Evoluția și tendințele managementului resurselor umane în agricultura României

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 CARACTERISTICI SI PARTICULARITATI ALE MUNCII IN AGRICULTURA
2.1 MUNCA FACTOR DE PRODUCTIE IN AGRICULTURA
2.2 TRASATURI TEHNICE ALE MUNCII IN AGRICULTURA
2.3 TRASATURI SOCIO-ECONOMICE ALE MUNCII IN AGRICULTURA
2.4 TEHNICA SI PROTECTIA MEDIULUI IN AGRICULTURA
3 CERCETARI PRIVIND RESURSELE DE MUNCA DIN AGRICULTURA ROMANIEI. EVOLUTIE SI TENDINTE
3.1 MODIFICARI DEMOGRAFICE IN ROMANIA
3.2 MOBILITATEA TERITORIALA A POPULATIEI RURALE IN ROMANIA
3.3 RESURSELE DEMOECONOMICE DIN AGRICULTURA ROMANIEI SI ASPECTE METODOLOGICE PRIVIND CALCULAREA LOR
3.4 SITUATIA POPULATIEI OCUPATE IN AGRICULTURA ROMANIEI SI CARACTERISTICULE EI STRUCTURALE
3.4.1 EVOLUTIA POPULATIEI OCUPATA IN AGRICULTURA
3.4.2 CARACTERISTICI STRUCTURALE ALE POPULATIEI OCUPATE IN AGRICULTURA SI FACTORII CARE LE INFLUENTEAZA
3.5 SITUATIA POPULATIEI OCUPATE IN AGRICULTURA DIN ALTE TARI IN COMPARATIE CU SITUATIA DIN ROMANIA
4 CERCETARI PRIVIND DIMENSIUNEA INSTRUCTIV-PROFESIONALA A FORTEI DE MUNCA DIN AGRICULTURA ROMANIEI
4.1 PROFESIONALIZAREA FORTEI DE MUNCA DIN AGRICULTURA, CALE DE RIDICARE A CALITATII CAPITALULUI UMAN
4.2 STRUCTURA SOCIO-PROFESIONALA A RESURSELOR DEMOECONOMICE DIN AGRICULTURA
4.2.1 GRADUL DE INSTRUIRE A POPULATIEI ACTIVE DIN AGRICULTURA
4.2.2 CADRELE DE SPECIALISTI DIN AGRICULTURA
5 PREZENTAREA COLEGIULUI NATIONAL ION MINULESCU SLATINA
6 CONCLUZII
7 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

La inceputul anului scolar 2000-2001, reteaua invatamantului preuniversitar cuprindea 24. 355 unitati. In urma evaluarii institutionale din anii 1999 si 2000, au fost declarate unitati reprezentative 3. 404 (14, 1% din total). Considerandu-se ca numarul este mult prea mare, in anul 2001 s-a decis reexaminarea acestora.

- reteaua invatamantului prescolar a cuprins 10. 080 gradinite pentru copii, mai putine cu 2. 751 unitati (21, 4%) fata de anul precedent. Din totalul unitatilor, aproape trei sferturi functioneaza in mediul rural.

Scaderea numarului de gradinite, care s-a petrecut mai ales in mediul rural, se explica prin reorganizarea si restructurarea unitatilor de invatamant (comasare, transformare si desfiintare) in majoritatea judetelor, masura determinata, in principal, de numarul mic al copiilor inscrisi ca urmare a scaderii demografice a populatiei, precum si a masurilor de rationalizare a cheltuielilor de personal; - reteaua invatamantului primar si gimnazial a functionat cu 12. 709 unitati scolare independente, mai putin cu 445 unitati (3, 4%) fata de anul scolar precedent, ca urmare a continuarii actiunii de dezafectare a unor unitati scolare si de comasare a acestora cu unitati de invatamant liceal. Din totalul unitatilor, majoritatea se gasesc in mediul rural.

Scaderi importante ale numarului de unitati scolare s-au inregistrat in judetele: Suceava (97 unitati), Cluj (29 unitati), Valcea (27 unitati), Buzau (26 unitati), Braila (17 unitati), Timis (15 unitati), Satu Mare (15 unitati), Gorj (14 unitati), Constanta (13 unitati); - reteaua invatamantului liceal a cuprins 1. 367 unitati independente (licee si grupuri scolare) din care 1. 334 unitati publice de interes national si local, 28 unitati scolare private si 5 unitati scolare ale cooperatiei. Marea majoritate a unitatilor liceale functioneaza in mediul urban; - reteaua invatamantului profesional si de ucenici a fost constituita din 93 unitati scolare independente, iar reteaua invatamantului postliceal si de maistri din 106 unitati independente. Structura invatamantului profesional, de ucenici, postliceal si de maistri este intregita si de un numar de 771 sectii de invatamant profesional si de ucenici, respectiv 668 sectii de invatamant postliceal si de maistri, care isi desfasoara activitatea pe langa alte tipuri de unitati scolare.

Sursa datelor: Ministerul Educatiei si Cercetarii si Institutul National de Statistica.

Resursele umane din invatamant factor determinant al calitatii procesului de invatamantului S-au facut investitii financiare destul de mari, inclusiv din credite externe, pentru dezvoltarea competentelor si calitatea resurselor umane din sistemul de invatamant.

Schimbarile reformatoare in materie de resurse umane nu au dat inca deplina satisfactie, efectele fiind mai greu observabile la o parte a personalului didactic. Totusi, resursele alocate invatamantului nu sunt conform necesarului si nu se poate vorbi inca de salarii decente, de materializari ale stimulentelor ce ...

Bibliografie:

ALECU I. , DRAGHICI M. - "MANAGEMENT GENERAL" - USAMV, BUCURESTI, 1996

BOGDAN M. - "MARKETING" - ED. ROMEDIA TECH, BUCURESTI, 1999

BOGDAN M. - "ECONOMIE GENERALA" - ED. UNIVERSITAS, BUCURESTI, 2000

BOGDAN M. LEPADAT VIRGINIA - "PRETURI SI TARIFE" - ED. UNIVERSITAS, BUCURESTI, 2000

MATHIS R. , NICA P. , RUSU C. - "MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE" - ED. ECONOMICA, BUCURESTI, 1997

MIHULEAC D. - "MANAGEMENT" - ED. DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1996

MORARU I. - "INTRODUCERE IN PSIHOLOGIA MANAGERIALA" - ED, DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1995

RUSU C. - "MANAGEMENT" - ED. DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1993

TANASESCU R. - "MANAGEMENTUL IN UNITATILE AGRICOLE" - ED. LICORNA, BUCURESTI, 1997

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Evolutia si tendintele managementului resurselor umane in agricultura Romaniei
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
101 pagini
Imagini extrase:
128 imagini
Nr cuvinte:
33 442 cuvinte
Nr caractere:
178 495 caractere
Marime:
177.26KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Economie
Sus!