Auditul public intern al instituțiilor publice și modul de organizare al acestei activități

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 AUDITUL SI AUDITORII
1.1 CONCEPTUL DE AUDIT
1.1.1 DEFINIREA SI ROLUL AUDITULUI FINANCIAR CONTABIL
1.1.2 OBIECTIVUL AUDITULUI FINANCIAR. - CONTABIL
1.1.3 AUDIT FINANCIAR - CONTROL FINANCIAR
1.2 NORME DE REFERINTA ALE AUDITULUI FINANCIAR
1.2.1 NORME PROFESIONALE DE LUCRU
1.2.1.1 ACCEPTAREA MANDATULUI SI CONTRACTAREA LUCRARILOR
1.2.1.2 ORIENTAREA SI PLANIFICAREA MISIUNII DE AUDIT
1.2.1.3 ANALIZA SI APRECIEREA CONTROLULUI INTERN
1.2.1.4 CONTROLUL CONTURILOR
1.2.1.5 DOCUMENTAREA LUCRARILOR DE AUDIT
1.2.1.6 CONTROLUL DE CALITATE AL LUCRARILOR DE AUDIT
1.2.2 NORME DE RAPORTARE A OPINIILOR
1.2.3 NORME GENERALE DE COMPORTAMENT PROFESIONAL
1.3 FORME DE AUDIT FINANCIAR - CONTABIL
1.4 COMPARATIE INTRE AUDITUL INTERN SI AUDITUL EXTERN
1.4.1 RAPORTUL DINTRE AUDITUL INTERN SI AUDITUL EXTERN LA SOCIETATI COMERCIALE
1.4.2 RAPORTUL DINTRE AUDITUL INTERN SI AUDITUL EXTERN LA INSTITUTII PUBLICE
1.4.3 RAPORTUL DINTRE AUDITUL INSTITUTIILOR PUBLICE SI AUDITUL AGENTILOR ECONOMICI
2 AUDITUL PUBLIC INTERN INTERN LA INSTITUTIILE PUBLICE DIN ROMANIA
2.1 AUDITUL PUBLIC INTERN - OBIECTIVE GENERALE SI CARACTERISTICI
2.2 ORGANIZAREA SI DESFASURAREA AUDITULUI PUBLIC INTERN
2.2.0.1 ORGANIZAREA AUDITULUI PUBLIC INTERN LA NIVELUL ORDONATORILOR PRINCIPALI DE CREDITE
2.2.1 ORGANIZAREA AUDITULUI PUBLIC INTERN LA NIVELUL INSTITUTIILOR PUBLICE CU MAI PUTIN DE 25 POSTURI IN SCHEMA DE PERSONAL
3 STUDIU DE CAZ PRIVIND AUDITUL PUBLIC INTERN LA NIVELUL DIRECTIEI GENERALE A FINANTELOR PUBLICE HUNEDOARA - DEVA
4 CONCLUZII

Extras din licența:

Prin audit, in general, se intelege examinarea profesionala a unei informatii in vederea exprimarii unei opinii responsabile si independente, prin raportarea la un criteriu (standard) de calitate definitie preluata din Normele Nationale de Audit, emise de Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania (CECCAR). Etimologic cuvantul audit isi are originea in limba latina, unde audire inseamna a asculta si a transmite mai departe. Acest termen a fost popularizat pe continentul european A in urma cu patru decenii de catre cabinetele anglo-saxone de expertiza contabila.

Dupa 1990 cuvantul audit a inceput sa fie introdus si in tara noastra din dorinta de a alinia reglementarile romanesti ale economiei de piata la reglementarile similare pe plan international si european. Au aparut astfel: auditul calitatii exercitat de expertii in domeniul asigurarii calitatii, formati de Centrul National de Finante, Consultanta si Management pentru Asigurarea Calitatii; auditul financiar-contabil; auditul situatiilor financiare, etc.

Auditul financiar consta in examinarea efectuata de un profesionist competent si independent (cenzor, expert contabil, contabil autorizat cu studii superioare sau auditor financiar) in vederea exprimarii unei opinii motivate asupra: (validitatii si corectei aplicari a procedurilor interne stabilite de conducerea intreprinderii (audit intern); (imaginii fidele, clare si complete a patrimoniului, a situatiei financiare si a rezultatelor obtinute de intreprindere (auditul statutar cerut de lege si exercitat de cenzori sau auditul contractual efectuat la cererea intreprinderii de catre experti contabili, contabili autorizati sau societati comerciale de expertiza contabila). Auditul financiar-contabil consta in verificarea si certificarea conturilor anuale de catre un profesionist competent si independent, in vederea exprimarii opiniei acestuia asupra realitatii datelor cuprinse in documentele anuale de sinteza (bilant contabil). In conformitate cu prevederile directivei a 8-a Europene cu privire la profesia contabililor, am putea extinde campul de aplicare a auditului la: controlul legal al conturilor anuale ale societatilor, cat si verificarea concordantei rapoartelor de gestiune cu conturile anuale in masura in care acest control si aceasta verificare sunt impuse de legislatie; controlul legal al conturilor consolidate ale ansamblurilor de intreprinderi cat si verificarea concordantei rapoartelor de gestiune consolidate cu aceste conturi consolidate.

Practica a dovedit ca exista un conflict potential de interese intre cei ce culeg, prelucreaza si sintetizeaza informatiile contabile si utilizatorii acestor informatii.

Utilizatorii de informatii contabile manifesta o lipsa de incredere in informatiile furnizate de contabilitate, deoarece producatorii de informatii contabile nu sunt, de regula independenti fata de operatiunile efectuate si situatiile anuale de sinteza prezentate, fapt ce pune la indoiala ...

Bibliografie:

V. GRECEANU - COCOS - "PRACTICA AUDITULUI LA INSTITUTIILE PUBLICE SI LEGISLATIA UTILA" - BUCURESTI, SOCIETATEA ADEVARUL S. A.

V. MUNTEAN - "CONTROL SI AUDIT FINANCIAR - CONTABIL" - BUCURESTI, EDITURA SYLVI, 2000

P. POPEANGA - "AUDIT FINANCIAR CONTABIL" - BUCURESTI, TRIBUNA ECONOMICA, 1998

GH. POPESCU - "PROCEDURILE CONTROLULUI INTERN SI AUDITUL FINANCIAR" - BUCURESTI, EDITURA GESTIUNEA, 1997

D. SCUTARU - "AUDITUL FINANCIAR CONTABIL" - BUCURESTI, EDITURA TRIBUNA ECONOMICA, 1997

A. STOIAN - "AUDIT FINANCIAR CONTABIL" - BUCURESTI, EDITURA TRIBUNA ECONOMICA, 2001

M. TOMA, M CHIVULESCU - "AUDIT FINANCIAR SI CERTIFICAREA CONTURILOR ANUALE" - BUCURESTI, FUNDATIA PENTRU MANAGEMENT FINANCIAR CONTABIL SI AUDIT GRIGORE RANCU IASI, 1999

NORMELE NATIONALE DE AUDIT, CORPUL EXPERTILOR CONTABILI SI CONTABILILOR AUTORIZATI DIN ROMANIA, BUCURESTI, 1999

ORDONANTA GUVERNULUI NR. 119/1999 PRIVIND AUDITUL INTERN SI CONTROLUL FINANCIAR PREVENTIV

NORME METODOLOGICE GENERALE PENTRU ORGANIZAREA SI FUNCTIONAREA AUDITULUI INTERN IN BAZA PREVEDERILOR ORDONANTEI GUVERNULUI NR. 119/1999 PRIVIND AUDITUL INTERN SI CONTROLUL FINANCIAR PREVENTIV

ORDONANTA NR. 72 DIN 30 AUGUST 2001 PENTRU MODIFICAREA SI COMPLETAREA ORDONANTEI GUVERNULUI NR. 119/1999 PRIVIND AUDITUL INTERN SI CONTROLUL FINANCIAR PREVENTIV

TRIBUNA ECONOMICA, MARTIE 2002

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Auditul public intern al institutiilor publice si modul de organizare al acestei activitati
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2002
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
86 pagini
Imagini extrase:
69 imagini
Nr cuvinte:
25 429 cuvinte
Nr caractere:
147 399 caractere
Marime:
112.57KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Timisoara
Specializare:
-
Materie:
Economie
Sus!