Modele de analiză factorială a valorii adăugate

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 ANALIZA REZULTATELOR INTREPRINDERII
1.1 DEFINIREA REZULTATELOR INTREPRINDERII
1.2 TIPOLOGIA REZULTATELOR INTREPRINDERII
1.3 CONTURI DE REZULTATE
1.4 CONTUL DE PROFIT SI PIERDERI
1.5 TABLOUL SOLDURILOR INTERMEDIARE DE GESTIUNE
2 ANALIZA VALORII ADAUGATE
2.1 DEFINIRE, ROL SI IMPORTANTA
2.2 ANALIZA NIVELULUI (FORMARII) VALORII ADAUGATE
2.2.1 METODA SUBSTRACTIVA
2.2.2 CAPACITATEA INTREPRINDERII DE A PRODUCE VALOARE ADAUGATA
2.2.3 TIPURI DE VALOARE ADAUGATA
2.2.4 ANALIZA DINAMICII VALORII ADAUGATE
2.3 ANALIZA STRUCTURII (DISTRIBUIRII) VALORII ADAUGATE
2.3.1 METODA ADITIVA
2.3.2 SISTEM DE RATE DE STRUCTURA
3 ANALIZA FACTORIALA A VALORII ADAUGATE - MODELE DE ANALIZA FACTORIALA
3.1 MODELUL FACTORIAL CARE IA IN CONSIDERARE CAPACITATEA INTREPRINDERII DE A REDUCE VALOAREA CONSUMURILOR INTERMEDIARE
3.1.1 IDENTIFICAREA SENSULUI SI MASURAREA INTENSITATII DE ACTIUNE A FACTORILOR ASUPRA VALORII ADAUGATE
3.1.2 MASURI DE CRESTERE A VALORII ADAUGATE
3.2 MODELUL FACTORIAL CARE IA IN CONSIDERARE CONTRIBUTIA MUNCII LA OBTINEREA VALORII ADAUGATE
3.2.1 IDENTIFICAREA FACTORILOR DE INFLUENTA
3.2.2 IDENTIFICAREA SENSULUI SI MASURAREA INTENSITATII DE ACTIUNE A FACTORILOR ASUPRA VALORII ADAUGATE
3.2.3 MASURI DE CRESTERE A VALORII ADAUGATE
3.3 MODELUL FACTORIAL CARE IA IN CONSIDERARE APORTUL RESURSELOR TEHNICE SI MATERIALE LA REALIZAREA NIVELULUI VALORII ADAUGATE
3.3.1 IDENTIFICAREA FACTORILOR DE INFLUENTA
3.3.2 IDENTIFICAREA SENSULUI SI MASURAREA INTENSITATII DE ACTIUNE A FACTORILOR ASUPRA VALORII ADAUGATE
3.3.3 MASURI DE CRESTERE A VALORII ADAUGATE
4 STUDIU DE CAZ
4.1 PREZENTAREA SC XYZ SA
4.1.1 ELEMENTE DE IDENTIFICARE
4.1.2 SCURT ISTORIC
4.1.3 OBIECTUL DE ACTIVITATE
4.1.4 PRINCIPALII INDICATORI ECONOMICO - FINANCIARI LA 31. 12. 2006
4.2 ANALIZA NIVELULUI (FORMARII) VALORII ADAUGATE
4.2.1 EVOLUTIA VALORII ADAUGATE (METODA SUBSTRACTIVA)
4.2.2 EVOLUTIA VALORII ADAUGATE (METODA ADITIVA)
4.3 ANALIZA DINAMICII SI STRUCTURII (DISTRIBUIRII) VALORII ADAUGATE
4.3.1 DINAMICA VALORII ADAUGATE
4.3.2 EVOLUTIA STRUCTURII VALORII ADAUGATE
4.4 ANALIZA FACTORIALA A VALORII ADAUGATE
4.4.1 MODELUL FACTORIAL CARE IA IN CONSIDERARE CAPACITATEA INTREPRINDERII DE A REDUCE VALOAREA CONSUMURILOR INTERMEDIARE
4.4.2 MODELUL FACTORIAL CARE IA IN CONSIDERARE CONSUMUL TOTAL DE TIMP DE MUNCA LA REALIZAREA VALORII ADAUGATE
4.4.3 MODELUL FACTORIAL CARE IA IN CONSIDERARE GRADUL DE INZESTRARE TEHNICA LA REALIZAREA VALORII ADAUGATE
5 CONCLUZII SI PROPUNERI
6 ANEXE
6.1 BILANTUL
6.2 CONTUL DE PROFIT SI PIERDERE
6.3 TABLOUL SOLDURILOR INTERMEDIARE DE GESTIUNE
7 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Analiza economico-financiara reprezint un ansamblu de concepte, tehnici si instrumente care asigura tratarea informatiilor interne si externe, in vederea formularii unor aprecieri pertinente referitoare la situatia economico-financiara a unui agent economi; la gradul de risc al activitatii sale intr-un mediu concurential extrem de dinamic; cat si la nivelul si calitatea performantelor sale prin identificarea factorilor, cauzelor si conditiilor care au determinat-o, precum si rezervelor interne de imbunatatire a acesteia, din punct de vedere al utilizarii eficiente a resurselor umane, materiale si financiare.

Analiza economico-financiara se considera a fi un instrument eficace la dispozitia factorilor de decizie din intreprindere deoarece permite diagnosticarea starii de performanta inregistrate de intreprindere precum si echilibru financiar al intreprinderii la incheierea exercitiului, propunandu-si prin intermediul analizei sa stabileasca punctele tari si punctele slabe ale gestiunii financiare in vederea elaborarii strategiei de mentinere si dezvoltare a intreprinderii.

Cu alte cuvinte, analiza economica este practic un instrument indispensabil in determinarea situatiei economico-financiare a unei intreprinderi si pentru cresterea performantelor acesteia.

Stabilirea nivelului de performanta al activitatii intreprinderii se realizeaza pe baza analizei rezultatelor, ce reprezinta o parte componenta a analizei economico-financiare. Din punct de vedere economic, rezultatul trebuie perceput ca un efect final sau intermediar al unor actiuni economice, mai mult sau mai putin deliberate, fiecare rezultat al activitatii intreprinderii fiind studiat nu numai ca marime in sine ci si in raport cu un anumit criteriu luat ca baza de comparatie, ceea ce permite cunoasterea abaterilor intervenite in timp si spatiu, el fiind cel care confirma sau infirma utilitatea acestor actiuni. rezultate ale activitatii productive- se concretizeaza in bunuri si servicii ce au o anumita utilitate si pot satisface anumite nevoi de consum; rezultate financiare- confirma realizarea pe piata a rezultatelor obtinute in sfera productiva; rezultate sociale- obtinute prin ocuparea fortei de munca si protectia sociala a acesteia; Analiza economico-financiara opereaza cu toate aceste rezultate dar utilizeaza in mod frecvent rezultatele financiare, acestea avand forma valorica de exprimare.

1. 2. Tipologia rezultatelor Rezultatele activitatii unei intreprinderii se clasifica dupa diferite criterii, care permit gruparea acestora dupa cum urmeaza: Clasificarea rezultatelor dupa modul lor de formare Dupa modul de formare, rezultatele pot fi grupate in doua categorii principale: rezultate obtinute prin clasarea cheltuielilor dupa natura lor; rezultate obtinute prin clasarea cheltuielilor dupa destinatie (sau dupa functie); Formarea rezultatelor prin clasarea cheltuielilor dupa natura In cazul acestei modalitati de formare a rezultatelor cheltuielile sunt clasate dupa natura si nu dupa ...

Bibliografie:

DOBROTA NITA - "DICTIONAR DE ECONOMIE" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 2001

INEOVAN F. , COTLET D. , MATES D. , HATEGAN C. , IOSIF A. , BOBITAN N. , NEGRUT C. - "CONTABILITATE FINANCIARA" - EDITURA MIRTON, TIMISOARA, 2003

ISFANESCU A. , STANESCU C. , BAICUSI A. - "ANALIZA ECONOMICO - FINANCIARA" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1996

MIHAI IOAN - "ANALIZA ECONOMICO - FINANCIARA" - EDITURA UNIVERSITARA, TIMISOARA, 1999

NICULESCU MARIA - "DIAGNOSTIC GLOBAL STRATEGIC" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1997

PANTEA M. I. - "ANALIZA STRATEGICA "SUPORT AL DECIZIILOR INVESTITIONALE" - EDITURA MIRTON, TIMISOARA, 2003

PERES I. , COTLET D. , BUNGET E. , BUNGET O. - "BILANTUL CONTABIL. INTOCMIRE. PREZENTARE. CERTIFICARE. AUDITARE" - EDITURA DACIA EUROPA NOVA, LUGOJ, 2000

STARK L. E. , PANTEA M. I. - "ANALIZA SITUATIILOR FINANCIARE ALE INTREPRINDERII. ELEMENTE TEORETICE. STUDIU DE CAZ" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 2001

STARK L. E, PANTEA M. I. - "ANALIZA SITUATIEI FINANCIARE. STUDIU DE CAZ" - EDITURA MARINEASA, TIMISOARA, 1999

STEFEA P. - "ANALIZA REZULTATELOR INTREPRINDERII" - EDITURA MIRTON, TIMISOARA, 2002

ORDONANTA MINISTERULUI FINANTELOR NR. 306 DIN 26 FEBRUARIE 2002 PRIVIND APROBAREA REGLEMENTARILOR CONTABILE SIMPLIFICATE, ARMONIZATE CU DIRECTIVELE EUROPENE, PUBLICATA IN M. OF. NR 279 DIN 25 APRILIE 2002

INTERNET: PAGINA BANCII NATIONALE A ROMANIEI

INTERNET: PAGINA INSTITUTULUI NATIONAL DE STATISTICA

INTERNET: PAGINA SC MACOFIL SA

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Modele de analiza factoriala a valorii adaugate
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
93 pagini
Imagini extrase:
63 imagini
Nr cuvinte:
19 876 cuvinte
Nr caractere:
121 139 caractere
Marime:
192.43KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Timisoara
Materie:
Economie
Sus!