Aspecte privind publicitatea. Studiu de caz privind publicitatea online

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 PUBLICITATEA : SUFLETUL COMERTULUI
1.1 ISTORIA PUBLICITATII
1.2 TENDINTE IN PUBLICITATE
1.2.1 TENDINTE DE INVESTIRE
1.2.2 TENDINTE DE CONTINUT
1.3 PUBLICITATE ONLINE VERSUS PUBLICITATE TRADITIONALA
1.4 PRINCIPALELE AVANTAJE ALE PUBLICITATII ONLINE
2 TEHNOLOGII EMERGENTE IN MARKETING
2.1 DEZVOLTAREA TEHNOLOGIEI INFORMATIEI
2.2 INTERNETUL - SUPORT OPERATIONAL AL COMPANIILOR DE MARKETING DIRECT ALE ORGANIZATIEI
2.3 MODELE DE PUBLICITATE PE INTERNET
2.3.1 PUBLICITATEA ON - LINE
2.3.2 CAMPANIILE DE DIRECT E - MAIL
2.3.3 CREAREA SI UTILIZAREA SITE - URILOR WEB
2.3.4 APLICATIILE DE COMERT ELECTRONIC
2.3.5 CREAREA SI UTILIZAREA GRUPURILOR DE DISCUTII
3 COORDONATE ALE PIETEI PUBLICITATII IN ROMANIA
3.1 INVESTITORII IN PUBLICITATE
3.2 COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI DE PUBLICITATE
3.3 COMPORTAMENTUL FIRMELOR UTILIZATOARE DE PUBLICITATE
3.4 PERSPECTIVE ALE DEZVOLTARII PUBLICITATII ON - LINE LA
4 NIVELUL PIETEI ROMANESTI
5 STUDIU DE CAZ IMEDIA
6 CONCLUZII
7 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Publicitatea este, fara indoiala, aproape la fel de veche ca si comertul. Daca un produs este de vanzare, prima conditie a supravietuirii lui pe piata este ca acest lucru sa fie cunoscut. In vremurile de demult, era indeajuns sa ai o firma deasupra pravaliei. Astazi, in fata unei concurente inversunate a producatorilor, imaginea de firma a reusit sa conteze mai mult decat produsul in sine.

Cand a aparut si cum s-a dezvoltat publicitatea, pentru a ajunge la forma pe care o cunoastem noi astazi va fi partea introductiva a acestui capitol.

Oricat de incredibil ar suna, se pare ca inca din perioada 30000 500 i. e n. Putem vorbi de o forma arhaica de firma exterioara, reprezentata printr-un semn, pictat foarte atragator pe peretele unei cladiri. Cele mai vechi semne au fost descoperite un ruinele Babilonului, Romei Antice si ale orasului Pompei. 500 de ani mai tarziu, comerciantii egipteni amplasau de-a lungul drumurilor publice pucati de stanca in care erau sculptate diverse mesaje in scopul informarii calatorilor in legatura cu produsele sau serviciile oferite.

Era debutul a ceea ce numim acum publicitate outdoor. In perioada anilor 500 i. e. n., in vechea Roma, mesajele erau pictate pe pereti in scopul promovarii jocurilor publice, afacerilor locale sau pentru a chema alegatorii la vot.

Caracteristic acestei perioade este aparitia unei noi forme de publicitate, simpla, dar eficienta: folosirea asa-numitilor strigatori. Acestia erau cetateni, angajati de catre comercianti, care laudau prin strigate calitatile marfurilor acestora.

Mai tarziu, ei au devenit figuri familiare si pe strazile asezarilor coloniale americane. Acesti strigatori pot fi considerati predecesorii crainicilor moderni care difuzeaza reclame radio sau TV.

In 1453, o data cu inventarea presei tipografice de catre Johann Gutenberg tipografii, si mai tarziu comercianti, incep sa utilizeze mici fluturasi pentru a-si promova produsele. Aceste mici bucati de hartie adesea contineau simboluri specifice brezlei si de multe ori erau lipite pe zidurile orasului. Aceasta forma de publicitate a fost folosita foarte mult timp, pana in epoca moderna si s-a caracterizat printr-o flexibilitate deosebita, afisele putand fi purtate cu usurinta dintr-o zona in alta. Prima reclama Prima reclama (considerata ca atare), a aparut in anul 1472, in limba engleza sub forma unei mici bucati de hartie distribuita manual, anuntand vanzarea unei carti de rugaciuni. 200 de ani mai tarziu a fost publicat primul anunt in ziar prin care se oferea recompensa pentru recuperarea a 12 cai furati. In coloniile americane, in primul ziar publicat cu regularitate, Boston News-Letter, au inceput sa se publice anunturi din 1704. Aproximativ 25 de ani mai tarziu, Benjamin Franklin a facut reclamele mai atractive tiparind titlurile cu litere mai mari.

Prima agentie de publicitate In SUA primele forme ale publicitatii au aparut in Philadelphia, Pennsylvania, cand Volney B. Palmer a deschis un magazin ...

Bibliografie:

BALAURE VIRGIL (COORD. ) - MARKETING, EDITURA URANUS, BUCURESTI, 2002

BRUHN, M - MARKETING, EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 2001

CATOIU IACOB (COORD. ) - CERCETARI DE MARKETING, EDITURA URANUS, BUCURESTI, 2002

CRETU ALINA, PEPTAN ELENA - ELEMENTE DE ANALIZA A DATELOR SI MARKETING MASS - MEDIA, EDITURA ASE, BUCURESTI, 2004

CUCU IOAN, DURA CODRUTA - MARKETING, EDITURA FOCUS, 2003

DANCIU VICTOR - MARKETING INTERNATIONAL. DE LA TRADITIONAL LA GLOBAL, EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 2001

FLORESCU CONSTANTIN (COORD. ) - MARKETING, GRUP ACADEMIC DE MARKETING SI MANAGEMENT, BUCURESTI, 1992

FOLTEAN, FLORIN, LADAR, LUCIAN (COORD. ) - MARKETING, EDITURA BRUMAR, TIMISOARA, 2001

GHERASIM TOADER, GHERASIM ADRIAN - CERCETARI DE MARKETING, EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 2003

JUGANARU, M - TEORIE SI PRACTICA IN CERCETAREA DE MARKETING, EDITURA EXPERT, BUCURESTI, 1998

MANOLE, VICTOR, STOIAN, MIRELA, DOROBANTU, HORIA - MARKETING, EDITURA ASE, BUCURESTI, 2001

MAXIM EMIL, GHERASIM TOADER - MARKETING, EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 2000

MUNTEANU, VASILE - BAZELE MARKETINGULUI, ED. GRAPHIX, IASI, 1992

NICULESCU ELENA (COORD. ) - MARKETING MODERN, EDITURA POLIROM, IASI, 2000

PRUTIANU STEFAN, MUNTEANU CORNELIU, CALUSCHI CEZAR - INTELIGENTA MARKETING - PLUS, EDITURA POLIROM, BUCURESTI, 1999

SASU CONSTANTIN - MARKETING INTERNATIONAL, EDITURA POLIROM, IASI, 1998

SOMESAN CORNEL - MARKETING GLOBAL, EDITURA CASA CARTII DE STIINTA, CLUJ NAPOCA, 2001

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Aspecte privind publicitatea. Studiu de caz privind publicitatea online
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (2 voturi)
Anul redactarii:
2005
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
93 pagini
Imagini extrase:
90 imagini
Nr cuvinte:
27 371 cuvinte
Nr caractere:
174 634 caractere
Marime:
1.19MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Materie:
Economie
Sus!