Lumea economico-sociala a cunoscut in ultima parte a mileniului doi transformari radicale, profunde. Omenirea se confrunta cu altfel de probleme mult mai complicate. Acum trebuie gasite solutii deteriorarii mediului inconjurator, neglijarii infrastructurii, stagnarii economice, concurentei acerbe si multor altor asemenea probleme, de natura sociala, politica si economica.
Reducerea distantelor, a barierelor geografice si mai ales a diferentelor culturale a permis extinderea pietelor de desfacere, a surselor de aprovizionare, mare parte a produselor si serviciilor oferite pe piata interna fiind, mai degraba, un fel de hibrizi, proiectarea, material prima, producerea sau asamblarea lor realizandu-se in afara granitelor.
La aceste probleme trebuie adaugate cele specifice economiei romanesti, conditii ce au in vedere procesele si fenomenele economice proprii unei economii aflate in plina tranzitie-si nu orice fel de tranzitie, ci una speciala, pe care istoria nu a cunoscut-o-tranzitia de la o economie centralizata, planificata, de comanda, spre o economie de piata.
Toate eceste procese- globale sau specifice-, noile imprejurari si realitati ale vietii economico-sociale conduc la schimbari la fel de profunde, de substanta in viata si activitatea firmelor, a agentilor economici.
Mobilitatea deosebita a fenomenelor pietei, cresterea complexitatii si exigentelor acesteia obliga firmele, indiferent de obiectul de activitate si de natura capitalului lor, sa se adapteze rapid, prompt regulilor de joc specifice unei economii concurentiale. Acestea trebuie sa aiba in permanenta in vedere ca, pe de o parte, piata inseamna, intr-adevar, un ansamblu de oportunitati, dar, pe de alta parte, si de constrangeri, activitatea tuturor agentilor economici fiind supusa examenului riguros, dar corect al pietei.
Aceasta se manifesta dur, recompensand, dar si sanctionand (mai ales) munca fiecaruia in parte.
Singurul criteriu cu care opereaza piata este cel al eficientei, al recunoasterii activitatii desfasurate, a ofertei care trebuie sa corespunda nevoilor societatii, cererii acesteia.
Pe de alta parte, ca o consecinta fireasca a modificarilor demografice si inovatiilor tehnologice, au loc profunde schimbari in comportamentul consumatorilor, in stilul de viata al acestora. Activitatea desfasurata de agentii economici trebiue sa tina seama de fenomene ca acelea ale migratiei populatiei, imbatranirii acesteia (segmentul de varsta ce cuprinde pe cei mai multi cumparatori este al celor de 30-40 ani), cresterii duratei de viata.
Aceste noi conditii ale mediului extern al firmei impun agentilor economici modalitati noi, moderne de implicare in mecanismele pietei, ei fiind obligati sa-si restructureze radical obiectivele si strategiile de piata.
Sunt necesare o noua viziune fata de piata, o receptivitate prompta la semnalele acesteia, la cerintele mediului extern, o investigare continua a pietei, dar mai ales o capacitate crescanda de adaptare la schimbari, dar si de ...
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.