Orice activitate in cadrul unei societati comerciale nu poate fi demarata, derulata si controlata decat plecand de la informatie. Modalitatea de gestionare a acesteia cu mijloace informative reprezinta o conditie esentiala a unui management modern si eficient.
In conditiile economiei de piata, sistemul informational financiar contabil capata o informatie sporita, influentand substantial marimea valorii nou create de intreprindere.
Este firesc ca intre diferitii parteneri (antreprenori, manageri, bancheri, etc.
) ai vietii economice sa existe conflicte de interese si de informatii.
Teoriile recente cauta sa gaseasca solutii la aceste conflicte, prin negocierea contractelor intre parteneri, de o maniera prin care sa se acopere, in cea mai mare parte, incertitudinea si riscurile aferente.
In acest context, preocuparea conducerii este ca, prin informatie, sa reduca incertitudinea si riscurile. Sub aceasta noua perspectiva sunt analizate atat sursele traditionale de informatii cat si cele moderne; este vorba de evidenta contabila (cu accent pe principiul prudentei), auditul juridic si financiar contabil, rating-ul sau analiza performantei prin metoda scorurilor, analiza grafica, etc.
In baza acestor informatii micro si macroeconomice se elibereaza previziuni asupra rentabilitatii agentilor economici, precum si analize ale diferitelor categorii de risc.
Din punct de vedere al procesului de decizie, problema oricarui agent economic consta in a da transformarii resurselor directia, orientarea, care permite cel mai bine atingerea obiectivelor. In cadrul unei firme se pot defini trei categorii de decizii: strategice, administrative si operationale, fiecare tip fiind legat de un aspect diferit al transformarii resurselor, care caracterizeaza activitatea agentului economic.
Teoria financiara identifica drept obiective generale ale agentului economic profitul, cresterea economica, flexibilitatea. Criteriile de masurare a atingerii acestor scopuri si obiective sunt fie marimi absolute, precum fondul de rulment, trezoreria neta, cifra de afaceri, capacitatea de autofinantare, marja asupra cheltuielilor variabile, fie marimi relative, precum rata indatorarii (levierul), rata rentabilitatii, etc.
Punctul de plecare in revizuirea periodica a obiectivelor din politica generala este analiza starii economico-financiare a societatii respective la anumite momente.
Realizarea pentru o societate comerciala a unui SIAD axat pe analiza activitatii financiar contabile ar putea acorda asistenta la nivel managerial pentru: diagnosticarea pozitiei societatii vizavi de concurenta, cat si vizavi de tertii cu care societatea intra in contact; analizarea si prognozarea evolutiei diferitilor indicatori economico financiari, cu precadere a indicatorilor de lichiditate, de risc, de gestiune, de profitabilitate precum si a indicatorilor privind rezultatul per actiune.
Pe baza informatiilor contabile se pot obtine numeroase informatii financiare.
Printre cele mai incisive (care ...
ALECU IOAN NICOLAE - "MANAGEMENT IN AGRICULTURA" - EDITURA CERES, BUCURESTI 2000
ALECU IOAN NICOLAE - "MANAGEMENTUL EXPLOATATIEI AGRICOLE" - EDITURA CERES, BUCURESTI 2001
ALECU IOAN NICOLAE, CAZAC VIOREL - "MANAGEMENTUL AGRICOL IN ROMANIA. TRECUT, PREZENT SI VIITOR" - EDITURA CERES, BUCURESTI 2002
CHIRIAC CRINA ALEXANDRA - "ASISTENTA TURISTICA IN ORGANIZAREA EVENIMENTELOR" - EDITURA THR - CG, BUCURESTI 2004
CHIRIAC CRINA ALEXANDRA, CRISTEA ANCA ADRIANA - "ANIMATIA IN TURISM SI INDUSTRIA OSPITALITATII" - EDITURA THR - CG, BUCURESTI 2004
CRETU CATALIN ROMEO - "RESURSE AGROTURISTICE" - EDITURA CARTEA UNIVERSITARA, BUCURESTI 2005
DONA ION - "ECONOMIE RURALA" - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI 2000
DRAGHICI MANEA, ARBAGIC MIHAI - "MANAGEMENT GENERAL" - EDITURA AGORA, CALARASI 2001
DRAGHICI MANEA, BOLD I. , BUCIUMAN E. - "SPATIUL RURAL" - EDITURA MIRTON, TIMISOARA 2003
FORIS TIBERIU, DIMA DORU - "MANUAL DE FORMARE MANAGERIALA IN TURISM" - EDITURA PSIHOMEDIA, SIBIU 2001
GARCIA HENCHE BLANCA - "MARKETINGUL TURISMULUI RURAL IN SPANIA" - EDITURA IRECSON, BUCURESTI 2004
KOTLER P. - "MANAGEMENTUL MARKETINGULUI" - EDITURA TEORA, BUCURESTI 2002
LUCA CONSTANTIN, HURMUZESCU DUMITRU - "MANUALUL PRACTIC AL AGENTULUI DE TURISM" - EDITURA THR - CG, BUCURESTI 2004
PLOHOTNIC DUMITRU, FURNEA MIHAELA, NICA LAURENTIU, BELOUS AURORA - "MANUALUL CONDUCATORULUI DE INTREPRINDERE MICA - PATRON TURISM (PENSIUNE TURISTICA)" - EDITURA THR - CG, BUCURESTI 2004;
RONDELLI VIORICA, COJOCARIU STELIANA - "MANAGEMENTUL CALITATII SERVICIILOR DIN TURISM SI INDUSTRIA OSPITALITATII" - EDITURA THR - CG, BUCURESTI 2004;
STANCIULESCU GABRIELA - "MANAGEMENTUL AGENTIEI DE TURISM" - EDITURA ASE, BUCURESTI 2002
STOIAN ELENA - "MANAGEMENTUL CALITATII IN AGROTURISM SI ALIMENTATIE PUBLICA" - NOTE DE CURS, USAMV, BUCURESTI 2005
STOIAN MARIA - "MARKETINGUL PENSIUNII" - ANTREC, MIN. TURISMULUI, BUCURESTI 2002
STOIAN MARIA - "TURISMUL RURAL - ELEMENT DE ACCELERARE A INTEGRARII ECONOMICE EUROPENE" - TEZA DE DOCTORAT
TINDECHE CRISTINA - "ANALIZA ECONOMICO - FINANCIARA" - CURSURI AN IV
"LEGISLATIE PRIVIND TURISMUL" - REGIA AUTONOMA MONITORUL OFICIAL, BUCURESTI, 1998
INSTITUTUL NATIONAL DE STATISTICA: "TURISMUL ROMANIEI - BREVIAR STATISTIC" 2000 - 2004
GUVERNUL ROMANIEI: "STRATEGIA NATIONALA PENTRU DEZVOLTARE DURABILA", BUCURESTI 1999 - 2004
REVISTA VACANTE SI CALATORII, 2002 - 2004
REVISTA VACANTE LA TARA, 2004
REVISTA VACANTE IN ROMANIA, 2002 - 2004
REVISTA TURISM. RO, 2002
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.