRARE SI DISTRIBUIRE LA SOSIRE
2.4.1 PUNCTUL DE TRANZIT AL O. P. R. M. /OFICIUL POSTAL CU ACTIVITATE DE TRANZIT, DE SOSIRE
2.4.2 SUBUNITATEA POSTALADE DISTRIBUIRE
2.5 PRECIZARI PRIVIND PROCESUL TEHNOLOGIC DE PRELUCRARE A OBIECTELOR DE CORESPONDENTA LA NIVEL DE
2.5.1 OFICIU SI GHISEU POSTAL
2.5.2 PUNCT DE TRANZIT AL O. P. R. M. /OFICIU POSTAL; CU ACTIVITATE DE TRANZIT
2.5.3 CENTRU REGIONAL DE TRANZIT
2.5.4 BIROU DE SCHIMB INTERNATIONAL
2.5.5 O. P. R. M. /OFICIU POSTAL CU ACTIVITATE DE TRANZIT
2.5.6 DISPOZITII GENERALE
3 ANALIZA ACTIVITATII DE TRANSPORT DIN CADRUL DIRECTIEI REGIONALE DE POSTA XYZ
3.1 ORGANIZAREA TRANSPORTULUI POSTAL AUTO
3.2 PRINCIPIILE NECESARE INTOCMIRII ITINERARIILOR CURSELOR POSTALE RUTIERE
3.2.1 LEGI SI REGLEMENTARI SPECIFICE
3.2.2 IN SENSUL PREZENTELOR PRINCIPII SE DEFINESC URMATORII TERMENI
3.2.3 INDICATORII CARE STAU LA BAZA INTOCMIRII ITINERARIILOR CURSELOR POSTALE RUTIERE
3.2.4 RESPECTAREA PRINCIPIILOR DE INTOCMIRE A ITINERARIILOR CURSELOR POSTALE RUTIERE PREMISA PENTRU ORDINE SI DISCIPLINA IN SISTEMUL DE TRASPORT
3.2.5 RESPECTAREA ITINERARIILOR POSTALE - PREMIZA PENTRU CRESTEREA CALITATII SERVICIILOR POSTALE
3.2.6 INTOCMIREA BAZELOR DE DATE. PRINCIPII. ANALIZA ITINERARIILOR CURSELOR POSTALE RUTIERE
3.3 PARCUL AUTO
3.3.1 CALCULUL NECESARULUI DE PARC AUTO
3.3.2 PARCUL AUTO EXISTENT IN CADRUL DIRECTIEI REGIONALE DE POSTA XYZ
3.3.3 PERSONAL ANGAJAT IN TRANSPORTUL DE TRIMITERI POSTALE
3.4 ANALIZA COMPARATIVA A ITINERARIILOR CURSELOR POSTALE RUTIERE LA NIVEL NATIONAL
3.5 ANALIZA EFECTUATA ASUPRA MODULUI IN CARE SUNT RESPECTATE ITINERARIILE POSTALE SI SECURITATEA VALORILOR
3.6 PROBLEME CU CARE SE CONFRUNTA TRANSPORTUL POSTAL
3.6.1 AGLOMERATIA STRAZII SI A DRUMULUI RUTIER
3.6.2 PARCUL AUTO
3.6.3 DISCIPLINA SALARIATILOR
3.6.4 EFECTUAREA SCHIMBULUI DE EXPEDITIE INTRE CURSA POSTALA RUTIERA SI OFICIUL POSTAL
4 IMBUNATATIREA TRANSPORTULUI DE OBIECTE POSTALE
4.1 PROPUNERI PRIVIND IMBUNATATIREA TRANSPORTULUI DE OBIECTE POSTALE
4.2 STRATEGIA C. N. P. R. PRIVIND OPTIMIZAREA ITINERARII LOR CURSELOR POSTALE RUTIERE IN SCOPUL OBTINERII DE BENEFICII MAXIME CU COSTURI MINIME
4.3 TRANSPORTUL TRIMITERILOR DE CURIERAT RAPID INTERN CU AVIONUL
5 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Necesitatea comunicarii la distanta a existat de prea multe secole pentru a le numara aici. Modalitatile de comunicare au depins de multi factori, intre care imaginatia si mijloacele tehnice de care a dispus omul. Oricat am scotoci prin istorie, e greu de gasit o modalitate de comunicare mai larg raspandita decat posta.

Insa de la anticele stafete (sau curieri) pana la avioanele-curier din zilele noastre e o cale atat de lunga. Evolutia transporturilor postale pe teritoriul Romaniei urmeaza indeaproape evolutia istorica si economica a tarii. Abia dupa intemeierea Moldovei si Munteniei se poate vorbi, iar, de curieri calari, majoritatea ai domnitorilor, care transmiteau porunci sau aduceau vesti inclusiv din alte tari. Pentru asigurarea rapiditatii circulatiei curierilor, satele prin care treceau acestia erau obligate sa asigure cai de schimb odihniti. Aceasta obligatie a locuitorilor satelor tranzitate de curieri a fost se pare - legiferata, cel mai vechi document privitor la acest subiect fiind un hrisov din anul 1399 al lui Mircea cel Batran, prin care satul Pulcauti era scutit, printre altele de cai de olac, olacul (o caruta usoara) fiind un mijloc de transport pentru bagaje, pachete, etc.

De altfel si curierii erau numiti in acele vremuri olacari. Stabilitatea sau instabilitatea domniilor, principiile acestora, calamitatile naturale, razboaiele si multe altele faceau ca insasi existenta acestor comunicatii sa aiba numeroase fluctuatii in timp.

Totusi ele au capatat o traditie iar modul de organizare devenea tot mai cunoscut. Statul, prin dregatorii sai, se ocupa de aceasta problema, alegand traseele drumurilor, organizand relee postale (locul unde se schimbau caii) si mai tarziu licitatiile prin care se concesionau postele, numite la inceput menziluri. Veriga slaba a sistemului era ca menzilurile aveau caii si hrana acestora in intretinerea satelor, care le percepeau ca o corvoada impovaratoare. Primele menziluri, conduse de un capitan, dateaza se pare, de la inceputul sec. XVIII. Statul este din ce in ce mai interesat in buna functionare a sistemului; incep sa apara unele Reglementari atat in Moldova cat si in Muntenia, ba chiar si primele tentative de a lua asupra sa cheltuielile de intretinere a postelor.

In 1775 Alexandru Ipsilanti aduce modificari substantiale serviciului postal, atat in sens administrativ (Statul preluind cheltuielile de intretinere a serviciului) cat si organizatoric, transportul postal fiind accesibil de acum si persoanelor particulare, contra cost. Un alt element important in aceasta organizare era ca, de acum, caii urmau sa fie cumparati si nu rechizitionati.

Ulterior intretinerea efectiva a postelor a fost concesionata unor persoane particulare, contra unei subventii din partea Statului. Razboaiele inceputului de secol XIX au adus multe prejudicii serviciului postal, dar sensul pe care l-a avut evolutia acestuia a fost net ascendent. S-a marit numarul traseelor deservite de posta, s-a marit treptat ...

Bibliografie:

IOAN NASCU - "PRINCIPII DE ECONOMIA TRANSPORTULUI" - EDITURA SYLVI, 2003

COLECTIA "POSTASUL" - BILUNAR DE INFORMATE SI REPORTAJ AL POSTEI ROMANE

OG NR. 31/2002 PRIVIND SERVICIILE POSTALE, APROBATA CU MODIFICARI SI COMPLETARI PRIN LEGEA NR. 642/2002, DENUMITA IN CONTINUARE ORDONANTA PRIVIND SERVICIILE POSTALE

DECIZIA 118 DIN 19. 03. 2003. - DECIZIE A PRESEDINTELUI AUTORITATII NATIONALE DE REGLEMENTARE IN COMUNICATII PRIVIND PROCEDURA DE AUTORIZARE A FURNIZORILOR DE SERVICII POSTALE

INSTRUCTIUNI PRIVIND TRATAREA PROBLEMELOR COMUNE ALE SERVICIILOR POSTALE INTERNE, 1977

INSTRUCTIUNI PRIVIND EXECUTAREA SEVICIULUI DE CORESPONDENTA

INSTRUCTIUNI PRIVIND EXECUTAREA SERVICIULUI DE MESAGERII

INSTRUCTIUNI PRIVIND EXECUTAREA SERVICIULUI DE PRIORIPOST

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Perfectionarea transportului trimiterilor postale in cadrul unei directii regionale de posta
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2005
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
68 pagini
Imagini extrase:
95 imagini
Nr cuvinte:
16 932 cuvinte
Nr caractere:
92 467 caractere
Marime:
111.03KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Economie
Sus!