Marketingul serviciilor și aspecte legate de branding și rebranding

Cuprins licența:

1 BRAND, BRANDING SI REBRANDING
1.1 CE ESTE UN BRAND
1.2 VALOAREA DE CAPITAL A BRAND - ULUI
1.3 BRAND, BRANDING SI REBRANDING
2 MARKETINGUL SERVICIILOR
2.1 CATEGORII ALE MIXULUI DE SERVICII
2.2 CARACATERISTICILE SERVICIILOR
2.3 STRATEGII DE MARKETING PENTRU FIRMELE DE SERVICII
2.3.1 GESTIONAREA DIFERENTIERII
2.3.2 GESTIONAREA CALITATII SERVICIULUI
2.3.3 GESTIONAREA PRODUCTIVITATII
3 PROMOVAREA VANZARILOR
3.1 MOTIVELE DEZVOLTARII PROMOVARII VANZARILOR
3.2 SCOPUL PROMOVARII VANZARILOR
3.3 ACTIUNILE DE PROMOVARE A VANZARILOR CA FACTORI DE CONSACRARE A BRANDULUI
3.4 DECIZII MAJORE IN PROMOVAREA VANZARILOR
3.4.1 STABILIREA OBIECTIVELOR
3.4.2 ELABORAREA PROGRAMULUI
3.4.3 TESTAREA PRELIMINARA A PROGRAMULUI
3.4.4 IMPLEMENTAREA SI URMARIREA PROGRAMULUI
3.4.5 EVALUAREA REZULTATELOR
4 SERVICIILE DE TELECOMUNICATII
4.1 CARACTERISTICILE STRUCTURALE ALE RAMURII
4.2 FORTE MOTRICE
4.3 SECTORIZAREA RAMURII
4.4 PIATA SERVICIILOR DE TELECOMUNICATII
4.4.1 DEFINIREA PIETEI
4.4.2 SEGMENTAREA PIETEI
4.5 CONCURENTA IN RAMURA
5 ORANGE ROMANIA S. A.
5.1 PRODUSELE SI SERVICIILE ORANGE
5.2 ABONAMENTUL DE 4 USD
5.3 ABONAMENTE CU MINUTE INCLUSE
5.4 PACHETUL SHARED MINUTES
5.5 OPTIUNI PENTRU TOATE TIPURILE DE ABONAMENT
5.6 SERVICII DE DATE ORANGE
5.7 OFERTA DE SERVICII PENTRU ABONAMENTELE ORANGE
5.8 ORANGE THANK YOU - PROGRAMUL CE RECOMPENSEAZA FIDELITATEA DAR SI VALOAREA
5.9 PRODUSELE ORANGE PREPAY
6 PROMOTIA ORANGE - ABONAMENTUL CRACIUN 2004
7 CONCLUZII SI PROPUNERI
8 BIBLIOGRAFIE
9 ANEXE

Extras din licența:

Un brand este un nume, un termen, un semn, un simbol, un desen sau o combinatie a acestora, avand ca scop identificarea bunurilor sau serviciilor unui vanzator sau grup de vanzatori si diferentierea acestor bunuri sau servicii de cele ale concurentilor.

In esenta, un brand il identifica pe vanzator sau producator poate fi un nume, o denumire comerciala, o emblema sau un alt simbol. Un brand este promisiunea unui vanzator de a le furniza cumparatorilor, in mod constant, un anumit set de atribute caracteristice, avantaje si servicii.

Marcile foarte bune comunica o garantie a calitatii. Dar o marca este un simbol chiar mai complex decat atat. Personalitate poate sa evoce un anumit gen de personalitate; Gen de utilizator sugereaza genul de consumator care cumpara sau utilizeaza produsul sau serviciul.

Cele mai durabile semnificatii ale unui brand sunt valorile pe care le invoca, alaturi de cultura si personalitate.

Aceste trei dimensiuni definesc insasi esenta unui brand.

De la cowboy incoace, brandul reprezinta mai mult decat un semn care marcheaza proprietatea si este un set de valori impartasite de familia si angajatii ranchului respectiv.

Marca este doar urma lasata de fierul inrosit. Brandul este blazonul familiei.

Marca este proprietatea afacerii, se inregistraza in cadrul unei autoritati specializate din fiecare tara. Brandurile insa nu sunt proprietatea firmelor ci valoarea si importanta pe care clientii le-o acorda. Si aici nu e vorba doar de consumatori ci si de clientii interni si de actionari.

Chiar daca organizatia investeste sute de mii de dolari in campanii de comunicare a brandului, consumatorii sunt cei care decid daca el se ridica la nivelul asteptarilor, daca se poate achita de promisiunea pe care o face clientului.

Clientii interni sunt o categorie foarte sensibila. Masura in care brandul traieste prin ei, felul in care angajatii il percep si inteleg are de cele mai multe ori o importanta capitala. Acest lucru se observa cel mai simplu in cadrul unei companii care ofera servicii.

Marfa intangibila are nevoie de reprezentanti, angajatii firmei, care sa o recomande. Asadar, oamenii care fac legatura intre firma si clienti sunt insusi brandul respectiv.

De la sofer la directorul general, fiecare angajat trebuie sa traiasca brandul, sa actioneze in spiritul sau in fiecare moment al zilei.

Actionarii firmei sunt clientii brandului.

Investind capitalul lor in afacere, acestia nu fac altceva decat sa isi exprime increderea in puterea intreprinderii si a brandului de a genera valoare adaugata.

1. 2. Valoarea de capital a brand-ului Puterea si valoarea de care se bucura un brand pe piata variaza de la caz la caz. La una din extreme se afla brand-urile pe care nu le cunosc decat foarte putini cumparatori.

Apoi urmeaza cele care in privinta carora cumparatorii au un grad destul de ridicat de cunoastere a brand-ului. Categoria urmatoare este a celora cu grad ridicat de acceptare, urmeaza cele care se bucura de un grad destul de ...

Bibliografie:

AAKER JENNIFER - DIMENSIONS OF BRAND PERSONALITY, JOURNAL OF MARKETING RESEARCH, 1997

BLATTBERG ROBERT, SI NESLIN SCOTT - SALES PROMOTION: CONCEPTS, METHODS, AND STRATEGIE, UPPER SADDLE RIVER, NJ: PRENTICE HALL, 1990

DAVIS SCOTT SI DOUGLASS DARREL - HOLISTIC APPEOACH TO BRAND EQUITY MANAGEMENT, MARKETING NEWS, 16 IANUARIE 1995

DODSON JOE SI STERNTHAL BRIAN - IMPACT OF DEALS AND DEAL RATRACTION ON BRAND SWITCHING, JOURNAL OF MARKETING RESEARCH, FEBRUARIE 1978

FARRIS PAUL SI AILAWADI KUSUM - RETAIL POWER: MONSTER OR MOUSE, JOURNAL OF RETAILING, IARNA 1992

FARRIS PAUL SI QUELCH JOHN - IN DEFENCE OF PRICE PROMOTION, SLOAN MANAGEMENT REVIEW, TOAMNA 1987

JONES DAVID - SETTING PROMOTIONAL GOALS: A COMMUNICATION RELATIONSHIP MODEL, JOURNAL OF CONSUMER MARKETING 11, NO. 1 (1994)

JEFKINS FRANK - CUM SA STAPANESTI RECLAMA LA PERFECTIE, ED. RENTROP&STRATON, BUCURESTI, 2000

KOTLER PHILIP - MANAGEMENTUL MARKETINGULUI, EDITIA A - III - A, EDITURA TEORA, 2002

KAPFERER JEAN - NOEL - STRATEGIC BRAND MANAGEMENT: NEW APPROCHES TO CREATING AND EVALUATING BRAND EQUITY, LONDON: KOGAN PAGE, 1992

LEVITT THEODORE - MARKETING INTANGIBLE PRODUCTS AND PRODUCT INTANGIBLES, HARVARD BUSINESS REVIEW, 1981

MUNTEANU CORNELIU - CURS DE RECLAMA SI PROMOVAREA VANZARILOR, IASI, 2002 - 2003

MAXIM EMIL, GHERASIM TOADER - MARKETING, ED. ECONOMICA, 2000

PARASURAMAN A. , ZEITHAML VALARIE SI BERRY LEONARD - A CONCEPTUAL MODEL OF SERVICE QUALITY AND ITS IMPLICATIONS FOR FUTURE RESEARCH, JOURNAL OF MARKETING, 1985

ROSENBLUTH HAL SI MCFERRIN PETERS DIANE - THE CUSTOMER COMES SECOND, NEW YORK: WILLIAM MORROW, 1992

SCHAFFIR KURT SI TRENTEN H. GEORGE - MARKETING INFORMATION SYSTEM, NEW YORK: AMACOM, 1973

STRANG ROGER - SALES PROMOTION - FAST GROWTH, FAULTY MANAGEMENT, HARVARD BUSINESS REVIEW, 1976

TOTTEN JOHN SI BLOCK MARTIN - ANALYZING SALES PROMOTIONS: TEXT AND CASES, EDITIA A DOUA, CHICAGO: DARTNELL, 1994

ADRIANA ZAIT - PROMOVAREA VANZARILOR. RELATII PUBLICE, ED. UNIVERSITATII "AL. I. CUZA", IASI, 1999

DOCUMENTE INTERNE S. C. LESSOR S. R. L. - PARTENER ORANGE, IASI

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Marketingul serviciilor si aspecte legate de branding si rebranding
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2004
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
82 pagini
Nr cuvinte:
24 536 cuvinte
Nr caractere:
132 250 caractere
Marime:
149.56KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Iasi
Specializare:
Marketing
Materie:
Economie
Sus!