Mi-am ales aceasta tema pentru ca in educatie, ca in toate domeniile, avem nevoie de calitate, iar sistemul national de management si de asigurare a calitatii are ca scop esential imbunatatirea calitatii educatiei definita ca ansamblul de caracteristici ale unui program de studiu si ale furnizorului acestuia, prin care sunt indeplinite asteptarile beneficiarilor, precum si standardele de calitate.
Unitatile de invatamant au nevoie de calitate in educatie pentru a face fata concurentei din mediul educational, in conditiile finantarii per elev, impuse de procesul de descentralizare, pentru a se bucura de prestigiu in plan local, regional, national, european, pentru a revigora increderea in scoala si in educatia din Romania, ca mijloc de promovare sociala.
Cadrele didactice trebuie sa genereze educatie de calitate ca sa-si consolideze recunoasterea sociala si statusul profesional, sa obtina un salariu mai bun, sa se bucure de increderea elevilor si parintilor si sa revigoreze in Romania valoarea respect.
Elevii au nevoie de calitate in educatie pentru in ideea de a juca, prin competentele obtinute, un rol activ pe piata fortei de munca de a selecta institutia de invatamant potrivita si a candida cu succes pentru continuarea studiilor, de a se integra cu succes in societatea cunoasterii si a face fata schimbarii.
Nu in ultimul rand, parintii au nevoie de calitate in educatie pentrua avea incredere ca scoala aleasa determina progresul copiilor lor, pentru fi siguri ca educatia oferita este relevanta pentru viitorul copiilor lorsi pentru a nu fi nevoiti sa recurga la meditatii si la alte forme de pregatire suplimentara a copiilor lor.
Scoala identifica si planifica metode adecvate, implementeaza procesele necesare de monitorizare, masurare, analiza si imbunatatire, pentru a demonstra conformitatea produselor ei, eficacitatea proceselor relevante si ale SMQ. Liceul Vitomiresti este o unitate scolara care si-a propus, ca obiectiv principal, un proces instructiv educativ de calitate, corespunzator standardelor Uniunii Ruropene, care sa atraga elevi din judetele limitrofe (Arges, Vilcea) si sa-i pregateasca pentru a raspunde nevoilor cerute de piata muncii din zona. Implementarea unui sistem al calitatii nu este un lucru usor. Pentru cineva care priveste din afara poate parea facil, iar pentru angajati poate parea inutil sau birocratic. In realitate, implementarea sistemului calitatii implica un volum de munca urias si in functie si de alti factori cum ar fi, de exemplu, dimensiunea organizatiei, poate necesita o lunga perioada de timp de implementare.
De aceea, se pune problema monitorizarii permanente si a utilizarii celor mai eficiente metode de evaluare a calitatii.
1. 1. Conceptul de calitate in viziunea moderna Calitatea este o notiune cu o foarte mare utilizare, ceea ce face extrem de dificila definirea ei din punct de vedere stiintific.
Discipline ca filozofia, economia si cele tehnice dau un inteles diferit acestui termen. In filozofie ...
MIRELA NICOLETA DINESCU, VALENTINA MENEGATOS, BOGDAN COLCEA, IULIAN GABRIEL ALBU - "CALITATEA IN COMPANII SI INSTITUTII PUBLICE" - EDITURA RAABE, BUCURESTI, 2007
OLARU MARIETA - "MANAGEMENTUL CALITATII" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1999
OLARU MARIETA - "TEHNICI SI INSTRUMENTE UTILIZATE IN MANAGEMENTUL CALITATII" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 2000
OPREAN C. , KIFOR C. - "MANAGEMENTUL CALITATII" - EDITURA ULBS, 2002
OPREAN C. , TITU M. - "MANAGEMENTUL CALITATII IN ECONOMIA SI ORGANIZATIA BAZATE PE CUNOSTINTE" - EDITURA AGIR, BUCURESTI, 2008
TITU M. , OPREAN C. - "MANAGEMENTUL CALITATII" - EDITURA UNIVERSITATII DIN PITESTI, PITESTI, 2007
TITU M. , OPREAN C. - "MANAGEMENTUL STRATEGIC SI AL DEZVOLTARII DURABILE IN ORGANIZATIA BAZATA PE CUNOSTINTE" - EDITURA AGIR, BUCURESTI, 2008
TITU M. , OPREAN C. , TOMUTA I. - "CERCETAREA EXPERIMENTALA SI PRELUCRAREA DATELOR. STUDII DE CAZ" - EDITURA UNIVERSITATII "LUCIAN BLAGA" DIN SIBIU, SIBIU, 2007
TITU M. , OPREAN C. - "MANAGEMENTUL CALITATII" - EDITURA UNIVERSITATII DIN PITESTI, ISBN 978 - 973 - 690 - 646 - 6, PITESTI, 2007
GHID PENTRU UNITATILE SCOLARE, BUCURESTI, DECEMBRIE 2005
MANUAL CALITATII "ANEXA NR. 2 LA O. M. ED. C NR. 4889/9. 08. 2006
MANUAL PENTRU INSPECTOR - ANEXA NR. 3 LA O. M. ED. C NR. 4889/9. 08. 2006
PAS "LICEUL VITOMIRESTI, 2006 "2010
PDI "LICEUL VITOMIRESTI, 2008 "2009
PDS "LICEUL VITOMIRESTI, 2008 "2009
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.