Considerații introductive în teoria comunicării

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE IN TEORIA COMUNICARII
1.1 COMUNICAREA - O INTRODUCERE
1.1.1 CONCEPTUL DE COMUNICARE
1.1.2 COMUNICAREA - DEFINITII
1.1.3 PARTICULARITATI ALE COMUNICARII
1.1.4 COMUNICARE SI INFORMATIE
1.1.5 PROCESUL DE COMUNICARE
1.1.6 ELEMENTELE PROCESULUI DE COMUNICARE
1.2 COMUNICAREA PUBLICITARA
1.2.1 ROLUL PUBLICITATII IN SOCIETATE. TEORII CULTURALE
1.2.2 DEFINITII. TIPOLOGII. FUNCTII
1.2.3 COMPONENTELE RECLAMEI
1.2.4 ELEMENTELE PROCESULUI DE PUBLICITATE
2 UTILIZAREA PREMISELOR PERSUASIVE IN PUBLICITATE
2.1 COMUNICAREA PERSUASIVA (CELE DOUA RUTE ALE PERSUASIUNII)
2.2 PUBLICITATEA, VANZARILE PROMOTIONALE SI COMUNICAREA
2.2.1 SORTAREA SI NUMELE SORTIMENTELOR
2.2.2 AMBALAREA
2.2.3 VANZAREA PROMOTIONALA
2.2.4 POZITIONAREA
2.2.5 PROBLEMELE UNEI SOCIETATI SUPRASOLICITATE COMUNICATIV
2.2.6 EXPLOZIA PRODUSULUI
2.2.7 EVIDENTIEREA DIN MAREA MASA A PUBLICITATII
2.3 CITIREA GANDURILOR CONSUMATORULUI. CERCETAREA IN DOMENIUL PUBLICITATII
2.4 LIMBAJUL UTILIZAT IN PUBLICITATE. MODELUL LUI WRIGHTER
2.5 PRETENTII AMAGITOARE IN RECLAMA
2.5.1 PRETENTIA IRELEVANTA
2.5.2 PRETENTIA - INTREBARE
2.5.3 PRETENTIA AVANTAJULUI
2.5.4 PRETENTIA OBSCURA
2.5.5 PRETENTIA INGREDIENTULUI MAGIC
2.6 MESAJE PERSUASIVE. MESAJE SUBLIMINALE
3 PREGATIREA UNUI PLAN DE COMUNICARE
3.1 ELEMENTE INTRODUCTIVE
3.2 ANGAJAREA UNEI AGENTII DE PUBLICITATE
3.3 CONCEPEREA UNUI PLAN
3.3.1 DEFINIREA PLANULUI
3.3.2 OBIECTIVELE DE MARKETING
3.3.3 AUDITORIUL TINTA
3.3.4 COMPORTAREA AUDITORIULUI TINTA
3.3.5 CONTINUTUL ARTISTIC AL RECLAMELOR
3.3.6 ALEGEREA MIJLOACELOR DE COMUNICARE
3.4 REVIZUIREA PLANULUI
3.4.1 MONITORIZAREA PERFORMANTEI
3.4.2 CRITERII DE DIAGNOSTICARE
3.5 MODUL DE FUNCTIONARE A RECLAMEI
3.5.1 RECLAMA CA FACTOR DE PERSUASIUNE
3.5.2 RECLAMA CA FACTOR DE SUGESTIE
3.5.3 RECLAMA - UN PANACEU
3.6 STANDARDELE ETICE ALE RECLAMEI
4 CAMPANIA XYZ - STUDIU DE CAZ -
4.1 INTRODUCERE
4.2 PREMISELE
4.3 DEZVOLTAREA STRATEGIEI
4.4 IDEILE CREATIVE
4.5 TVC, PRINTURILE
4.6 REZULTATELE
4.7 CONCLUZII
5 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Toate definitiile date comunicarii umane, indiferent de scolile de gandire carora le apartin sau de orientarile in care se inscriu, au cel putin urmatoarele elemente comune: comunicarea este procesul de transmitere de informatii, idei, opinii, pareri, fie de la un individ la altul, fie de la un grup la altul.

Nici un fel de activitate, de la banalele activitati ale rutinei cotidiene pe care le traim fiecare dintre noi zilnic si pana la activitatile complexe desfasurate la nivelul organizatiilor, societatilor, culturilor, nu poate fi conceputa in afara procesului de comunicare.

Lumea exterioara, natura in varietatea ei, ca si nenumaratii indivizi, semeni ai nostri si, uneori, noi insine, cu totii emitem semnale, in afara sau spre propria noastra persoana. Ni se intampla apoi, sa adunam, sa primim sau sa captam aceste semnale, pentru a le da, gratie raportarii lor la experiente sau constructii anterioare, valoare de semn: devenim, prin urmare, receptori ai unor informatii pe care le-am interceptat din intamplare, chiar daca nu ne erau direct destinate.

Transformarea semnalelor captate in semne, care sa ne puna in garda (si sa ne informeze) in legatura cu unele posibilitati sau pericole apropiate, presupune interpretarea lor, prin apelul la un cod adecvat, testat in prealabil.

Pentru a fi pus in jonctiune cu un cod adecvat, semnalul a trebuit mai intai, sa depaseasca un anumit prag de intensitate si sa poata fi distins si selectat, in ciuda interferarii cu alte semnale, creand zgomot in jurul lui.

In plus, a trebuit ca indicatia pe care am decis sa o consideram drept decodor sa dobandeasca, in cadrul relationarii cu acest cod, o valoare de probablilitate suficienta pentru a ne insufla o oarecare certitudine.

Cu toate acestea, e importat ca impactul semnalelor, ca si cel al decodarii lor sa nu provoace o surpriza sau un soc prea puternic, declansand unele procese emotionale de aparare, care, la randul lor, ar diminua sansa receptarii unei indicatii utile pentru conduita noastra. Deoarece ne pune in stare de alarma, stresul nu ne poate ghida. Informatia este furnizata de unele semnale care nu sunt neaparat orientate, dar care pot fi si dirijate. O informatie dirijata in mod intentionat devine un mesaj.

Acesta presupune existenta unui destinatar sau acceptator, si nu doar a unui receptor sau captator; el implica, de asemenea, existenta unui emitator sau destinator si, in aceeasi masura, a unui codificator, nu numai a unei instante de decodare.

Informatii si mesaje Orice mesaj presupune emiterea unei informatii, prin semnale codificate, in directia unei tinte determinate, cel mai adesea un interlocutor, fara retur obligatoriu; la fel se intampla si in lumea vegetala si in cea animala. Totusi, in cazul oamenilor, aceasta emisiune se efectueaza intr-un context de obiective si de roluri, conform unei codificari cuprinzand posibile distorsiuni.

Acestea pot proveni din discordantele de atitudine sau de conceptie (prevazute sau nu) dintre emitent si receptor ...

Bibliografie:

VASILE TRAN, IRINA STANCIUGELU - "TEORIA COMUNICARII" - EDITURA COMUNICARE. RO, BUCURESTI

MARINESCU VALENTINA - "INTRODUCERE IN TEORIA COMUNICARII - PRINCIPII, MODELE, APLICATII" - EDITURA TRITONIC, BUCURESTI, 2003

DEFLEUR M. , DENNIS E. - "UNDERSTANDING MASS COMUNNICATION" - HOUGHTON MIFFLIN COMPANY, BOSTON, 1991

CRISTINA COMAN - "RELATIILE PUBLICE SI MASS - MEDIA" - EDITURA POLIROM, IASI, 2000

MCQUAIL D. , WINDHAL S. - "MODELE ALE COMUNICARII PENTRU STUDIUL COMUNICARII DE MASA" - EDITURA COMUNICARE. RO, BUCURESTI, 2001

DINU M. - "COMUNICAREA" - EDITURA ALGOS, BUCURESTI, 2000

PHILLIP KOTLER - "MANAGEMENTUL MARKETINGULUI" - EDITURA TEORA, BUCURESTI

DAN CRACIUN - "PSIHOLOGIE SOCIALA"

ANDRE DE PERETTI, JEAN ANDRE LEGRAND, JEAN BONIFACE - "TEHNICI DE COMUNICARE" - EDITURA POLIROM, BUCURESTI, 2001

CHARLES U. LARSON - "PERSUASIUNEA. RECEPTARE SI RESPONSABILITATE" - EDITURA POLIROM, BUCURESTI, 2003

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Consideratii introductive in teoria comunicarii
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2003
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
84 pagini
Imagini extrase:
95 imagini
Nr cuvinte:
31 666 cuvinte
Nr caractere:
159 673 caractere
Marime:
374.74KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Economie
Sus!