Importanța studiului pieței și activitățile comerciale

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 BAZELE MARKETINGULUI
1.1 CONCEPTUL DE MARKETING CLASIC
1.2 CONCEPTIA MARKETINGULUI MODERN
1.3 MANAGEMENTUL MARKETINGULUI
1.3.1 DEFINIREA MANAGEMENTULUI MARKETINGULUI
1.3.2 SFERA DE APLICATIVITATE A MARKETINGULUI
1.3.3 LOCUL MARKETINGULUI IN CADRUL MANAGEMENTULUI
1.3.4 MANAGEMENTUL MARKETINGULUI PRIN STUDIUL CERERII
1.4 FUNCTIILE MARKETINGULUI
1.5 MIXUL DE MARKETING
1.5.1 DEFINIREA MIXULUI DE MARKETING
1.5.2 PRODUSE SI SERVICII IN CADRUL MIXULUI DE MARKETING
1.5.3 APLICAREA MIXULUI DE MARKETING LA NIVELUL FIRMEI
2 STUDIUL COMPLEX AL PIETEI
2.1 NOTIUNEA DE PIATA
2.2 STRUCTURA PIETEI
2.3 STUDIILE DE PIATA
2.3.1 DEFINIREA STUDIILOR DE PIATA
2.3.2 SURSELE DE INFORMATII
2.3.3 DIVERSE METODE PENTRU OBTINEREA INFORMATIILOR DIN SURSE PRIMARE
2.3.4 OBTINEREA INFORMATIILOR PRIN METODA ANCHETEI
2.4 PROMOVAREA FIRMEI PE PIATA
2.5 PREVIZIUNEA VANZARILOR
2.5.1 PREVIZIUNEA VANZARILOR PRIN METODE CALITATIVE
2.5.2 PREVIZIUNEA VANZARILOR PRIN METODE CANTITATIVE
2.5.3 PREVIZIUNEA VANZARILOR PRIN METODE EXPERIMENTALE
3 COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI SI PROCESUL DE CUMPARARE
3.1 FACTORII CARE INFLUENTEAZA COMPORTAMENTUL DE CUMPARARE
3.2 COMPORTAMENTUL DE CUMPARARE
3.3 ADOPTAREA DECIZIEI DE CUMPARARE
3.4 MODELAREA COMPORTAMENTULUI CONSUMATORULUI
3.4.1 CONTINUTUL COMUNICARII IN MARKETING
3.4.2 EFICIENTA COMUNICARII
4 SEGMENTAREA PIETEI
4.1 CONCEPTIA GENERALA DESPRE SEGMENTAREA PIETEI
4.1.1 IDENTIFICAREA CRITERIILOR DE SEGMENTARE A PIETEI
4.1.2 MODALITATI DE SEGMENTARE A PIETEI
4.2 STRUCTURA PIETEI
4.2.1 CARACTERISTICI GENERALE ALE CERERII SI OFERTEI
4.2.2 STUDIUL CERERII
4.2.3 STUDIUL OFERTEI
4.3 RELATIILE DINTRE CERERE SI SEGMENTAREA PIETEI
4.4 ACTIVITATILE COMERCIALE SI PIATA
4.5 ABORDAREA CLIENTILOR
4.5.1 CARACTERISTICI ESENTIALE ALE CLIENTILOR
4.5.2 VANZARILE CATRE CLIENTI
5 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Pentru orice firma, piata inseamna un ansamblu de oportunitati si de constrangeri, de restrictii. Dimensiunile, structurile si insasi eficienta activitatii firmei depind de modul in care se integreaza in cadrul relatiilor de piata, se confrunta cu cerintele acesteia.

Cresterea complexitatii si exigentelor pietei, caracteristica perioadei actuale, impune oricarei firme, modalitati noi de implicare in mecanismele pietei.

In acest sens, firmele moderne au elaborat o noua viziune fata de piata si au pus in actiune metode si tehnici noi, stiintifice, de investigare a pietei, de adaptare operativa la piata si de influentare a acesteia.

Acest drum nou al intreprinderilor moderne este cunoscut sub denumirea de marketing.

Includerea marketingului in intreaga activitate a firmelor s-a dovedit a fi cea mai realista optiune in conditiile actualului dinamism economico-social. Cuvantul marketing provine de la participiul prezent al verbului to market, care inseamna a desfasura tranzactii de piata, a cumpara si a vinde.

Ulterior, termenul a fost substantivat, iar internationalizarea lui s-a impus, in aceasta noua calitate, regulilor gramaticale corespunzatoare limbilor care l-au asimilat.

In caracterizarea marketingului specific perioadei actuale se ia, de regula, ca punct de plecare, definitia formulata de Asociatia Americana de Marketing, potrivit careia prin marketing se intelege realizarea activitatilor economice care dirijeaza fluxul bunurilor si serviciilor de la producator la consumator sau utilizator.

Definitia are cateva deficiente majore, in ceea ce priveste orientarea conceptului de marketing, considerat prin intermediul ei doar un mijloc de vanzare si de promovare a produselor si serviciilor existente, care trebuie desfacute.

Un concept de marketing modern se orienteaza de fapt catre client, catre trebuintele acestuia, intr-o viziune sistemica a tuturor activitatilor si proceselor, fenomenelor complexe ce alcatuiesc fluxul complet al bunurilor si serviciilor, subordonarea acestora cerintelor de consum, luarea in considerare nu numai a cerintelor efective, prezente, dar si a celor de perspectiva, potentiale.

Philip Kotler, profesor de marketing international la Scoala Superioara de Management J. L. Kellog, din cadrul Universitatii Northwestwrn, specialist de reputatie mondiala in domeniul marketingului, defineste marketingul ca fiind activitatea umana orientata in directia satisfacerii nevoilor si dorintelor prin intermediul procesului schimbarii Se poate afirma ca marketingul reprezinta acea functie a firmei (fig. 1. 1. ) care identifica nevoile si cerintele clientilor, determina pietele care pot fi deservite cel mai bine, impun produse, servicii si programe adecvate deservirii acestor piete.

Totusi marketingul nu se rezuma la a fi doar o simpla functie aparte ci el definste de fapt o intreaga filozofie care calauzeste intreaga organizatie. Scopul activitatii de marketing este de a-i satisface pe clienti intr-un mod profitabil, prin ...

Bibliografie:

BADITA MARIA, CRISTACHE S. MARIA - "STATISTICA - APLICATII PRACTICE" - EDITURA MONDO, BUCURESTI, 1998

BELU DANIELA - "MANAGEMENTUL ORGANIZATIEI" - PARTEA I, EDITURA ACADEMIEI AVIATIEI SI APARARII ANTIAERIENE HENRY COANDA, BRASOV, 1993

DANCIU VICTOR - "MARKETING INTERNATIONAL" - EDITURA ONOR PRINT, BUCURESTI, 1996

DIACONESCU AURELIA, FLOREA VALERIA, PANTELIMON ILIE - "ORGANIZAREA, PLANIFICAREA SI STATISTICA ACTIVITATII INTREPRINDERILOR COMERCIALE - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1989

DUMITRESCU M. C. - "ANALIZA INTER SI INTRAFUNCTIONALA DE MARKETING" - IN "BULETIN DE MARKETING", BUCURESTI, 1997

GHIMIS ELISABETA, MUSCA DANIELA, MERCIOIU DIDINA - "ORGANIZAREA SI PLANIFICAREA ACTIVITATILOR IN ALIMENTATIA PUBLICA" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1989

PHILIPE KOTLER, GARY AMSTRONG, JOHN SANDERS, VERONICA WONG - "PRINCIPIILE MARKETINGULUI" - EDITURA TEORA, 1989

MUNTEANU CORNELIU, COLUSCHI CEZAR, PRUTIANU STEFAN - "INTELIGENTA MARKETING PLUS" - EDITURA POLIROM, BUCURESTI, 1998

NICULESCU OVIDIU - "STRATEGII MANAGERIALE DE FIRMA" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1996

NEGREA LUCIA - "333 DE IDEI, REGULI SI TEHNICI PENTRU A CUCERI PIATA" - GRUP DE EDITURA SI CONSULTANTA IN AFACERI, 1997

TROUT JACK - "ALL RIES" - EDITURA ANTET, BUCURESTI, 1997

THOMAS J. MICHAEL - "MANUAL DE MARKETING" - EDITURA MANAGER, BUCURESTI, 1990

VASILESCU N. , RADU C. , VANCEA I. - "STATISTICA FIRMEI INDUSTRIALE" - EDITURA REPROGRAFIEI UNIVERSITATII DIN CRAIOVA, 1999

DEX

COLECTIA REVISTEI "IDEI DE AFACERI", 1999

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Importanta studiului pietei si activitatile comerciale
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2006
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
319 pagini
Imagini extrase:
283 imagini
Nr cuvinte:
109 819 cuvinte
Nr caractere:
590 334 caractere
Marime:
600.07KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
-
Materie:
Economie
Sus!