Managementul calității produselor și serviciilor

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 CALITATEA PRODUSELOR
2.1 ASPECTE PRIVIND CALITATEA
2.2 PRODUSELE: DEFINITIE, CLASIFICARE
2.2.1 TENDINTE DE CLASIFICARE A PRODUSELOR
2.2.2 TIPURI DE CLASIFICARI
2.3 AMBALAREA PRODUSELOR
2.3.1 DEFINITIA SI FUNCTIILE DE BAZA ALE AMBALAJULUI
2.3.2 CERINTELE CONSUMATORILOR
2.3.3 INFLUENTA CALITATII AMBALARII PRODUSELOR IN APROVIZIONAREA UNITATII MILITARE
2.4 ETICHETAREA PRODUSELOR
2.4.1 INFLUENTA CALITATII ETICHETARII PRODUSELOR IN APROVIZIONAREA UNITATII MILITARE
3 APROVIZIONAREA PRODUSELOR
3.1 ELEMENTE DEFINITORII
3.2 ASIGURAREA CALITATII IN APROVIZIONAREA PRODUSELOR SI MATERIALELOR DE CATRE UNITATILE MILITARE SI MARILE UNITATI
3.3 INFLUENTA CALITATII TRANSPORTULUI PRODUSELOR IN APROVIZIONAREA UNITATII MILITARE
3.4 RECEPTIA LOTURILOR DE PRODUSE SI INFLUENTA CALITATII EI IN APROVIZIONAREA UNITATII MILITARE
3.4.1 RECEPTIA CANTITATIVA
3.4.2 RECEPTIA CALITATIVA
3.5 INFLUENTA CALITATII DEPOZITARII PRODUSELOR IN APROVIZIONAREA UNITATILOR MILITARE
3.5.1 DEPOZITAREA PRODUSELOR AGROALIMENTARE
3.5.2 DEPOZITAREA MARFURILOR TEXTILE
4 CALITATEA PRODUSELOR ALIMENTARE SI NEALIMENTARE
4.1 CALITATEA PRODUSELOR ALIMENTARE
4.1.1 PAINEA
4.1.1.1 CALITATEA PRODUSELOR DE PANIFICATIE AFANATE BIOLOGIC
4.1.1.2 AMBALAREA, MARCAREA, PASTRAREA SI TRANSPORTUL PAINII
4.1.2 INFLUENTA CALITATII PRODUSELOR ALIMENTARE ASUPRA PROCESULUI DE INSTRUCTIE A MILITARILOR
4.2 CALITATEA MARFURILOR TEXTILE
4.2.1 CLASIFICAREA SORTIMENTULUI DE CONFECTII TEXTILE
4.2.2 INDICATORII DE CALITATE AI CONFECTIILOR
4.2.3 INFLUENTA MARCARII ASUPRA CALITATII MARFURILOR TEXTILE
4.2.4 PASTRAREA, DEPOZITAREA SI TRANSPORTUL MARFURILOR TEXTILE
5 CALITATEA SERVICIILOR
5.1 DEFINITIA SI CARACTERISTICILE SERVICIILOR
5.2 CLASIFICAREA SERVICIILOR
5.3 COORDONATE ALE CALITATII IN SECTORUL SERVICIILOR
5.3.1 DEOSEBIRI IN CONCEPTUALIZAREA CALITATII SERVICIILOR SI BUNURILOR MATERIALE
5.3.2 CALITATEA SERVICIILOR - ELEMENTE DEFINITORII
5.3.3 EVALUAREA CALITATII SERVICIULUI PRESTAT
5.3.4 CERINTE IN ELABORAREA STANDARDELOR IN SECTORUL SERVICIILOR
5.4 UNITATEA MILITARA ORGANIZATIE PRESTATOARE DE SERVICII
5.4.1 ANGAJAREA PRESTARILOR DE SERVICII
5.4.2 CONTRACTAREA PRESTARILOR DE SERVICII
5.4.3 SERVICII CARE POT FI PRESTATE DE UNITATEA MILITARA
6 MANAGEMENTUL CALITATII
6.1 DEFINIREA MANAGEMENTULUI CALITATII
6.2 FUNCTIILE MANAGEMENTULUI CALITATII
6.3 MANAGEMENTUL TOTAL AL CALITATII
6.3.1 CONCEPTUL DE CALITATE TOTALA
6.3.2 DEFINIREA MANAGEMENTULUI TOTAL AL CALITATII
6.3.3 PRINCIPIILE TQM
6.4 STANDARDELE ISO SERIA 9000
7 HACCP IN ALIMENTATIA STUDENTILOR DIN ACADEMIA FORTELOR TERESTRE
7.1 ROLUL HACCP CA SISTEM DE CONTROL IN SIGURANTA PRODUSELOR ALIMENTARE
7.2 ISTORICUL METODEI
7.3 VOCABULAR SPECIFIC METODEI HACCP
7.4 STUDIU DE CAZ
8 CONCLUZII SI PROPUNERI
9 BIBLIOGRAFIE
10 ANEXE

Extras din licența:

O analiza succinta a tabloului economic mondial al anilor 90 permite evidentierea unor trasaturi definitorii incontestabile: diversificarea si innoirea rapida a ofertei de marfuri sub impactul dezvoltarii rapide a stiintei si tehnicii, mondializarea pietelor, facilitata de progresele inregistrate in domeniul telecomunicatiilor, cresterea exigentelor clientilor si ale comunitatii.

In aceste conditii, calitatea produselor si serviciilor s-a impus ca factor determinant al competitivitatii organizatiilor.

Unitatea militara este si ea o organizatie care poate presta servicii sau se poate gasi in calitatea de beneficiar al acestor servicii.

Unitatea militara de cele mai multe ori se aprovizioneaza cu bunuri si servicii si de aceea poate cere furnizorilor ca acestia sa aiba implementate anumite sisteme de calitate pentru a evita efectele secundare care pot fi generate de noncalitate.

Pe de alta parte, se manifesta un interes crescand fata de problemele asigurarii calitatii, la nivel national, regional si international.

Se vorbeste tot mai des de fenomenul standardelor ISO seria 9000, standarde cu impact deosebit asupra comertului international.

Analizand evolutia principalilor factori ai competitivitatii, rezulta ca, in prima jumatate a secolului XX, departajarea pe piata a organizatiilor se realizeaza prin preturile mai scazute, obtinute pe seama utilizarii unei forte de munca mai ieftine [1]. Incepand cu anii 50, un alt factor de competitivitate devine determinant, si anume, automatizarea productiei, dar, in paralel cu aceasta, cresc ca importanta alti doi factori: capacitatea de adaptare a organizatiei la cerintele pietei si calitatea produselor si serviciilor oferite.

Rolul automatizarii, ca factor de competitivitate, a scazut substantial, dupa anii 80. In prezent, calitatea reprezentand principalul criteriu de departajare a organizatiilor pe piata.

Cresterea deosebita a importantei calitatii a fost determinata, in principal, de: intensificarea concurentei, sporirea continua a exigentelor clientilor si ale societatii, cresterea complexitatii produselor si proceselor de realizare a acestora.

In aceste conditii reusesc sa supravietuiasca numai acele organizatii care se pot adapta rapid cerintelor in continua schimbare, oferind produse si servicii de calitate superioara, la preturi avantajoase.

Progresul tehnic in general, dezvoltarea mijloacelor de comunicatie in special, cresterea nivelului de cultura determina evolutia rapida a gusturilor, a preferintelor, diversificarea nevoilor oamenilor. Pe langa necesitatile de baza, produsele satisfac tot mai mult alte necesitati: de prestigiu, gustul frumosului etc.

in aceste conditii, devin mai eficiente organizatiile care pot asigura flexibilitatea necesara pentru satisfacerea cerintelor consumatorilor, privind structura sortimentala a produselor.

Pe de alta parte, cumparatorii devin mai exigenti fata de calitatea produselor si serviciilor.

Ei formuleaza o serie de cerinte privind flexibilitatea ...

Bibliografie:

BRATU I. - "CONTROLUL CALITATII SI HACCP IN INDUSTRIA ALIMENTARA" - ED. UNIVERSITATII "LUCIAN BLAGA", SIBIU, 2002

BRATU I. - "HACCP DE LA TEORIE LA PRACTICA" - ED. UNIVERSITATII "LUCIAN BLAGA", SIBIU, 2002

CETINA I. - "MARKETINGUL COMPETITIV IN SECTORUL SERVICIILOR" - ED. TEORA, BUCURESTI, 2001

COTIGARU B. - "ECONOMIA SI TEHNICA AMBALARII MARFURILOR, VOL. I, II, III, III" - ED. ASE, BUCURESTI, 1974

DIACONESCU I. - "MERCEOLOGIE ALIMENTARA" - ED. EFICIENT, BUCURESTI, 1998

DIACONESCU I. - "MERCEOLOGIE, VOL. I" - ED. ANDREI SAGUNA, CONSTANTA, 1992

DIMA I. - "MANAGEMENTUL PRODUCTIEI INDUSTRIALE" - ED. DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1999

FLORESCU C. - "MARKETING" - ED. MARKETER, BUCURESTI, 1992

FUNDATURA D. - "MANAGEMENTUL RESURSELOR MATERIALE" - ED. ECONOMICA, BUCURESTI, 1999

GARWIN D. A. - "WHAT DOES PRODUCT QUALITY REALLY MEAN" - IN "SLOAN MANAGEMENT REVIEW", 1984

GRONROOS CH. - "SERVICE MANAGEMENT AND MARKETING" - LEXINGTON BOOKS, MASSACHUSSETTS, TORONTO, 1990

IONESCU S. - "MANAGEMENTUL CALITATII - CONCEPTE SI METODE" - INSTITUTUL NATIONAL DE INFORMARE SI DOCUMENTARE, BUCURESTI, 1992

JUGANARU M. - "CALITATEA PRODUSELOR ALIMENTARE" - TRIBUNA ECONOMICA, NR. 25, 27, BUCURESTI, 1996

JURAN J. - "CALITATEA PRODUSELOR" - ED. TEHNICA, BUCURESTI, 1975

JURAN J. - "PLANIFICAREA CALITATII" - ED. TEORA, BUCURESTI, 2000

KELADA I. - "LA GESTION INTEGRALE DE LA QUALITE, POUR UNE QUALITE TOTALE" - ED. QUAFEC, QUEBEC, 1990

KOTLER PH. - "MANAGEMENTUL MARKETINGULUI" - ED. TEORA, BUCURESTI, 1997

LEONARD L. - "MARKETING SERVICES" - THE TRUE PRESS, 1991

LEONARD L. - "SERVICES MARKETING IS DIFFERENT" - BUSSINESS REVIEW, 1980

MINCULETE GHE. - "CALITATEA SI PRETUL ATRIBUTE ESENTIALE IN OPTIMIZAREA APROVIZIONARII PRODUSELOR SI MATERIALELOR DE CATRE UNITATILE MILITARE SI MARILE UNITATI MILITARE DE LA AGENTII ECONOMICI" - REVISTA TRUPELOR DE USCAT, NR. 1, BUCURESTI, 1997

MINCULETE GHE. - "MARKETINGUL APROVIZIONARILOR MILITARE" - ED. SYLVI, BUCURESTI, 1999

NICOLAESCU O. - "MANAGEMENT" - ED. DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1992

OLARU M. - "CONSIDERATII ASUPRA CRITERIILOR DE CLASIFICARE A MARFURILOR" - IN "SINTEZE DOCUMENTARE", DIRECTIA CENTRALA DE STATISTICA, BUCURESTI, 1989

OLARU M. - "MANAGEMENTUL CALITATII" - ED. ECONOMICA, BUCURESTI, 1995

OSBORNE D. - "REINVENTING GOVERNMENT" - ADDISON - WESLEY PUBLISING COMPANY, 1993

POPESCU D. - "LOGISTICA SECRETUL SUCCESULUI MANAGERIAL" - ED. LUCEAFARUL, BUCURESTI, 2000

ROTARU G. - "BAZELE MERCEOLOGIEI" - ED. UNIVERSITATII "DUNAREA DE JOS", GALATI, 1993

SARBU C. - "MUNCA PRODUCTIVA SI NEPRODUCTIVA" - ED. POLITICA, BUCURESTI, 1997

SCHILERU I. - "MANAGEMENTUL CALITATII SI PROTECTIA CONSUMATORILOR, VOL. II" - ED. ASE, BUCURESTI, 1997

STANCIU I. - "MERCEOLOGIE, CALITATEA SI SORTIMENTUL PRODUSELOR NEALIMENTARE, ED. OSCAR PRINT, BUCURESTI, 1997

MERCEOLOGIE INDUSTRIALA, ED. EFICIENT, BUCURESTI, 1999

LEGEA PRIVIND PROTECTIA CONSUMATORULUI, NR. 11, MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI, NR. 212, BUCURESTI, 1994

G - 3800, DISPOZITIUNI TEHNICE PRIVIND DEPOZITAREA, CONSERVAREA, INTRETINEREA SI REPARAREA BUNURILOR MATERIALE DE RESORTUL ECHIPAMENTULUI, BUCURESTI, 1984

L - 18, METODOLOGIA PRIVIND ANGAJAREA SI EXECUTAREA PRESTARILOR DE SERVICII DE CATRE UNITATILE MILITARE ALE MINISTERULUI APARARII NATIONALE, BUCURESTI, 1998

S - 8, DISPOZITIUNI TEHNICE PRIVIND, DEPOZITAREA, CONSERVAREA SI TRANSPORTUL PRODUSELOR AGROALIMENTARE SI A BUNURILOR MATERIALE DE RESORTUL HRANEI, BUCURESTI, 1987

STANDARD ISO 8402, QUALITY MANAGEMENT AND QUALITY ASSURANCE - VOCABULARY, 1994

STANDARD ISO 9000 - 1. 2, QUALITY MANAGEMENT AND QUALITY ASSURANCE STANDARDS - PART1, GUIDELINES FOR SELECTION AND USE, 1994

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Managementul calitatii produselor si serviciilor
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2006
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
85 pagini
Imagini extrase:
112 imagini
Nr cuvinte:
26 598 cuvinte
Nr caractere:
153 925 caractere
Marime:
131.27KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Sibiu
Materie:
Economie
Sus!