Turismul este cunoscut ca fiind cea mai larga industrie. Veniturile sale au o proportie semnificativa in economia multor tari si este una din cele mai mari producatoare de locuri de munca.
Contributia sa la PNN, angajarea si dezvoltarea regionala sunt bine documentate, spre deosebire de alte sectoare, este prevazut sa creasca in importanta in urmatoarele decenii ca urmare a cresterii timpului liber. In turism informatia are un rol, foarte important, de fapt informatia a fost descrisa ca fiind sangele unei industrii, fara care un sector nu poate functiona. Turistii au nevoie de informatie inainte de a pleca in calatorie pentru a-i ajuta sa planifice si sa aleaga intre optiuni, si de asemenea se observa cresterea nevoii de informatie in timpul calatoriei ca o tendinta spre cresterea calatoriilor independente.
Aceasta cere de asemenea informatii reflectand surse subtile: vacanta anuala si chiar week-end-ul sunt mai mult asociate cu enormul risc financiar si emotional. In Vest in special, timpul a devenit o marfa rara, mai ales pentru cupluri timpul petrecut impreuna este mai mult fugitiv. De aceea, pentru multi consumatori, vacanta lor anuala reprezinta o investitie emotionala mare care nu poate fi usor inlocuita daca ceva nu merge bine. De aceea, de cand calatorii nu pot pretesta produsul sau sa-si primeasca banii usor inapoi daca excursia nu se ridica la asteptarile lor, acces exact, demn de incredere, punctual si informatiile relevante sunt esentiale sa ajute sa ia o hotarare potrivita. Dupa Buhalis D. (1997), cu cat gradul de risc este mare in contextul pre-cumpararii, cu atat tendinta consumatorului de a cauta informatii despre produs este mai mare. Aceasta nevoie de informatii este sporita de caracteristicile produsului turistic.
In principal, printre acestea este intangibilitatea, spre deosebire de marfuri, produsul turistic nu poate fi cercetat inainte de cumparare si de aceea este aproape complet dependent de caracteristici pentru a-i ajuta pe consumatori sa ia o decizie de cumparare. Este de asemenea stabilit din punct de vedere geografic ca turistii trebuie sa circule sa consume produsul pentru a experimenta ceea ce cumpara. Alte doua caracteristici sunt complexitatea si interdependenta. Produsele turistice individuale sunt diverse, si in multe cazuri eterogenitatea este cea care le face atractive in primul rand. In completare, produsele turistice sunt rar cumparate individual, iar combinarile diferite si permutarile rutelor turistice alternative, modul de transport, timpul si casele de recreere fac decizia de calatorie dificila chiar si pentru cei initiati. Furnizorii, de aceea, infrunta o provocare, pe care Kaven poetic a descris-o ca incercand sa castige identitate cu milioane de potentiali clienti acoperind toata gama de venituri, interese, cunostinte, nevoi. Chiar si cea mai simpla excursie inseamna sa potriveasca asteptarile diversilor turisti cu varietatea sortimentelor si optiunilor furnizate de milioane de furnizori ...
GH. M. PISTOL - "MARKETING" - BUCURESTI, 2003
ANON - "RESERVATION SYSTEMS - COMMUNICATION NETWORKS THAT SELL ROOMS" - 1968
A. BONDREA, M. EPURE - "CERCETARI DE MARKETING" - BUCURESTI, 2000
CONNELL S. - "TIM AND SAM - USE OF TECHNOLOGY TO CREATE NEW BUSINESS RELATIONSHIPS FOR TOURISM" - 1996
COYNE R. - "THE RESERVATIONS REVOLUTION" - 1995
COYNE R. , BURNS J. - "GLOBAL CONNECTIVITY" - 1996
CRICHTON E. , EDGAR D. - "MANAGING COMPLEXITY FOR COMPETITIVE ADVANTAGE - AN IT PERSPECTIVE" - 1995
DAVIS S. , DAVIDSON B. - "2020 VISION. TRANSFORM YOUR BUSINESS TODAY TO SUCCEED IN TOMORROWS ECONOMY" - NEW YORK, 1991
JONES C. - "DESTINATION DATABASES AS KEYS TO EFFECTIVE MARKETING" - SAN FRANCISCO, 1992
KASAVANA M. , CAHILL J. - "MANAGING COMPUTERS IN THE HOSPITALITY INDUSTRY" - MICHIGAN, 1992
MUTCH A. - "THE ENGLISH TOURIST NETWORK AUTOMATION PROJECT: A CASE STUDY IN INTERORGANIZATIONAL SYSTEM FAILURE" - 1996
OLSEN M. - "EVENTS SHAPING THE FUTURE AND THEIR IMPACT ON THE MULTINATIONAL HOTEL INDUSTRY" - PARIS, 1997
RICHARDS L. - "EUROPE - IS IT THAT DIFFERENT" - 1992
SCHAEFFER B. - "USING TECHNOLOGY TO REACH THE TRAVEL TRADE" - 1994
SCHMID B. - "ELECTRONIC MARKETS IN TOURISM" - 1994
SCHONLAND A. , WILLIAMS P. - "USING THE INTERNET FOR TRAVEL AND TOURISM SURVEY RESEARCH: EXPERIENCE FROM THE NET TRAVELLER SURVEY" - 1996
SHELDON P. - "ISSUES IN THE DEVELOPMENT OF DESTINATION INFORMATION SYSTEMS" - SAN FRANCISCO, 1993
SHELDON P. - "TOURISM INFORMATION TECHNOLOGY" - UK, 1997
SUSSMANN S. , BAKER M. - "RESPONDING TO THE ELECTRONIC MARKETPLACE: LESSONS FROM DESTINATION MANAGEMENT SYSTEMS" - 1996
EUROPEAN COMMISSION - "MICROECONOMIC ANALYSIS OF THE TOURISM SECTOR" - BRUSSELS, 1993
FINANCIAL TIMES SERVICE, BARCLAYS - "INTRODUCE SERVICE WITH LINKS TO RETAILERS" - 1998
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.