Considerații cu privire la teoriile motivaționale și satisfacția muncii

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 SATISFACTIA MUNCII, MOTIVATIA SI MOTIVAREA
1.1 SATISFACTIA - INSATISFACTIA MUNCII
1.2 MOTIVATIA SI CONTINUTUL EI
1.3 TRUNGHIUL MAGIC: SATISFACTIA, MOTIVATIA SI PERFORMANTA
1.3.1 PRIMELE CERCETARI. IPOTEZA TOSHIWO DOKO
1.3.2 MODELUL LUI JEAN MARCH SI HENRY SIMON
1.4 MOTIVAREA SI DEMOTIVAREA
1.5 MOTIVAREA ECHIPEI INTRE STIINTA SI ARTA
2 TEORII REFERITOARE LA MOTIVATIE
2.1 HEDONISMUL
2.2 TEORIA INSTINCTELOR
2.3 TEORIA RANFORSARII. REINFORCEMENT THEORY
2.4 TEORIA CUNOASTERII
2.5 MODELUL RELATIILOR UMANE CONCENTRAT PE OAMENI SI PRODUCTIVITATE
2.6 MODELUL DE OM ECONOMIC RATIONAL SI TEORIA X
2.7 MODELUL DE OM SOCIAL
2.8 MODELUL DE OM CARE SE AUTOACTUALIZEAZA SI TEORIA Y
2.9 MODELUL DE OM COMPLEX SI TEORIA Z
2.10 TEORIA IERARHIZARII NEVOILOR
2.11 MODELUL NEVOILOR PERSONALE
2.12 TEORIA ECHITATII
2.13 TEORIA DEFINIRII OBIECTIVELOR (GOAL SETTING)
2.14 TEORIA ASTEPTARII
2.15 TEORIA FACTORULUI DUAL AL MOTIVATIEI
3 EVALUARE MOTIVATIEI, SATISFACTIEI, CAPACITATII DE EVALUARE SI MOTIVARE
3.1 PROBLEME LEGATE DE STUDIILE DE COMPORTAMENT SI MOTIVATIE ALE ANGAJATILOR
3.1.1 CONDITII OPTIME PENTRU EFECTUAREA UNUI STUDIO
3.1.2 INSTRUMENTE DE STUDIU NORMATIVE SI EXPECTATIVE
3.1.3 UTILIZAREA CONSULTANTILOR
3.1.4 CUI SA I SE ADRESEZE STUDIUL
3.1.5 PROGRAMAREA TIMPULUI
3.1.6 METODA DE INVESTIGATIE A MOTIVARII
3.2 TESTE. MODELE DE EVALUARE
3.2.1 TESTE DE EVALUARE A CAPACITATII DE EVALUATOR AL MANAGERILOR
3.2.2 METODA VALORICA "DIRECT" DE EVALUARE A MOTIVATIEI
3.2.3 TESTUL BELBIN. ADAPTARE
3.2.4 TESTUL DE SATISFACTIE A MUNCII
3.2.5 TEST DE PSIHOLOGIE MANAGERIALA
3.2.6 TESTUL ISE
3.2.7 MODELUL HACKMAN SI OLDHAM AL POTENTIALULUI MOTIVATOR AL JOB - ULUI
3.2.8 CHESTIONAR DE EVALUARE A MOTIVATIEI PENTRU
3.2.9 CHESTIONAR DE EVALUARE A MOTIVATIEI PENTRU MANAGERI DE NIVEL MEDIU SI INFERIOR
3.2.10 CHESTIONAR DE EVALUARE A MOTIVATIEI PENTRU EXECUTANTI
3.2.11 MODELUL AB FACTORIAL
4 PROGRAMUL DE MOTIVARE. POLITICI, TEHNICI, METODE DE MOTIVARE
4.1 TEHNICI SALARIALE DE MOTIVARE
4.1.1 REMUNERAREA ATRACTIVA
4.1.2 ECHITATEA SALARIZARII
4.1.3 RETRIBUIREA PREFERENTIALA
4.2 TEHNICI NESALARIALE DE MOTIVARE
4.2.1 METODA GRATIFICATILOR EXTRA - FINANCIARE
4.2.2 REPROIECTAREA POSTURILOR
4.2.3 MANAGEMENTUL PRIN OBIECTIVE (MPO)
4.2.4 METODA PLANURILOR DE CARIERA
4.2.5 MANAGEMENTUL RELATIONAL
4.3 ALTE METODE INTALNITE
4.3.1 METODA "MARBLE"
4.3.2 INFLUENTA APLICARII SISTEMULUI CERCURILOR DE CALITATE ASUPRA MOTIVARII PERSONALULUI ORGANIZATIEI
4.3.3 INFLUENTA APLICARII SISTEMULUI GRUPURILOR AUTONOME ASUPRA MOTIVARII PERSONALULUI ORGANIZATIEI
5 APLICATII, PROPUNERI, CONCLUZII
5.1 APLICATIE LA S. C. EUROCONSTRUCT S. A.
5.1.1 ELEMENTE DE IDENTIFICARE
5.1.2 SCURT ISTORIC AL FIRMEI
5.1.3 OBIECTUL DE ACTIVITATE
5.1.4 PRINCIPALII INDICATORI
5.1.5 PERSONALUL SOCIETATII
5.2 CONCLUZII - PROPUNERI
6 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Intr-o lume in schimbare caracterizata prin criza acuta a resurselor, se impune ca necesitate regandirea resursei umane, singura care este practic nelimitata si regenerabila in timp.

Reconsiderarea omului, o constanta ce ofera siguranta innoirii permanente, dobandeste o importanta crescanda, caci, desi pe ansamblu, disponibilul de resursa umana este in crestere, fiecare om ramane o valoare unica, irepetabila cu sensibilitatile, aspiratiile si temerile ei.

Pentru a ajunge la o valorificare tot mai buna a potentialului omului, el trebuie motivat sa-si foloseasca pe deplin capacitatile. Motivarea presupune pe de-o parte cunoasterea nevoilor si aspiratiilor, iar pe de alta parte, inventarea de noi motivatii.

In aceasta lucrare sunt prezentate notiuni legate de motivatia si satisfactia muncii, trecand in revista principalele teorii referitoare la acestea, propunand si un set de modele de evaluare a motivatiei.

Pe langa modelele clasice, sunt prezentate si modele de evaluare mai recente (AB factorial), elaborate pentru cuantificarea nevoii de motivare.

A fost abordata problematica politicii de motivare, sugerand atat tehnici clasice, cat si altele mai recent elaborate.

CAPITOLUL I SATISFACTIA MUNCII, MOTIVATIA SI MOTIVAREA 1. 1. Satisfactia insatisfactia muncii Finalitatea unei actiuni propuse trebuie in mod normal sa se materializeze intr-o satisfactie de ordin material sau moral, functie de scopul avut in vedere.

Astfel, putem afirma ca si motivarea are ca scop final producerea unei anumite satisfactii la nivelul participantilor la actiune.

Satisfactia muncii poate fi definita ca fiind evaluarea pozitiva a unei situatii specifice de munca.

Aspectele care trebuie avute in vedere atunci cand se discuta acest subiect sunt: (Cantitatea de munca.

(Siguranta (Compensatiile (Conditiile de munca (Statutul si prestigiul postului (Procedurile de evaluare manageriale si ale organizatiei (Relatiile interpersonale (Oportunitatile de dezvoltare (Autonomia si responsabilitatea (Posibilitatea de a folosi calitatile si cunostintele personale.

Factorii care influenteaza satisfactia muncii sunt: varsta, sexul, ocupatia, nivelul devenit efectiv si gradul de echitabilitate, postul ierarhic, presiunea timpului, respectiv presiunile organizatiei pentru obtinerea performantelor.

Surse posibile de satisfactie pot fi: mandria, acumularea, recunoasterea, avansarea, provocarea, prestigiul organizatiei, orele lucrate, beneficiile, siguranta postului.

Incercand o definire a conceptului de satisfactie, se poate spune ca satisfactia este o stare subiectiva, rezultata din implinirea necesitatilor, lipsa de tensiuni, de anxietate. (C. Zamfir). In momentul in care eficacitatea participarii si satisfactia rezultata din ea nu exista, apare starea de insatisfactie ce se rasfrange atat asupra indivizilor, cat si asupra grupului si firmei in ansamblu, producand fenomenul de frustare.

Fig. 1. 1 Fig 1. 1 Modelul de baza al frustrarii * Mullins L.

J. Managment and organization ...

Bibliografie:

BAILESTEANU GH. - "DIAGNOSTICUL SI EVALUAREA FIRMEI" - EDITURA MIRTON, 1994

BELBIN R. M. - "MANAGEMENT TEAMS: WHY THEY SUCCEED OR FAIL" - EDITURA HEINEMANN PROFESIONAL PUBLISHING, 1981

CHELCEA A. - "CUNOASTEREA DE SINE SI A CELORLALTI" - EDITURA STIINTA SI TEHNICA, 1997

DABU R. , JELICI B. - "SOCIOLOGIE INDUSTRIALA" - EDITURA DE VEST, 1995

DRUCKER P. F. - "MANAGEMENT: TASKS, RESPONSABILITIES, PRACTICES" - EDITURA HARPER BUSINESS, 1993

FLETCHER D. - "QUALITY CIRCLES AT WEDGWOOD" - REVISTA INDUSTRIAL PARTICIPATION, NR. 578/1982

HERZBERG F. , MAUSNER B. , LYNDERMAN B. - "THE MOTIVATION TO WORK" - JOHN WILLEY AND INC, 1959

KOVACS S. - "MANAGEMENT" - SEMINAR PROFESIONAL AL SOCIETATII DE PROMOVARE ECONOMICA AL LANDULUI NORD WESTFALIA, 1996

MARCH J. , SIMON H. - "LES ORGANIZATION" - EDITURA DUNOD, 1964

MCGREGOR D. - "THE HUMAN SIDE OF ENTERPRISE" - N. Y. , 1960

MULLINS L. J. - "MANAGEMENT AN ORGANISATION BEHAVIOR" - EDITURA PITTMAN PUBLISHING, 1993

NICOLESCU 0. - "MANAGEMENT" - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, 1992

PITARIU H. D. - "MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE" - EDITURA ALL, 1994

TARAN N. - "MANAGEMENTUL INOVATIEL" - EDITURA AMARCORD, 1995

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Consideratii cu privire la teoriile motivationale si satisfactia muncii
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2006
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
92 pagini
Imagini extrase:
60 imagini
Nr cuvinte:
25 591 cuvinte
Nr caractere:
139 006 caractere
Marime:
151.37KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
-
Materie:
Economie
Sus!