Penetrarea piețelor externe prin strategiile de marketing

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 MARKETINGUL STRATEGIC - ETAPA SUPERIOARA IN TEORIA SI PRACTICA DE MARKETING
1.1 DEFINIREA MARKETINGULUI STRATEGIC
1.2 FACTORII CARE INFLUENTEAZA DEZVOLTARTEA MARKETINGULUI STRATEGIC
1.3 PLANIFICAREA STRATEGICA - ELEMENT FUNDAMENTAL AL MARKETINGULUI STRATEGIC
2 INTERNATIONALIZAREA AFACERILOR - COMPONENTA DEFINITORIE A MEDIULUI ECONOMIC CONTEMPORAN
2.1 INTERNATIONALIZAREA AFACERILOR - PREZENTARE
2.2 FACTORII DE INFLUENTA A INTERNATIONALIZARII AFACERILOR
2.2.1 FACTORI AI DEZVOLTARII AFACERILOR INTERNATIONALE
2.2.1.1 PROCESUL DE DESTINDERE POLITICA CONSEMNAT LA NIVEL MONDIAL
2.2.1.2 IMPACTUL TEHNOLOGIEI ASUPRA ACTIVITATII INTREPRINDERILOR
2.2.1.3 CRESTEREA NIVELULUI CONCURENTEI INTERNATIONALE
2.2.1.4 CRESTEREA GRADULUI DE INTEGRARE A ECONOMIILOR NATIONALE
2.2.1.5 GLOBALIZAREA PIETELOR LUMII IN CONDITIILE REDUCERII DIFERENTELOR DINTRE ACESTEA
2.2.2 LIMITELE PROCESULUI DE INTERNATIONALIZARE
2.3 INTERNATIONALIZAREA INTREPRINDERII SI IMPLEMENTAREA STRATEGIEI DE MARKETING INTERNATIONAL
3 ANALIZA MEDIULUI DE MARKETING INTERNATIONAL - CADRU DE MANIFESTARE A STRATEGIILOR DE INTRARE PE PIETELE EXTERNE
3.1 CARACTERISTICI SI PARTICULARITATI ALE ACTIVITATII DE MARKETING INTERNATIONAL APARITIA MARKETINGULUI INTERNATIONAL
3.1.1 DEFINIREA CONCEPTULUI DE MARKETING INTERNATIONAL
3.1.2 OBIECTIVELE SI MOTIVATIILE DEMERSULUI DE MARKETING INTERNATIONAL
3.2 EVALUAREA MEDIULUI DE MARKETING INTERNATIONAL
3.3 PIATA INTERNATIONALA - CONCEPT, DIMENSIUNI, TENDINTE
3.3.1 DEFINIREA PIETEI INTERNATIONALE
3.3.2 CARACTERISTICILE CUMPARATORILOR INTERNATIONALI
4 PROCESUL SELECTIEI PIETELOR INTERNATIONALE
4.1 SELECTIA PIETELOR INTERNATIONALE - COMPONENTA DE BAZA A CERCETARII DE MARKETING INTERNATIONAL
4.2 CRITERII DE SELECTIE A PIETELOR INTERNATIONALE
4.3 PARTICULARITATI IN PROCESUL DE SEGMENTARE A PIETELOR EXTERNE
5 ABORDAREA METODOLOGICA A STRATEGIILOR DE PENETRARE PE PIETELE EXTERNE
5.1 FUNDAMENTE ALE STRATEGIILOR DE PENETRARE PE PIETELE EXTERNE UTILIZATE IN MARKETINGUL INTERNATIONAL
5.1.1 RELATIA DINTRE STRATEGIA DE MARKETING INTERNATIONAL SI STRATEGIA DE PENETRARE PE PIETELE EXTERNE
5.1.2 PROCESUL DECIZIONAL IN MARKETINGUL INTERNATIONAL
5.2 STRATEGII COMPETITIVE IN MARKETINGUL INTERNATIONAL
5.2.1 STRATEGII ALE DEZVOLTARII DE BAZA
5.2.2 STRATEGII CONCURENTIALE

Extras din licența:

Complexitatea mediului de afaceri a determinat separarea practicilor de marketing in doua mari categorii: marketing strategic (analiza nevoilor indivizilor si organizatiilor) si marketing operational (mijloacele tactice de realizare a obiectivelor). Diferentele dintre cele doua concepte sunt redate in cadrul tabelului urmator, care prezinta principalele obiective pe care si le propune intreprinderea spre solutionare cu ajutorul lor: Pentru atingerea obiectivelor sale, marketingul strategic utilizeaza un bogat instrumentar alcatuit, pe de o parte, din metode si tehnici traditionale (procedeele sunt utilizate si de alte domenii economice, indeosebi de managementul strategic) cum ar fi: -Analiza S.

W. O. T., de stabilire a legaturii dintre punctele forte si cele slabe ale unei intreprinderi si elementele de atractivitate sau de ostilitate ale mediului extern; -Analiza portofoliului de afaceri, prin diferite procedee dintre care cele mai cunoscute sunt: modelul de portofoliu (matricea) B. C. G.; matricea General Electric-McKinsey, matricea Arthur D.

Little de evaluare a pozitiei competitionale a afacerii etc.; Pe de alta parte, marketingul strategic utilizeaza o serie de metode specifice, dintre care cele mai importante sunt considerate urmatoarele: -Analiza nevoilor si a comportamentului consumatorilor (prin utilizarea diferitelor metode de segmentare); -Analiza atractivitatii pietei de referinta (indeosebi analizele efectuate asupra ciclului de viata a produselor), analiza niselor strategice (analiza GAP); -Analiza competitivitatii intreprinderii; -Modele decizionale strategice referitoare la componentele mix-ului de marketing.

Pentru aplicarea corespunzatoare a principiilor marketingului strategic la nivel de intreprindere, structura organizatorica a acesteia trebuie sa depaseasca cadrul functional traditional si sa capete o orientare strategica spre piata si consumatori, un rol insemnat avandu-l directorul de marketing, care trebuie sa inlocuiasca cunoscutele organigrame centrate in jurul functiilor, produselor sau spatiilor geografice cu alte modalitati organizatorice care sa aiba in prim plan clientul si satisfacerea nevoilor sale. Din acest punct de vedere se remarca dezvoltarea structurilor relationale, care sunt incluse intr-un concept nou, de marketingul relatiilor. Strategia de marketing, ca obiectiv final al demersului de marketing strategic si anume de trasare a caii care trebuie parcurse pentru atingerea anumitor obiective, trebuie sa raspunda unor cerinte contemporane extreme de complexe, cum ar fi: -Schimbari foarte rapide in cadrul mediului de afaceri; -Cresterea accentuata a concurentei pe plan national si international datorita fenomenelor de integrare si asociere economica; - Respectarea unei etici de marketing (practicarea unui marketing responsabil care sa tina cont de concepte ca ecologia, specificul local etc.

); Toate aceste elemente ne fac sa concluzionam ca marketingul strategic contribuie la perfectionarea teoretica si ...

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Penetrarea pietelor externe prin strategiile de marketing
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2006
Nr fișiere:
2 fisiere
Pagini (total):
88 pagini
Imagini extrase:
66 imagini
Nr cuvinte:
25 052 cuvinte
Nr caractere:
142 834 caractere
Marime:
801.23KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
-
Materie:
Economie
Sus!