Oamenii au dorit intotdeauna sa comunice intre ei: idei, opinii, atitudin, sentimente, etc.
Istoria comunicarii incepe cu limbajul semnelor si crearea diverselor limbi si continua in zilele noastre cu Internet-ul, forma cea mai complexa de comunicare.
Cu cat un individ ppoate comunica mai bine, mai clar, mai repede, cu atat isipoate realiza mai bine scopul propus. A fi un bun comunicator te ajuta sa te intelegi mai bine pe tine sipe ceilalti, sa furnizezi si sa primesti la randul tau informatii care te ajuta sa iei decizii, atat in profesiunea pe care o ai, cat si in viata ta personala. Lumea nu poate fi conceputa fara comunicare, omul nu poate sa nu comunice. Aceasta deriva din faptul ca omul este o fiinta cine traieste in comunitate si niciodata izolat.
Formele si modul de comunicare sunt diverse, la fel si mijloacele prin care se realizeaza comunicarea.
Desi se admite, in general, ca exista reguli sau instructiuni pentru o multime de activitati umane, este mai greu de acceptat ca si comunicarea corecta si eficienta se supune unor anumite regului, ca aceasta abilitate poate si trebuie sa fie dezvoltata, pe baze stiintifice.
Mileniul al treilea, care a sosit va schimba si perceptia noastra despre atributele unui birou modern si responsabilitatile celui care isi exercita profesiunea in acest mediu. Tehnologia, in continua perfectionare, va modifica tot mai mult, in viitor, aspectul acestuia si va usura munca menegerului. De asemenea, echipamentele sofisticate vor influenta caile de comunicare, marind viteza si distanta de transmitere a informatiilor.
O buna capacitate de comunicare este una dintre calitatile de baza ale unui mamager, poate una dintre cele mai importante, de care depinde cel mai mult succesul acestuia. Nicki Stanton (1982), in lucrarea sa The Business of Communication, afirmaca, studiindu-se activitatea managerilor, s-a constatat ca acestia isi petrec 7 minute din 10 intr-o forma de comunicare.
Aceasta afirmatie nu mai lasa nici o urma de indoiala asupra importantei deosebite pa care o prezinta studierea comunicarii.
A citi si a scrie sunt forme de comunicare.
La fel vorbirea si ascultarea. De fapt, acestea sunt cele patru modalitati de comunicare.
Daca doriti sa va insusiti cu succes comunicarea interpersonala trebuie sa va cultivati aptitudinea unei ascultari empatice, intemeiat pe un caracter care sa inspire incredere, sa trezeasca dorinta in celalalt de a se deschide. Cautati mai intai sa intelegeti si numai apoi sa fiti intelesi de Stephen Covay Creearea conducerii s-a impus din necesitatea coordonarii si dirijarii eforturilor colectivitatilor umane pentru realizarea unor obiective comune.
Activitatea de conducere se defineste ca o activitate complexa ce are drept scop eficientizarea eforturilor oamenilor in procesul muncii.
Exercitarea procesului de conducere presupune existenta unor persoane care efectueaza activitati specifice procesului de management, aceste persoane fiind denumite, manageri.
Exista opinii diferite ...
ANCA PURCAREA, CRISTIAN NICULESCU, DOINA CONSTANTINESCU - "MANAGEMENT. ELEMENTE FUNDAMENTALE" - EDITURA NICULESCU, BUCURESTI, 2002
ADRIANA RITT - "COMUNICARE SI RELATII PUBLICE" - TIPOGRAFIA UNIVERSITATII DE VEST, TIMISOARA, 1999
CORNELIU RUSSU - "MANAGEMENT" - EDITURA EXPERT, BUCURESTI, 1996
CONSTANTIN BARBULESCU, FLORICA BADEA, CONSTANTIN BAGU, VASILE DEAC - "MANAGEMENTUL PRODUCTIEI" - EDITURA ALL EDUCATIONAL, BUCURESTI, 2002
DAN MANIU DUSE - "MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE" - EDITURA UNIVERSITATII DIN SIBIU, 2001
D. C. MCCLELLAND - "SOME SOCIAL CONSEQUENCES OF ACHIEVEMENT MOTIVATION" - UNIVERSITY OF NEBRASKA PRESS, 1981
DEAK CSABA - HEIDRICH BALAZS - HEIDRICH EVA - "VEZETESI IMERETEK" - BOOKLANDS 2000 KIADO, BEKESCSABA, 2003
DUNCAN W. JACK - "MANAGEMENT" - RANDOM HOUSE, NEW ZORK, 1983
GABRIELA STANCIULESCU - "ECONOMIA INTREPRINDERII SI ELEMENTE DE LEGISLATIE" - MANUAL PENTRU CLS. A XI - A, EDITURA OSCAR PRINT, BUCURESTI, 2003
GARY JOHNS - "COMPORTAMENT ORGANIZATIONAL, INTELEGEREA SI CONDUCEREA OAMENILOR IN PROCESUL MUNCII" - ED. ECONOMICA, BUCURESTI, 2003. PAG. 419 - 449
OVIDIU NICOLESCU, ION VERBONCU - "MANAGEMENT" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1996
NATALIA STOICA - "ECONOMIA SI ORGANIZAREA PRODUCTIEI" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1997
NICKI STANTON - "COMUNICAREA" - BUCURESTI, 1995
LAURENTIU SOITU - "COMUNICAREA IN ACTIUNE" - IASI, 1997
SERB STANCU - "RELATII PUBLICE SI COMUNICARE" - BUCURESTI, 1999
VERA F. BIRKENBIHL - "ANTRENAMENTUL COMUNICARII SAU ARTA DE A NE INTELEGE" - BUCURESTI, 1998
T. HINDLE - "CUM SA NEGOCIEM" - BUCURESTI, 2000
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.