Aplicații ale strategiilor de marketing în cadrul pieței produselor cosmetice din România

Previzualizare licența:

Cuprins licența:

1 INTRODUCERE
2 MARKETINGUL SI FUNCTIILE SALE
2.1 EVOLUTIA MARKETINGULUI
2.2 FUNCTIILE MARKETINGULUI IN ECONOMIA CONTEMPORANA
2.3 MARKETINGUL SI ROLUL SAU LA XYZ ROMANIA
3 PIATA SI COMPONENTELE SALE
3.1 CEREREA, OFERTA SI PRETUL
3.2 CONCURENTA IN ECONOMIA DE PIATA
3.3 PIATA BUNURILOR DE CONSUM SI TRASATURILE SALE
3.4 CARACTERISTICILE PIETEI PRODUSELOR COSMETICE (SEGMENTAREA EI, SI ROLUL DETINUT DE XYZ)
4 ANALIZA PIETEI
4.1 CERCETAREA DE PIATA SI ELEMENTELE SALE
4.2 SEGMENTAREA SI TIPOLOGIA
4.3 CERCETAREA PIETEI PRODUSELOR COSMETICE - XYZ ROMANIA
5 PRODUSUL SI PIATA
5.1 PRODUSUL SI PIATA
5.2 CICLUL DE VIATA AL PRODUSULUI
5.3 PRODUSELE COSMETICE SI CICLUL LOR DE VIATA
6 STRATEGII DE MARKETING
6.1 MIXUL DE MARKETING
6.2 STRATEGII DE PIATA
6.3 STRATEGIA DE MARKETING LA XYZ ROMANIA
7 BIBLIOGRAFIE

Extras din licența:

Viata noastra cotidiana este influentata de marketing.

Tot ce ne inconjoara este rezultatul marketingului si a strategiilor de marketing.

Cum? De la telefonul mobil Nokia, pe care il folosim zi de zi pentru a putea fi contactati in orice clipa, la pasta de dinti Colgate, pe care o folosim in fiecare dimineata. Folosim diferite articole de toaleta si aparate electrocasnice realizate de producatori din lumea intreaga. Ne punem blugii Levi s, ne luam pantofi de sport Nike, bem iaurt Danone, mancam un fulgi de porumb Titan, bem o ceasca de cafea Jacobs. Ne luam corespondenta si ne cade in mana oferta cu produse de la Metro, Carrefour sau Cora. Iesim din casa si ne suim la volanul unei masini Dacia, luam in graba un meniu de la McDonald s pentru masa de pranz de la birou, etc.

Toate acestea sunt posibile datorita sistemului de marketing, efortul nostru fiind minim.

este numai varful aisbergului numit marketing.

Este doar una din multiplele functii ale marketingului Conceptul care sta la baza activitatii de marketing este acela de nevoie umana.

Oamenii isi satisfac nevoile sidorintele cu produse.

Un produs, este orice lucru care poate fi oferit pe piata pentru a satisface o nevoie sau o dorinta. De regula prin cuvantul produs se intelege ceva de ordin fizic, un obiect, cum ar fi o masina, un televizor sau un sapun. Conceptul de produs insa, nu se reduce numai la obiecte fizice-orice poate satisface o nevoie poate fi numit produs.

Femeile, deoarece ele reprezinta majoritatea consumatorilor de produse cosmetice, au nevoie sa fie frumoase, sa arate bine atat in viata profesionala cat si in cea privata. Din ce in ce mai frecvent, aceasta teorie este valabila in cazul persoanelor de sex masculin.

barbatii apeleaza si ei la diferite trucuri cosmetice pentru a arata mai bine, pentru a fi adevarati Casanova ai timpurilor moderne.

Arheologii au gasit evidente ale existentei produselor cosmetice in Egipt datand mult mai inainte de anul 4000 I. C. Au gasit obiecte vechi cu farduri de ochi si dovezi ale folosirii unguentelor frumos mirositoare. In Egipt se aplica pe fata o pasta verde, stralucitoare din minerale de cupru care dadeau culoare si definea trasaturile fetei. Se foloseau uleiuri parfumate si se pictau sprancenele cu fard de ochi (o crema facuta din grasime de oaie si praf de plumb). Rujul inrosea obrajii si erau folosite pudre albe pentru indreptarea ridurilor. Femeile foloseau ca ruj culoarea ocru, un clei combinat cu fier. Ca sa arate mai tinere, isi pictau palmele cu henna, o culoare rosu-maronie. In China si Japonia foloseau o crema din praf de orez cu care isi pictau in alb fata si parul, isi smulgeau sprancenele iar dintii erau colorati in negru sau auriu. Romanii foloseau faina de orz si unt pentru cosuri, grasime de oaie si sange pentru lustruirea unghiilor. Barbatii si femeile isi vopseau adesea parul in blond. Vopselele erau foarte caustice si multi au chelit trebuind sa poarte peruci. In Europa, cosmeticele erau folosite de aristocratie, de ...

Bibliografie:

ABRAHAM G. FROIS - "ECONOMIE POLITIQUE" - 4 EDITION, EDITURA ECONOMICA, PARIS, 1988

BAKER M. J. - "MARKETING" - EDITURA STIINTA SI TEHNICA, BUCURESTI, 1996

BLYTHE JIM - "COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI" - EDITURA TEORA, 1998

CHAMBERLIN E. - "TOWARDS A MORE GENERAL THEORY OF VALUE" - CATRE O TEORIE MAI GENERALA A VALORII, OXFORD UNIVERSITY PRESS, NEW YORK, 1957

DUBOIS P. L. , JILBERT, A. - "MARKETING (TEORIE SI PRACTICA)" - VOL. II, EDITURA ECONOMICA, CLUJ - NAPOCA, 1989

F. VON HAYEK - "COLECTIVIST ECONOMIC PLANING" - JONATHAN CAPE, 1975

FAYOL H. - "ADMINISTRATION INDUSTRIALLE ET GENERALE" - DUNOD, PARIS, 1966

GEORGESCU I. - "MANAGEMENT SI MARKETING IN REGII AUTONOME, SOCIETATI COMERCIALE SI FIRME PARTICULARE" - VOL. I - II, SUPLIMENT LA REVISTA "TRIBUNA ECONOMICA", 1991

HART NORMAN - "MARKETING STRATEGY AND MANAGEMENT" - MACMILLAN, 1993

IGNAT I. - "ECONOMIE POLITICA" - VOL. I, EDITURA PORTO - FRANCO, GALATI, 1991

KELLEY E. - "MARKETING: STRATEGIE ET FUNCTION" - DUNOD, PARIS, 1968

KOTLER P. - "MANAGEMENTUL MARKETINGULUI" - EDITURA TEORA, BUCURESTI, 1997

KOTLER PHILIP, ARMSTRONG GARY, SAUNDERS JOHN, WONG VERONICO - "PRINCIPIILE MARKETINGULUI" - EDITURA TEORA, BUCURESTI, 1998

MARKIN ROM - "MARKETING: SECOND EDITION" - JOHN WILEY AND SON, NEW YORK, 1982

MCCARTHY E. J. - "BASIC MARKETING: A MANAGERIAL APPROACH - HOMEWOOD" - I. L. IRWIN 1960

MCDONALD MALCOM - "MARKETING STRATEGIC" - EDITURA CODECS, BUCURESTI, 1998

NEAMTU ADINA CLAUDIA - "MARKETING" - EDITIA A 2 - A, EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 2004

PETRESCU I. , SEGHETE GH. , STEFANESCU P. - "BAZELE MARKETINGULUI" - BUCURESTI 1994

PRUTIAN S. , MUNTEANU C. , CALUSCHI C. - "INTELIGENTA. MARKETING PLUS" - EDITURA POLIROM 1998

SERRAF GUY - "STRATEGIE POUR UNE ENTREPRISE COMPETITIVE" - ECONOMICA, PARIS, 1997

STANCIU SICA - "BAZELE GENERALE ALE MARKETINGULUI" - EDITURA ALBATROS, 1996

STEPHENSON C. P. - "BRITISH AGENTS REVIEW" - REPUBLICAT IN "MARKETING FORUM", MARTIE - APRILIE, 1968

TH. LEVITT - "MIOPIA MARKETINGULUI" - EDITURA TEORA, 2000

THOMAS MICHAEL - "SEGMENTAREA PIETEI" - EDITURA TEORA, BUCURESTI, 1999

W. G. NIKELS, J. WILEI AND SONS - "MARKETING COMMUNICATION AND PROMOTION" - EDITURA A III - A, 1994

Descarcă licența

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Aplicatii ale strategiilor de marketing in cadrul pietei produselor cosmetice din Romania
    • Bibliografie.doc
    • Cuprins.doc
    • Diploma.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2004
Nr fișiere:
3 fisiere
Pagini (total):
133 pagini
Imagini extrase:
126 imagini
Nr cuvinte:
51 990 cuvinte
Nr caractere:
271 180 caractere
Marime:
206.21KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Licența
Domeniu:
Economie
Predat:
la facultate din Bucuresti
Specializare:
-
Materie:
Economie
Sus!