Conceptul de cultura include ansamblul valorilor materiale si spirituale create de omenire in procesul practicii social-istorice, precum si a institutiilor necesare pentru crearea si comunicarea acestor valori 1. Pornind de la aceasta definitie formulam conceptul de cultura ca fiind ansamblul valorilor materiale si spirituale realizate de un popor de-a lungul devenirii sale istorice, prin travaliul creator al omului, in dialogul sau cu natura si cu lumea.
identitatea na]ionala si semnificatia sociala definind valoarea intrinseca a culturii, singura capabile si se legitimeze si sa valideze cultura unui popor in lumea universala a valorii umane.
este un atribut esential al identitatii nationale; o reforma reala a culturii ar trebui sa recunoasca in bunurile si valorile mostenirii culturale, surse fundamentale de cunoastere si actiune creatoare si totodata componente ale culturii nationale si universale.
cultura este fundamentul necesar unei dezvoltari autentice si durabile, ce reprezinta, o investitie de interes national, o dimensiune majora, a politicii de protectie sociala: dreptul la cultura, pluralism cultural si dialogul intercultural sunt valori definitorii ale unei societati democratice. Numai o democratie autentica a culturii poate apropia societatea romaneasca de standardele lumii europene.
Serviciile culturale constituie o categorie distincta de servicii, ce pot fi definite ca un sistem de utilitati destinate satisfacerii unor nevoi personale sau sociale ale consumatorilor care le cumpara sau le folosesc pentru a obtine anumite anvataje ori satisfactii 2. In acest sens, putem spune ca serviciile culturale sunt activitati prestate in beneficiul consumatorilor de cultura (spectacole, manifestari etc.
), cu scopul de a le implini anumite nevoi si de a le produce satisfactiile adoptate de ei.
In viziunea prof. Maria Moldoveanu, tipologia serviciilor culturale, dupa continutul prestatiilor si a mijloacelor utilizate, se prezinta astfel: 1. Domeniul spectacolelor: - teatru; film; muzica; dans; formatii artistice; festivaluri; targuri de muzica; 2. Domeniul artelor plastice: galerii si expozitii de arta; colectii particulare; arta populara, mestesuguri artistice; 3. Domeniul creatiilor culturale oferite pe suporturi specifice si servicii de difuzare specializate: film, studiouri de film, cinematografie, cinecluburi; carte, reviste ilustrate, edituri, saloane si targuri de carte, servicii de lectura publica; fotografie artistica; casete audio-video; discuri; 4. Sistemul institu]ional de promovare a culturii la nivelul colectivitatilor umane: biblioteci; muzee; institutii teatrale; filarmonici, opere; universitati populare; camine culturale; case de cultura; agentii specializate in turism cultural; 5. Domeniul comunicatiilor de masa impreuna cu mijloace tehnice de receptare, redactare si difuzare a mesajelor: presa scrisa; radiodifuziune; televiziune; agentii de presa; studiouri; redactii; retele de difuzare; Dupa natura relatiei cu produsele ...
IONEL BOSTAN - "ACTE NORMATIVE CARE REGLEMENTEAZA AUDITUL PUBLIC INTERN"
"MIC DICTIONAR ENCICLOPEDIC" "EDITURA ENCICLOPEDICA ROMANA, BUCURESTI, 1972
LEGEA NR. 32/1994", PRIVIND SPONSORIZARILE, CU MODIFICARILE ULTERIOARE
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.