Aplicatii ale strategiilor de marketing in serviciile de transport aerian

Previzualizare licenta:

Cuprins licenta:

1 INTRODUCERE
2 CONTINUTUL SI ROLUL STRATEGIILOR DE MARKETING
2.1 CONCEPTUL SI CARACTERISTICILE STRATEGIEI DE MARKETING
2.2 STRATEGIA DE MARKETING - NUCLEUL ACTIVITATII DE MARKETING A FIRMEI
2.3 ROLUL STRATEGIEI DE MARKETING
2.4 ABORDAREA SISTEMICA A STRATEGIEI DE MARKETING
2.5 TIPURI DE STRATEGII
3 STRATEGII DE MARKETING ALE COMPANIILOR DE TRANSPORT AERIAN INTERNATIONAL
3.1 DEZVOLTAREA STRATEGIILOR DE MARKETING PENTRU SERVICII
3.2 PARTICULARITATILE STRATEGIEI DE MARKETING IN TRANSPORTURI
3.3 STRATEGIA DE MARKETING A COMPANIILOR DE TRANSPORT AERIAN INTERNATIONAL
3.3.1 CONSECINTELE LIBERALIZARII SPATIULUI AERIAN AL UNIUNII EUROPENE SI TENDINTE IN AVIATIA MONDIALA
3.3.2 CONCEPTUL DE MARKETING ORIENTAT SPRE CONSUMATORUL DE SERVICII AERIENE
3.3.2.1 SEGMENTAREA PIETEI
3.3.2.2 TIPURI DE STRATEGII DE PIATA
3.3.3 MARKETING - MIX IN TRANSPORTURILE AERIENE INTERNATIONALE
3.3.3.1 SERVICIUL DE TRANSPORT AERIAN
3.3.3.2 PRETUL PRACTICAT DE COMPANIILE AERIENE
3.3.3.3 PROMOVAREA
3.3.3.4 PLASAMENTUL
4 STRATEGIA DE MARKETING A COMPANIEI NATIONALE DE TRANSPORTURI AERIENE ROMANE XYZ S. A.
4.1 PREZENTAREA AGENTULUI ECONOMIC
4.1.1 SERVICIILE OFERITE
4.1.1.1 CURSE REGULATE EXTERNE
4.1.1.2 CURSE REGULATE INTERNE
4.1.1.3 CURSE CHARTER
4.1.1.4 SERVICII AUXILIARE PRESTATE DE XYZ
4.1.1.5 SERVICII SUPLIMENTARE PRESTATE DE XYZ
4.1.1.6 SERVICII SPECIALE PRESTATE DE XYZ
4.1.2 POLITICA TARIFARA
4.1.3 SISTEMUL DE DISTRIBUTIE SI VANZARI
4.1.4 PROMOVAREA
4.1.5 POLITICA DE PERSONAL
4.1.6 EVALUAREA PIETEI DE REFERINTA A COMPANIEI XYZ
4.1.7 CONSIDERATII PRIVIND CONDITIILE SI NECESITATEA STABILIRII UNEI STRATEGII DE MARKETING PE TERMEN SCURT, MEDIU SI LUNG
5 ELABORAREA STRATEGIEI DE MARKETING A COMPANIEI XYZ PE PIATA ITALIANA
5.1 SCURTE CONSIDERENTE PRIVIND IMPORTANTA PIETEI ITALIENE PENTRU COMPANIA XYZ
5.2 ANALIZA EVOLUTIEI PIETEI ITALIENE. POZITIA XYZ FATA DE DINAMICA PIETEI
5.3 STABILIREA STRATEGIEI DE MARKETING PE BAZA COMPONENTELOR MIXULUI DE MARKETING
6 BIBLIOGRAFIE

Extras din licenta:

Anii 1990 au impus schimbari impresionante in modul de gandire si de comportament al firmelor. Cauza n-a constituit-o numai concurenta acerba de pe piata si nici viteza de aparitie a noilor tehnologii. Motivul principal a fost rapida schimbare de atitudine a consumatorilor care, devenind mai pretentiosi prin stilurile lor de viata, au inceput pentru prima oara sa ameninte traditionalele percepte ale marketingului de masa.

In incercarea lor de a se adapta ineditelor dificultati ridicate de aparitia unor consumatori mai sofisticati si de liberalizarea spatiului aerian, companiile aeriene ale lumii se lupta sa atraga cat mai multi clienti prin ridicarea calitatii si diversificarea serviciilor oferite.

Aceasta lucrare a izvorat din dorinta cunoasterii aprofundate a activitatii unei companii aeriene care, pana nu demult, detinea rolul de principal transportor aerian al Romaniei si care, in momentul de fata, face eforturi pentru a-si ocupa o pozitie competitive pe piata.

Totodata, lucrarea se vrea o incercare de a aduce argumente in favoarea ideii ca TAROM trebuie sa continue sa existe si sa-si redobandeasca rolul pe care l-a detinut pe piata transporturilor aeriene.

Lucrarea abordeaza cateva aspecte legate de conditiile in care TAROM opereaza cat si modalitatile prin care compania isi poate imbunatati situatia adaptandu-se noilor cerinte ale marketingului orientat spre consumator si spre piata.

Punerea in valoare a resurselor de care dispune, cresterea calitatii serviciilor oferite, corelarea acesteia cu tarife accesibile tuturor categoriilor de clienti si diversificare serviciilor reprezinta pasi importanti in directia obtinerii unei eficiente maxime in operare.

In situatia in care compania TAROM dispune, totusi, de cateva atuuri (beneficiaza de cei mai buni piloti din lume), alinierea la standardele internationale este posibila dar necesita timp, fermitate in luarea deciziilor si punerea lor in practica, TAROM avand, totusi, mult de recuperat pentru a se putea confrunta de pe pozitii egale cu marile companii aeriene.

Pentru realizarea obiectivului general, directorii de marketing ai oricarei organizatii trebuie sa elaboreze si sa dezvolte strategii de marketing.

Acestea marcheaza mijloacele pentru atingerea obiectivelor, stabilirea, realizarea, apararea si mentinerea avantajului competitiv intr-un mediu concurential.

Strategiile alese vor depinde de pozitia concurentiala curenta a organizatiei, de locul pe care aceasta doreste sa-l ocupe in viitor, de capacitatile pe care le poseda si de mediul concurential de piata caruia trebuie sa ii faca fata.

1. 1CONCEPTUL SI CARACTERISTICILE STRATEGIEI DE MARKETING Schimbarii conceptiilor, privind organizatiile in general si firmele in special, i-a corespuns abordarea diferita a strategiei. Prima abordare temeinica a strategiei a aprtinut lui Alfred Chandler in lucrarea Strategy and Structure, publicata in 1962. Strategia era definita ca determinarea pe termen lung a scopurilor si obiectivelor unei ...

Bibliografie:

C. FLORESCU, V. BALAURE, ST. BOBOC, I. CATOIU, V. OLTEANU, N. AL. POP - "MARKETING" - EDITURA MARKETER, BUCURESTI, 1992

PHILIP KOTLER - "MANAGEMENTUL MARKETINGULUI" - EDITURA TEORA, BUCURESTI, 1997

MALCOM MC. DONALD - "MARKETING STRATEGIC" - EDITURA CODECS, BUCURESTI, 1998

O. NICOLESCU - "STRATEGII MANAGERIALE DE FIRMA" - EDITURA ECONOMICA, 1996

WILLIAM M. PRIDE, O. C. FERRELL - "MARKETING. CONCEPTS AND STRATEGIES" - BOSTON, 1991

C. FLORESCU - "MARKETING" - EDITURA STIINTIFICA SI ENCICLOPEDICA, BUCURESTI, 1992

VALERICA OLTEANU, IULIANA CETINA - "MARKETINGUL SERVICIILOR" - EDITURA EXPERT, 1994

CONSTANTIN ALEXA - "TRANSPORTURI SI EXPEDITII INTERNATIONALE" - EDITURA ALL

STEVEN SCHNAARS - "MARKETING STRATEGY. A CUSTOMER DRIVEN APPROACH" - THE FREE PRESS, NEW YORK, 1991

MICHAEL MACKEY, LEONARD HILL - "MARKETING IN TRAVEL AND TOURISM" - PENTON PUBLISHING, WASHINGTON D. C. , 1995

ARTHUR REED, PERRY FLINT - "THE FUTURE OF AIR TRANSPORT POLICY" - MERCURY PRESS LIMITED, 1997

MARIA IONCICA, RODICA MINCIU, GABRIELA STANCIULESCU - "ECONOMIA SERVICIILOR" - EDITURA URANUS, 1997

OSCAR SNAK - "ECONOMIA TURISMULUI" - EDITURA EXPERT, BUCURESTI, 2001

ADEVARUL ECONOMIC, 15 APRILIE 2000

AIRLINE BUSINESS, DECEMBRIE 1998

AIR TRANSPORT WORLD, DECEMBRIE 1996

TRAVEL WEEKLY, MARTIE 2002

TRAVEL AGENT, IANUARIE 2002

INSIGHT, PRIMAVARA SI VARA 2003

COMMUTER WORLD, FEBRUARIE/ MARTIE 1999

Download licenta

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
7/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2003
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
95 pagini
Imagini extrase:
97 imagini
Nr cuvinte:
29 345 cuvinte
Nr caractere:
183 419 caractere
Marime:
162.22 KB (arhivat)
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licenta
Domeniu:
Economie
Data publicare:
29.09.2009
Structură de fișiere:
  • Aplicatii ale strategiilor de marketing in serviciile de transport aerian
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
-
Materie:
Economie
Te-ar putea interesa și:
Activitatea economica desemneaza ansamblul actiunilor umane prin care, in conditiile unor resurse...
Transporturile internationale sunt numite metaforic aparatul circulator al intregii economii...
Turismul, ca fenomen economic si social, a cunoscut dezvoltari spectaculoase, explozive in cea...
In epoca globalizarii, lumea devine din ce in ce mai complexa si implicit individul isi propune...
Transportul aerian Transportul reprezinta o latura a activitatii economice organizata in scopul...
Sus!