Comunicarea managerială în cadrul relațiilor publice

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 COMUNICAREA MANAGERIALA
1.1 COMUNICARE SI DECIZIE
1.1.1 FUNCTIILE CONDUCERII ORGANIZATIILOR
1.1.2 STRUCTURA DE AUTORITATE SI RESPONSABILITATE
1.2 STILURI DE CONDUCERE SI COMUNICARE
1.2.1 TENDINTE ACTUALE IN FORMAREA MANAGERILOR
1.2.2 CARACTERIZAREA SI CLASIFICAREA STILURILOR DE CONDUCERE
1.3 COMUNICARE FORMALA SI INFORMALA
1.3.1 COMUNICAREA FORMALA
1.3.2 COMUNICAREA INFORMALA
1.3.3 NOILE TEHNOLOGII SI COMUNICAREA IN ORGANIZATII
1.4 DINAMICA GRUPULUI DE LUCRU SI COMUNICAREA MANAGERIALA
1.4.1 PUTEREA SI INFLUENTA IN ORGANIZATII
1.4.2 ROLURI IN GRUPUL DE LUCRU. PARTICIPARE SI COMUNICARE
1.4.3 CONFLICTELE - TIPURI, CAUZE SI STRATEGII DE GESTIONARE
1.5 COMUNICAREA SI ADAPTAREA LA SCHIMBARE
1.5.1 METODE DE ABORDARE A SCHIMBARII IN ORGANIZATII
1.5.2 COMUNICAREA IN CONTEXTUL SCHIMBARII
2 RELATII PUBLICE
2.1 CONCEPTE, ORIGINI, STRUCTURI
2.1.1 DEFINITII ALE RELATIILOR PUBLICE. DIFICULTATI SI PERSPECTIVE POSIBILE
2.1.2 DELIMITAREA DE ALTE DOMENII
2.1.3 ELEMENTE DE ISTORIA RELATIILOR PUBLICE.
2.1.4 DOMENII SI STRUCTURI DE RELATII PUBLICE
2.1.5 STATUTUL SI ROLURILE SPECIALISTULUI IN RELATII PUBLICE
2.2 FUNDAMENTE TEORETICE
2.2.1 PSIHOLOGIA SOCIALA
2.2.2 TEORIA COMUNICARII
2.2.3 UN MODEL SISTEMIC AL RELATIILOR PUBLICE
2.2.4 MODELE IN EVOLUTIA ISTORICA A RELATIILOR PUBLICE
2.3 SUPORTUL RELATIILOR PUBLICE
2.3.1 PUBLICUL - SUPORT SL RELATIILOR PUBLICE
2.3.2 SUPORTUL MEDIATIC AL RELATIILOR PUBLICE
2.3.3 SUPORTUL ORGANIZATIONAL AL RELATIILOR PUBLICE
2.3.4 SUPORTUL IMAGOLOGIC AL RELATIILOR PUBLICE
2.3.5 SUPORTUL ETIC AL RELATIILOR PUBLICE
2.3.6 SUPORTUL JURIDIC AL RELATIILOR PUBLICE
2.4 MANAGEMENTUL RELATIILOR PUBLICE
2.4.1 CERCETAREA IN RELATIILE PUBLICE
2.4.2 PLANIFICAREA IN RELATIILE PUBLICE
2.4.3 APLICAREA PLANULUI
2.4.4 EVALUAREA
2.5 STRATEGIA SI PLANUL DE RELATII PUBLICE
2.5.1 STABILIREA OBIECTIVELOR
2.5.2 STRATEGII SI TACTICI DE RELATII PUBLICE
2.5.3 TEHNICI DE RELATII PUBLICE
2.5.4 METODE DE EVALUARE A PLANULUI DE RELATII PUBLICE
2.6 CAMPANII DE RELATII PUBLICE
2.6.1 DIFERENTE INTRE TERMENI
2.6.2 TIPURI DE CAMPANII
2.6.3 ETAPE IN PLANUL CAMPANIEI DE RELATII PUBLICE
2.6.4 EFECTE ALE CAMPANIEI DE RELATII PUBLICE
2.7 RELATIILE PUBLICE IN SITUATII DE CRIZA
2.7.1 TIPURI DE SITUATII DE CRIZA
2.7.2 PLANIFICAREA IN CAZ DE CRIZA
2.7.3 MANAGEMENTUL CRIZEI
2.7.4 STRATEGII DE COMUNICARE IN CAZ DE CRIZA
2.7.5 ERORI IN GESTIONAREA CRIZELOR

Extras din licența:

sa se studieze rolul comunicarii in procesul decizional.

1. 1 Functiile conducerii organizatiilor Eficienta conducerii se bazeaza pe rezultatele structurarii si corelarii optime a functiilor conducerii.

Din multitudinea perspectivelor din care pot fi privite conducerea si functiile sale, cea mai utila este tocmai perspectiva eficientei, in temeiul careia sunt ordonate activitatile vitale ale conducerii: cunoasterea domeniului condus, a totalitatii problemelor care sunt supuse solutionarii, prin diagnoza; detectarea tendintelor evolutive ale organizatiei si construirea proiectului evolutiei sale pentru rezolvarea noilor probleme cu care se confrunta, prin prognoza si constructie prospectiva; momentul esential al formularii si adoptarii deciziei referitoare la solutionarea unei probleme sau la viata intregii organizatii; organizarea implementarii deciziei, in primul rand prin planificare si asigurarea cooperarii in interiorul organizatiei si intre organizatii; motivarea personalului organizatiei pentru a se obtine actiunea eficienta a acestuia; controlul, drept functie a conducerii, prin care rezultatele sunt masurate, sunt comparate cu costurile si se stabilesc masurile de corectie corespunzatoare pentru noul ciclu de activitate, efectele controlului influentand noua diagnoza s.

a. m. d. Complexitatea conducerii organizatiei si a fiecarei functii in parte impune analiza acestora mai in detaliu si a corelatiilor existente intre ele.

Adesea, decizia este echivalenta (confundata) cu procesul de ansamblu al conducerii.

Tendinta nu este intamplatoare, ea derivand din calitatea deciziei de a fi momentul esential, punctul-cheie al conducerii.

4 Daca intelegem prin decizie solutia adoptata de un sistem (persoana, grup, organizatie) pentru rezolvarea unei probleme, atunci conducerea in ansamblu poate fi ordonata in trei faze: a) fazapredecizionala: - formularea problemei; - formularea (prognozarea) evolutiilor posibile si a solutiilor alternative posibile; - analiza si evaluarea solutiilor alternative si ierarhizarea lor; b) fazadecizionala: - adoptarea uneia dintre solutiile alternative, a solutiei considerate optima (decizia propriu-zisa); c) fazapost-decizionala: - implementarea deciziei (organizarea aplicarii solutiei adoptate); - evaluarea solutiei prin prisma rezultatelor obtinute (controlul). 1. 1. 1 Faza predecizionala Faza predecizionala cuprinde etapele premergatoare luarii deciziilor si este importanta. Cu ajutorul acestei faze, conducerea si dezvoltarea afacerii devine una planificata. Se evita in acest mod luarea unor hotarari subiective, gresite sau nepotrivite cu fondul problemelor reale.

Faza predecizionala cuprinde formularea problemelor si realizarea unor previziuni privind evolutia afacerii.

Diagnoza In general, diagnoza este o operatie premergatoare adoptarii unei solutii la o problema, constand in identificarea cauzelor unor procese negative (procese care constituie substanta ...

Bibliografie:

PATRICK DHUMIRES - MANAGEMENT DE LA COMMUNICATION DENTREPRISE, ED. EYROLLES, PARIS, 1993;

CRISTINA COMAN - RELATIILE PUBLICE. PRINCIPII SI STRATEGII, POLIROM, IASI, 2001;

TIMOTHY COOMBS - ONGOING CRISIS COMMUNICATION: PLANNING, MANAGING AND RESPONDING, LONDON, SAGE, 1999;

W. L. BENOIT - ACCOUNTS, EXCUSES AND APOLOGIES :A THEORY OF IMAGE RESTAURATION STRATEGIES, STATE UNIVERSITY OF NEW YORK PRESS, 1995;

BENOIT, W. L - ACCOUNTS, EXCUSES AND APOLOGIES: A THEORY OF IMAGE RESTORATION STRATEGIES, STATE UNIVERSITY OF NEW YORK PRESS, ALBANY, 1995.

COMAN, CRISTINA - RELATIILE PUBLICE - PRINCIPII SI STRATEGII, IASI, POLIROM, 2001;

COMAN, CRISTINA - RELATIILE PUBLICE - TEHNICI DE COMUNICARE CU PRESA, ALL, BUCURESTI, 1999

CUTLIP, SCOTT, CENTER, ALAN, BROOM, GLENN - EFFECTIVE PUBLIC RELATIONS, PRENTICE HALL, NEW JERSEY, 1994;

COOMBS, TIMOTHY - ONGOING CRISIS COMMUNICATION: PLANNING, MANAGING AND RESPONDING, SAGE, LONDON, 1999;

DAGENAIS, BERNARD - CAMPANIA DE RELATII PUBLICE, POLIROM, IASI, 2003

DAGENAIS, BERNARD - PROFESIONISTUL IN RELATII PUBLICE, POLIROM, IASI, 2003

DHUMIERES, PATRICK - MANAGEMENT DE LA COMMUNICATION DENTREPRISE, EYROLLES, PARIS, 1993;

FLICHY, PATRICE - O ISTORIE A COMUNICARII MODERNE. SPATIUL PUBLIC SI VIATA PRIVATA, BUCURESTI, POLIROM, 1999

FINK, STEVEN - CRISIS MANAGEMENT: PLANNING FOR THE INEVITABLE, AMACOM, NEW YORK, 1986;

GRUNIG, JAMES, HUNT, TODD - MANAGING PUBLIC RELATIONS, HOLT, RINEHART AND WINSTON, PHILADELPHIA, 1984;

HENDRIX, JERRY - PUBLIC RELATIONS CASES, WADSWORTH PUBLISHING COMPANY, BELMONT, 1995;

IACOB, LUMINITA - COMUNICAREA - FORTA "GRAVITATIONALA" A CAMPULUI SOCIAL, IN "COMUNICAREA IN CAMPUL SOCIAL", UNIVERSITATEA "AL. IOAN CUZA", IASI, 1997

IACOB, DUMITRU, CISMARU, DIANA - MARIA - ORGANIZATIA INTELIGENTA, COMUNICARE. RO, BUCURESTI, 2003;

IACOB, DUMITRU, CISMARU, DIANA - MARIA - RELATIILE PUBLICE - TERAPIE ORGANIZATIONALA SI SOCIALA, IN RELATII PUBLICE - PROVOCARI SI PERSPECTIVE, TRITONIC, BUCURESTI, 2006;

KENDALL, ROBERT - PUBLIC RELATIONS CAMPAIGN STRATEGIES: PLANNING FOR IMPLEMENTATION, HARPER COLLINS PUBLISHERS, NEW YORK, 1992

MCQUAIL, DENNIS, WINDAHL, SVEN - MODELE ALE COMUNICARII PENTRU STUDIUL SOCIETATII DE MASA, TRAD. PAUL DOBRESCU SI ALINA BARGAOANU, COMUNICARE. RO, BUCURESTI, 2001

MIEGE, BERTRAND - SOCIETATEA CUCERITA DE COMUNICARE, POLIROM, IASI, 2000

MILLO, KATIE; YODER, SHARON; GROSS, PETER; NICULESCU - MAYER, STEFAN - INTRODUCERE IN RELATII PUBLICE, NIM, BUCURESTI, 1998

NECULAU, ADRIAN (COORD. ) - REPREZENTARILE SOCIALE, TRAD. IOANA MARASESCU SI RADU NECULAU, POLIROM, IASI, 1995;

NEWSOM, DOUG, KRUCKEBERG, DEAN, TURK, VANSLIKE JUDY - TOTUL DESPRE RELATIILE PUBLICE, POLIROM, IASI, 2003;

PAUCHANT, THIERRY, MITROFF, JAN - TRANSFORMING CRISIS PRONE ORGANIZATION, JOSSEY - BASS PUBL. , SAN FRANCISCO, 1992;

PRICOPIE, REMUS - RELATIILE PUBLICE - EVOLUTIE SI PERSPECTIVE, TRITONIC, BUCURESTI, 2005;

STANCU, VALENTIN, STOICA, MARCELA, STOICA, ADRIAN - RELATII PUBLICE - SUCCES SI CREDIBILITATE, BUCURESTI, 1999;

WILCOX, DENNIS, AULT, PHILIP, AGEE, WARREN - PUBLIC RELATIONS STRATEGY AND TACTICS, HARPER COLLINS INC. , NEW YORK, 1992;

ZAMFIR, CATALIN, VLASCEANU, LAZAR (COORD. ) - DICTIONAR DE SOCIOLOGIE, BABEL, BUCURESTI, 1993;

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Comunicarea manageriala in cadrul relatiilor publice
    • Anexe
      • Anexa.doc
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
4 fisiere
Pagini (total):
231 pagini
Imagini extrase:
145 imagini
Nr cuvinte:
69 355 cuvinte
Nr caractere:
379 351 caractere
Marime:
252.00KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Economie
Sus!