Comunicarea de marketing în România

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE IN COMUNICAREA DE MARKETING
1.1 ISTORICUL COMUNICARII DE MARKETING
1.2 IMPORTANTA COMUNICARII DE MARKETING
1.3 LOCUL SI ROLUL COMUNICARII DE MARKETING IN ROMANIA
2 STRATEGIA COMUNICARII DE MARKETING
2.1 PROCESUL DE COMUNICARE
2.2 PLANUL COMUNICARII DE MARKETING
2.2.1 GRILA DE ANALIZA A SITATIEI FIRMEI SI A PIETEI
2.2.2 DOMENIUL DE ACTIVITATE SI OBIECTIVELE SALE
2.2.2.1 OBIECTIVELE TACTICE
2.2.2.2 OBIECTIVELE STRATEGICE
2.2.2.3 OBIECTIVELE FINALE
2.2.3 CANALELE DE COMUNICARE
2.2.3.1 CANALELE DE COMUNICARE PERSONALE
2.2.3.2 CANALELE DE COMUNICARE NEPERSONALE
2.2.4 STABILIREA BUGETULUI COMUNICARII DE MARKETING
3 MIJLOACELE DE COMUNICARE UTILIZATE DE INTREPRINDERE
3.1 FACTORII CARE INFLUENTEAZA STABILIREA MIJLOCULUI DE COMUNICARE
3.2 ORGANIZAREA CAMPANIEI PUBLICITARE
3.2.1 OBIECTIVELE PUBLICITATII
3.2.2 DESEMNAREA RESPONSABILITATILOR
3.2.3 STABILIREA BUGETULUI PUBLICITAR
3.2.4 ALEGEREA MEDIILOR SI SUPORTURILOR PUBLICITARE
3.2.5 CREAREA MESAJELOR PUBLICITARE
3.2.6 TIMPUL DE DIFUZARE A MESAJELOR
3.2.7 EVALUAREA EFICACITATII CAMPANIEI PUBLICITARE
3.3 PROMOVAREA VANZARILOR
3.3.1 OBIECTIVELE ACTIVITATII DE PROMOVARE A VANZARILOR
3.3.2 DESEMNAREA RESPONSABILITATILOR
3.3.3 BUGETUL ALOCAT PROMOVARII VANZARILOR
3.3.4 TEHNICILE DE PROMOVARE A VANZARILOR
3.3.5 IMPLEMENTAREA PROGRAMULUI DE PROMOVARE
3.3.6 EVALUAREA REZULTATELOR ACTIVITATII DE PROMOVARE
3.4 PUBLICITATEA DIRECTA
3.4.1 OBIECTIVELE PUBLICITATII DIRECTE
3.4.2 CLIENTELA TINTA
3.4.3 INSTRUMENTELE DE PUBLICITATE DIRECTA
3.4.4 CREAREA MESAJELOR
3.4.5 EFECTUAREA TESTELOR CAMPANIEI
3.4.6 EVALUAREA EFECTELOR CAMPANIEI
3.5 RELATIILE PUBLICE
3.5.1 STABILIREA OBIECTIVELOR
3.5.2 DESEMNAREA RESPONSABILITATILOR
3.5.3 IDENTIFICAREA PUBLICULUI TINTA
3.5.4 ALEGEREA MIJLOACELOR DE RELATII PUBLICE
3.5.5 STABILIREA BUGETULUI CAMPANIEI DE RELATII PUBLICE
3.5.6 EVALUAREA REZULTATELOR CAMPANIEI DE RELATII PUBLICE
3.6 SPONSORIZAREA
3.6.1 OBIECTIVELE SPONZORIZARII
3.6.2 ALEGEREA EVENIMENTELOR DE SPONSORIZARE
3.6.3 EVALUAREA EFECTELOR SPONSORIZARII
3.7 FORTA DE VANZARE
4 RELATIILE FIRMEI CU AGENTIILE DE PUBLICITATE
4.1 ALEGEREA AGENTIEI DE PUBLICITATE DE CATRE FIRMA
4.2 REMUNERAREA AGENTIEI DE PUBLICITATE
5 COMUNICAREA DE MARKETING PE PIATA BERII IN ROMANIA
5.1 GRUPUL HEINEKEN NV
5.2 SC ARBEMA SA
5.3 SC URSUS SA

Extras din licența:

Comunicarea este un proces ale carui origini sunt legate de existenta materiei vii, ea reprezinta una din conditiile perpetuarii speciei umane si un factor al progresului umanitatii. Istoria comunicarii umane coincide, prin urmare, cu istoria umanitatii. Organizatiile economice au in vedere demersuri comunicationale pentru realizarea obiectivelor specifice marketingului.

Desi primele forme de manifestare ale comunicarii de marketing si-au facut simtita aparitia doar pe la mijlocul secolului XX, tehnicile de comunicare utilizate astazi au origini chiar din antichitate. Astfel, inca de pe vremea lui Platon, discursurile publice vizau atingerea unor obiective specifice relatiilor publice. Tot in antichitatea greco-romana isi afla originile mecenatul si sponsorizarea. Cu aproximativ doua mii de ani in urma, Caius Clinius Maecenas, prieten apropiat al imparatului Augustus a sprijinit, in mod dezinteresat, pe scriitorii Horatiu, Virgiliu si Propertiu, care reprezentau elita literara a acelor vremuri. Incurajand literele si artele, el a contribuit la crearea unor remarcabile opere, iar numele sau a ramas peste secole pentru a desemna, ca un titlu de noblete, pe cei care s-au angajat in sustinerea unor clauze sociale, umanitare sau artistice. Sponsorizarea este o tehnica de comunicare cu origini destul de indepartate, atletii victoriosi din Grecia antica primeau din partea orasului o renta pe viata.

Au aparut inscriptii pe pereti, tablite de argila, papirus sau pe alte suporturi, continand anunturi de evenimente importante pentru colectivitate, precum si recompense sau oferte de produse sau servicii.

Inaintea de aparitia scrisului si multa vreme dupa aceea, s-a practicat si o forma orala de comunicare, prin mesaje strigate pe strazi, la punctele de vanzare a produselor si in aste locuri publice. Antichitatea a insemnat pentru fenomenul comunicarii, in ansamblul sau, o perioada extrem de fructuoasa. Insa, vreme de aproape doua mii de ani, tehnicile de comunicare s-au conservat in stadiul embrionar din antichitate. O analiza serioasa a comunicatiei de marketing poate incepe cu prima jumatate a secolului XIX- lea, insa termenul de comunicare de marketing capata o valoare stiintifica, doar la mijlocul secolului al XX-lea, ca urmare a evolutiei spectaculoase pe care a cunoscut-o marketingul in aceasta perioada. Apar organizatii care pun accentul pe eficientizarea productiei, perfectionarea produsului sau stimularea vanzarilor, considerand activitatea de marketing o politica agresiva de vanzare si promovare a produselor.

Tehnicile de comunicare incep sa fie utilizate conform obiectivelor de marketing specifice filozofiei dupa care managerii se ghidau in conducerea activitatii organizatiei.

Astfel, in primele decenii ale secolului al XX-lea, in S. U. A.

publicitatea, principala tehnica de comunicare, isi asuma sarcina de a pune in legatura producatorul cu consumatorul, informandu-l pe acesta din urma cu privire la existenta produselor pe piata.

Insa unii ...

Bibliografie:

DOBRE, C - COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI SI STRATEGIA DE COMUNICARE A FIRMEI, TIMISOARA, EDITURA SOLNESS, 2002

FOLTEAN, F. , LADAR, L. , DOBRE, C. , IONESCU, GH. , NEGRUT, C - MARKETING, TIMISOARA, EDITURA BRUMAR, 2000

KOTLER, PH - MANAGEMENTUL MARKETINGULUI, BUCURESTI, EDITURA TEORA, 1997

LUSTED, D - ADVERTISING, EDITURA WAYLAND, 1988

MOLDOVEANU, M. , MIRON, D - PSIHOLOGIA RECLAMEI. PUBLICITATE IN AFACERI, BUCURESTI, EDITURA LIBRA, 1995

POPESCU, I. C - COMUNICAREA DE MARKETING, BUCURESTI, EDITURA URANUS, 2001

TELLIS, G. J - ADVERTISING AND SALES PROMOTION STRATEGY, EITURA ADDISON - WESLEY PUBLISHING, 1998

PAGINA DE WEB A FIRMEI HEINEKEN

PAGINA DE WEB A FIRMEI URSUS

PAGINA DE WEB A FIRMEI BERE TIMISOREANA

PAGINA DE WEB A GRUPULUI BRAU UNION

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Comunicarea de marketing in Romania
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2002
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
96 pagini
Imagini extrase:
72 imagini
Nr cuvinte:
28 239 cuvinte
Nr caractere:
158 584 caractere
Marime:
234.08KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Timisoara
Specializare:
Managementul firmei
Materie:
Economie
Sus!