Particularități ale contabilității distribuției de mărfuri în cadrul unei societăți comerciale

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 CUPRINS
2 BAZELE TEORETICO - METODOLOGICE ALE ACTIVITATII DE DISTRIBUTIE MARFA
2.1 PREZENTAREA ACTIVITATII DE DISTRIBUTIE
2.1.1 CONCEPTUL, CONTINUTUL SI ROLUL DISTRIBUTIEI
2.1.2 OBLIGATIILE SI DREPTURILE CONTABILILOR, AGENTILOR, GESTIONARILOR
2.1.3 TEHNICI DE VANZARE
2.2 ASPECTE JURIDICE PRIVIND ACTIVITATEA DE DISTRIBUTIE
2.2.1 CONTRACTUL DE VANZARE - CUMPARARE
2.2.2 CONTRACTUL DE DISTRIBUTIE EXCLUSIVA
2.2.3 NORME GENERALE PRIVIND DOCUMENTELE JUSTIFICATIVE SI FINANCIAR CONTABILE
2.2.4 RECONSTITUIREA DOCUMENTELOR JUSTIFICATIVE SI CONTABILE PIERDUTE, SUSTRASE SAU DISTRUSE
3 CONTABILITATEA ACTIVITATII DE TRANSPORT
3.1 ACHIZITIONAREA MIJLOACELOR DE TRANSPORT IN LEASING FINANCIAR
3.2 AMORTIZAREA MIJLOACELOR DE TRANSPORT
3.3 CHELTUIELI PRIVIND PARCUL AUTO
4 CONTABILITATEA STOCURILOR DE MARFURI
4.1 CARACTERIZAREA GENERALA A STOCURILOR
4.2 MARFA - UN BUN ECONOMIC
4.3 ORGANIZAREA CONTABILITATII SINTETICE A MARFURILOR
4.3.1 CONTUL DE MARFURI
4.3.2 CONTUL DE DIFERENTE DE PRET LA MARFURI
4.4 ORGANIZAREA CONTABILITATII ANALITICE A MARFURILOR
4.4.1 EVALUAREA STOCURILOR DE MARFURI
4.4.2 CONTABILITATEA FORMARII STOCURILOR DE MARFURI
4.4.3 CONTABILITATEA VALORIFICARII MARFURILOR
4.4.4 REDUCERI LA PRETUL DE VANZARE AL MARFURILOR
4.5 ETAPELE INVENTARIERII
4.6 ANALIZA RATELOR DE GESTIUNE A STOCURILOR
5 CONTABILITATEA DECONTARILOR CU FURNIZORII SI CLIENTII
5.1 NOTIUNI GENERALE PRIVIND DATORIILE SI CREANTELE COMERCIALE
5.2 CONTABILITATE DECONTARILOR PRIN CONTURILE BANCARE SI CASIERIA UNITATII
5.3 ANALIZA RATELOR DE GESTIUNE A CLIENTILOR SI FURNIZORILOR
6 DESCRIEREA SOCIETATII
6.1 DATE GENERALE
6.2 EVOLUTIE IN TIMP
6.3 ORGANIGRAMA
6.4 CIRCUITUL DOCUMENTELOR LA S. C. XYZ S. R. L.
6.5 PRELUCRAREA INFORMATICA A ACTIVITATII DIN UNITATE
7 MONOGRAFIE CONTABILA
8 CONCLUZII SI PROPUNERI
9 BIBLIOGARFIE

Extras din licența:

Politica de distributie cuprinde totalitatea deciziilor care se refera la o asigurare a treptelor de desfacere subordonate cu performantele intreprinderii.

Conceptul de distributie poate fi definit drept totalitatea activitatilor economice si organizatorice pentru dirijarea si transmiterea fluxului de marfuri si servicii de la producator la consummator.

alegerea si utilizarea canalelor de distributie; Unii autori structureaza procesul de distributie pe trei componente mai cuprinzatoare decat cele enuntate mai sus: traseul (ruta) pe care il parcurge produsul pe piata; ansamblul operatiunilor economice ce insotesc, conditioneaza si desavarsesc acest traseu (vanzare-cumparare, concesiune, consignatie etc.

) lantul proceselor operative la care sunt supuse marfurile in drumul lor de la producator la utilizator (consumator). Din definitiile prezentate, se observa ca intre producator si consumator nu circula doar produsul, in realitate in procesul de distributie fiind generate mai multe fluxuri economice si anume: fluxul tranzactiilor (al negocierilor) - cuprinde tratativele desfasurate intre partenerii actului de schimb (producatori, intermediari, utilizatori finali) prin care producatorul se angajeaza sa produca si sa livreze distribuitorilor produsele solicitate de consumatori, in cantitatea solicitata si intr-o anumita forma de ambalare si prezentare. Tot in aceasta faza se stabilesc si responsabilitatile participantilor la procesul de distributie; fluxul informational - priveste vehicularea tuturor informatiilor necesare procesului de distributie, atat pe ruta producator - intermediari - consumatori, cat si pe circuitul invers; fluxul promotional - cuprinde actiunile (mesajele) producatorilor si intermediarilor prin care acestia incearca sa informeze piata de existenta unui produs; fluxul produsului - consta in deplasarea efectiva, fizica a produsului de la producator la consumator, adica din momentul incheierii procesului de productie, cand produsul este livrat si pana la cumpararea acestuia de catre consumatori.

Toate aceste fluxuri se desfasoara intr-o stransa interdependenta, astfel incat atunci cand producatorul se hotaraste asupra unei anumite modalitati de distributie, pe langa fluxul produsului trebuie sa ia in seama si celelalte fluxuri care il insotesc simultan sau paralel.

Canalul de distributie Canalul de distributie reprezinta o retea organizata de agentii si institutii care desfasoara activitati menite sa faca legatura intre producatori si consumatori sau cu alte cuvinte drumul parcurs de produs de la locul obtinerii sale si pana la locul unde se consuma. Acest itinerar este realizat de un ansamblu de persoane si intreprinderi care se numesc intermediari.

Intermediarii sunt intreprinzatori independenti specializati in activitati necesare sa apropie producatorul de consumatorul final.

Intermediarii indeplinesc mai multe functii legate de procesul de distributie: functii tranzactionale (cumparare, vanzare, asumarea riscurilor ...

Bibliografie:

ATANASIU POP - "CONTABILITATEA FINANCIARA ROMANEASCA ARMONIZATA CU DIRECTIVELE CONTABILE EUROPENE SI STANDARDELE INTERNATIONALE DE CONTABILITATE" - EDITURA INTELCREDO, DEVA, 2002

BIRCEA IOAN - "ANALIZA ECONOMICA - PENTRU UZUL STUDENTILOR" - EDITURA UNIVERSITATII "PETRU MAIOR", TARGU - MURES, 2004

CISTELECAN RODICA - "CONTABILITATE FINANCIARA" - EDITURA UNIVERSITATII "PETRU MAIOR", TARGU - MURES, 2003

FELEAGA NICULAE - "CONTABILITATE FINANCIARA" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1993

TRATAT DE CONTABILITATE FINANCIARA" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1998

"SISTEME CONTABILE COMPARATE, " - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1999

"IACOB PETRU PANTEA, GHEORGHE BODEA - "CONTABILITATEA ROMANEASCA ARMONIZATA CU DIRECTIVELE CONTABILE EUROPENE" - EDITURA ITELCREDO, 2003

IACOB PETRU PANTEA, ATANASIU POP - "CONTABILITATEA FINANCIARA A INTRPRINDERII" - EDITURA DACIA

IOAN MIHAI - "ANALIZA SITUATIEI FINANCIARE A AGENTILOR ECONOMICI" - EDITURA MIRTON, TIMISOARA, 1997

MIHAI RISTEA, CORINA GRAZIELLA DUMITRU - "CONTABILITATE FINANCIARA" - EDITURA MARGARITAR

N. AL. POP - "MARKETING" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1994

RAMONA NEAG - "CONTABILITATE FINANCIARA INTRE NATIONAL SI INTERNATIONAL" - EDITURA UNIVERSITATII "PETRU MAIOR", TARGU - MURES, 2004

LEGEA 31/1990 PRIVIND SOCIETATILE COMERCIALE, REPUBLICATA, PUBLICATA IN M. O. 1066/17. 11. 2004, CU COMPLETARILE SI MODIFICARILE ULTERIOARE

LEGEA 82/1991, LEGEA CONTABILITATII, REPUBLICATA, PUBLICATO IN MONR. 48/14. 01. 2005, CU COMPLETARILE SI MODIFICARILE ULTERIOARE

ORDINUL MINISTERULUI FINANTELOR PUBLICE NR. 94/2001 PENTRU APROBAREA REGLEMENTARILOR CONTABILE ARMONIZATE CU DIRECTIVA A IV - A COMUNITATILOR ECONOMICE EUROPENE SI CU STANDARDELE INTERNATIONALE, PUBLICAT IN M. O. NR. 85/20. 02. 2001 CU COMPLETARILE SI MODIFICARILE ULTERIOARE

ORDINUL MINISTERULUI FINANTELOR PUBLICE NR. 306/2002 PENTRU APROBAREA REGLEMENTARILOR CONTABILE SIMPLIFICATE, ARMONIZATE CU DIRECTIVELE EUROPENE PUBLICATE IN M. O. NR. 279/25. 04. 2002 CU COMPLETARILE SI MODIFICARILE ULTERIOARE

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Particularitati ale contabilitatii distributiei de marfuri in cadrul unei societati comerciale
    • Anexe
      • Aplicatie
        • Aplicatie.xls
      • Prezentare
        • Prezentare.ppt
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc, ppt, xls
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2005
Nr fișiere:
5 fisiere
Pagini (total):
72 pagini
Imagini extrase:
76 imagini
Nr cuvinte:
18 072 cuvinte
Nr caractere:
103 787 caractere
Marime:
149.22KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Targu Mures
Specializare:
Contabilitate si informatica de gestiune
Materie:
Economie
Sus!