In conditiile in care Romania se afla intr-un indelungat proces de trecere spre economia de piata, turismul face parte din acele ramuri ale economiei care au potential real de dezvoltare economica.
Tranzitia spre economia de piata a adus schimbari substantiale in conditiile de desfasurare a activitatii agentilor economici, care sunt nevoiti sa se adapteze regulilor specifice economiei de piata.
In noul context creat in viata economica si sociala, un rol fundamental il are agentul economic, acesta confundandu-se permanent cu noi elemente neverificate intr-o societate practica anterioara. In acest sens, o economie de piata, si cu atat mai mult, o economie care a rupt traditiile si se afla in tranzitie spre o economie de piata libera, este intr-un permanent proces de autoreglare, nemaiexistand acele parghii pur administrative prin care unitatile economice erau conduse, dirijate, acestea se afla intr-o continua miscare si pentru a-si da seama de evolutia lor si a se asigura ca nu se ratacesc in spatiul economic intern si extern, recurg la unele procese de orientare prin care isi asigura comparabilitatea proprie cu restul economiei, cu piata.
In noul cadru economico social creat, un element esential in activitatea fiecarei firme il constituie capacitatea sa de cunoastere si percepere a propriei activitati, dar mai ales, gradul sau de adaptabilitate la dinamica mediului in care isi desfasoara activitatea.
Resursele umane reprezinta un sector de mare importanta, deoarece obtinerea unor rezultate optime depind in mare masura de aportul personalului angajat.
Asigurarea unitatii cu personal de specialitate necesar, folosirea eficienta in activitatea operativa si de conducere constituie premiza potentarii resurselor materiale si financiare, si, totodata, a valorificarii in avantajul acestuia, a cerintelor pe care le ofera mediul natural si social.
Din aceste considerente, lucrarea subliniaza importanta integrarii si dezvoltarii profesionale, parcurgand toate fazele pana la atingerea eficientei maxime a calitatii profesionale.
Productivitatea ridicata, cat si obtinerea de bunuri de calitate, depind intr-o masura de abilitatea de a-si asigura o forta de munca bine pregatita profesional, dar si de organizatiile economice capabile sa implice toti angajatii din structura organizatorica in efortul comun de crestere a potentialului economic.
CAPITOLUL I MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE SI CALITATEA 1. 1 Problematica resurselor umane Schimbarile produse in managementul resurselor umane trebuie avute in vedere in contextul romanesc al tranzitiei spre economia de piata.
Daca resursa umana reprezinta o resursa vitala pentru orice organizatie, practica arata ca inca putine firme acorda cu adevarat atentie acestui fapt. Obiectul supreme al oricarei societati comerciale este profitul, dar acesta nu se poate obtine daca nu se investeste in resursa umana. Practica arata ca societatea comerciala care abordeaza profesionist angajarea salariatilor obtine performanta.
Daca pana in ...
ROBERT L. MATHIS, PANAITE NICA, COSTACHE RUSU - "MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1997
AMIEL M. BENNET, F. JACOBS - "MANAGEMENT DE LADMINISTRATTION" - BRUXELLES, 1993
VASILE LEFTER, A. MANOLESCU - "MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1995
COLE G. A. - "PERSONNEL MANAGEMENT" - D. P PUBLICATIONS LTD. , LONDON, 1993
RADU EMILIAN - "CONDUCEREA RESURSELOR UMANE" - EDITURA EXPERT, BUCURESTI, 1999
A. MANOLESCU - "MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, EDITIA A III-A 2001
REES DAVID W. - "ARTA MANAGEMENTULUI" - EDITURA TEHNICA, BUCURESTI, 1996
GABRIELA STANCIULESCU - "TEHNICA OPERATIUNILOR DIN TURISM" - EDITURA ALL, BUCURESTI, 1995
PERETTI JEAN-MARIE - "GESTION DES RESOURCES HUMAINES" - EDITURA VUIBERT, PARIS, 1996
NICOLAE LUPU - "HOTELUL ECONOMIC SI MANAGEMENT" - EDITURA ALL, BUCURESTI, 2001
ZORLETAN T. , CAPRARESCU G. , BURDUS E. - "MANAGEMENTUL ORGANIZATIEI" - EDITURA HOLDING REPORTER, BUCURESTI, 1996
BALASOIU V. , DOBANDA E. , SNAK O. - "MANAGEMENTUL CALITATII PRODUSELOR SI SERVICIILOR IN TURISM" - EDITURA EXPERT, BUCURESTI, 2001
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.