Marketingul aplicat în piața carburanților auto

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 MARKETINGUL APLICAT IN PIATA CARBURANTILOR AUTO
2.1 PRINCIPALII JUCATORI PE PIATA PETROLIFERA DIN ROMANIA
2.1.1 BRANDING IN VITEZA PE PIATA CARBURANTILOR
2.1.2 EXPLOZIE DE MARCI LA POMPE
2.1.3 COMUNICARE INTENSIVA PE PRODUSE PREMIUM
2.1.4 CONSUMATORII SUNT INCA DEBUSOLATI
2.2 STRATEGII DE MARKETING IN STATIILE DE DISTRIBUTIE A CARBURANTILOR
2.3 MIXUL PROMOTIONAL IN SERVICIILE DE DISTRIBUTIE A CARBURANTILOR
2.3.1 RECLAMA SI PUBLICITATEA
3 MARKETINGUL IN SERVICII
3.1 DEFINIRE SI CARACTERISTICI
3.2 SPECIALIZAREA SI DIVERSITATEA IN MARKETINGUL SERVICIILOR
3.3 MIXUL DE MARKETING, INSTRUMENT DE PROMOVARE A POLITICII DE MARKETING IN SERVICII
3.3.1 POLITICA DE PRODUS
3.3.2 POLITICA DE DISTRIBUTIE
3.3.3 POLITICA DE PRET
3.3.4 POLITICA PROMOTIONALA
4 MIXUL PROMOTIONAL IN SERVICII
4.1 RAPORTUL COMUNICARE - PROMOVARE
4.2 PROMOVAREA - COMPONENTA A MIXULUI DE MARKETING
4.2.1 CONTINUT SI NECESSITATE
4.2.2 TINTA ACTIUNILOR DE PROMOVARE
4.2.3 OBIECTIVELE SI ROLUL PROMOVARII
4.2.4 BUGETUL ACTIVITATII PROMOTIONALE
4.2.5 STRATEGII PROMOTIONALE
4.3 MIXUL PROMOTIONAL
4.3.1 FACTORII CE INFLUENTEAZA MIXUL PROMOTIONAL
4.3.2 COMPONENTELE MIXULUI PROMOTIONAL
4.3.3 PUBLICITATEA
4.3.3.1 STABILIREA OBIECTIVELOR
4.3.3.2 STABILIREA BUGETULUI DE PUBLICITATE
4.3.3.3 ELABORAREA MESAJULUI
4.3.3.4 GENERAREA MESAJULUI
4.3.3.5 EVALUAREA SI ALEGEREA MESAJULUI
4.3.3.6 EXECUTIA MESAJULUI
4.4 MEDIILE DE COMUNICARE ALE PUBLICITATII
4.4.1 PRESA
4.4.2 TELEVIZIUNEA
4.4.3 RADIOUL
4.4.4 AFISAJUL
4.4.5 CINEMATOGRAFUL
4.4.6 INTERNETUL
4.5 MASURAREA EFICIENTEI PUBLICITATII
4.5.1 MASURAREA CONSTIENTIZARII
4.5.2 MASURAREA RECUNOASTERII
4.5.3 SUPRAVEGHEREA ATITUDINII
4.5.4 MASURATORI PSIHOLOGICE
4.5.5 "SORTARE SI NUMARARE" (SORT AND COUNT)
4.5.6 PROMOVAREA VANZARILOR
4.5.6.1 PROMOTIA DE PRET
4.5.6.2 CUPOANELE
4.5.6.3 CADOU LA ACHIZITIE
4.5.6.4 CONCURSURI SI PREMII
4.5.6.5 RETURNARILE DE BANI
4.5.6.6 RECOMPENSAREA LOIALITATII
4.5.7 RELATII PUBLICE
4.5.7.1 PRINCIPALELE INSTRUMENTE ALE RELATIILOR PUBLICE
4.5.8 VANZAREA PERSONALA
4.5.9 MARKETINGUL DIRECT
5 POLITICA DE PROMOVARE A FIRMEI S. C. XYZ S. A.
5.1 PREZENTAREA SOCIETATII S. C. XYZ S. A.
5.1.1 ISTORIC
5.1.2 PREZENTAREA PRODUSULUI
5.1.3 PRETUL
5.1.4 DISTRIBUTIA
5.2 OBIECTIVE SI POZITIONAREA PE PIATA
5.3 PROIECTAREA MIXULUI PROMOTIONAL
5.3.1 PROMOVAREA VANZARILOR
5.3.2 PUBLICITATEA
5.3.3 RELATIILE PUBLICE
5.3.4 VANZAREA DIRECTA
5.4 ANCHETA ASUPRA CALITATII SERVICIILOR LA S. C. XYZ S. A.
5.4.1 STATIA ROMPETROL ORADEA 1 RAZBOIENI NUMARUL 63 - 65
5.4.2 DATE PERSONALE
6 CONCLUZII SI PROPUNERI
6.1 PROPUNERI
7 BIBLIGRAFIE GENERALA

Extras din licența:

Dezvoltarea sectoarelor de prestatii de servicii ca operatii auxiliare sau complementare la comercializarea de carburanti, a marit importanta comercializarii carburantilor auto ca activitate de sine statatoare. Procesul de extractie, prelucrare si comercializare a produselor petrolifere ocupa un rol crucial in economia fiecarei tari si datorita avantajelor pe care acesta le aduce, multe tari si-au marit eforturile pentru dezvoltarea acestor serviciilor aflate in plina ascensiune. Prin valorificarea acestora, tara are o importanta sursa de venit, prin dezvoltarea legislatiei si a infrastructurii mijloacelor de prelucrare si transport. A Pentru ca tara noastra sa-si foloseasca la intreaga capacitate potentialul extractiv si de prelucrare, avem nevoie nu numai de infrastructura tehnologica, ci si de a creea vanzari si profit, beneficiile aduse de aceste servicii fiind comunicate clientilor, astfel creandu-se o transparenta in acest proces. Aceasta lucrare intitulata Mixul promotional la S. C. ROMPETROL DOWNSTREAM S. A. isi propune sa urmareasca importanta promovarii serviciilor in cadrul statiilor de distributie a carburantilor auto, precum si rolul publicitatii la locul vanzarii si a publicitatii directe in mixul promotional.

Am ales aceasta tema deoarece serviciile in cadrul statiilor de distributie a carburantilor auto din Romania sufera din cauza absentei, in ultimii 16 ani, a unei strategii de dezvoltare nationala si zonala, precum si din cauza lipsei promovarii interne. Problemele consistente legate de aceasta ramura a economiei din Romania pot fi rezolvate printr-o politica de promovare agresiva combinata bineinteles cu vointa reala a politicienilor privind impulsionarea legislatiei referitoare la acest domeniu.

Datorita caracteristicii serviciilor de a fi intangibile, promovarea are un rol important in a-i convinge pe potentialii clienti si pentru a le micsora doza de suspiciune, deoarece acestia cumpara beneficii pe langa produsul in sine.

In perioada actuala, in care, atat complexitatea ofertei si a ofertantilor, cat si a volumului si structurii nevoilor cresc intr-un ritm alert, pentru producator este foarte important sa comunice posibililor clienti datele necesare, pentru a cunoaste avantajele ce le ofera serviciile lui, iar pe de alta parte sa receptioneze reactiile acestora, care sunt surse de informatii pentru activitatea lui. Datorita diversificarii cererii si ofertei bugetele alocate promovarii sunt din ce in ce mai mari continuand sa creasca in continuare, de aceea foarte important este determinarea masurii in care promovarea rezolva problemele firmei.

Pentru a descrie cat mai pe larg mixul promotional in servicii am folosit in bibliografie atat autori romani cat si straini, care au dezbatut in lucrarile lor problema promovarii serviciilor.

De asemenea lucrarea cuprinde scheme si tabele reprezentative domeniului serviciilor.

Studiul de caz, prezentat in aceasta lucrare, prezinta societatea comerciala ROMPETROL DOWNSTREAM S. A. membra ...

Bibliografie:

BALAURE V. , POPESCU I. C. , SERBANICA D. - "TEHNICI PROMOTIONALE" - EDITURA METROPOL, BUCURESTI, 1994

COITA DORIN C. - "MARKETINGUL SERVICIILOR, NOTE DE CURS" - EDITURA UNIVERSITATII DIN ORADEA, 2002

D. PATRICHE - "MARKETING INDUSTRIAL" - EDITURA EXPERT, BUCURESTI 1994

G. A. CHURCHILL JR. , J. P. PETER - "MARKETING - CREATING VALUE FOR CUSTOMER" - IRWIN INC. &AUSTEN PRESS, BURR RIDGE, 1995

HILL E. , T. O'SULLIVAN - "BAZELE MARKETINGULUI" - EDITURA ALL, BUCURESTI 1999

KOTLER P. , ARMSTRONG G. - "PRINCIPIILE MARKETINGULUI" - EDITURA ALL, BUCURESTI 1999

LAZAR DUMITRU - "BAZELE MARKETINGULUI" - EDITURA STAR SOFT, ALBA IULIA, 1999

M. WAYNE DEHOZIERE - "THE MARKETING COMMUNICATION PROCESS" - MCGROW - HILL, 1976

OLTEANU V. , CETINA I. - "MARKETINGUL SERVICIILOR" - MARKETER EXPERT, BUCURESTI, 1994

PAINA N. , POP M. D. - "POLITICI DE MARKETING" - EDITURA PRESA UNIVERSITARA CLUJEANA, CLUJ - NAPOCA, 1998

ROHNER K. - "MARKETING" - EDITURA ALL EDUCATION, BUCURESTI, 1999

SERBANICA D. - "RELATII PUBLICE" - EDITURA ASE, BUCURESTI, 2003

VORZSAK ALMOS - "INTRODUCERE IN MARKETINGUL SERVICIILOR" - PRESA UNIVERSITARA CLUJEANA, CLUJ NAPOCA, 2001

ZAHARIA R. , CRUCERU A. - "GESTIUNEA FORTELOR DE VANZARE" - EDITURA URANUS, BUCURESTI

INTERNATIONAL. 9AM. RO/STIRI - REVISTA - PRESEI/BUSINESS/38664/

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Marketingul aplicat in piata carburantilor auto
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
95 pagini
Imagini extrase:
84 imagini
Nr cuvinte:
30 873 cuvinte
Nr caractere:
168 539 caractere
Marime:
326.56KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Economie
Sus!