Contabilitatea taxei pe valoarea adăugata în cadrul unei societăți

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 DELIMITARI SI FUNDAMENTARI TEORETICE PRIVIND TAXA PE VALOAREA ADAUGATA
1.1 FUNDAMENTAREA TEORETICA A TAXEI PE VALOAREA ADAUGATA
1.2 DELIMITARI LEGISLATIVE PRIVIND TVA
1.2.1 SFERA DE APLICARE
1.2.2 PERSOANELE IMPOZABILE
1.2.3 OPERATIUNI IMPOZABILE
1.2.4 LOCUL OPERATIUNILOR IMPOZABILE
1.2.5 FAPTUL GENERATOR SI EXIGIBILITATEA TAXEI PE VALOAREA ADAUGATA
1.2.6 BAZA DE IMPOZITARE
1.2.7 COTELE DE IMPOZITARE SI CALCULUL TAXEI PE VALOAREA ADAUGATA
1.2.8 OPERATIUNI SCUTITE
1.2.8.1 SCUTIRI PENTRU OPERATIUNI DIN INTERIORUL TARII
1.2.8.2 SCUTIRI LA IMPORT
1.2.8.3 SCUTIRI LA EXPORT SAU ALTE OPERATIUNI SIMILARE SI PENTRU TRANSPORTUL INTERNATIONAL
1.2.9 REGIMUL DEDUCERILOR
1.2.9.1 DREPTUL DE DEDUCERE
1.2.9.2 PERIOADA FISCALA
1.2.9.3 DEDUCEREA PENTRU PERSOANELE IMPOZABILE CU REGIM MIXT
1.2.9.4 DETERMINAREA TAXEI DE PLATA SAU A SUMEI NEGATIVE DE TAXA
1.2.9.5 REGULARIZAREA SI RAMBURSAREA TAXEI
1.2.10 PLATITORII TAXEI PE VALOAREA ADAUGATA
1.2.10.1 REGULI APLICABILE IN CAZUL PERSOANELOR STABILITE IN STRAINATATE
1.2.11 REGIMUL SPECIAL DE SCUTIRE
1.2.11.1 SFERA DE APLICARE SI REGULILE PENTRU REGIMUL SPECIAL DE SCUTIRE
1.2.12 OBLIGATIILE PLATITORILOR DE TAXA PE VALOAREA ADAUGATA
1.2.12.1 INREGISTRAREA PLATITORILOR DE TAXA PE VALOAREA ADAUGATA
1.2.12.2 DEFINIREA ASOCIERILOR DIN PUNCT DE VEDERE AL TAXEI PE VALOAREA ADAUGATA
1.2.12.3 FACTURILE FISCALE
1.2.12.4 EVIDENTA OPERATIUNILOR IMPOZABILE SI DEPUNEREA DECONTULUI
1.2.12.5 PLATA TAXEI PE VALOAREA ADAUGATA LA BUGET
2 CONTABILIZAREA TAXEI PE VALOAREA ADAUGATA. TRATAMENTE DE BAZA
2.1 MECANISMUL TAXEI PE VALOAREA ADAUGATA
2.2 PREZENTAREA INTREPRINDERII LUATE IN STUDIU
2.2.1 SCURT ISTORIC
2.2.2 OBIECTUL DE ACTIVITATE AL INTREPRINDERII
2.2.2.1 ACTIVITATEA COMERCIALA
2.2.2.2 ACTIVITATEA DE PRESTARI SERVICII
2.2.2.3 STRUCTURA ORGANIZATORICA
2.2.2.4 ADMINISTRATORUL
2.2.2.5 SEFII DE COMPARTIMENTE TRANSPORTURI SI PRESTARI SERVICII
2.2.2.6 SEFII COMPARTIMENTELOR COMERCIALE
2.2.2.7 CONTABILUL SEF
2.2.3 PRINCIPALII FURNIZORI SI CLIENTI S. C. XYZ S. R. L.
2.2.4 ORGANIZAREA S. C. XYZ S. R. L.
2.2.4.1 CAPITALUL SOCIAL
2.2.4.2 REDUCEREA SAU MARIREA CAPITALULUI SOCIAL
2.2.4.3 PARTILE SOCIALE
2.2.4.4 DREPTURI SI OBLIGATII DECURGAND DIN PARTILE SOCIALE
2.2.4.5 CESIUNEA PARTILOR SOCIALE
2.2.4.6 ATRIBUTIILE ADUNARII GENERALE A ASOCIATILOR
2.2.4.7 ORGANIZAREA ADUNARII GENERALE A ASOCIATILOR
2.2.4.8 CONVOCAREA ADUNARII GENERALE A ASOCIATILOR
2.2.4.9 EXERCITAREA DREPTULUI DE VOT IN ADUNAREA GENERALA A ASOCIATILOR
2.2.4.10 ADMINISTRAREA SI REPREZENTAREA SOCIETATII
2.2.4.11 ATRIBUTIILE ADMINISTRATORULUI
2.2.4.12 EXERCITIUL ECONOMIC FINANCIAR
2.2.4.13 PERSONALUL SOCIETATII
2.2.4.14 AMORTIZAREA FONDURILOR
2.2.4.15 EVIDENTA CONTABILA SI BILANTUL CONTABIL
2.2.4.16 CALCULUL SI REPARTIZAREA PROFITULUI
2.2.4.17 CONTROLUL ACTIVITATII SOCIETATII
2.2.4.18 REGISTRELE SOCIETATII
2.2.4.19 DIZOLVAREA SOCIETATII
2.2.4.20 LICHIDAREA SOCIETATII
2.2.4.21 LITIGII
2.2.5 PRINCIPALELE REALIZARI
2.2.5.1 CIFRA DE AFACERI
2.2.5.2 RENTABILITATEA
2.2.5.3 INDATORAREA
2.2.6 ORGANIZAREA CONTABILITATII
2.2.6.1 CONFIGURATIA SI PREZENTAREA SISTEMULUI INFORMATIC
2.2.6.1.1 TRASATURILE SISTEMULUI INFORMATIC
2.2.6.1.2 PREZENTARE GENERALA
2.2.6.1.3 DESCRIEREA MODULELOR COMPONENTE
2.2.6.2 LISTA SITUATIILOR
2.3 DOCUMENTE SI REGISTRE DE CONTABILITATE
2.3.1 TAXA PE VALOAREA ADAUGATA
2.3.2 DOCUMENTELE PRIMARE SI CENTRALIZATOARE
2.3.3 FACTURA FISCALA
2.3.4 AVIZUL DE INSOTIRE A MARFII
2.3.5 DISPOZITIA DE LIVRARE
2.3.6 JURNALUL PENTRU VANZARI
2.3.7 JURNALUL PENTRU CUMPARARI
2.3.8 BORDEROUL DE VANZARE
2.3.9 BORDEROUL CUPRINZAND LIVRARI
2.4 TIPURI DE OPERATII TVA SI CONTABILIZAREA LOR
2.5 DECONTAREA TAXEI PE VALOAREA ADAUGATA. INTOCMIREA DECONTULUI TAXEI PE VALOAREA ADAUGATA. REGULARIZAREA PRIVIND TAXA PE VALOAREA ADAUGATA
3 INFORMATIA FINANCIARA SI DE RAPORTARE PRIVIND TAXA PE VALOAREA ADAUGATA
3.1 INFORMATII DE BILANT PRIVIND TAXA PE VALOAREA ADAUGATA
3.1.1 INTOCMIREA SI PREZENTAREA SITUATIILOR FINANCIARE
3.1.2 MODIFICARI ALE CAPITALURILOR PROPRII
3.2 ANALIZA CREANTELOR SAU OBLIGATIILOR PRIVIND TAXA PE VALOAREA ADAUGATA
3.2.1 CONTROLUL FORMAL
3.2.2 CONTROLUL ULTERIOR AL DOCUMENTELOR
3.2.3 CONTROLUL EXTERN
3.2.4 VERIFICAREA CONTABILITATII
3.2.5 INCHEIEREA OPERATIUNILOR DE CONTROL
3.2.6 DIRECTIA GENERALA A CONTROLULUI FISCAL
3.2.7 PROCESELE - VERBALE DE CONTROL
4 PERFECTIONARI SI DEZVOLTARI PRIVIND CONTABILIZAREA, ANALIZA, RAPORTAREA SI DECONTAREA TAXEI PE VALOAREA ADAUGATA
5 CONCLUZII
6 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Taxa pe valoare adaugata este un impozit indirect, aparut de curand in peisajul sistemelor fiscale din diferite state. Acest impozit are o arie de raspandire destul de larga la nivelul globului. Pe parcursul timpului, de la aparitia acestuia in Franta in anul 1954, tot mai multe state au manifestat interes pentru introducerea lui in sitemul fiscal propriu.

Dupa Primul razboi mondial, Franta a trecut la impunerea indirecta (asupra cheltuielilor). La inceput s-a procedat la organizarea unui sistem de impunere generala asupra cheltuielilor, care s-a manifestat prin introducerea in 1917 a taxei proportionale asupra platitorilor, prin aplicarea de timbre pe facturi, inlocuita in 1920 prin impozitul pe cifra de afaceri (asupra nivelului vanzarilor totale). In perioada 1925 1935 s-au aplicat taxe unice pentru diferite produse, ajungandu-se la peste 30 de taxe unice.

Din anul 1937 s-a instituit taxa unica asupra productiei, urmata de o taxa asupra prestatiilor. In 1948 se trece la sistemul platilor fractionate (fiecare producator isi plateste taxa asupra vanzarilor sale totale), iar prin perfectionarea taxei pe productie se instituie impozitul indirect fundamental, cu o cota unica de 15, 35 %. Originea taxei pe valoarea adaugata se gaseste in reforma fiscala din anii 1954-1955, inlocuind vechea taxa pe cifra de afaceri, printr-o taxa unica pe cifra de afaceri, platita in diferite stadii ale productiei de catre unii producatori, fara a fi insa un impozit cumulat. Astfel, fiecare producator avea dreptul sa deduca taxele pe valoarea adaugata suportate anterior proceselor de productie, atat pentru materiile prime incorporate in produse, cat si cele pentru investitii destinate dezvoltarii activitatilor economice.

Aceasta reforma este urmata de alte reforme care au dus la perfectionarea taxei pe valoare adaugata in Franta. Astfel, in 1958 regimul juridic al taxei pe valoare adaugata sufera o profunda simplificare si se generalizeaza prin largirea sferei de cuprindere a produselor, iar numarul cotelor se reduce la cinci. In anul 1966 se trece la o noua reducere a cotelor la patru: cota normala, cota majorata, cota intermediara si cota redusa. O largire a sferei de aplicare a taxei pe valoare adaugata are loc prin Legea financiara din 29 decembrie 1978, devenind in acest fel principalul impozit indirect.

Demonstrand calitatile unui impozit modern, cu randament fiscal sporit, incepand cu 1 ianuarie 1970, el a fost adoptat de catre tarile membre ale Pietei Comune, urmarindu-se eliminarea sistemului de impozitare in cascada, care se mai practica inca prin impozitul pe cifra de afaceri.

In 1977 s-a realizat implementare definitiva a taxei pe valoarea adaugata in tarile membre ale Comunitatii Economice Europene.

Pana in momentul de fata, taxa pe valoare adaugata, a fost adoptata in peste 50 de tari, cuprinzand majoritatea tarilor din Estul Europei, printre care si Romania.

Deoarece taxa pe valoarea adaugata este un subiect european, merita notat faptul ca sistemele ...

Bibliografie:

OCTAVIAN BOJIAN - "CONTABILITATE GENERALA" - EDITURA FUNDATIEI "ROMANIA DE MAINE", BUCURESTI, 1998

NICOLAE FELEAGA, ION IONASCU - "TRATAT DE CONTABILITATE FINANCIARA" - VOL. I, VOL. II, EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 2000

GHEORGHE GRIGORE - "CONTABILITATEA SI FISCALITATEA INTREPRINDERII" - EDITURA "FUNDATIEI PENTRU MANAGEMENT SI MARKETING", BUCURESTI, 2001

A. ISFANESCU, C. STANESCU, A. BAICUSI - "ANALIZA ECONOMICO - FINANCIARA" - EDITURA ECONOMICA, 1999

GHEORGHE MANOLESCU - "FINANTELE INTREPRINDERII" - EDITURA FUNDATIEI "ROMANIA DE MAINE", BUCURESTI, 2001

PETRE POPEANGA - "ORGANIZAREA SI EXERCITAREA CONTROLULUI FINANCIAR - CONTABIL" - EDITURA FUNDATIEI "ROMANIA DE MAINE", BUCURESTI, 2000

MIHAI RISTEA, CORINA GRAZIELLA DUMITRU, CORINA IOANAS - "CONTABILITATEA INTREPRINDERII" - VOL. I, EDITIE REVIZUITA, EDITURA MARGARITAR, BUCURESTI, 2001

ION STANCU - "FINANTE" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1997

MARIN TOLE - "ANALIZA ECONOMICO - FINANCIARA A FIRMELOR" - EDITURA FUNDATIEI "ROMANIA DE MAINE", BUCURESTI, 2000

MINISTERUL FINANTELOR - "REGLEMENTARI CONTABILE PENTRU AGENTII PUBLICE ECONOMICI" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 2002

CIOPONEA CRISTINA MARIANA, NICOLAE GRIGORIE LACRITA - "FINANTE PUBLICE SI FISCALITATE" - EDITURA FUNDATIEI ROMANIA DE MAINE, BUCURESTI, 2004

CICILIA IONESCU - "CONTABILITATE, BAZELE TEORIEI SI PRACTICII CONTABILE" - EDITURA FUNDATIEI "ROMANIA DE MAINE", BUCURESTI, 2005

COMAN FLORIN - "CONTABILITATE FINANCIARA" - EDITURA FUNDATIEI "ROMANIA DE MAINE", BUCURESTI, 2002

LEGEA NR. 31/1990 PRIVIND SOCIETATILE COMERCIALE (CU MODIFICARILE ULTERIOARE) REPUBLICATA M. O. 1066/17. 11. 2004

LEGEA NR. 500/2002 PRIVIND FINATELE PUBLICE, PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL NR. 597/13. 08. 2002

LEGEA NR. 571/2003 PRIVIND CODUL FISCAL PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL NR. 927/23. 12. 2003

STANDARDELE INTERNATIONALE DE CONTABILITATE 2000

STANDARDUL INTERNATIONAL DE CONTABILITATE NR. 1 "PREZENTAREA SITUATIILOR FINANICARE"

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Contabilitatea taxei pe valoarea adaugata in cadrul unei societati
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2002
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
106 pagini
Imagini extrase:
133 imagini
Nr cuvinte:
32 718 cuvinte
Nr caractere:
185 288 caractere
Marime:
152.52KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
-
Materie:
Economie
Sus!