Viata noastra cotidiana este influentata de marketing.
Tot ce ne inconjoara este rezultatul marketingului si a strategiilor de marketing.
Cum? De la telefonul mobil Nokia, pe care il folosim zi de zi pentru a putea fi contactati in orice clipa, la pasta de dinti Colgate, pe care o folosim in fiecare dimineata. Folosim diferite articole de toaleta si aparate electrocasnice realizate de producatori din lumea intreaga. Ne punem blugii Levi s, ne luam pantofi de sport Nike, bem iaurt Danone, mancam un fulgi de porumb Titan, bem o ceasca de cafea Jacobs. Ne luam corespondenta si ne cade in mana oferta cu produse de la Metro, Carrefour sau Cora. Iesim din casa si ne suim la volanul unei masini Dacia, luam in graba un meniu de la McDonald s pentru masa de pranz de la birou, etc.
Toate acestea sunt posibile datorita sistemului de marketing, efortul nostru fiind minim.
este numai varful aisbergului numit marketing.
Este doar una din multiplele functii ale marketingului Conceptul care sta la baza activitatii de marketing este acela de nevoie umana.
Oamenii isi satisfac nevoile sidorintele cu produse.
Un produs, este orice lucru care poate fi oferit pe piata pentru a satisface o nevoie sau o dorinta. De regula prin cuvantul produs se intelege ceva de ordin fizic, un obiect, cum ar fi o masina, un televizor sau un sapun. Conceptul de produs insa, nu se reduce numai la obiecte fizice-orice poate satisface o nevoie poate fi numit produs.
Femeile, deoarece ele reprezinta majoritatea consumatorilor de produse cosmetice, au nevoie sa fie frumoase, sa arate bine atat in viata profesionala cat si in cea privata. Din ce in ce mai frecvent, aceasta teorie este valabila in cazul persoanelor de sex masculin.
barbatii apeleaza si ei la diferite trucuri cosmetice pentru a arata mai bine, pentru a fi adevarati Casanova ai timpurilor moderne.
Arheologii au gasit evidente ale existentei produselor cosmetice in Egipt datand mult mai inainte de anul 4000 I. C. Au gasit obiecte vechi cu farduri de ochi si dovezi ale folosirii unguentelor frumos mirositoare. In Egipt se aplica pe fata o pasta verde, stralucitoare din minerale de cupru care dadeau culoare si definea trasaturile fetei. Se foloseau uleiuri parfumate si se pictau sprancenele cu fard de ochi (o crema facuta din grasime de oaie si praf de plumb). Rujul inrosea obrajii si erau folosite pudre albe pentru indreptarea ridurilor. Femeile foloseau ca ruj culoarea ocru, un clei combinat cu fier. Ca sa arate mai tinere, isi pictau palmele cu henna, o culoare rosu-maronie. In China si Japonia foloseau o crema din praf de orez cu care isi pictau in alb fata si parul, isi smulgeau sprancenele iar dintii erau colorati in negru sau auriu. Romanii foloseau faina de orz si unt pentru cosuri, grasime de oaie si sange pentru lustruirea unghiilor. Barbatii si femeile isi vopseau adesea parul in blond. Vopselele erau foarte caustice si multi au chelit trebuind sa poarte peruci. In Europa, cosmeticele erau folosite de aristocratie, de ...
ABRAHAM G. FROIS - "ECONOMIE POLITIQUE" - 4 EDITION, EDITURA ECONOMICA, PARIS, 1988
BAKER M. J. - "MARKETING" - EDITURA STIINTA SI TEHNICA, BUCURESTI, 1996
BLYTHE JIM - "COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI" - EDITURA TEORA, 1998
CHAMBERLIN E. - "TOWARDS A MORE GENERAL THEORY OF VALUE" - CATRE O TEORIE MAI GENERALA A VALORII, OXFORD UNIVERSITY PRESS, NEW YORK, 1957
DUBOIS P. L. , JILBERT, A. - "MARKETING (TEORIE SI PRACTICA)" - VOL. II, EDITURA ECONOMICA, CLUJ - NAPOCA, 1989
F. VON HAYEK - "COLECTIVIST ECONOMIC PLANING" - JONATHAN CAPE, 1975
FAYOL H. - "ADMINISTRATION INDUSTRIALLE ET GENERALE" - DUNOD, PARIS, 1966
GEORGESCU I. - "MANAGEMENT SI MARKETING IN REGII AUTONOME, SOCIETATI COMERCIALE SI FIRME PARTICULARE" - VOL. I - II, SUPLIMENT LA REVISTA "TRIBUNA ECONOMICA", 1991
HART NORMAN - "MARKETING STRATEGY AND MANAGEMENT" - MACMILLAN, 1993
IGNAT I. - "ECONOMIE POLITICA" - VOL. I, EDITURA PORTO - FRANCO, GALATI, 1991
KELLEY E. - "MARKETING: STRATEGIE ET FUNCTION" - DUNOD, PARIS, 1968
KOTLER P. - "MANAGEMENTUL MARKETINGULUI" - EDITURA TEORA, BUCURESTI, 1997
KOTLER PHILIP, ARMSTRONG GARY, SAUNDERS JOHN, WONG VERONICO - "PRINCIPIILE MARKETINGULUI" - EDITURA TEORA, BUCURESTI, 1998
MARKIN ROM - "MARKETING: SECOND EDITION" - JOHN WILEY AND SON, NEW YORK, 1982
MCCARTHY E. J. - "BASIC MARKETING: A MANAGERIAL APPROACH - HOMEWOOD" - I. L. IRWIN 1960
MCDONALD MALCOM - "MARKETING STRATEGIC" - EDITURA CODECS, BUCURESTI, 1998
NEAMTU ADINA CLAUDIA - "MARKETING" - EDITIA A 2 - A, EDITURA ECONOMICA, BUCURESTI, 2004
PETRESCU I. , SEGHETE GH. , STEFANESCU P. - "BAZELE MARKETINGULUI" - BUCURESTI 1994
PRUTIAN S. , MUNTEANU C. , CALUSCHI C. - "INTELIGENTA. MARKETING PLUS" - EDITURA POLIROM 1998
SERRAF GUY - "STRATEGIE POUR UNE ENTREPRISE COMPETITIVE" - ECONOMICA, PARIS, 1997
STANCIU SICA - "BAZELE GENERALE ALE MARKETINGULUI" - EDITURA ALBATROS, 1996
STEPHENSON C. P. - "BRITISH AGENTS REVIEW" - REPUBLICAT IN "MARKETING FORUM", MARTIE - APRILIE, 1968
TH. LEVITT - "MIOPIA MARKETINGULUI" - EDITURA TEORA, 2000
THOMAS MICHAEL - "SEGMENTAREA PIETEI" - EDITURA TEORA, BUCURESTI, 1999
W. G. NIKELS, J. WILEI AND SONS - "MARKETING COMMUNICATION AND PROMOTION" - EDITURA A III - A, 1994
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.