Aspecte ale contabilității taxei pe valoare adăugată în cadrul unei firme

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 CONSIDERENTE GENERALE PRIVIND IMPOZITELE SI TAXELE IN ECONOMIA ROMANIEI CONTEMPORANE
1.1 VENITURI BUGETARE - CLASIFICARE, CARACTERIZARE SI CONTINUT
1.2 PROCEDURI DE STABILIRE SI PERCEPERE LA BUGET A PRINCIPALELOR IMPOZITE SI TAXE
2 PRINCIPALELE CATEGORII DE IMPOZITE DATORATE BUGETULUI DE STAT DE CATRE O SOCIETATE COMERCIALA
2.1 IMPOZITUL PE PROFIT
2.1.1 REGLEMENTAREA LEGALA SI CATEGORII DE PLATITORI AI IMPOZITULUI PE PROFIT
2.1.2 COTELE IMPOZITULUI PE PROFIT
2.1.3 ACHITAREA IMPOZITULUI PE PROFIT LA BUGETUL DE STAT
2.1.4 EXEMPLIFICARE PRIVIND CALCULUL IMPOZITULUI PE PROFIT LA S. C. XYZ S. R. L.
2.2 IMPOZITUL PE VENITURILE DIN SALARII
2.2.1 REGLEMENTAREA LEGALA SI CATEGORII DE CONTRIBUABILI PRIVIND IMPOZITUL PE VENITURILE DIN SALARII
2.2.2 PERIOADA IMPOZABILA SI COTELE DE IMPUNERE
2.2.3 OBLIGATIILE PLATITORILOR DE VENITURI DIN SALARII SI ALE CONTRIBUABILILOR PERSOANE FIZICE
2.2.4 EXEMPLIFICAREA PRIVIND CALCULUL IMPOZITULUI PE VENITURILE DIN SALARII LA S. C. XYZ S. R. L.
2.3 TAXA PE VALOAREA ADAUGATA
2.3.1 SFERA DE CUPRINDERE A OBLIGATIEI FISCALE PRIVIND TAXA PE VALOAREA ADAUGATA
2.3.2 PLATITORII TAXEI PE VALOAREA ADAUGATA
2.3.3 MOMENTUL DATORARII TAXEI PE VALOAREA ADAUGATA
2.3.4 BAZA SI COTELE DE IMPOZITARE PENTRU CALCULUL TAXEI PE VALOAREA ADAUGATA
2.3.5 DEDUCTIBILITATEA TAXEI PE VALOAREA ADAUGATA SI DOCUMENTELE DE EVIDENTA
2.3.6 PROCEDURI DE REGULARIZARE A TAXEI PE VALOAREA ADAUGATA
2.3.7 OBLIGATIILE CONTRIBUABILILOR PLATITORI DE TAXA PE VALOAREA ADAUGATA
2.3.8 SANCTIUNILE SI CAILE DE ATAC PRIVIND TAXA PE VALOAREA ADAUGATA
2.3.9 EXEMPLIFICARE PRIVIND TAXA PE VALOAREA ADAUGATA DATORATA DE S. C. XYZ S. R. L.
3 CONCLUZII SI PROPUNERI
4 ANEXE
5 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

In cadrul sistemului financiar in care se desfasoara relatiile financiare, un rol distinct specific il ocupa relatiile bugetare care se manifesta in procesul formarii repartizarii si utilizarii fondurilor bugetare necesare organelor statului de la nivel national si de la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale relatii ce se deruleaza in cadrul unui sistem unitar de bugete.

In Romania nevoile de resurse la nivelul societatii si posibilitatile de acoperire a acestor nevoi sunt reflectate in bugetul public.

Resursele banesti care alimenteaza bugetul public formeaza, in totalitatea lor, un sistem unitar de venituri, indiferent de provenenta si de veriga bugetara la care se mobilizeaza.

Finalitatea comuna a acestor venituri consta in finantarea unor unitati sau necesitati cu caracter public, care se adreseaza tuturor cetatenilor unei tari, a unor categorii distincte de cetateni, care se afla in anumite situatii specifice sau pentru cetatenii apartinind unei comunitati locale. Provenenta acestor resurse este data de produsul intern brut, precum si de transferurile primite din strainatate sau, in cazuri exceptionale, de avutia nationala.

Veniturile bugetare sunt venituri de natura politica, dar intre ele si veniturile publice nu se poate pune semnul egalitatii. In acest sens, mentionam ca veniturile publice au o sfera mai larga de cuprindere, incluzandu-le pe cele bugetare.

Veniturile bugetare cuprind o pondere covarsitoare in structura veniturilor publice, astfel ca marimea si structura lor influenteaza intr-o masura substantiala marimea si structura veniturilor publice.

Structura generala a veniturilor bugetare se stabileste prin Legea finantelor publice, iar dreptul de instituire a acestora revine Parlamentului Romaniei.

Trasaturile caracteristice si regimul concret al veniturilor bugetare se precizeaza prin editarea unor legi distincte, pe baza carora Guvernul adopta hotarari, iar Ministerul Finantelor emite ordine, norme metodologice sau/si insructiuni, care vizeaza prezentarea detaliata a regimului de asezare si de percepere pentru fiecare venit bugetar.

Structura veniturilor bugetare difera de la o tara la alta, iar evolutia istorica a acestora a inregistrat numeroase modificari. Indiferent de nivelul economic trasaturile caracteristici, proprii veniturilor, fac posibila si necesara o clasificare adecvata. In acest sens, sunt uzuale urmatoatele criterii: - regularitatea mobilizarilor lor la bugetul public; continutul economic; veriga bugetara la care se mobilizeaza: In functie de regularitatea mobilizarilor la bugetul public, veniturilre bugetare se impart in: venituri ordinare si venituri extraordinare.

Venituri ordinare sunt cele considerate normale, firesti pentru constituirea bugetului public, fiind instituite si mobilizate la buget in mod obisnuit. Ca urmare, aceste venituri se incaseaza la bugetul cu regularitate, in cadrul fiecarui exercitiu bugetar.

In structura acestor se includ veniturile fiscale si nefiscale obisnuite, ptecum si ...

Bibliografie:

COSTEL ISTRATE - "FISCALITATE SI CONTABILITATE, IN CADRUL FIRMEI" - TIMISOARA, EDITURA POLIROM, 1999

GHEORGHE MATEI - "FINANTE GENERALE" - CRAIOVA, EDITURA MONDO, 1994

V. JURAVLE, G. VINTILA - "METODE SI TEHNICI FISCALE, BUCURESTI, EDITURA ROLCRIS, 2000

I. VACAREL - "FINANTE PUBLICE. TEORIE SI PRACTICA, BUCURESTI, EDITURA STIINTIFICA SI ENCICLOPEDICA, 1981

HOTARAREA DE GUVERN NR. 401 DIN 19 MAI 2000, PRIVIND TAXA PE VALOAREA ADAUGATA

LEGEA PRIVIND TAXA PE VALOAREA ADAUGATA NR. 345/2002

LEGEA CONTABILITATII NR. 82/1991

ORDONANTA DE GUVERN NR. 70 DIN 29 AUGUST 1994, PRIVIND IMPOZITUL PE PROFIT

ORDONANTA DE GUVERN NR. 73/1999, PRIVIND IMPOZITUL PE VENIT

ORDONANTA DE GUVERN NR. 68/28. 08. 1997, PRIVIND PROCEDURA DE INTOCMIRE SI DEPUNERE A DECLARATIEI DE IMPOZITE SI TAXE, CU INTOCMIRE SI DEPUNERE A DECLARATIEI DE IMPOZITE SI TAXE, CU NORMELE METODOLOGICE DE APLICARE A PREVEDERILOR ORDONANTEI, APROBATA PRIN O. M. F. NR. 2690/30. 12. 1998 SI APROBAREA FORMULARELOR TIPIZATE, CONFORM O. M. F. NR. 2451/15. 12. 1998

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Aspecte ale contabilitatii taxei pe valoare adaugata in cadrul unei firme
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2002
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
73 pagini
Imagini extrase:
48 imagini
Nr cuvinte:
8 919 cuvinte
Nr caractere:
49 429 caractere
Marime:
82.40KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Timisoara
Specializare:
Finante contabilitate
Materie:
Economie
Sus!