Cercetarea de marketing turistic al localității Ploiești

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 ASPECTE GENERALE ALE POTENTIALULUI TURISTIC AL LOCALITATII PLOIESTI
2.1 CADRUL GEOGRAFIC
2.1.1 ASEZAREA GEOGRAFICA
2.1.2 RELIEFUL
2.1.3 CLIMA
2.1.4 VEGETATIA SI FAUNA
2.1.5 RETEAUA HIDROGRAFICA
2.2 CADRUL ANTROPIC
2.2.1 CONDITII SOCIAL - ECONOMICE
2.2.2 VALORI CULTURALE
2.2.3 INFRASTRUCTURA TEHNICA
2.3 POTENTIALUL TURISTIC
2.3.1 OBIECTIVE TURISTICE
2.3.2 REZERVATII NATURALE SI MONUMENTE ISTORICE
2.3.3 TRASEE TURISTICE
2.3.4 RETEAUA UNITATILOR DE CAZARE
3 CERCETAREA DE MARKETING
3.1 DEFINIREA SCOPULUI GENERAL AL CERCETARII
3.2 STABILIREA OBIECTIVELOR CERCETARII
3.3 FORMULAREA IPOTEZELOR
3.4 DEFINIREA VARIABILELOR
3.5 DEFINIREA COLECTIVITATII GENERALE
3.6 DEFINIREA UNITATII DE OBSERVARE SI UNITATII DE SONDAJ
3.7 STABILIREA LOCULUI SI PERIOADEI DE DESFASURARE A CERCETARII
3.8 ESANTIONAREA
4 PRACTICA CERCETARII DE MARKETING
4.1 ELABORAREA CHESTIONARULUI
4.2 DECIZIA PRIVITOARE LA METODA DE RECOLTARE A INFORMATIILOR
4.3 ANCHETA PILOT
4.4 REALIZAREA IN TEREN A CERCETARII
4.5 PRELUCRAREA DATELOR
4.6 COMPORTAMENTUL TURISTIC AL POPULATIEI PLOIESTENE
4.7 ADERENTA LA TURISM
4.8 OPTIUNI PENTRU FORME DE TURISM
4.9 MOTIVATII TURISTICE ALE POPULATIEI PLOIESTENE
4.10 OPTIUNI PENTRU DESTINATII
4.11 PREFERINTE PENTRU MIJLOACE DE TRANSPORT
4.12 OPTIUNI PENTRU FORME DE CAZARE
4.13 OPTIUNI PENTRU SERVIREA MESEI
4.14 PREFERINTE PENTRU AGREMENT
5 CONCLUZII SI PROPUNERI
6 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

PREFERINTA - MOTIVATIA POZITIVA A COMPLEXULUI DE MOBILURI CE CONTUREAZA COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI Literatura de specialitate defineste preferinta ca fiind o orientare afectiva de tip selectiv, fata de unele persoane, obiecte sau situatii. Ea implica motive determinate, sprijinite afectiv, uneori atitudini exprimate in termeni polarizati de atractie - respingere, raportate la anumite valori.

Cu alte cuvinte, a prefera inseamna a da intaietate sau precadere unui lucru, unei situatii sau altceva; a considera ceva sau pe cineva mai bun, mai valoros, mai important, evident atunci cand exista posibilitatea de a alege intre mai multe obiecte, situatii sau persoane.

Putem considera ca preferinta este rezultatul unei motivatii pozitive si se exprima prin compatibilitate afectiva, simpatia fata de o marfa, serviciu, sau forma de comercializare.

Este necesara precizarea urmatoare, conform careia preferinta se dovedeste a fi mai putin o insusire a produsului, ci mai mult rezultatul unei experiente castigate de consumator, ca urmare a posibilitatii sale de a alege intre mai multe marfuri de acelasi fel ce satisfac o anumita trebuinta. Preferinta nu apare decat in conditiile unei puternice motivatii si declansarea ei poate fi cauzata de cateva elemente, dintre care merita sa mentionam: caracteristici ce privesc substanta materiala a marfii (forma, marime, grafica, colorit, ambalaj); caracteristici de marca, nume etc.; instructiuni de folosinta, termen de garantie, serviciile propriu-zise ce insotesc produsul; statutul pe care il confera celui ce poseda sau foloseste bunul respectiv, etc.

Cercetarile de marketing trebuie sa ofere raspunsuri si la probleme ce privesc preferintele consumatorilor pentru diferite caracteristici ale produselor, segmentelor de consumatori cu nevoi nesatisfacute pe care le poate acoperi produsul luat in discutie.

Preferinta este o variabila intima, personala, ce tine de fiecare individ in parte. Aceasta variabila poate inregistra profunde schimbari; marfurile, ca si magazinele pot trece dintr-o situatie de atractivitate pentru public, spre polul opus. Preferinta este, la randul ei, inconjurata si influentata pozitiv de o serie de elemente, cum este ambianta, calitatea marfurilor, orarul magazinelor, prestigiul comercial, modul de servire a consumatorilor, pretul produselor, utilitatea lor.

O importanta covarsitoare asupra conturarii preferintei o are imaginea de marca a produsului si numele acestuia, precum si ambalarea si modul general de prezentare; se poate spune ca preferinta are valente latente bine ancorate in procesele mentale ale individului, deci ca ea se concretizeaza intr-o anumita fixitate a consumatorului pentru un produs sau marca din diferite motive mai mult sau mai putin rationale.

Aceasta apropiere afectiva sau rationala de diferite produse trebuie cultivata si stimulata prin apelarea de catre agentii economici la intregul arsenal al instrumentarului ce apartine marketingului, dar si prin aprofundarea acestui ...

Bibliografie:

CATOIU I. , TEODORESCU N. - "COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI" TEORIE SI PRACTICA - EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 1997

DRAGAN J. C. , DEMETRESCU M. C. - "PRACTICA PROSPECTARII PIETEI" - EDITURA EUROPA NOVA, BUCURESTI, 1996

FLORESCU C. , BALAURE V. , BOBOC ST. , CATOIU I. , OLTEANU V. , POP N. AL. - "MARKETING" - GRUP ACADEMIC DE MARKETING SI MANAGEMENT, EDITURA MARKETER, BUCURESTI, 1992

FLORESCU C. , PATRICHE D. - "PROSPECTAREA PIETEI" - EDITURA STIINTIFICA, BUCURESTI, 1973

KOTLER PH. - "MANAGEMENTUL MARKETINGULUI" - EDITURA TEORA, BUCURESTI, 1997

OCTAVIAN MOARCAS - "TEHNICI PROMOTIONALE", BUCURESTI, 1993

PATRICHE D. - "ECONOMIE COMERCIALA" - INSTITUTUL NATIONAL VIRGIL MADGEARU, BUCURESTI, 1993

"MESERIA DE COMERCIANT" INSTITUTUL VIRGIL MADGEARU - EDITURA DIDACTICA SI PEDAGOGICA, BUCURESTI, 1995

"PLOIESTI - 1597 - 1997 PATRU SECOLE DE ISTORIE", PLOIESTI, 1997

"JUDETELE PATRIEI - PRAHOVA" - EDITURA SPORT - TURISM, BUCURESTI, 1981

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Cercetarea de marketing turistic al localitatii Ploiesti
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
1999
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
73 pagini
Imagini extrase:
78 imagini
Nr cuvinte:
13 167 cuvinte
Nr caractere:
74 901 caractere
Marime:
152.28KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Economie
Sus!