Dezvoltarea sectoarelor de prestatii de servicii ca operatii auxiliare sau complementare la comercializarea de carburanti, a marit importanta comercializarii carburantilor auto ca activitate de sine statatoare. Procesul de extractie, prelucrare si comercializare a produselor petrolifere ocupa un rol crucial in economia fiecarei tari si datorita avantajelor pe care acesta le aduce, multe tari si-au marit eforturile pentru dezvoltarea acestor serviciilor aflate in plina ascensiune. Prin valorificarea acestora, tara are o importanta sursa de venit, prin dezvoltarea legislatiei si a infrastructurii mijloacelor de prelucrare si transport. A Pentru ca tara noastra sa-si foloseasca la intreaga capacitate potentialul extractiv si de prelucrare, avem nevoie nu numai de infrastructura tehnologica, ci si de a creea vanzari si profit, beneficiile aduse de aceste servicii fiind comunicate clientilor, astfel creandu-se o transparenta in acest proces. Aceasta lucrare intitulata Mixul promotional la S. C. ROMPETROL DOWNSTREAM S. A. isi propune sa urmareasca importanta promovarii serviciilor in cadrul statiilor de distributie a carburantilor auto, precum si rolul publicitatii la locul vanzarii si a publicitatii directe in mixul promotional.
Am ales aceasta tema deoarece serviciile in cadrul statiilor de distributie a carburantilor auto din Romania sufera din cauza absentei, in ultimii 16 ani, a unei strategii de dezvoltare nationala si zonala, precum si din cauza lipsei promovarii interne. Problemele consistente legate de aceasta ramura a economiei din Romania pot fi rezolvate printr-o politica de promovare agresiva combinata bineinteles cu vointa reala a politicienilor privind impulsionarea legislatiei referitoare la acest domeniu.
Datorita caracteristicii serviciilor de a fi intangibile, promovarea are un rol important in a-i convinge pe potentialii clienti si pentru a le micsora doza de suspiciune, deoarece acestia cumpara beneficii pe langa produsul in sine.
In perioada actuala, in care, atat complexitatea ofertei si a ofertantilor, cat si a volumului si structurii nevoilor cresc intr-un ritm alert, pentru producator este foarte important sa comunice posibililor clienti datele necesare, pentru a cunoaste avantajele ce le ofera serviciile lui, iar pe de alta parte sa receptioneze reactiile acestora, care sunt surse de informatii pentru activitatea lui. Datorita diversificarii cererii si ofertei bugetele alocate promovarii sunt din ce in ce mai mari continuand sa creasca in continuare, de aceea foarte important este determinarea masurii in care promovarea rezolva problemele firmei.
Pentru a descrie cat mai pe larg mixul promotional in servicii am folosit in bibliografie atat autori romani cat si straini, care au dezbatut in lucrarile lor problema promovarii serviciilor.
De asemenea lucrarea cuprinde scheme si tabele reprezentative domeniului serviciilor.
Studiul de caz, prezentat in aceasta lucrare, prezinta societatea comerciala ROMPETROL DOWNSTREAM S. A. membra ...
BALAURE V. , POPESCU I. C. , SERBANICA D. - "TEHNICI PROMOTIONALE" - EDITURA METROPOL, BUCURESTI, 1994
COITA DORIN C. - "MARKETINGUL SERVICIILOR, NOTE DE CURS" - EDITURA UNIVERSITATII DIN ORADEA, 2002
D. PATRICHE - "MARKETING INDUSTRIAL" - EDITURA EXPERT, BUCURESTI 1994
G. A. CHURCHILL JR. , J. P. PETER - "MARKETING - CREATING VALUE FOR CUSTOMER" - IRWIN INC. &AUSTEN PRESS, BURR RIDGE, 1995
HILL E. , T. O'SULLIVAN - "BAZELE MARKETINGULUI" - EDITURA ALL, BUCURESTI 1999
KOTLER P. , ARMSTRONG G. - "PRINCIPIILE MARKETINGULUI" - EDITURA ALL, BUCURESTI 1999
LAZAR DUMITRU - "BAZELE MARKETINGULUI" - EDITURA STAR SOFT, ALBA IULIA, 1999
M. WAYNE DEHOZIERE - "THE MARKETING COMMUNICATION PROCESS" - MCGROW - HILL, 1976
OLTEANU V. , CETINA I. - "MARKETINGUL SERVICIILOR" - MARKETER EXPERT, BUCURESTI, 1994
PAINA N. , POP M. D. - "POLITICI DE MARKETING" - EDITURA PRESA UNIVERSITARA CLUJEANA, CLUJ - NAPOCA, 1998
ROHNER K. - "MARKETING" - EDITURA ALL EDUCATION, BUCURESTI, 1999
SERBANICA D. - "RELATII PUBLICE" - EDITURA ASE, BUCURESTI, 2003
VORZSAK ALMOS - "INTRODUCERE IN MARKETINGUL SERVICIILOR" - PRESA UNIVERSITARA CLUJEANA, CLUJ NAPOCA, 2001
ZAHARIA R. , CRUCERU A. - "GESTIUNEA FORTELOR DE VANZARE" - EDITURA URANUS, BUCURESTI
INTERNATIONAL. 9AM. RO/STIRI - REVISTA - PRESEI/BUSINESS/38664/
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.