Turismul a devenit in zilele noastre o ramura importanta a economiilor nationale si mondiale. Multe tari privesc turismul ca o sursa valoroasa de comert, cu contributii importante in balantele de plati, dar si cu un potential ridicat de generare a unui insemnat numar de locuri de munca.
Implicatiile turismului sunt pe multiple planuri, de la cel economic, la cel politic, social, cultural, natural, etc.
Astfel, turismul poate fi definit prin acea activitate permanenta a omului modern, mai mult decat atat, un barometru al societatii, un indicator al calitatii vietii. In turism informatia are un rol, foarte important, de fapt informatia a fost descrisa ca fiind sangele unei industrii, fara care un sector nu poate functiona. Turistii au nevoie de informatie inainte de a pleca in calatorie pentru a-i ajuta sa planifice si sa aleaga intre optiuni, si de asemenea se observa cresterea nevoii de informatie in timpul calatoriei ca o tendinta spre cresterea calatoriilor independente.
Aceasta nevoie de informatii este sporita de caracteristicile produsului turistic. In principal, printre acestea este intangibilitatea, spre deosebire de marfuri, produsul turistic nu poate fi cercetat inainte de cumparare si de aceea este aproape complet dependent de caracteristici pentru a-i ajuta pe consumatori sa ia o decizie de cumparare.
Este de asemenea stabilit din punct de vedere geografic ca turistii trebuie sa circule sa consume produsul pentru a experimenta ceea ce cumpara. Alte doua caracteristici sunt complexitatea si interdependenta. Produsele turistice individuale sunt diverse, si in multe cazuri eterogenitatea este cea care le face atractive in primul rand. In completare, produsele turistice sunt rar cumparate individual, iar combinarile diferite si permutarile rutelor turistice alternative, modul de transport, timpul si casele de recreere fac decizia de calatorie dificila chiar si pentru cei initiati. Furnizorii, de aceea, infrunta o provocare, pe care Kaven poetic a descris-o ca incercand sa castige identitate cu milioane de potentiali clienti acoperind toata gama de venituri, interese, cunostinte, nevoi. Chiar si cea mai simpla excursie inseamna sa potriveasca asteptarile diversilor turisti cu varietatea sortimentelor si optiunilor furnizate de milioane de furnizori de turism, fiecare incercand sa se diferentieze de concurentii sai. Calatorii pot primi informatii de la o mare varietate de surse. Totusi (poate din cauza presiunii timpului de care am mentionat mai devreme), multi aleg sa foloseasca serviciile intermediarilor.
Agentul de turism actioneaza ca un serviciu cauta si rezerva si ca sfatuitor pentru client, eliberandu-l de povara cautarii de produse potrivite si, de asemenea folosindu-si cunostinta si experienta pentru a ajuta clientii sa se obisnuiasca cu experientele de calatorie.
Tour operatorii actioneaza ca, consolidatori, impachetand diferite componente turistice si vanzandu-le ca un singur produs. Cateva organizatii turistice ...
DOMBEY, A. - "HOTEL AND DESTINATION DISTRIBUTION ON GDS AND CRS" - LONDON, 1998
HUDDART, G. - "THE GLOBAL VIEW" - 1998, P. 158 - 159
FIROIU, D. - "RESURSELE UMANE IN TURISM" - BUCURESTI, 2007
KPMG - "EUROPE GETS WIRED - A SURVEY OF INTERNET USE IN GREAT BRITAIN" - LONDON, 1998
MAIN, H. , OCONNOR, P. - "THE USE OF SMART CARD TECHNOLOGY TO DEVELOP A DESTINATION - BASED LOYALTY / AFFINITY SCHEME FOR SMES IN TOURISM AND HOSPITALITY" - 1998
OLSEN, M. - "EVENTS SHAPING THE FUTURE AND THEIR IMPACT ON THE MULTINATIONAL HOTEL INDUSTRY" - PARIS, 1997
NEAGU, V. - "MANAGEMENTUL SERVICIILOR IN TURISM" - BUCURESTI 2005
PUSATERI, M. , MANNO, J. - "TRAVELERS TAKE TO THE NET" - 1998, P. 23 - 24
REINDERS, J. , BAKER, M. - "THE FUTURE FOR DIRECT RETAILING OF TREVL AND TOURISM PRODUCTS: THE INFLUENCE OF INFORMATION TECHNOLOGY" - 1998
SHELDON, P. - "TOURISM INFORMATION TECHNOLOGY" - UK, 1997
SYKES, L. - "POWER TRAVELE" - 1998
SMEDESCU, I. - "MARKETING" - BUCURESTI, 2005
WTO - "HOTEL INDUSTRY THINK TANK REVEALS EXTENT OF INTERNET REVOLOTION" - 1997
TRAVEL INDUSTRY ASSOCIATION OF AMERICA, ONLINE TRAVEL REVENUE TRIPLES IN 1997 - 1998
TRAVEL INDUSTRY ASSOCIATION OF AMWERICA, TRAVEL AGENCIES STILL PREFERED SOURCE FOR TRAVEL INFORMATION - 1998
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.