Nevoile populatiei privind calitatea au fost prezente inca de la inceputul istoriei si civilizatiei iar modul cum acestea s-au rezolvat a cunoscut de-a lungul anilor schimbari ample si importante.
Astazi, mai mult ca oricand putem vorbi despre calitate sau despre un sistem de management al calitatii.
Fie ca se refera la cea a produselor, serviciilor, mediului sau informatiilor, calitatea se regaseste peste tot. Dinamica practicilor si politicilor privind managementul calitatii cat si modul in care acestea sunt implementate in organizatiile din intreaga lume cat si din Romania, m-au determinat sa studiez mai in profunzime aceasta tema.
Primul capitol incepe printr-o incursiune in trecut si incearca sa urmareasca modul in care calitatea si-a pus amprenta. Totodata este definit conceptul de calitate totala si sunt prezentate principiile acestuia.
Al doilea capitol se refera la sistemul de management al calitatii, la etapele ce trebuie parcurse pentru implementarea acestuia, la sistemul de management bazat pe standarde, fie ele internationale, europene sau nationale cat si la documentele necesare intr-un sistem al calitatii.
In al treilea capitol sunt prezentate tehnicile si instrumentele clasice sau moderne aplicate in managementul calitatii.
Capitolul patru este destinat prezentarii succinte, la nivel teoretic, a modului in care se desfasoarea certificarea produselor si serviciilor conform standardelor in vigoare cat si respectarea cadrului legal si institutional din Romania.
Totodata sunt prezentate politicile Uniunii Europene cu privire la certificarea produselor si serviciilor.
Capitolul se incheie prin prezentarea celor mai renumite premii ale calitatii de pe mapamond cat si din Romania.
Pentru a putea intelege mai bine cum are loc punerea in practica a elementelor relatate in capitolele de teorie, am incercat sa urmaresc mai in detaliu acest lucru.
De aceea, in capitolul cinci, cel al studiului de caz, am incercat sa analizez punerea in aplicare a procesului de certificare a calitatii la firma FIVE CONTINENTS GROUP.
Pentru aceasta am avut in vedere luarea in calcul atat a masurilor ce trebuie luate cu privire la asigurarea calitatii cat si a validarii, verificarii si imbunatatirii sistemului de management al sigurantei alimentelor.
CAPITOLUL I. MANAGEMENTUL CALITATII TOTALE 1. 1 Repere cronologice din istoria calitatii Perioada antichitatii In antichitate, filosofi de marca, precum Aristotel si Cicero, prin preocuparile lor in domeniul filosofiei au scos in evidenta multitudinea de intrebuintari si intelesuri ale cuvantului calitate.
Astfel, Aristotel avea sa constate ca sufletul nu poate intelege nimic fara ajutorul imaginilor, iar Cicero a fost cel care, pentru prima data, foloseste in lucrarile sale cuvantul calitate (qualis). Asadar, premisele antichitatii privind calitatea se caracterizau prin: mestesugarii erau creatori totali; controlul produselor se realiza bucata cu bucata; calitatea produselor era garantata prin intermediul unor ...
ATANASE A. - "STANDARDIZAREA SI CERTIFICAREA MARFURILOR" - EDITURA ASE, BUCURESTI, 2004
BERRY TH. - " MANAGING THE TOTAL QUALITY TRANSFORMATION" - EDITURA MCGRAW - HILL, 1991
DRAGULANESCU N. - "GHID PRACTIC DE MANAGEMENTUL CALITATII" - EDITURA NICULESCU, BUCURESTI, 1999
ISHIKAVA K. - "CONTROLUL CALITATII" - EDITURA TEHNICA, BUCURESTI, 1973
JURAN J. M. - "PLANIFICAREA CALITATII" - EDITURA TEORA, BUCURESTI, 2000
MAXIM E. - "CALITATEA SI MANAGEMENTUL CALITATII" - EDITURA SEDCOM LIBRIS, IASI, 2007
MAXIM E. - "MANAGEMENTUL SI ECONOMIA CALITATII" - EDITURA SEDCOM LIBRIS, IASI, 1998
NESTIAN A. - "MANAGEMENTUL CALITATII IN INVATAMANTUL SUPERIOR" - EDITURA AL. I. CUZA, IASI, 2006
NOYE D. - "GHID PRACTIC PENTRU CONTROLUL CALITATII" - EDITURA TEHNICA, BUCURESTI, 2000
OLARU M. , ISAIC - MANIU A. , LEFTER V. - "TEHNICI SI INSTRUMENTE UTILIZATE IN MANAGEMENTUL CALITATII" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 2000
OLARU M. - "MANAGEMENTUL CALITATII - EDITIA A II - A REVIZUITA SI ADAUGITA" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1999
OPREAN C. , KIFOR C. , SUCIU O. - "MANAGEMENTUL INTEGRAT AL CALITATII" - EDITURA UNIV "LUCIAN BLAGA", SIBIU, 2005
PERIGORD M. - "ETAPELE CALITATII. DEMERSURI SI INSTRUMENTE", TRADUCERE SAMOILA T. - EDITURA TEHNICA, BUCURESTI, 1997
POP F. - "ANALIZA CALITATII PRODUSELOR" - EDITURA RISOPRINT, CLUJ - NAPOCA, 2004
POTIE CH. - "DIAGNOSTICUL CALITATII" TRADUCERE CIOCODEICA, S. - EDITURA TEHNICA, BUCURESTI, 2001
RUSU. B. - "MANAGEMENTUL CALITATII TOTALE IN FIRMELE MICI SI MIJLOCII" - EDITURA TEHNICA, BUCURESTI, 2001
SAIGAL, B. , S. - "MANAGEMENTUL CALITATII TOTALE I SOCIETATILE COMERCIALE" "EDITURA UNIV. AL. I. CUZA, IASI, 1998
SOARE I, COLCERU A. D. - "CERTIFICAREA CALITATII" - TRIBUNA ECONOMICA, 1996
STANCU I. - "MANAGEMENTUL CALITATII TOTALE" - EDITURA CARTEA UNIVERSITARA, BUCURESTI, 2003
STORA G. , MONTAIGNE J. - "LA QUALITE TOTALE DANS L'ENTREPRISE. MANAGEMENT 2000" - LES EDITIONS D'ORGANISATION, PARIS, 1986
TRIBUNA CALITATII, NR. 6 - 7 - EDITURA TRIBUNA ECONOMICA, BUCURESTI, 1997
ROMANIA, LEGI, DECRETE - "SISTEMUL NATIONAL DE CERTIFICARE A CALITATII" - HOTARAREA GUVERNULUI NR. 167, TRIBUNA ECONOMICA
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.