Imaginea unei mărci în rândul consumatorilor unei anumite zone

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 CONCEPTUL SI CONTINUTUL CERCETARII IMAGINII ASUPRA PIETEI
1.1 ARIA SI TIPOLOGIA CERCETARILOR DE MARKETING
1.2 CONCEPTUL DE IMAGINE SI UTILITATEA SA PRACTICA
1.3 IMAGINEA - DIMENSIUNE MAJORA A COMPORTAMENTULUI CONSUMATORULUI
1.4 COORDONATELE IMAGINII
1.5 UTILITATEA CERCETARII IMAGINII PENTRU FIRMELE DE PE PIATA ROMANEASCA
1.6 CONTINUTUL IMAGINII UNEI MARCII
1.6.1 CE ESTE O MARCA
1.6.2 CAPITALUL DE PIATA AL MARCII
1.6.3 POLITICI SI STRATEGII DE MARCA
1.7 CONTINUTUL IMAGINII UNEI MARCII
2 PREZENTAREA MARCII XYZ
2.1 ISTORICUL COMPANIEI XYZ
2.2 ISTORICUL STICLEI XYZ
2.3 XYZ - PROCESUL DE FABRICATIE
2.4 EVOLUTIA UNOR INDICATORI ECONOMICO - FINANCIARI AI COMPANIEI XYZ 2002 - 2004
2.5 CONCURENTA
2.6 COMPANIA XYZ IN ROMANIA
2.7 XYZ TAREN BRAND - STUDIO DE CAZ
3 ORGANIZAREA CERCETARILOR DE MARKETING. CONTINUTUL PROGRAMULUI CERCETARII DE MARKETING. PROIECTAREA SI DESFASURAREA CERCETARII PROPRIU - ZISE
3.1 FAZA PRELIMINARA
3.2 PROIECTAREA CERCETARII
3.2.1 INSTRUMENTUL DE CULEGERE AL DATELOR
3.2.2 METODE SI TEHNICI DE CULEGERE A INFORMATIILOR
3.3 TESTUL HI2
3.4 CHESTIONARUL
4 PRELUCRAREA INFORMATIILOR OBTINUTE PE BAZA FISELOR DE LUCRU
5 CONCLUZII SI PROPUNERI
6 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

In actualele conditii ale pietei globale tot mai competitive, firmele nu pot supravietui decat printr-o activitate desfasurata la cel mai inalt nivel. Studiile recente au demonstrat ca factorul esential al succesului unei firme il reprezinta cunoasterea si satisfactia consumatorilor vizati printr-o oferta superioara, iar marketingul est acea functie a firmei, insarcinata cu definirea consumatorilor vizati si a celor mai bune modalitatide a le satisface nevoile si dorintele la un nivel competitiv si profitabil.

Conceptul de marketing sustine ca principalul obiectiv al unei firme trebuie sa il reprezinte evaluarea nevoilor, dorintelor si preferintelor unei categorii vizate de consumatori carora sa le ofere satisfactiile asteptate.

Interesul pentru marketing creste pe masura ce tot mai multe organizatii inteleg modul in care acesta contribuie la imbunatatirea performantelor lor.

In esenta, marketing inseamna oferta de valoare si ridicarea standardului de viata.

Piata bauturilor racoritoare din Romania inregistreaza o dinamoca impresionanta, cu rate anuale de crestere semnificative si cu mutatii structurale deosebite. Atat datorita schimbarilor intervenite in mediul concurential, unde marii producatori straini au introdus tehnologii moderne si un marketing ofensiv, cat si datorita schimbarilor intervenite la nivelul puterii de cumparare a populatiei si fluctuatiilor de pret pentru diferite categorii de bauturi racoritoare- care determina transferul consumului de la o categorie la alta, pe baza elasticitatii incrucisate- orice firma producatoare de bauturi racoritoare se vede nevoita sa adopte o strategie de marketing adecvata obiectivelor sale.

In cadrul acestei strategii, aspectele referitoare la produs si marca, grupate intr-o strategie de produs si de marca capata o importanta centrala, in conditiile unui numar in crestere a marcilor si produselor concurente precum si a unei mai bune educari a consumatorului in domeniu.

Toate firmele producatoare de bauturi racoritoare isi pozitioneaza produsele cu marcile atasate, in functie de o serie de criterii care sa asigure raspunsul consumatorului la oferta. Gamele de produse ale producatorilor de bauturi racoritoare cuprind diferite linii de produse care se completeaza si se sustin unele pe celelalte.

Lucrare de fata se axeaza pe o cercetare de marketing asupra imaginii marcii COCA-COLA pe piata municipiului Bucuresti, cercetare efectuata cu ajutorul metodei directe, respectiv ancheta pe baza de chestionar.

Punctul de plecare il constituie notiunea de imagine dimensiune esentiala a comportamentului consumatorului, coordonatele, modalitati de cercetare a acesteia precum si continutul imaginii unui marci.

Este prezentat apoi un istoric al Companiei Coca-Cola, al sticlei si procesul de fabricatiei al produsului. Capitolul III si IV ale lucrarii abordeaza modalitatea de cercetare a imaginii marcii Coca-Cola in randul populatiei municipiuli Bucuresti, prezentand metodologia cercetarii, etapele cercetarii ...

Bibliografie:

BALAURE V. , ADASCALITEI A. , BALAN C. , BOBOC ST. , CATOIU I. , OLTEANU V. , POP N. AL. , TEODORESCU N. - "MARKETING" - EDITURA URANUS, BUCURESTI, 2002

BOIER RODICA - "MARKETING. COMPORTAMENTUL CONSUMATORILOR" - EDITURA GRAPHIX, IASI, 1994

CATOIU I. , TEODORESCU N. - "COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 2003

DRAGAN C. J. , DEMETRESCU M. C. - "PRACTICA PROSPECTARII PIETEI. TEHNICI DE CERCETARE IN MARKETING" - EDITURA EUROPA NOVA, BUCURESTI, 1996

HEILBRUNN BENOIT - "LOGO - UL" - EDITURA COMUNICARE. RO, BUCURESTI, 2002

KOPFER J. N. , LAURENT G. - "LA MARQUE" - MCGRAND HILL, 1989

KOTLER PH. - "MANAGEMENTUL MARKETING" - EDITURA TEORA, BUCURETTI, 1997

KOTLER PH. , ARMSTRONG GARY - "PRINCIPIILE MARKETINGULUI" - EDITURA TEORA, BUCURESTI, 2003

LEVINSON J. C. , RUBIN C. - "GUERILLA MARKETING ON - LINE - 100 DE ARME" - EDITURA BUSINESS TECH INTERNATIONAL PRESS, BUCURESTI, 1999

OLTEANU V. - "MARKETINGUL SERVICIILOR - O ABORDARE MANAGERIALA" - EDITURA ECOMAR, BUCURESTI, 2003

RIES AL. , RIES L. - "CELE 22 DE LEGI IMUABILE ALE BRANDINGULUI" - EDITURA CURIER MARKETING, BUCURESTI, 2003

VANDERCAMMEN M. , GAUTY SINECHAL M. - "RECHERCHE MARKETING, OUTIL FONDAMENTAL DE MARKETING" - EDITURA DE BOECK&ARCIER S. A. , DEPARTMENT DE BOECK UNIVERSITE, PARIS, BRUXELLES, 1999

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Imaginea unei marci in randul consumatorilor unei anumite zone
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2005
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
104 pagini
Imagini extrase:
105 imagini
Nr cuvinte:
28 879 cuvinte
Nr caractere:
157 705 caractere
Marime:
224.60KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Economie
Sus!