Managementul calității în România

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 MANAGEMENTUL CALITATII TOTALE
2.1 REPERE CRONOLOGICE DIN ISTORIA CALITATII
2.2 CONCEPTUL DE CALITATE TOTALA
2.3 DEFINIREA MANAGEMENTULUI CALITATII TOTALE
2.4 PRINCIPIILE MANAGEMENTULUI CALITATII
3 SISTEMUL DE MANAGEMENT AL CALITATII
3.1 ASPECTE GENERALE
3.2 ETAPE IN REALIZAREA SISTEMULUI DE MANAGEMENT AL CALITATII
3.3 SISTEMUL DE MANAGEMENT AL CALITATII BAZAT PE STANDARDE
3.3.1 STANDARDIZARE SI STANDARDE
3.3.2 OBIECTIVELE GENERALE ALE STANDARDIZARII
3.3.3 STANDARDIZAREA INTERNATIONALA
3.3.4 STANDARDIZAREA LA NIVEL EUROPEAN
3.4 DOCUMENTELE SISTEMULUI CALITATII
4 INSTRUMENTE APLICATE IN MANAGEMENTUL CALITATII
4.1 TEHNICI SI INSTRUMENTE CLASICE ALE MANAGEMENTULUI CALITATII
4.2 TEHNICI SI INSTRUMENTE MODERNE ALE MANAGEMENTULUI CALITATII
4.2.1 TEHNICI SI INSTRUMENTE UTILIZATE IN ANALIZA PROBLEMELOR
4.2.2 TEHNICI SI INSTRUMENTE UTILIZATE IN STABILIREA SOLUTIILOR DE REZOLVARE A PROBLEMELOR
4.2.3 INSTRUMENTE UTILIZATE PENTRU DETERMINAREA PROGRAMULUI DE REZOLVARE A PROBLEMELOR
5 POLITICILE SI NORMELE PRIVIND CERTIFICAREA CALITATII
5.1 CADRUL CONCEPTUAL AL CERTIFICARII CONFORMITATII
5.2 CERTIFICAREA PRODUSELOR, SERVICIILOR SI SISTEMELOR CALITATII
5.3 CADRUL LEGAL SI INSTITUTIONAL AL CERTIFICARII CONFORMITATII IN ROMANIA
5.4 CERTIFICAREA CONFORMITATII PRODUSELOR SI SERVICIILOR CU STANDARDELE ROMANE
5.5 POLITICILE CERTIFICARII PRODUSELOR, SERVICIILOR SI SISTEMELOR CALITATII IN UNIUNEA EUROPEANA
5.6 PREMIILE CALITATII
6 PRACTICI SI POLITICI VIZAND MANAGEMENTUL CALITATII APLICATE LA SC XYZ SRL
6.1 PREZENTAREA GENERALA A FIRMEI SC XYZ SRL
6.2 PROCESUL DE CERTIFICARE. DIAGRAMELE FLUXULUI DE CERTIFICARE
6.3 MASURI IMPLEMENTATE DE CATRE FIRMA CU PRIVIRE LA ASIGURAREA CALITATII
6.4 VALIDAREA, VERIFICAREA SI IMBUNATATIREA SISTEMULUI DE MANAGEMENT AL SIGURANTEI ALIMENTELOR
6.5 TIPURI DE PROCEDURI IN ORGANIZATIE. EXEMPLU DE PROCEDURA A RETRAGERII UNUI PRODUS
6.6 CONSECINTELE CERTIFICARII
6.7 CONCLUZIILE STUDIULUI DE CAZ
7 CONCLUZII
8 BIBLIOGRAFIE
9 ANEXA

Extras din licența:

Nevoile populatiei privind calitatea au fost prezente inca de la inceputul istoriei si civilizatiei iar modul cum acestea s-au rezolvat a cunoscut de-a lungul anilor schimbari ample si importante.

Astazi, mai mult ca oricand putem vorbi despre calitate sau despre un sistem de management al calitatii.

Fie ca se refera la cea a produselor, serviciilor, mediului sau informatiilor, calitatea se regaseste peste tot. Dinamica practicilor si politicilor privind managementul calitatii cat si modul in care acestea sunt implementate in organizatiile din intreaga lume cat si din Romania, m-au determinat sa studiez mai in profunzime aceasta tema.

Primul capitol incepe printr-o incursiune in trecut si incearca sa urmareasca modul in care calitatea si-a pus amprenta. Totodata este definit conceptul de calitate totala si sunt prezentate principiile acestuia.

Al doilea capitol se refera la sistemul de management al calitatii, la etapele ce trebuie parcurse pentru implementarea acestuia, la sistemul de management bazat pe standarde, fie ele internationale, europene sau nationale cat si la documentele necesare intr-un sistem al calitatii.

In al treilea capitol sunt prezentate tehnicile si instrumentele clasice sau moderne aplicate in managementul calitatii.

Capitolul patru este destinat prezentarii succinte, la nivel teoretic, a modului in care se desfasoarea certificarea produselor si serviciilor conform standardelor in vigoare cat si respectarea cadrului legal si institutional din Romania.

Totodata sunt prezentate politicile Uniunii Europene cu privire la certificarea produselor si serviciilor.

Capitolul se incheie prin prezentarea celor mai renumite premii ale calitatii de pe mapamond cat si din Romania.

Pentru a putea intelege mai bine cum are loc punerea in practica a elementelor relatate in capitolele de teorie, am incercat sa urmaresc mai in detaliu acest lucru.

De aceea, in capitolul cinci, cel al studiului de caz, am incercat sa analizez punerea in aplicare a procesului de certificare a calitatii la firma FIVE CONTINENTS GROUP.

Pentru aceasta am avut in vedere luarea in calcul atat a masurilor ce trebuie luate cu privire la asigurarea calitatii cat si a validarii, verificarii si imbunatatirii sistemului de management al sigurantei alimentelor.

CAPITOLUL I. MANAGEMENTUL CALITATII TOTALE 1. 1 Repere cronologice din istoria calitatii Perioada antichitatii In antichitate, filosofi de marca, precum Aristotel si Cicero, prin preocuparile lor in domeniul filosofiei au scos in evidenta multitudinea de intrebuintari si intelesuri ale cuvantului calitate.

Astfel, Aristotel avea sa constate ca sufletul nu poate intelege nimic fara ajutorul imaginilor, iar Cicero a fost cel care, pentru prima data, foloseste in lucrarile sale cuvantul calitate (qualis). Asadar, premisele antichitatii privind calitatea se caracterizau prin: mestesugarii erau creatori totali; controlul produselor se realiza bucata cu bucata; calitatea produselor era garantata prin intermediul unor ...

Bibliografie:

ATANASE A. - "STANDARDIZAREA SI CERTIFICAREA MARFURILOR" - EDITURA ASE, BUCURESTI, 2004

BERRY TH. - " MANAGING THE TOTAL QUALITY TRANSFORMATION" - EDITURA MCGRAW - HILL, 1991

DRAGULANESCU N. - "GHID PRACTIC DE MANAGEMENTUL CALITATII" - EDITURA NICULESCU, BUCURESTI, 1999

ISHIKAVA K. - "CONTROLUL CALITATII" - EDITURA TEHNICA, BUCURESTI, 1973

JURAN J. M. - "PLANIFICAREA CALITATII" - EDITURA TEORA, BUCURESTI, 2000

MAXIM E. - "CALITATEA SI MANAGEMENTUL CALITATII" - EDITURA SEDCOM LIBRIS, IASI, 2007

MAXIM E. - "MANAGEMENTUL SI ECONOMIA CALITATII" - EDITURA SEDCOM LIBRIS, IASI, 1998

NESTIAN A. - "MANAGEMENTUL CALITATII IN INVATAMANTUL SUPERIOR" - EDITURA AL. I. CUZA, IASI, 2006

NOYE D. - "GHID PRACTIC PENTRU CONTROLUL CALITATII" - EDITURA TEHNICA, BUCURESTI, 2000

OLARU M. , ISAIC - MANIU A. , LEFTER V. - "TEHNICI SI INSTRUMENTE UTILIZATE IN MANAGEMENTUL CALITATII" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 2000

OLARU M. - "MANAGEMENTUL CALITATII - EDITIA A II - A REVIZUITA SI ADAUGITA" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1999

OPREAN C. , KIFOR C. , SUCIU O. - "MANAGEMENTUL INTEGRAT AL CALITATII" - EDITURA UNIV "LUCIAN BLAGA", SIBIU, 2005

PERIGORD M. - "ETAPELE CALITATII. DEMERSURI SI INSTRUMENTE", TRADUCERE SAMOILA T. - EDITURA TEHNICA, BUCURESTI, 1997

POP F. - "ANALIZA CALITATII PRODUSELOR" - EDITURA RISOPRINT, CLUJ - NAPOCA, 2004

POTIE CH. - "DIAGNOSTICUL CALITATII" TRADUCERE CIOCODEICA, S. - EDITURA TEHNICA, BUCURESTI, 2001

RUSU. B. - "MANAGEMENTUL CALITATII TOTALE IN FIRMELE MICI SI MIJLOCII" - EDITURA TEHNICA, BUCURESTI, 2001

SAIGAL, B. , S. - "MANAGEMENTUL CALITATII TOTALE I SOCIETATILE COMERCIALE" "EDITURA UNIV. AL. I. CUZA, IASI, 1998

SOARE I, COLCERU A. D. - "CERTIFICAREA CALITATII" - TRIBUNA ECONOMICA, 1996

STANCU I. - "MANAGEMENTUL CALITATII TOTALE" - EDITURA CARTEA UNIVERSITARA, BUCURESTI, 2003

STORA G. , MONTAIGNE J. - "LA QUALITE TOTALE DANS L'ENTREPRISE. MANAGEMENT 2000" - LES EDITIONS D'ORGANISATION, PARIS, 1986

TRIBUNA CALITATII, NR. 6 - 7 - EDITURA TRIBUNA ECONOMICA, BUCURESTI, 1997

ROMANIA, LEGI, DECRETE - "SISTEMUL NATIONAL DE CERTIFICARE A CALITATII" - HOTARAREA GUVERNULUI NR. 167, TRIBUNA ECONOMICA

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Managementul calitatii in Romania
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
71 pagini
Imagini extrase:
76 imagini
Nr cuvinte:
22 402 cuvinte
Nr caractere:
132 323 caractere
Marime:
713.49KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Iasi
Specializare:
Management
Materie:
Economie
Sus!