Marketingul este ansamblul de cunostinte stiintifice si activitati practice, metode, tehnici de investigatie, si instrumentar de analiza a orientarii, organizarii si utilizarii factorilor de productie in scopul satisfacerii cerintelor de consum ale populatiei cu bunuri materiale si servicii in conditiile obtinerii unui profit cat mai ridicat. Privit din domeniul produselor agroalimentare, marketingul are anumite particularitati datorita caracterului pietelor acestor produse, indiferent daca este vorba de produse care merg la consumul industrial sau sunt direct desfacute populatiei.
Piata este categoria economica a productiei de marfuri in care isi gaseste expresia totalitatea actelor de vanzare- cumparare privita in unitate organica cu relatiile pe care le genereza si in conexiune cu spatiul in care se desfasoara. Piata isi are originea cu foarte mult timp in urma, fiind legata de momentul in care, pentru a-si satisface nevoile existentiale,, descoperite si din ce in ce mai,, constientizate, oamenii au procedat la schimbul intre ei, respectiv intre colectivitati, a surplusurilor detinute de fiecare in parte individual sau colectiv.
Schimbul, instituit ca mijloc de realizare a propriilor interese a cunoscut forme diverse si a evoluat continuu, fiind si astazi fundamentul tuturor economiilor statelor lumii. El s-a dezvoltat avand la baza amplificarea si diversificarea nevoilor umane. Satisfacerea acestor nevoi este data de legatura stransa dintre producatori si consumatori.
Prima destinatie a veniturilor oricarei gospodarii este cea pentru alimente, hrana fiind prima prioritate in asigurarea existentei omului.
{n alimentatia oamenilor, laptele si produsele lactate ocupa un loc important, alaturi de produse precum carnea, ouale, legumele, fructele si painea, ele alcatuind,, cosul zilnic alimentar.
{n cecea ce priveste produsele alimentare, consumatorul roman se confrunta cu o piata ostila, in permanenta schimbare, de adaptare si de depasire a dezechilibrelor pe fondul careia se manifesta, inca, un proces inflationist accentuat, specific tarilor aflate in tranzitie, de formare a unei economii de piata reale. Problemele specifice cu care se confrunta tara noastra datorita schimbarilor produse in economia romaneasca se fac resimtite si pe piata laptelui si a produselor lactate.
Aceasta piata poate constitui un exemplu in privinta mutatiilor survenite in ultimii ani, la nivelul productiei si distributiei, in sensul apropierii de standardele europene.
{n cuprinsul lucrarii, este prezentata importanta industriei laptelui, precum si a produselor lactate in sistemul agroalimentar atat pe plan mondial cat si pe plan intern.
{n primul rand, este analizata evolutia efectivului de vaci si evolutia productiei de lapte si produse lactate in tara noastra.
De asemenea, sunt prezentate estimari ale efectivelor animaliere pana in anul 2010, estimari ale productiei de lapte, filiera laptelui de la obtinerea acestuia, recoltarea, colectarea si transportul ...
COJOCARU C. - "ANALIZA ECONOMICO - FINANCIARA A EXPLOATATIILOR AGRICOLE SI SILVICE" - BUCURESTI, 1998
CUCUI I. , MANOLE V. - "MANAGEMENTUL DISTRIBUTIEI MARFURILOR" - TARGOVISTE, 1995
DAVID N. , MANOLE V. , STOIAN M. , ISTUDOR N. - "AGROMARKETING" - EDITURA ASE, BUCURESTI, 1998
DIACONESCU M. - "MARKETING AGROALIMENTAR" - EDITURA URANUS, BUCURESTI, 2002
DROBOTA N. - "DICTIONAR DE ECONOMIE" - EDITURA ECONOMICA BUCURESTI, 1999
GORDEA M. - "PIATA INTERNA SI EXTERNA A LAPTELUI SI A PRODUSELOR LACTATE" - CENTRUL DE INFORMARE SI DOCUMENTARE ECONOMICA, BUCURESTI, 1998
IOSIF GH. - "PIATA RESURSELOR MATERIALE DE NATURA AGRICOLA" - EDITURA TRIBUNA ECONOMICA, BUCURESTI, 1998
MANOLE V. , STOIAN M. - "AGROMARKETING" - EDITURA ASE, BUCURESTI, 2002
MANOLE V. , STOIAN M. , DOROBANTU H. - "MARKETING" - EDITURA ASE, BUCURESTI, 2001
MANOLE V. , PETRACHE A. , ION R. , IOSIF D. - "DIAGNOSTICUL DE MARKETING PE FILIERA DE PRODUS IN AGRICULTURA" - EDITURA EVENIMENTUL ROMANESC, BUCURESTI, 2002
POPESCU G. - "POLITICI AGRICOLE" - ACORDURI EUROPENE, EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1999
VOICU R. , MOGA T. - "MANAGEMENTUL UNITATILOR AGROALIMENTARE" - ASE, BUCURESTI, 1998
VOICU R. - "ORGANIZAREA SI STRATEGIA DEZVOLTARII UNITATILOR AGRICOLE" - ASE, BUCURESTI, 1999
ZAHIU L. , MANOLE V. - "MANAGEMENT - MARKETING AGROALIMENTAR" - ASE, BUCURESTI, 1998
ZAHIU L. , LAZAR T. - "AGRICULTURA ROMANIEI IN PROCESUL DE INTEGRARE AGRICOLA EUROPEANA" - EDITURA EX. PONTO, CONSTANTA, 2000
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.