Orice pas al unei calatorii devine o aventura a cunoasterii; la fiecare pas mori si invingi de bucurie, ineditul te face sa renasti, natura te reinalta pe soclul fiecarei zile, martor la propriu-i miracol. (Vasile Glavan) Turismul este o activitate umana, nonlucrativa, desfasurata temporar (minim 24 ore si maxim 4 luni), la libera alegere, in afara localitatii de resedinta, avand ca scop agrementul, refacerea sanatatii, realizarea unor misiuni (religioase, culturale, etc.
), afaceri, largirea orizontului de cunostinta.
Ca domeniu relativ nou de cercetare, turismul prezinta o complexitate in continua crestere, in plan economic sintetizand rezultatele unui numar mare de activitati, iar in plan psiho-social constituindu-se ca modalitate superioara de organizare a timpului liber, in care se recupereaza energiile cheltuite in procesul muncii de orice fel, dar are loc, in mod intrinsec, si dezvoltarea personalitatii umane, sporirea capacitatii sale creative.
Turismul include un ansamblu de masuri puse in aplicare pentru organizarea si desfasurarea unor calatorii de agrement sau in alte scopuri, realizate fie prin intermediul unor organizatii, societati sau agentii specializate, fie pe cont propriu, pe o durata limitata de timp, precum si prin industriile adiacente care concura la satisfacerea nevoilor de consum turistic.
Fiind una dintre formele de activitate care satisfac cerinte personale, turismul este o veriga premergatoare consumului final, cu efecte economice insemnate ce nu trebuie ignorate. Mai mult, este de aratat ca, prin rolul pe care il are de a raspunde unor nevoi umane, in special de a participa la refacerea capacitatii de munca turismul contribuie la producerea de venit national.
Creatoare de venit national sunt nu numai alimentatia publica si transporturile turistice, ci si activitatile desfasurate de colectivele din unitatile de cazare si din bazele de tratament.
Oferta turistica este formata din ansamblul atractiilor turistice care pot motiva vizitarea lor.
Practic, oferta turistica a unei tari (zone, statiuni) cuprinde totalitatea elementelor care pot fi puse in valoare la un moment dat pentru stimularea cererii turistice.
Industriei turismului ii sunt caracteristice doua categorii principale de servicii: serviciile legate de efectuarea calatoriei (a voiajului propriu-zis) si serviciile prestate la locul de sejur.
Serviciile care dau continut produsului turistic se constituie intr-un conglomerat sau o combinatie de cel putin patru tipuri de baza (total diferite ca natura). Este vorba de serviciile: de transport, de cazare, de alimentatie si de agrement.
Nu intotdeauna produsul turistic presupune prestarea tuturor celor patru tipuri de servicii.
Dintre toate serviciile care dau continut produsului turistic, indispensabil este serviciul de agrement (caruia ii sunt asimilate si serviciile de tratament si de alt interes, care motiveaza calatoriile), in lipsa caruia celelalte trei categorii ies din sfera de cuprindere a turismului. ...
ANASTASIEI BOGDAN - "MARKETING TURISTIC" - SUPORT DE CURS, UNIVERSITATEA AL. I. CUZA, IASI, 2001
BRIGGS SUSAN - "SUCCESSFUL TOURISM MARKETING" - 2ND EDITION, KOGAN PAGE, LONDON, 2001
COSMESCU IOAN - "TURISMUL" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1998
CRISTUREANU CRISTIANA - "ECONOMIA SI POLITICA TURISMULUI INTERNATIONAL" - EDITURA ABEONA, BUCURESTI, 1992
DIONISIE CRISTINA - "MANAGEMENTUL TURISMULUI. STRUCTURI DE CONCEPTIE SI ORGANIZARE" - EDITURA JUNIMEA, IASI, 2002
DONOAICA STEFAN - "ASPECTE DIN ACTIVITATEA DE TURISM" - EDITURA LITERA, BUCURESTI, 1989
IONESCU ION - "TURISMUL, FENOMEN SOCIAL - ECONOMIC SI CULTURAL" - EDITURA OSCAR PRINT, BUCURESTI, 2000
FAULKENER BILL, MOSCARDO GIANNA, LAWS ERIC - "TOURISM IN THE 21ST CENTURY - LESSONS FROM EXPERIENCE" - CONTINUUM, LONDON AND NEW YORK, 2001
FERENT EMIL - "ECONOMIA TURISMULUI" - NOTE DE CURS. 2001 - 2002, FACULTATEA DE ECONOMIE SI ADMINISTRAREA AFACERILOR, UNIVERSITATEA AL. I. CUZA, IASI
GHERASIM TOADER, GHERASIM DANIEL - "MARKETING TURISTIC" - EDITURA ECONOMICA, 1999
ISTRATE ION, BRAN FLORINA, ROSU ANCA GABRIELA - "ECONOMIA TURISMULUI SI MEDIUL INCONJURATOR" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1996
LUPU NICOLAE - "HOTELUL - ECONOMIE SI MANAGEMENT" - EDITOR ALL, BUCURESTI, 2002
MINCIU RODICA - "ECONOMIA TURISMULUI" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1996
MORGAN NIGEL, PRITCHARD ANNETTE - "ADVERTISING IN TOURISM AND LEISURE" - BUTTERWORTH - HEINEMANN, GREAT BRITAIN, 2001
NICOLESCU RADU - "SERVICIILE IN TURISM - ALIMENTATIE PUBLICA" - EDITURA SPORT - TURISM, BUCURESTI, 1998
STANCIULESCU G. , LUPU N. , TIGU G. - "DICTIONAR POLIGLOT EXPLICATIV DE TERMENI UTILIZATI IN TURISM" - EDITURA ALL, BUCURESTI, 1988
TAYLOR DEREK - "HOSPITALITY SALES AND PROMOTION" - BUTTERWORTH - HEINEMANN, GREAT BRITAIN, 2001
ORDINUL NR. 56 PENTRU APROBAREA NORMELOR METODOLOGICE SI A CRITERIILOR PRIVIND CLASIFICAREA PE STELE SI CATEGORII A STRUCTURILOR DE PRIMIRE TURISTICE, IN MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI, NR. 220 DIN 25 SEPTEMBRIE 1995
H. G. NR. 601/1997 PRIVIND CLASIFICAREA STRUCTURILOR DE PRIMIRE TURISTICE, IN MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.